Musta todennäköisesti tulee yksi niistä idiooteista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja persaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...jotka eroavat alle vuoden päästä naimisiin menosta. Ollaan oltu miehen kanssa 7v kimpassa ja nyt mentiin kesällä naimisiin. Jotenkin vasta nyt alan tajuamaan kuinka helvetin tyhmä mä olin kun kuvittelin että mies muuttuisi jotenkin ihanammaksi naimisiin mennessä. Hän on kyllä oikein ihana, tosi hyvä isä, mahtava rakastaja, puhuu ja pussaa, käy töissä ja on iloinen, huumorintajuinen ja erittäin luotettava. Kannustaa aina minua oli asia mikä hyvänsä, ja osallistuu lasten elämään 110%sesti.

Muutamia ärsyttävyyksiä hänestäkin löytyy. Hän on kova jäkättäämään erilaisista asioista, esim. siivoamisesta, asioiden hoitamisesta, rahasta, ihmissuhteista, ihan kaikesta. Välillä tuntuu että teen kaiken väärin ja toinen huohottaa koko ajan niskassa että pääsis heti nokkimaan jos jotain mogaat. Ja nää asiat liittyy siis yleensä ihan arkipäiväiseen elämään, kaupassa käymiseen, siivoamiseen, lastenhoitoon, harrastuksiin jne. Ei siis muuten varsinaisesti alista minua tai mitään sellaista, o n vaan kova antamaan negatiivista palautetta. Positiivista palautetta sen sijaan saan aika harvoin, ja jos saan niin yleensä töihin liittyen. Mutta esim jos joskus harvoin laittaudun, tai käyn kampaajalla tms, niin mies ei koskaan huomaa. Hän ei ikinä kehu mua kauniiksi tai muuten huomaa jos olen jotenkin kaunistautunut. Muuta hempeilyä ja lässytystä kyllä harrastaa, mutta äärimmäisen harvoin sanoo mua kauniiksi, vaikka on ihan nätti ihminen kuitenkin.

Toinen puute hänessä on tilannetajun puute. Esim. tällä hetkellä riitelemme siitä että mulla on ollut aamusta asti järkyttävä päänsärky, ja äsken juuri ja juuri jaksoin mennä keittiöön hakemaan itselleni jotain syömistä. Mies täräytti paikalle ja alkoi paasaamaan kuinka minä olen sotkenut koko kämpän ja hän on siivonnut koko eilisen päivän (ei kyllä siltä näytä jos suoraan sanotaan), vaikka hyvin tietää että mulla on niin hirveä päänsärky etten pääse edes kunnolla sängystä ja oon tänään jo kahdesti oksentanutkin sen takia. Sitten kun vastasin vaan että mene muualle siitä jäkättämään, nyt on todella huono hetki, niin alkoi kiekuminen siitä kuinka mä en osaa ottaa negatiivista palautetta vastaan jne.

Mä en ymmärrä itsekään et miksi ihmeessä mä kuvittelin että nää ominaisuudet katoaa mun miehestä naimisiin menemällä? Mä vielä pidän itteeni hyvin realistina, ja oon aikasemmin naureskellut ihmisille jotka menee naimisiin esim. juopon kanssa toivoen että se juoppo siitä sitten paranee. Miksi hemmetissä mä silti odotin että tuollaisen ärsyttävät piirteet jonnekin katoisi sillä että mulla tulee sama sukunimi kuin miehellä? Ja nyt vaan mietin että mä en kestä elää elämääni niin että koko ajan kuuntelen sitä kuinka teen kaiken väärin, sitten hetken päästä anteekspyytelyä, ja tunnin päästä taas jäkätystä.

Kiitos ja anteeksi, ei tällä mun aloituksella kai mitään pointtia ole. Se vaan että pidän itseäni todella tyhmänä just nyt.

Ei kuulosta kovin ihanalta mieheltä, mutta varsin kehityskelpoiselta. Hieman epäempaattinen, mutta jos et saa keskusteltua asioista niin, että "tilannetaju" paranisi ehdotan pariterapiaa tai jotain avioliittoleiriä. Ne on suosittuja tätä nykyä. Jos on fiksu mies niin varmaan tajuaa vikansa ja tekee niille jotain. Ei vaan jotenkin ehkä tajua ilman ulkopuolisen kommentointia.

Toivottavasti pääkipusi hellittää pian!!

[QUOTE="nuuh";30109477]Oksentelevaksi päänsärkynaiseksi jaksat kirjoitella pitkät rivit.......[/QUOTE]

Oo, no niinpäs jaksankin. Aamulla oksensin joo kaks kertaa, ja päänsäryssä ei oikein pysty muuta tekemään kuin makaamaan sängyssä. Mut kai sitä pitäis sit mielummin syljeskellä kattoon tai tuijottaa seinää...

Jos mies jaksaa sun kanssas siitä huolimatta, ettei tykkää tavastasi jättää asioita tekemättä, niin kai sä pystyt jatkaan sen kanssa huolimatta siitä, että se huomauttelee sulle asiasta?

[QUOTE="eli";30109385]Sulla ei ole mitään vastaavaa ikävää piirrettä, jonka mies on vaan päättänyt sietää?[/QUOTE]

Tuskinpa, koska ap kirjoittelee tänne mammapalstalle. Tännehän eivät vialliset ihmiset kirjoittele, vaan ainoastaan täydelliset.

Mulla on kans tommonen nalkuttava nipomies, joten kyllä ymmärrän ap tuskasi. Ihan helvetin ärsyttävää, että se on maailmanloppu, jos mä unohdan jotakin, mutta kun mies itse tekee samat, niin ei haittaa mitään ja on vaan inhimillistä.

Ohmm, mistäs sä tiedät mitä kaikkea mä teen himassa? Meillä sattuu olemaan kotitöiden jako sillä tavalla että mies pesee tiskit ja pyykit (molempiin on pesukone) ja mä taan KAIKEN muun. Että ei pitäs siitä olla kiinni tuo miehen kitinä, aika pienellä pääsee kun kummatkin kuitenkin tekee yhtä pitkää päivää duunissa, minä fyysistä työtä ja mies toimistotyötä. :)

Aha, no ehkä vika sitten olikin vain siinä että tosiaan nait paskan miehen. :) Ja itse kun olet täydellinen, huhkit töissä ja kotona tukkaputkella kun mies ei oikeastaan tee mitään, istuu toimistossa ja kotona painelee pesukoneiden nappeja vaan päivät pitkät.

Marttyyriyskin on TODELLA ärsyttävä piirre kumppanissa.

Taitaa tässä tapauksessa nyt olla niin että pata kattilaa soimaa.

Aha, no ehkä vika sitten olikin vain siinä että tosiaan nait paskan miehen. :) Ja itse kun olet täydellinen, huhkit töissä ja kotona tukkaputkella kun mies ei oikeastaan tee mitään, istuu toimistossa ja kotona painelee pesukoneiden nappeja vaan päivät pitkät.

Marttyyriyskin on TODELLA ärsyttävä piirre kumppanissa.

Taitaa tässä tapauksessa nyt olla niin että pata kattilaa soimaa.

Kyllä minussakin on vikaa, paljonkin. Siitä ei ole kyse. Tässä ketjussa nyt vaan puhuttiin tuosta miehen jäkättämisestä, ei siitä mitä kaikkea minä teen ja en tee. Mutta ehkä se sitten on niin että kun toisessa on vikaa niin siitä saa ja kuuluukin jäkättää 24/7, joka maailman asiasta. Täytyy varmaan itsekin aloittaa kun ei tuo mieskään täydellinen ole. Siitähän varmaan suhde vielä entisestään paraneekin. :)

Jos teistä kerta kumpikin käy töissä niin miksei mies sitten voi tehdä noita kaikkia asioita jotka teet hänet mielestään väärin/huonosti? Sinä voisit sitten tehdä asiat jotka hänen mielestään osaat, jos sellaisia on?

Tässäkin ketjussa ap on saanut todella outoja ja suorastaan pimeitä vastauksia. Hänen pitäisi siis pyörittää huushollia täysin yksin, kotityöt kun kuuluvat yksin naiselle.

Itselläkin on mies, joka nalkuttaa minulle, kolmelle lapsellemme ja koiralle. Äsken juuri häipyi täältä huutaen, koska minä olin hänen mukaansa syyllinen siihen, että kulhollinen mansikoita oli pilaantunut jääkaapissa. En jaksa kaikesta sentään syytä ottaa itselleni.

Kyllä minussakin on vikaa, paljonkin. Siitä ei ole kyse. Tässä ketjussa nyt vaan puhuttiin tuosta miehen jäkättämisestä, ei siitä mitä kaikkea minä teen ja en tee. Mutta ehkä se sitten on niin että kun toisessa on vikaa niin siitä saa ja kuuluukin jäkättää 24/7, joka maailman asiasta. Täytyy varmaan itsekin aloittaa kun ei tuo mieskään täydellinen ole. Siitähän varmaan suhde vielä entisestään paraneekin. :)

Etkös sinä juuri hetki sitten kirjoittanut, että se jäkättäminen liittyy vain joihinkin tiettyihin asioihin, ei 24/7? Keskusteletko myös miehesi kanssa yhtä sekavasti?

Woman-Marry-Men-Hoping-They-Will-Change.png