Muslimimies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Yleensä niitä ei kuitenkaan tapahdu lainkaan. Se kannattaa pitää mielessä.

Ei siitäkään tosin mitään haittaa ole, jos selvittää miehen kotimaan kannan lapsikaappauksiin & ajattelee esim. lasten kansalaisuusasiat järjellä eikä tunteella.

Mitä tarkoitat tuolla kansalaisuusasian ajattelemisella järjellä? Onko teillä siis niin, että lapsilla vain Suomen kansalaisuus?

Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Mitä tarkoitat tuolla kansalaisuusasian ajattelemisella järjellä? Onko teillä siis niin, että lapsilla vain Suomen kansalaisuus?

Lapsilla on vain Suomen kansalaisuus. Tunnesyistä Turkin kansalaisuuskin olisi kiva, mutta hittoakos me sillä, kun ei siellä edes asuta. Kansalaisuuden puuttuminen ei tee lapsista yhtään vähemmän puoliturkkilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas joku sinisilmäinen suomalainen nainen on menossa rakkaudesta naimisiin ja ulkilla kiiltää silmissä vain oleskelulupa.

Luehan ystäväiseni kunnolla ensi kerralla, ap kirjoittaa että asuu jo täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ggl:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas joku sinisilmäinen suomalainen nainen on menossa rakkaudesta naimisiin ja ulkilla kiiltää silmissä vain oleskelulupa.

Luehan ystäväiseni kunnolla ensi kerralla, ap kirjoittaa että asuu jo täällä.

Ei se, että asuu täällä, tarkoita sitä etteikö voisi oleskeluluvan perässä olla.

Lapsilla on vain Suomen kansalaisuus. Tunnesyistä Turkin kansalaisuuskin olisi kiva, mutta hittoakos me sillä, kun ei siellä edes asuta. Kansalaisuuden puuttuminen ei tee lapsista yhtään vähemmän puoliturkkilaisia.

Vielä minua jäi mietityttämään kun mainitsit, että kansalaisuusasioita ja lapsikaappausasiaa tulisi miettiä järjellä eikä tunteella niin kun teillä lapsilla on vain Suomen kansalaisuus niin eikö tuo ole "epäreilua" lasten isää kohtaan. Onko kyseessä kuitenkin siitä, että pelkäät, että jos miehesi kaappaa lapsenne niin et tämän takia halua lapsille Turkin kansalaisuutta? Miltä sinusta tuntuisi jos lapsilla olisi pelkkä Turkin kansalaisuus ja mies selittelisi tätä järkiajatteluna eikä tunneajatteluna.

Tunnen muslimien kanssa avioituneita, osa onnistuu, osa ei. Eihän nämä suomalaistenkaan erotilastot kovin kaunista katseltavaa ole.. :whistle: Pari kysymystä on kyllä tullut mieleen enkä ole niihin vielä vastausta saanut..

Onko yleistä että muslimit eivät kunnolla "seurustele" vaan käyvät virallistamassa liiton aika nopeasti (pari viikkoa - kuukausi) oman imaaminsa edessä, ja sen jälkeen ollaan naimisissa?

Eikö moniavioisuus ole ok muslimeille? Miten suomalaisen naisen kanssa avioituneet uskovaiset muslimit suhtautuvat tähän?

Vielä minua jäi mietityttämään kun mainitsit, että kansalaisuusasioita ja lapsikaappausasiaa tulisi miettiä järjellä eikä tunteella niin kun teillä lapsilla on vain Suomen kansalaisuus niin eikö tuo ole "epäreilua" lasten isää kohtaan. Onko kyseessä kuitenkin siitä, että pelkäät, että jos miehesi kaappaa lapsenne niin et tämän takia halua lapsille Turkin kansalaisuutta? Miltä sinusta tuntuisi jos lapsilla olisi pelkkä Turkin kansalaisuus ja mies selittelisi tätä järkiajatteluna eikä tunneajatteluna.

Mies ei koe sitä epäreiluna, ja me ollaan järkeilty asia niin että Turkin kansalaisuudesta ei olisi lapsille mitään hyötyä tässä elämänvaiheessa jos myöhemminkään, mutta haittaa siitä voisi olla.
Jos asuisimme Turkissa, niin lapsilla varmaan olisi silti Suomen kansalaisuus, koska EU-maan kansalaisuudesta on paljon etua.
En todellakaan pelkää lasten kaappausta :D mutta jos jostain ihmeen syystä niin kävisi, niin suomalaiset lapset saisi sieltä varmaan hyvinkin nopsaan kotiin, turkkilaisia taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitakissa:
Onko yleistä että muslimit eivät kunnolla "seurustele" vaan käyvät virallistamassa liiton aika nopeasti (pari viikkoa - kuukausi) oman imaaminsa edessä, ja sen jälkeen ollaan naimisissa?

Eikö moniavioisuus ole ok muslimeille? Miten suomalaisen naisen kanssa avioituneet uskovaiset muslimit suhtautuvat tähän?

Riippuu muslimista. Ihan mahdotonta vastata...

Meitä ei oo imaami vihkinyt vieläkään, eikä vihi. Tuomari vihki meidät 9 kk avoliiton jälkeen.

Moniavioisuuskin on asia, mikä riippuu ihan yksilöstä. Kenelle on ok, kenelle ei. Mun miehen kotimaassa moniavioisuus on kielletty, ja mieheni suhtautuminen moniavioisuutta harrastaviin on aika halveksuva: pitää sellaista typeränä ja täysin alkukantaisena.

Tunnen muslimien kanssa avioituneita, osa onnistuu, osa ei. Eihän nämä suomalaistenkaan erotilastot kovin kaunista katseltavaa ole.. :whistle: Pari kysymystä on kyllä tullut mieleen enkä ole niihin vielä vastausta saanut..

Virallisestihan islam ei tunnusta seurustelua/esiaviollisia suhteita/avoliittoa (eli se on kiellettyä ).
Eli siksi siis monet menevät nopeasti naimisiin

Mies ei koe sitä epäreiluna, ja me ollaan järkeilty asia niin että Turkin kansalaisuudesta ei olisi lapsille mitään hyötyä tässä elämänvaiheessa jos myöhemminkään, mutta haittaa siitä voisi olla.
Jos asuisimme Turkissa, niin lapsilla varmaan olisi silti Suomen kansalaisuus, koska EU-maan kansalaisuudesta on paljon etua.
En todellakaan pelkää lasten kaappausta :D mutta jos jostain ihmeen syystä niin kävisi, niin suomalaiset lapset saisi sieltä varmaan hyvinkin nopsaan kotiin, turkkilaisia taas ei.

Ok, ymmärrän kantasi =)
Ja varmaan sen Turkin kansalaisuuden saa aika nopeaan hakemuksesta (kun isä turkkilainen) jos lapset haluaa myöhemmin vaikka muuttaa sinne Turkkiin tai te koko perheenä.

Riippuu muslimista. Ihan mahdotonta vastata...

Meitä ei oo imaami vihkinyt vieläkään, eikä vihi. Tuomari vihki meidät 9 kk avoliiton jälkeen.

Moniavioisuuskin on asia, mikä riippuu ihan yksilöstä. Kenelle on ok, kenelle ei. Mun miehen kotimaassa moniavioisuus on kielletty, ja mieheni suhtautuminen moniavioisuutta harrastaviin on aika halveksuva: pitää sellaista typeränä ja täysin alkukantaisena.

Kiitos! :flower:

Ok, ymmärrän kantasi =)
Ja varmaan sen Turkin kansalaisuuden saa aika nopeaan hakemuksesta (kun isä turkkilainen) jos lapset haluaa myöhemmin vaikka muuttaa sinne Turkkiin tai te koko perheenä.

Saahan sen helposti.

Meidän lapsista ei oo mitään merkintää Turkin päässä, ts. turkkilaisviranomaisten mukaan mulla ja miehellä ei lapsia ole. Se asia ollaan jossain vaiheessa korjaamassa ihan vaan perintösyistäkin. Mutta kansalaisuus otetaan sitten jos sille tarvetta ilmenee.

olen 19vuotias nuori nainen ja rakastunut muslimimieheen. Olemme tunteneet n.4 kk mutta virallisesti ollemme olleet yhdessä vasta n.1kk. Olen myös kiinnostunut tietämään mitä täytyy huomioida yms koska olen itse ihan ulapalla muslimimiehistä! ja niitä linkkejä uutisista joissa kerrotaan muslimin hakanneen tai vieneen lapset,voitte jättää vastauksista pois sillä..eikö suomalaiset miehet sitten koskaan tee niin?! olen kyllä suhteessamme varuillani,sillä koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää..Hän kyllä juo pari-kolme kaljaa baarissa kavereidensa kanssa,mutta vain ke

Kaverin mies on muslimi. Nykyään myös kaveri itse, mutta ihan vapaasta tahdostaan. Lähinnä heillä riitaa on tullut lasten kasvatuksesta, jotkut asiat menee niin eri tavalla. Muta ei nyt mitään isompaa. Mies on aika paljon kavereidensa kanssa jotka ovat tärkeitä. Mutta näitähän löytyy myös suomalaisista. kumpikaan ei juopottele tai polta.
Eipä siinä vaikuta kovasti olevan huomioon otettavaa. Se ehkä että saatat itsekkin sitten miettiä muslimiksi kääntymistä ja se taas muuttaa elämään. esim. joulun vietto jää pois ja vaikket itse olisi muslimi niin lapset kasvatetaan muslimeiksi eli se joulu voisi olla muutenkin pannassa..
Kysele häneltä asioista niin varmaan saa jonkun käsityksen millainen tämä ihmminen on uskomustensa kanssa. Kaikki kuitenkin ovat yksilöitä, myös uskossaan.

Itselläni on Kosovolainen mies. Kävin juuri Kosovossa hänen perheen luona. Perhe piti huolen kaikesta,passista yms. mitään ei hävinnyt! Mieheni ei ole myöskään kertaakaan minua lyönyt vaikka suuttunut onkin.. Hän on hieman mustasukkainen mutta niin olen minäkin. Mitään uskontoon liittyviä riitoja ei ole ollut, hän kunnioittaa uskontoani ja minä hänen. Olen tavannut hänen perheen ja sukulaisia. Kun tulin takaisin Suomeen hänen äitinsä antoi kultaketjun kaulaani sekä suklaata kotiin tuomiseksi. sekä mieheni sisko että äiti antoi vaatteita. Mieheni ei ole kovin uskovainen, sillä juo pari olutta silloin tällöin mutta vain kerran ollut kännissä eikä silloinkaan väkivaltainen, polttaa ja pelaa veikkauspelejä (jalkapalloa!) niin suomessa kuin kosovossakin. Kosovossa hän piti minusta todella hyvää huolta, muistutti aina että onhan kaikki mukana? puhelin,passi..? Hänen äitinsä huolehti tosiaan passistani ja ipadista, jotka sain sitten aina tarvittaessa ja kun oli suomeen paluun aika. Mieheni käy myös kavereidensa kanssa ulkona mutta myös minun. Olen kyllä kuullut paljon pahoja juttuja muslimimiehistä ja minua on varoitettu, mutta samaa voisin sanoa suomalaisista miehistä..voi olla alkuun mukava mutta pitkän päälle täys pelle. Mieheni ei tosiaan ole ollut väkivaltainen minua kohtaan ja naimisiinkin mentiin joka oli yhteinen päätös. Kun mieheni on vihainen hän vain poistuu tilanteesta ja selvitetään asiat rauhassa puhumalla. Mieheni rakastaa lapsia,hänellä ei lapsia ole mutta hänen sisaruksilla on ja heidän kanssa leikkii ja on rakastava! itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa muslimeista. mutta muistakaa että muslimeja on albaanialaisia että arabeja. Yleensä väkivaltaiset tapaukset ovat niitä arabeja tai muuten vain päästä sekaisin. Kaikki ei ole samanlaisia! pitää vain tutustua mieheen todella hyvin. päästään sekasin olevia miehiä löytyy myös suomesta! eli jos tarkkoja ollaan niin kenen kanssa tässä sitten enää voi olla?! eroanko miehestäni ja menenkin naimisiin itseni kanssa? :o

Muslimina 14v ja elämä on helpompaa kun molemmat uskovat samaa uskontoa jos on harjoittava. Tiesithän että muslimi isä(ainakin harjoittava) haluaa lapsista myös muslimeita vaikket itse olisikaan. Miten harjoittava muslimi katsoo ei-muslimin elämäntyyliä mm. sianlihan syöminen. Myös takamus pitäisi oppia pesemään eikä paperilla vain pyyhkiä joka käynnillä ;) Ainakin omasta kokemuksesta sinun tulisi olla myös muslimi jos naimisiin menet harjoittavan kans. Ja harjoittava muslimi pysyy erossa sinusta niin kauan kun olet naimisissa. Suoraan sanon koska asiat ovat näin.

Yhteistyössä