Karppaus ei toimi jos ei ole kunnolla ylipainoa. Sellaiseen muutaman kilon pudotukseen se ei sovellu, paitsi tietysti jos ajattelee, että se ruokavalio on terveellinen.
Itse karppasin pari kuukautta aikanani, ohjeidn mukaisesti ja kyseli aktiivisesti palstalta (karppausinfo) neuvoja. Kärsin aknesta, ummetuksesta ja se rasvan määrä oli kuvottavaa. Lihoin kahdessa kuukaudessa useita kiloja ja oloni oli todella tukala, suoli toimi noin kaksi kertaa viikossa. Ei koskaan enää.
Palasin tavalliseen ruokavaliooni, painoni putosi normaaliksi (painoindeksi n. 20-21) ja ihon kunto parani, sekä vatsa alkoi jälleen toimia.
Karppauspalstalla valettiin uskoa: Usein tulee ummetusta, se menee ohi. Joskus iho voi kukkia, mutta se menee ohi ja rasva määrään tottuu jne. No, minä ajattelin, että kun voin todella huonosti karppauksen aikana ja sain nämä ikävät lisäongelmta, en pitänyt sitä niin hienona elämäntapana että olisin jatkanut yhtään kauempaa.
Lopulta sitten löysin kyllä keskusteluja netistä, joissa puitiin sitä, että karppaus ei todellakaan sovi kaikille!!! Mutta jos kysyy karppaajilta, joille se sopii, ovat he tietysti eri mieltä ja karppausinfosta jos kysyy, siellähän kaikki ovat karppaukseen päin kallellaan. Mutta se on vain yksi totuus, minä olen siitä elävä esimerkki.