Musta tuntuu oikeasti kuvottavalta ajatukselta (palstasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä en kyllä taas ihan ymmärrä kun tuntuu että monet ottaa tän virtuaalimaailman vähän liian tosissaan. Onhan tässä ollut jo aiemmin puhetta että kannattaako tällaisella palstalla niin kauheasti avautua jos ei ole varautunut myös siihen että kaikki ei välttämättä olekaan samaa mieltä, voi nähdä sun toimintatapas ihan vääränä tai mahdollisesti purkaa sitä omaa pahaa oloaan kirjoituksissaan. Ja kuinka ketään voi ottaa kommentit niin henkilökohtaisesti kun täällä netissä ollaan kuitenkin aika kaukana siitä tosielämästä.

Oikeasti vakavat ja herkät asiat kannattaa käsitellä ihan yksityisesti niiden oikeiden läheisten ihmisten kanssa eikä missään julkisella palstalla. Ja jos pää ei kestä niin tietokoneesta saa myös virran pois. En halua haukkujia puolustaa mutta jokaisen kirjoittajan pitäis myös muistaa että missä tässä on kysymys, ei tää ole mikään hyväveli-kerho tää internetin valtatie. Eikä se kirjautuminenkaan tee siitä kirjoituksen takana olevasta ihmisestä sen todellisempaa, joten meitä harmaita on turha parjata.

mä en tiedä mistä tää on lähtenyt, mutta olen ihan samaa mieltä! jo viime koulusurman aikaan sanoin että onko ihme jos lapset kiusaa jos vanhemmat käyttäytyvät näin. :| kyllä minä olen monta kertaa koneen vieressä miettinyt että millainen ihminen toimii näin..

Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
No mä en kyllä taas ihan ymmärrä kun tuntuu että monet ottaa tän virtuaalimaailman vähän liian tosissaan. Onhan tässä ollut jo aiemmin puhetta että kannattaako tällaisella palstalla niin kauheasti avautua jos ei ole varautunut myös siihen että kaikki ei välttämättä olekaan samaa mieltä, voi nähdä sun toimintatapas ihan vääränä tai mahdollisesti purkaa sitä omaa pahaa oloaan kirjoituksissaan. Ja kuinka ketään voi ottaa kommentit niin henkilökohtaisesti kun täällä netissä ollaan kuitenkin aika kaukana siitä tosielämästä.

Oikeasti vakavat ja herkät asiat kannattaa käsitellä ihan yksityisesti niiden oikeiden läheisten ihmisten kanssa eikä missään julkisella palstalla. Ja jos pää ei kestä niin tietokoneesta saa myös virran pois. En halua haukkujia puolustaa mutta jokaisen kirjoittajan pitäis myös muistaa että missä tässä on kysymys, ei tää ole mikään hyväveli-kerho tää internetin valtatie. Eikä se kirjautuminenkaan tee siitä kirjoituksen takana olevasta ihmisestä sen todellisempaa, joten meitä harmaita on turha parjata.
Tässä on kirjoitettu pelkkää asiaa. Hyvä. Muistakaa kaikki tilittäjät, netti on kaikille avoin paikka. Eikä jokin hatusta vedetty nikki tosiaankaan tee ihmisestä sen arvokkaampaa kommentaattoria kuin nikitön kirjoittaja.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanoisin:
Jos mulla olisi tuon mittaluokan ongelmia, menisin hakemaan apua ja puimaan niitä ihan muualle, kuin jonnekin nettikeskustelupalstalle. Ihminen on joo petoeläin ja raakimus, kun saa olla sitä kasvottomana. Ihan omaa hölmöyttä tulla purkamaan pahaa oloa ventovieraille.

Joitakin se auttaa, jokainen käsittelee suruaan miten tykkää. Ja jos Ninan ja siskon lapset on NUKKUMASSA, niin Nina varmaan voi hetken palstailla, luuli varmasti saavansa apua, niinkun joiltain kyllä saikin.

Ole sinäkin hiljaa. kokoajan kiroilemassa ja rääpimässä suutasi joka asiasta. Oletko olevinas mode vai mikä kusi on noussu päähän?

Alkuperäinen kirjoittaja Suttu:
Musta on alkanut tää palsta tuntua todella masentavalta paikalta. Onnekseni en "löytänyt" tätä paikkaa vielä silloin kun olin juuri tullut äidiksi 19-vuotiaana.
Koska ennen tämän palstan paskamaisia kommentteja ja ilkeita ihmisiä ajattelin aina että olen oikein hyvä äiti ja ihminen. Ja ajattelin myös että elämäni on kaikkine puutteineen( Kouluttamaton, ns. teiniäiti, toinen lapsi pienellä ikäerolla, pienituloinen...) on aivan ihanaa ja hyvää elämää.
Jossainvaiheessa huomasin ajattelevni elämästäni huomattavasti negatiivisemmin. Pohdin asiaa ja tajusin että arvotin elämääni tämän palstan mukaan!
Nyt alan aivan oikeasti olla kurkkuani myöten täynnä tätä. En tiedä onko mahdollista mutta tämä kirjoittelu senkun raaistuu vaan vuosi vuodelta.
Ja en koskaan uskonut olevani niin altis tälläisten tunnevammaisten kiusanteolle kuin sitten olinkin. Onneksi se kuitenkin jäi vain pahanmielen asteelle eikä vaikuttanut perheeseeni mitenkään muuten.
Täällä voi tehdä paljon vahinkoa toiselle!

AIVAN,onneksi ei ollut edes nettiä kun esikon sain :headwall: mä olisin varman antanut pojan vapaaehtosesti huostaan kun olisin tuntenut olevani todella paska mutsi :/

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmautui:
Tää palsta on julma.

Mutta vielä julmempia ovat äidit tällä palstalla, ei oikeesti uskois äideiksi. Kimppuun hyökätään aina ja kunnolla :|

Sepä tässä pelottaakin. Millaista jälkikasvua täydellisen tunneköyhät äidit kasvattavat?

Jos koko oma elämä on yhtä patoutunutta katkeruutta, jota syydetään sokeasti ympärilleen, niin jälki ei tule olemaan kaunista :(.

Ei minulla ainakaan ole katkeruutta ja olen iloinen ihminen. Silti sanon täällä suoraan jos joku on tehnyt huonoja ratkaisuja ja nyt itkee niistä turhaan, eikä ole tehnyt niiden eteen mitään. Ärsyttää toisten tyhmyys.

Musta tuntuu, että monet purkavat täällä päivän tylsistymisen, ketutuksen, huonon suhteen, lapsien kiukuttelun..otetaan joku aihe, isketään kiinni ja annetaan palaa. Vailla mitään jälkiseuraamukai voi olla edes yhden päivän pahis. Joskus tuntuu, että joillain on täällä ihan joku "jengi", mistä sitten tullaan avuksi (eli mollaamaan rinnalle), jos tarve vaatii.

Tulee ihan mieleen joku yläasteen kiusaamisjengit.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronkeli:
Toiset osaa pönkittää olematonta itsetuntoa kettuilemalla täällä :/

Miten voi itsetuntoa pönkittää jos harmaana arvostelee? Taidat haluta nyt vain haukkua arvostelijoita tunteaksesi itsesi paremmaksi kuin olet oikeasti.
Taitaa olla aina tapanasi tehdä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs arvostelija:
Tää palsta on julma.

Mutta vielä julmempia ovat äidit tällä palstalla, ei oikeesti uskois äideiksi. Kimppuun hyökätään aina ja kunnolla :|

Sepä tässä pelottaakin. Millaista jälkikasvua täydellisen tunneköyhät äidit kasvattavat?

Jos koko oma elämä on yhtä patoutunutta katkeruutta, jota syydetään sokeasti ympärilleen, niin jälki ei tule olemaan kaunista :(.

Ei minulla ainakaan ole katkeruutta ja olen iloinen ihminen. Silti sanon täällä suoraan jos joku on tehnyt huonoja ratkaisuja ja nyt itkee niistä turhaan, eikä ole tehnyt niiden eteen mitään. Ärsyttää toisten tyhmyys.

ikävää ettei tilannetajua ole suotu sinulle. tai onko vanhemmillasi ollut vaikeuksia käytöstapojen opettamisen kanssa? ilmeisesti oppi ei ainakaan ole mennyt perille. mua ärsyttää toisten tunteettomuus ja kylmyys, se että pönkitetään itseä toisten pahalla ololla. ei sellainen ihminen voi kovin iloinen ihminen olla.

Tavallaan ihmetyttää sellainen, että on pakko aina saada antaa toiselle takaisin. Se on tietty helppoa. Mutta enemmän oikeestaan ihmettelen sitä, miten joku jaksaa muistaa aina, että kuka on loukannut ja miten...

Tää palsta on julma.

Sama juttu. Omassa elämässä ei ole valittamista, olenhan sen itse itselleni rakentanut. Ärsyttää, kun nämä vinkujat eivät ota vastuuta omista valinnoistaan. Sama juttu kuin päihteiden käyttäjillä, aina vika on jossain muualla. Koskaan vikaa juomiseen ja elämänhallinnan menettämiseen ei haeta itsestä. Milloin on puoliso vittuillut ja "pakottanut" juomaan, milloin jotain muuta joku muu tehnyt ja aiheuttanut juomisen.
Täällä valittajat ovat vastuuntunnottomia, laiskoja passuuttettavia, joille kaikki pitäisi tulla valmiina. Elämä on valintoja täynnä ja jos itse tekee jatkuvalla syötöllä huonoja valintoja, niin turha itkeä, jos pelkkää päänsilitystä ei palstalta(kaan) saa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Tää palsta on julma.

ikävää ettei tilannetajua ole suotu sinulle. tai onko vanhemmillasi ollut vaikeuksia käytöstapojen opettamisen kanssa? ilmeisesti oppi ei ainakaan ole mennyt perille. mua ärsyttää toisten tunteettomuus ja kylmyys, se että pönkitetään itseä toisten pahalla ololla. ei sellainen ihminen voi kovin iloinen ihminen olla.

Niin tai kannattaisko sen jolla on se paha olo voi purkaa sen jossain muualla kuin julkisella palstalla. Ja mitä pönkittämistä se on jos on erimieltä ja toinen ei voi hyväksyä kuin oman näkökantansa. En nyt suoraa haukkumista hyväksy mutta yleensä täällä ollaan heti herne nenussa jos joku sanookin että kannattiks sit niin tehdä ja nyt pitää vaan kestää seuraukset tms. Aina pitäis vaan antaa haleja ja muuta lässytystä eikä mitään rakentavaa kritiikkiä saa antaa ettei vaan toista ala harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Tää palsta on julma.

Niin tai kannattaisko sen jolla on se paha olo voi purkaa sen jossain muualla kuin julkisella palstalla. Ja mitä pönkittämistä se on jos on erimieltä ja toinen ei voi hyväksyä kuin oman näkökantansa. En nyt suoraa haukkumista hyväksy mutta yleensä täällä ollaan heti herne nenussa jos joku sanookin että kannattiks sit niin tehdä ja nyt pitää vaan kestää seuraukset tms. Aina pitäis vaan antaa haleja ja muuta lässytystä eikä mitään rakentavaa kritiikkiä saa antaa ettei vaan toista ala harmittaa.

Jos jollain on ongelma, niin siihen ratkaisu ei ole se, että mene takaisin menneisyyteen ja korjaa mitä teit...

Voishan sitä vaik miettiä, mitä asialle NYT on tehtävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo ja varo, jos oot joskus jotain sanonut tai tehnyt, se kaivetaan esiin aina uudestaan ja uudestaan, yleensä silloin, kun se ei liity edes senhetkiseen keskusteluun millään tavalla. :/

Ei ikinä unohdeta, kuka kukin on, vaikka tilanne ois mikä.

joskus kannattaas pitää mölyt mahassa ettei ihmiset käänny sua vastaaan ja muistuta niistä. minkä taakseen jättää sen edestään löytää.

Njaa. Tajuan, osittain.

Jos sama nikki kuukaudesta toiseen valittaa, että taas mies haukkui ties miksi ja tönäisi päin seinää, ja lähti kapakkaan, niin en mä ainakaan jaksa olla empaattinen viikkokausia :snotty: . Jossain vaiheessa kysäisen, että ootko ajatellut tehdä jotain asioiden eteen, kun tilanne kerran on jatkunut tuollaisena jo kauan...Sama pätee oikeaan elämään: kun kaveri itkee ekaa kertaa että mies löi tai petti, niin halaan ja olen tukena, mutta kun sama kaveri itkee sadatta kertaa samaa asiaa, niin eikö se jo puhu omaa karua kieltään siitä, ettei halaaminen ja empatia enää auta, vaan toista pitää pikkaisen ravistella ja saada tämä avaamaan silmänsä, jotta voisi tehdä ratkaisuja? Kun raaka faktahan on se, ettei asiat miksikään muutu, jos niitä ei muuta.
(ja jos ratkaisu on jäädä suhteeseen sen pettävän/hakkaavan miehen kanssa, koska se on "muuten hyvä mies", niin silloin ei mun mielestä pitäisi sitten itkeä ja valittaa kavereille kun mies tapojensa ja tottumustensa mukaisesti teki sitä samaa mitä aina ennenkin, eli löi tai petti - jäämällä suhteeseen nainen mun mielestä "antaa luvan" hakata ja pettää!)

Mutta näitä "no mitäs teit lapsia sellaisen kanssa"- tyyppejä EN ymmärrä, kun joku kertoo terrorisoivasta ex-puolisosta tms. Ihmiset muuttuu, kristallipallo löytyy tosi harvalta meistä, joten turha jälkikäteen valittaa että mikset ajatellut silloin vuonna 1992 kun aloit miehesi kanssa seurustelemaan. Saatikka näitä, jotka saavat nautintoa siitä, että joku mukamas ilkeä palstailija menettää vauvansa, miehensä, tms :o

Alkuperäinen kirjoittaja elämä on:
Joo ja varo, jos oot joskus jotain sanonut tai tehnyt, se kaivetaan esiin aina uudestaan ja uudestaan, yleensä silloin, kun se ei liity edes senhetkiseen keskusteluun millään tavalla. :/

Ei ikinä unohdeta, kuka kukin on, vaikka tilanne ois mikä.

joskus kannattaas pitää mölyt mahassa ettei ihmiset käänny sua vastaaan ja muistuta niistä. minkä taakseen jättää sen edestään löytää.

Mutta mistä johtuu, että vain joillain on tarve aina kaivella niitä menneitä juttuja? Ja miksi ruvetaan tuomaan asioita, jotka ei kuulu kyseiseen keskusteluun, vaan pelkästään kohdistuu johonkin henkilöön? Kaikki ei tosiaan jaksa kaikkia muiden tyhmyyksiä koko lopunikäänsä kaivella.

Jos jollain on ongelma, niin siihen ratkaisu ei ole se, että mene takaisin menneisyyteen ja korjaa mitä teit...

Voishan sitä vaik miettiä, mitä asialle NYT on tehtävissä?

Mutta toisaalta, todella moni tällä palstallakin voisi ensin miettiä ja sitten vasta avata suunsa. Ihan puolin ja toisin. Eihän se niinkään voi mennä, että aina saa uudelleen ja uudelleen anteeksi, jos on muille tyly tai julma, on ihan inhimillistä että muilta saa sellaista kohtelua mitä itsekin antaa.

Meitä on moneen junaan.Täällä palstalla ja tuolla ihan oikeassa elämässä.

Itse herkkänä(ja kilttinä)ihmisenä olen saanut tuntea nahoissani sen,että pitäisi olla vahva. Minkäänlaista heikkoutta ei sallita tässä maailmassa.

Ai kannattiko sit mun tehdä mitä? En mä sitä miestä tappanu. Mitä valintoja me ollaan tehty, joista mä nyt valitan ja jotka oikeuttaa piikittelyyn....? Vai kääntykö keskustelu jo OT?

Mutta mistä johtuu, että vain joillain on tarve aina kaivella niitä menneitä juttuja? Ja miksi ruvetaan tuomaan asioita, jotka ei kuulu kyseiseen keskusteluun, vaan pelkästään kohdistuu johonkin henkilöön? Kaikki ei tosiaan jaksa kaikkia muiden tyhmyyksiä koko lopunikäänsä kaivella.

Toisaalta aika moni on just sellainen, että ei ota vastuuta siitä mitä itse tekee tai sanoo, koska ne on vaan menneitä joita ei pidä kaivella.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ai kannattiko sit mun tehdä mitä? En mä sitä miestä tappanu. Mitä valintoja me ollaan tehty, joista mä nyt valitan ja jotka oikeuttaa piikittelyyn....? Vai kääntykö keskustelu jo OT?

No kääntyi kyllä. Ei sun tilanne ole mitenkään sun vika. Tyhmät ämmät täällä länkyttää, älä välitä.

Yhteistyössä