M
"Marion"
Vieras
Olen harkinnut munasolujen luovuttamista vuoden ajan ja nyt aion toteuttaa haaveeni. Varasin ajan Graviditas-klinikalle haastatteluun ensi viikolle. Olin jo aiemmin varannut ajan, mutta kovien vatsakipujen vuoksi jouduin perumaan sen. Todennäköisesti vatsakipujeni syynä on endimetrioosi ja nyt huolestuinkin, voiko se estää luovutuksen. Kysyin tätä aikaa varatessani ja ei kuulemma todennäköisesti estä. Vastaanotossa ystävällinen nainen sanoi jopa, että hoitava lääkäri on sairauden asiantunija, joten hyvä että tulen hänen puheilleen. Ihan mahtavaa, ehkä saan jotain apua/vinkkejä myös tähän vaivaani samalla.
Mutta tärkeintä olisi nyt päästä luovuttamaan ja auttaa jotakuta lapsesta haaveilevaa perhettä. Koen, että olen etuoikeutettu, jos pystyn näin hienon lahjan jollekin antamaan. Itse prosessissa minua jännittää eniten kerääminen. Olen melko kipuherkkä ja myös pyörtymisherkkä, joten jo papa-kokeiden ottaminen on välillä turhankin jännää. Mutta tämän jännityksen en halua estää luovutusta. Piikkejä en onneksi pelkää herkkyydestäni huolimatta. Keräämisen jälkeinen lepoaika on varmasti tarpeen ja mietinkin, kuinkahan hyvin tämä voidaan ajoittaa minulle sopivaan ajankohtaan. Minulla ei ole yrittäjänä mahdollisuutta levätä päiviä (ei oikeastaan yhtäkään päivää) ja koska toimin tanssinopettajana, työni on melko fyysistä. Joka ilta olen töissä, kesällä kyllä hieman harvemmin. Olisi todella hienoa, jos keräys voitaisiin ajoittaa esim. jollekin kesä-perjantaille, joilloin voisin levätä muutaman päivän. Sairausloma ei tilannettani auta, koska yrittäjänä en saa sairauslomakorvauksia ennen kuin neljännestä sairauspäivästä. Mutta eiköhän nämäkin asiat järjesty parhain päin! Innolla odotan prosessin alkamista.