munan korvaus porkkanapiirakassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akkavalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akkavalta

Jäsen
15.12.2006
651
0
16
En ole tehnyt enkä syönyt porkkanapiirakkaa 2 vuoteen ku tytär on allerginen kananmunalle vaik se on aivan sikahyvää. eikä siis tyttärenikään ole sitä ikänä maistanut.
Nyt haluaisin kuitenkin sitä tehdä mut ku ohjeeseen tulee kananmunaa. Eli millä korvaan noi 2 kananmunaa?

Hmm... mä en tiedä minkälaista on porkkanapiirakka, mutta minä korvaan munan monissa jutuissa perunasoseaineksella (sis. pelkkää perunaa) - laitan sitä pannariin, makaronilaatikkoon, lihapulliin... Jos sun resepti on sellainen jauho-muna-systeemi, niin sitten en tiedä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 13:27 stoppis kirjoitti:
Hmm... mä en tiedä minkälaista on porkkanapiirakka, mutta minä korvaan munan monissa jutuissa perunasoseaineksella (sis. pelkkää perunaa) - laitan sitä pannariin, makaronilaatikkoon, lihapulliin... Jos sun resepti on sellainen jauho-muna-systeemi, niin sitten en tiedä.

Juu tarkoitan sitä makeata porkkanapiirakkaa johon tulee se valkoinen sulatejuusto kuorrutus

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 13:30 nahis kirjoitti:
No voiko sen korvata banaanilla?heh heh.ei ku ihan tosi kyllä munan voi korvata banaanilla.olen tehnyt lettuja kerran ja muussatulla banulla korvasin munat.
Mää teen letut niin etten korvaa kananmunaa millään.
En haluais tehdä mitään testijuttuja vaan olis kiva jos joku osais sanoa tarkan aineen millä 2 munaa vois korvata.

No ystäväni on sanonut että banaanilla voi korvata munan.Hänen tyttärensä on siis mm.munalle allerginen joten tiedän että näin tehdään mutta sitä en tiedä monta banaania pitää soseuttaa että vastaa kahta munaa.Itse soseutin lättytaikinaan yhden.

Ja makuhan ei tietenkään ole aivan sama,mutta tämä on varmaan selvä asia jos perheessä on allergikko :(

Yhteistyössä