Musta tuntuu oikeasti kuvottavalta ajatukselta (palstasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

winhis

Aktiivinen jäsen
16.04.2007
1 339
0
36
...että oikeasti on olemassa niin kylmiä ja julmia ihmisiä, kuin tällä palstalla. Ihminen ei todella saa olla nykyään ihminen; ei saa itkeä, valittaa, romahtaa, tuntua pahalta, ei vaikka mitä tapahtuisi elämässä. Aina vaan pitää jaksaa, olla vahva ja hymyillä! Kyllä sitä varmaan hengissä selviää mistä vaan, mutta eikö sitä saa toivoa itselleen tukea, jotta olisi helpompaa. Kyllä mä itsekin autan läheisiäni jos heillä on vaikeaa.

Ei saisi 19-vuotias yksinhuoltaja, jolla itsellään 2 pientä lasta ja joka niiden lisäksi hoitaa surun murtamaa siskoaan (ja varmasti itselläänkin surua ) ja hänen pieniä lapsiaan, tuntea elämää rankaksi. Voi hyvät ihmiset, antakaa vähän armoa!

En ihmettele koulusurmia ja muita nykypäivän järjettömyyksiä, mitä muutakaan voi tapahtua, kun rankassa tilanteessa vastaanotto on niin hirveä, mitä täälläkin saa päivittäin lukea!

Joo ja varo, jos oot joskus jotain sanonut tai tehnyt, se kaivetaan esiin aina uudestaan ja uudestaan, yleensä silloin, kun se ei liity edes senhetkiseen keskusteluun millään tavalla. :/

Ei ikinä unohdeta, kuka kukin on, vaikka tilanne ois mikä.

Jos mulla olisi tuon mittaluokan ongelmia, menisin hakemaan apua ja puimaan niitä ihan muualle, kuin jonnekin nettikeskustelupalstalle. Ihminen on joo petoeläin ja raakimus, kun saa olla sitä kasvottomana. Ihan omaa hölmöyttä tulla purkamaan pahaa oloa ventovieraille.

tuo on, mutta pätee se kyllä toisin päinkin. En ole osallistunut viittaamasi ketjun keskusteluun, mutta sen verran sanon, että on sekin todella veemäistä mennä oikeasti puhkiloppuväsyneelle äidille sanomaan, että älä valita, mitäs olet tehnyt lapsesi noin pienellä ikäerolla, olisit ennakoinut....tuo kommentointihan on ihan samaa tyyliä, josta sinä tässä aloituksessasi puhut.

Ja vähän ohi ja turhis, mutta käsittääkseni Ninalla itsellään on vain yksi lapsi.

On tavallaan totta, mutta toisaalta ei voi olla niin, että kaikkien pitäis aina vaan taputtaa selkään ja sanoa joo joo. Tuosta lukitusta ketjusta en kommentoi mitään, se tais olla aika aiheetonta vääntämistä. Mutta yleensä mun mielestä on ihan hyvä, että saa sanoa mielipiteen vaikkei se aina ois lukijan mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Tää palsta on julma.

Mutta vielä julmempia ovat äidit tällä palstalla, ei oikeesti uskois äideiksi. Kimppuun hyökätään aina ja kunnolla :|

Sepä tässä pelottaakin. Millaista jälkikasvua täydellisen tunneköyhät äidit kasvattavat?

Jos koko oma elämä on yhtä patoutunutta katkeruutta, jota syydetään sokeasti ympärilleen, niin jälki ei tule olemaan kaunista :(.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanoisin:
Jos mulla olisi tuon mittaluokan ongelmia, menisin hakemaan apua ja puimaan niitä ihan muualle, kuin jonnekin nettikeskustelupalstalle. Ihminen on joo petoeläin ja raakimus, kun saa olla sitä kasvottomana. Ihan omaa hölmöyttä tulla purkamaan pahaa oloa ventovieraille.

Joitakin se auttaa, jokainen käsittelee suruaan miten tykkää. Ja jos Ninan ja siskon lapset on NUKKUMASSA, niin Nina varmaan voi hetken palstailla, luuli varmasti saavansa apua, niinkun joiltain kyllä saikin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On tavallaan totta, mutta toisaalta ei voi olla niin, että kaikkien pitäis aina vaan taputtaa selkään ja sanoa joo joo. Tuosta lukitusta ketjusta en kommentoi mitään, se tais olla aika aiheetonta vääntämistä. Mutta yleensä mun mielestä on ihan hyvä, että saa sanoa mielipiteen vaikkei se aina ois lukijan mieleen.

Ei joka asiaan kysytä mielipidettä. Joskus voi pitää vain turpansa kiinni jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin jotakin päänaukomista.

Eli jos mulla on paha päivä ja sä satut kävelemään mua vastaan, mä saa potkia sut vaikka hengettömäksi, vittuako lähdit ulos?

nii, on se kumma..
itse ainakin tänne tulin mukaan kun aattelin että on sitten edes joku paikka minne voi purkaa huolia ja kertoa iloja ym. mutta tuntuu ettei ole sittenkään oikea paikka siihen..

ja sä oot sä...toinen ehkä käsittelee asioita toisella tavalla. ja toi vika lause selittää just kaiken mitä ap kirjoittaa omassa tekstissään. sä voisit mennä häpeemään jos pystyt siihen. :headwall: :x

Tää palsta on julma.

Mutta vielä julmempia ovat äidit tällä palstalla, ei oikeesti uskois äideiksi. Kimppuun hyökätään aina ja kunnolla :|

Sehän tässä onkin vielä uskomattomampaa. Jokainen äiti on kokenut jotain rankkaa ja henkisesti/fyysisesti väsyttävää ja muutenkin luulisi empatiakyvyn lisääntyvän lasten tulon myötä. Ehkä se pään aukominen on sitten joillekin keino selviytyä itse.

mun mielestä suomi24 äidit&isät palstalla on vielä tylympi vastaanotto kuin täällä..eli just hyökätään kimppuun ja pahennetaan kysyjän oloa vaan entisestään. Parhain neuvo multa olis sellanen,että ehkä kaikkea ei vain kannata kysyä muilta (siis netistä) vaan mieluummin itse asioitaan yrittää pähkäillä omassa päässään. Se oman järjen ääni on kuitenkin se,mitä me eniten kuunnellaan. Jos kukaan sattui tänään katsomaan sitä dokumenttia kakkoselta itsemurhista, niin siinäkin olisi varmasti moni itsemurha jäänyt tekemättä, jos netistä ei olisi olut "apua". Aivan kamalaa tollanen.. :/

Mulle tuli ihan oikeasti kamala olo NinaTT:n puolesta. :'(

Että te kehtaatte :o :| :/

Niin mullekkin vaikka joskus ollut erimieltä asioista. Ei se silti tarkoita että kuinka vaan sopii käyttäytyä tuommoisessa asiassa tai ylipäätään!! Sais hävetä ne harmaat jotka tuossa ketjussa aukoivat päätänsä ja toivottavasti jouduitte banniin!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Ei joka asiaan kysytä mielipidettä. Joskus voi pitää vain turpansa kiinni jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin jotakin päänaukomista.

eikä noi äskeisen ketjun kommentit kyllä olleet mitään mielipiteitä, vaan puhdasta vittuilua.

Alkuperäinen kirjoittaja toiselle:
mun mielestä suomi24 äidit&isät palstalla on vielä tylympi vastaanotto kuin täällä..eli just hyökätään kimppuun ja pahennetaan kysyjän oloa vaan entisestään. Parhain neuvo multa olis sellanen,että ehkä kaikkea ei vain kannata kysyä muilta (siis netistä) vaan mieluummin itse asioitaan yrittää pähkäillä omassa päässään. Se oman järjen ääni on kuitenkin se,mitä me eniten kuunnellaan. Jos kukaan sattui tänään katsomaan sitä dokumenttia kakkoselta itsemurhista, niin siinäkin olisi varmasti moni itsemurha jäänyt tekemättä, jos netistä ei olisi olut "apua". Aivan kamalaa tollanen.. :/

niin onhan tuo hyvä neuvo mutta kun joillakin voi olla tämä nettikin se ainoa paikka missä niitä purkaa? Ja valitettavan usein tietyt tyypit saa sitten vain paskat niskaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

eikä noi äskeisen ketjun kommentit kyllä olleet mitään mielipiteitä, vaan puhdasta vittuilua.

Nimenomaan näin. Mäkin olen saanut osakseni aikamoista vittuilua eikä nekään ole olleet mitään mielipiteen kertomista. Kun esim. kerroin saaneeni keskenmenon niin se oli joidenkin mielestä hyvä asia. Tuoko on sitten joku mielipide? Ja olinko mä edes sitä tuossa tilanteessa kysynyt! :o :headwall: |O

Yhteistyössä