Musta niin ärsyttävää ruinaamista (huuto.net)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ARGH

Vieras
Siis jos kohteessa ilmoitettu pk: 8?. Kohteen sulkeuduttua ruvetaan sitten niistä tinkimään. Mitä väliä vaikka oikeasti postikulut olisivat 5?. Kohteessa lukee 8?, olet sen lukenut, ennen kuin huudat/teet ostopäätöksen. Ärsyttää!!! Siis se 8? on hinta jolla minä postitan tuotteen piste!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on kyllä sikamaista ottaa liikaa postimaksua mutta kukin tavallaan.

Se pakkausmateriaali, matka postiin, ja pieni vaivanpalkka???

Itse ottaisin ja otan tietenkin vain todelliset kulut. On niitä jotka ilmoittaa kohteessa, että pakkauskulut+ pk:t ja kun se on etukäteen ilmoitettu niin on ok, mutta jos jälkikäteen otetaankin välistä niin kusetustahan se on.

Mun mielestä on kyllä sikamaista ottaa liikaa postimaksua mutta kukin tavallaan.

No mut entä jos henkilölle tulee kuluja vaikka pakkaamisesta ja paketin postiin viemisestä (jos posti vaikka semmoisessa paikassa, että varta vasten pitää bussilla viedä paketti ja kertalippu maksaa pari euroa)?

Ei mulla ainakaan ole kotona mitään pakkaustarvikkeita, pitäiskö mun jollekin huuto-net -ostajalle ostaa omasta pussista? Kyllä mä olen postimaksuun laskenut sen halvimman mahdollisen postista ostettavan pakkauksenkin mukaan, jos tarvitsee mitään normikokoista kirjekuorta kalliimpaa.

Postikulut on ne mitkä kohteessa ilmoitetaan, jos asia ei miellytä niin jättää huutamatta. Simppeliä.

Mä arvioin postarit, voin laittaa vaikka 3 ? mutta tuote tuleekin 1,60 eurolla. En todellakaan palauttele ylimääräisiä. En myöskään peri ostajalta lisää.

Jos on vaikeasti pakattava tuote, jonka takia mun pitää nähdä paljon vaivaa, tai jos pitää vaikkapa roudata jotain Matkahuoltoon, niin kyllä mä siitä vaivanpalkkaa oletan saavani - mulla kun lukee noissa kohteissa että NOUTO, mutta muustakin voidaan neuvotella.

ja siitä sun mainos paska roskasta pitää maksaa 'pakkausmateriaalina'
ymmärrän jos on kunnollista pakkaus matskua mutta jotakin maitotölkkiä ja mainoksia,
yleensähän nämä kerjääjät onki niitä tyhjäperseitä jotka jo valmiiksi siipeilee yhteiskunnan varoilla.

Kuitenkin pihistelet pakkauskuluissa (niin kuin kaikki muutkin), mutta yrität voitota jollain muovipussilla. Reilumpaa laittaa oikeat postikulut, eikä mitään vaivanpalkkaa. Mitä vielä...

Pakkausmateriaaleista en ole maksanut muuta, kuin mitä teippi maksaa...muun saa HELPOSTI kierrätysmateriaaleista.

Matka postiin ja se vaivanpalkka kannattaa sitten sisällyttää totteen hintaan, jos niikseen.

Mä postitan samalla, kun hoidan kylillä muitakin asioita ja vaivanpalkka siitä on mielästäni jo naurettavaa...eikä kyseessä ole enää edes pieni vaivanpalkka, jos neuleen postituksesta vedät omaan taskuun 3 euroa + itse sen neuleen huutohinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Postikulut on ne mitkä kohteessa ilmoitetaan, jos asia ei miellytä niin jättää huutamatta. Simppeliä.

Mä arvioin postarit, voin laittaa vaikka 3 ? mutta tuote tuleekin 1,60 eurolla. En todellakaan palauttele ylimääräisiä. En myöskään peri ostajalta lisää.

Just näin, siis jos ne on kerta etukäteen kohteeseen ilmoitettu, ni jättää huutamatta jos ei ole valmis niitä maksamaan.

No mä olen tavallaan samaa mieltä, mutta mäpä en huudakaan ollenkaan sellaisia tuotteita, joiden postikuluissa on ilmaa. Ja miten se meni, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Mutta kyllä mun mielestä sekin on sikamaista, kun näkee postikulut, huutaa ja sen jälkeen alkaa tingata niistä. Jos pk:t ottavat aivoon, niin silloin ei yksinkertaisesti huuda sitä tuotetta.

täällä ollaan kyllä sitä mieltä, että sen vaivanpalkan voi lisätä tuotteen lähtöhintaan. Ettei tartte huutohinnan päälle alkaa korvaamaan bensakuluja siitä kun myyjä joutuu postiin ajamaan jne.

Ottamatta kantaa postimaksun suuruuteen olen myös törmännyt tähän että huudetaan ja sitten tingitään. Ei huutokaupassa saa tinkiä! Muutenhan alemman hinnan huutajaa kohdellaan epäreilusti.

No mut entä jos henkilölle tulee kuluja vaikka pakkaamisesta ja paketin postiin viemisestä (jos posti vaikka semmoisessa paikassa, että varta vasten pitää bussilla viedä paketti ja kertalippu maksaa pari euroa)?
quote]

Silloin ne ilmoitetaan kohteessa valmiiksi kuten jo sanoin! Ei niin, että sanotaan postikulujen (= postimerkit, sen luulis jokaisen tajuavan) olevan 8 euroa, ne onkin 5 euroa ja siinä vaiheessa vedetään välistä 3 euroa. Sikamaista.

Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
Ottamatta kantaa postimaksun suuruuteen olen myös törmännyt tähän että huudetaan ja sitten tingitään. Ei huutokaupassa saa tinkiä! Muutenhan alemman hinnan huutajaa kohdellaan epäreilusti.

Kysehän ei ollut siitä että tingitään huudetusta tuotteesta vaan ihan postimaksuista jotka taas onkin postin oman hinnaston mukaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja TMirre:

täällä ollaan kyllä sitä mieltä, että sen vaivanpalkan voi lisätä tuotteen lähtöhintaan. Ettei tartte huutohinnan päälle alkaa korvaamaan bensakuluja siitä kun myyjä joutuu postiin ajamaan jne.

Juuri näin!

Silloin ne ilmoitetaan kohteessa valmiiksi kuten jo sanoin! Ei niin, että sanotaan postikulujen (= postimerkit, sen luulis jokaisen tajuavan) olevan 8 euroa, ne onkin 5 euroa ja siinä vaiheessa vedetään välistä 3 euroa. Sikamaista.

Eiks siellä lue "toimituskulut Suomeen"? Ei siinä postikuluista mitään puhuta, vaan toimituskuluista, jotka jokainen voi määritellä ihan itse.

On tää palsta hieno. Toisaalla väitetään että on noloa antaa häälahjaksi 20 euroa 50 euron sijaan, kun se 30 euroahan on helppo taikoa lisää.

Toisaalla itketään, kun joku kehtaa ilmoittaa etukäteen ottavansa pari euroa vaivanpalkkaa siitä että lähettää sulle tuotteen.

Alkuperäinen kirjoittaja TMirre:

Ja tuotteen noutava maksaa hinnassa vaivanpalkan, vaikkei mitään vaivaa edes näe.

Tavalliset kirjeet on asia erikseen, mutta mä en kyllä ala esim. rattaita tai fillaria pakkaamaan & kuskaamaan jollain lailla Matkahuoltoon ilman vaivanpalkkaa. Etenkin kun kohteessa lukee että mieluiten nouto.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Eiks siellä lue "toimituskulut Suomeen"? Ei siinä postikuluista mitään puhuta, vaan toimituskuluista, jotka jokainen voi määritellä ihan itse.

En tiedä, en käytä. Mutta postikuluista on turha puhua, jos vetääkin euroja muusta syystä omaan taskuun. Laittaa vaivanpalkan valmiiksi tuotteen hintaan / ilmoittaa postikulut + pakkauskulut + vaivanpalkka jo etukäteen.

Kyllä minä olen laittanut tietoihin, että tuotteen voi tulla noutamaan kotiovelta, mutta jos haluaa postitse, niin se maksaa xx euroa. Lähettämisen hinta tosiaan sisältää postimaksun, bussilipun ja pakkausmateriaalit. Minusta on vain reilua myydä tuote omalla hinnallaan, eikä veloittaa mitään pakkauskuluja turhaan sellaiselta ihmiseltä, joka tuleekin hakemaan tuotteen kotioveltani. Siksi eri hinta noudolle ja postitukselle.

Yhteistyössä