Mun tarvii kohta niiiiiiin lähteä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Myy"

Vieras
Tää tunne vaan kasvaa koko ajan. En tiedä onko joku 40 kriisi tai mitä, mutta järki lähtee. Mulla on mies ja lapset ja perjaatteessa pitäs olla kaikki ok. En vaan oikein kestä tätä.

Minusta tuntuu että tämä ei voi olla tässä. En oikeasti tiedä mitä tekisin. Tää on niin säälittävän tavanomasta tällanen rypeminen. Tiedän että oma elämä on oma ja siitä pitää tehdä sellanen kun ite haluaa, mutta missä helvetin välissä näin kävi?!?!?!?

Mulla on sellanen olo että olen koko elämäni pyrkiny sitkeesti siihen suuntaan kun olen halunnut, mutta jatkuvasti tehnyt pieniä kompromisseja muiden takia. Nyt sitten lopputulos on se, että tajuan olevani lähes 40v ja mitä mä ihan oikeesti olen tehnyt niinku olisin ite halunnu. Ehkä tässä on sitäkin että viime aikoina lähipiirissä on sattunut muutamia kuolemantapauksia ja olen herännyt tajuamaan viime vuosien aikana tukahduttamani asiat.

En mä halua että tämä on tässä! Nyt pitäs vissiin miettiä mitä tilanteelle tekee. Onko tuosta miehestä olemaan sellainen ihminen joka seisoo mun kanssa mukana sellasessa elämässä mitä oikeasti haluan elää? En ainakaan halua lopun ikääni kattoa vieressä kun toinen kittaa keskikaljaa.

Tämä kesä on mulle nyt harkinta-aikaa. Nyt pitää päättää mitä teen syksyllä, mihin haluan että tämä elämä mut vie. Tiedän että siihen kuuluu meidän lapset, mutta kaikki muu on auki...

Mulla on ihan käsittämättömän iso tarve lähteä johonkin. Olen ollut todella ahdistunut on/off viimeset pari vuotta. Koitin hakea apuakin sitä saamatta. Olen koittanut karsia elämästäni asioita jotka vievät energiaani turhaan ja keskittyä enemmän asioihin joista minä ja perheemme tulisivat onnellisemmiksi. Ei ole kovin auttanut.

En ole ollut ikinä yksin matkustelija, mutta tämä tarve lähteä on kohta niin suuri että häivyn vaikka mihin. Jos lapsia ei olisi, niin ottaisin pestin johonkin ulkomaille useammaksi kuukaudeksi. Tajusin että olen ollut mieheni kanssa yli puolet elämästäni, enkä enää tiedä kuka minä olen. Olen vain äiti, vaimo, sisko, tytär ja työjuhta.

Jep. Näin kirjotettuna tämä kuulostaa äärimmäisen vahvasti neljänkympin kriisiltä :D

Tuosta, että seuraat vierestä kun mies kittaa keskikaljaa tuli ankeat fiilikset. Minkä ikäisiä lapset on?
Etkai sä ole se "elämäänsä kyllästynyt" joka täällä jo aloitteli?

En ole sama. Joo on tässä ankeat fiilikset itselläkin. Kouluikäisiä ovat lapset. Asioiden muuttumisesta on vakavasti keskusteltu monet kerrat, mutta toinen ei sanomalla muutu, pitäisi itsekin tahtoa toimia toisin.

Muuttumisella tarkoitan tässä siis terveempiä elämäntapoja, kuten just juomisen karsimista ja vaikka yhteistä harrastamista.

Vaikeaksi tässä asian tekee se, että ei ole muuten mitenkään varsinaisesti huono isä (juomisen lisäksi). Lapsille hyvinkin tärkeä ihminen. Tuo malli on vain sellainen mitä en lapsille haluaisi, sen juomisen näkemisestä ja kokemisestahan lapset eivät pääsisi avioeron jälkeenkään eroon koska hän on heidän isänsä.

Ei ole väkivaltainen tai muuta. Enkä vaadi täyttä raittiutta, mutta kun se juominen ei ole hallussa yhtään kun sen alottaa. Tämä vaikuttaa sitten kaikkeen.

Eikö miehesi sitten halua seikkailla kanssasi? Jos sanoisin, että "kulta, nyt on pakko päästä xyz vähäksi aikaa" niin luulen mieheni seuraavan minua. Kun eihän sitä omaa elämää tartte pistää täysin uusiksi, sen kun poistaa palikan yhdestä kohtaa ja rakentaa uusiksi toisaalta. Ihmisten rajoitukset ovat yleensä omakutoisia vankiloita. Mitä sitten, jos olet sairaanhoitaja, mutta vaihdatkin työsi konnariksi pitkän matkan juniin tai vietät kesäloman interraililla tai lähdette koko perhe kibbutzille. Mitä se muille kuuluu? Ei muottiin tartte jäädä.

[QUOTE="Myy";28542970]Vaikeaksi tässä asian tekee se, että ei ole muuten mitenkään varsinaisesti huono isä (juomisen lisäksi). Lapsille hyvinkin tärkeä ihminen. Tuo malli on vain sellainen mitä en lapsille haluaisi, sen juomisen näkemisestä ja kokemisestahan lapset eivät pääsisi avioeron jälkeenkään eroon koska hän on heidän isänsä.

Ei ole väkivaltainen tai muuta. Enkä vaadi täyttä raittiutta, mutta kun se juominen ei ole hallussa yhtään kun sen alottaa. Tämä vaikuttaa sitten kaikkeen.[/QUOTE]

Oletteko jutelleet tuosta juomisesta? Mitäpä jos puhuisitte ja mies hakisi apua "perheen vuoksi".
Tee paperille sellainen suunnitelma jossa asiat on haluamallasi tavalla. Alat sitten miettimään miten suunnitelma on toteutettavissa ja alat toimimaan pienin askelin.

Ei se soja tosiaan parane. On se jo nähty. Olen vain ollut itse niin heikoilla, että en ole jaksanut nostaa niin sanotusti kissaa kunnolla pöydälle. Olen keskustellut miehen kanssa siitä miltä tilanne minust ja lapsista tuntuu ja hän on sanonut ymmärtävänsä ja luvannut rajoittaa. Hänestä on selkeästi tuntunut tilanne pahalta, tuttua hänen omasta lapsuudestaankin. Mutta ei se kauaa toimi, aina pikkuhiljaa lipeää takaisin samaan entiseen malliin.

Pitäisi antaa miehelle kaksi vaihtoehtoa, joko jatkaa hommaa itekseen tai sitten hakee apua.
Olen vain jo jonkin aikaa koittanut kaivella voimia tähän. On vain tuntunut niin paljon helpommalta antaa asioiden mennä omalla painollaa. Kohta en vain enää siihen kykene.

Mies kuitenkin ansaitsisi mahdollisuuden itsekin tehdä asialle jotain. Luulen että hän jollain tasolla sen myöntää, mutta ei myönnä sitä ettei näköjään itse siihen kykene. Eikä ole ollut valmis omatoimisesti asioille jotain tekemään tai apua hakemaan. Kynnys ulkopuolisen avun hakemiseen tuntuu olevan iso, eikä itse näe tätä ongelmaa niin isona.

Meillä on myös lähipiirissä alkoholin suurkuluttajia suvussa, joten ehkä se on helpompi perustella itselleen miksei juuri hänen tarvi muuttaa mitään.

No toteuta tuo ensimmäinen suunnitelma. Sano miehelle, että lähtee tai hakee apua.
Jos tuota et saa sanottua niin turha valittaa. Lakkaa itsekin peilaamasta tuohon sukuun ja puolustelemasta sillä.

En puolustelekkaan sillä sukuun vertaamiselle, kunhan totesin että sen takia mies ei ehkä näe itse asiaa niin isona ongelmana kun hän on sellaiseen malliin itse tottunut.

Tässä olis tarkotus lasten kanssa kesä katella mitä tehdään. Keräilis vielä hieman voimiaan ja syksyllä on tosiaan ratkaisun aika. Olen itse lasten kanssa poikkeuksellisesti kesän kotona, mies on töissä.

Se on toisen helpompi sivusta sanoa mitä pitää tehdä. Tiedän itsekin mitä pitäisi tehdä, asiat vain eivät ikinä ole niin mustavalkoisia ja helppoja tosielämässä.

[QUOTE="Myy";28543160]No en vieras enää ainakaan sun kommenttien perusteella tiedä miksi vaivauduin.[/QUOTE]

:) Kiitos vaan.
Et sä varmaan vaivaudu kuin jäämään tilanteeseen sitten.