Musta tuntuu oikeasti kuvottavalta ajatukselta (palstasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja quu:
Ehkä, mutta olis parempi aina unohtaa, mitä mieltä joku oli jossain toisessa keskustelussa, eikä muistella, mitä kukakin on sanonut.

täällä on muutama tietty nikki joille käyttäydytään huonosti aikaisempien juttujen takia. :/

Oi, tunnen sen toki nahkoissani. ;)

todella vähän sä oot niistä se joka sitä oikeata paskaa saa niskaansa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä, mutta olis parempi aina unohtaa, mitä mieltä joku oli jossain toisessa keskustelussa, eikä muistella, mitä kukakin on sanonut.

täällä on muutama tietty nikki joille käyttäydytään huonosti aikaisempien juttujen takia. :/

Onko siitäkin tehtävä joku kilpailu, että ketä mollataan eniten? Juuri tällainen empatiakyvyttömyys ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA ihmisraunio:

Onko siitäkin tehtävä joku kilpailu, että ketä mollataan eniten? Juuri tällainen empatiakyvyttömyys ärsyttää.

Joo, hävisin! :wave: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA ihmisraunio:

Oonko jostain kilpailusta puhunutkaan!

Ihan vaan kenenkään tilannetta puimatta taikka ketään nimeämättä. Kun moni ihmettelee miksi "joku" täällä roikkuu tai kyselee neuvoja.
Minun mielestä on hyvä että näillä "joillakin" ihmisillä on paikka edes tämä missä voi kysellä mistä saisi apua taikka jos joku on ollut samassa tilanteessa niin osaisi neuvoa.
Monesti vaikea/raskas asia on niin lähellä että se ulkopuolinen vieras ihminen osaa katsoa tilannetta kauempaa ja osaa antaa neuvoa ja vinkkiä mihin kääntyä hakemaan apua.
Ja onhan ihmiselle kirjoittaminen/puhuminen keino purkaa asioita. Täällä sitä on helpompi tehdä. Koska saattaa olla että ko ihminen ei halua/pysty kuormittamaan enään ystäviään sillä ohan helläkin oma elämä.

Niin monelle luukulle minutkin aikoinaan ongelmien kanssa on laitettu että ilman apua en olisi jaksannut saatikka saannut asioihin selvyyttä. Monesti auttajiani olen kiitellyt ja ollaan ihmetelty että mitsä ne ihmiset saavat apua joilla ei ole tuke ja apua ongelmiinsa.
Sillä monessa paikassa ei asioista ole tietoa ja ei tiedetä mistä voisi sitä apua edes saadakkaan.

Ihmisten empatia kyky on nykyään jotekin kadonnut. Nautitaan siitä kun toisella menee huonosti ja hän kärsii. Tekeekö se näille toisille ihmisille oman elämän nautinnollisemmaksi. Luultavasti :headwall:

Ei kaikki asiat tosiaankaan ole sellaisia että niiden takia "ansaitsee" saada sontaa niskaansa joka ketjussa.
Ninalla on mun mielestä montakin hyvää pointtia ja ajatusta monessakin asiassa, vastaukset joihinkin kommentteihin vaan on joskus vähän kipakoita.

Mutta siis ihmisenä muita ihmisiä kohtaan nina on hyvä ja ajatukset sekä suunnitelmat lapsenkasvatukseen paremmat kuin monella muulla.

Jos taas palstalla pörrää joku joka on ollut muuten vain ilkeä, huomionhakuinen, muttei kestäkään kaikkea sitä huomiota, kykenemätön ottamaan kritiikkiä vastaan ja kehuskellut asialla josta kannattaisi ennemmin visusti vaieta, niin en yhtään ihmettele että sitä sontaa sataa niskaan ketjussa jos toisessakin.

Nina TT saa siis todellakin sympatiani :hug:
Kuinka moni muu olisi ollut 19-vuotiaana ja samassa tilantessa läheskään yhtä vastuuntuntoinen?

Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Ihan vaan kenenkään tilannetta puimatta taikka ketään nimeämättä. Kun moni ihmettelee miksi "joku" täällä roikkuu tai kyselee neuvoja.
Minun mielestä on hyvä että näillä "joillakin" ihmisillä on paikka edes tämä missä voi kysellä mistä saisi apua taikka jos joku on ollut samassa tilanteessa niin osaisi neuvoa.
Monesti vaikea/raskas asia on niin lähellä että se ulkopuolinen vieras ihminen osaa katsoa tilannetta kauempaa ja osaa antaa neuvoa ja vinkkiä mihin kääntyä hakemaan apua.
Ja onhan ihmiselle kirjoittaminen/puhuminen keino purkaa asioita. Täällä sitä on helpompi tehdä. Koska saattaa olla että ko ihminen ei halua/pysty kuormittamaan enään ystäviään sillä ohan helläkin oma elämä.

Niin monelle luukulle minutkin aikoinaan ongelmien kanssa on laitettu että ilman apua en olisi jaksannut saatikka saannut asioihin selvyyttä. Monesti auttajiani olen kiitellyt ja ollaan ihmetelty että mitsä ne ihmiset saavat apua joilla ei ole tuke ja apua ongelmiinsa.
Sillä monessa paikassa ei asioista ole tietoa ja ei tiedetä mistä voisi sitä apua edes saadakkaan.

Ihmisten empatia kyky on nykyään jotekin kadonnut. Nautitaan siitä kun toisella menee huonosti ja hän kärsii. Tekeekö se näille toisille ihmisille oman elämän nautinnollisemmaksi. Luultavasti :headwall:

Tätä peesailen.

Monesti täällä tosissaan ihmetellään miksi joku kriisinsä keskellä ilmestyy tänne kirjoittelemaan. Itse taas pidän tätä helppona ja hyvänä kanavana purkautua, tai siis tätä tämä olisi ilman näitä ilkeilyjä. Se että saa kasvottomana kirjoittaa ajatuksistaan ja parhaassa tapauksessa löytää ihmisen/ihmisiä joilla on samoja kokemuksia tai muuten hyviä neuvoja ja lohtua tarjolla. Kirjoittaminen on myös helppo keino purkaa itseään silloinkin kun puhuminen on vaikeaa.

Itse ainakin olen löytänyt täältä tukea niinä kertoina kun olen omista vaikeista asioista kirjoittanut. Ja jos jotain kamalaa tapahtuisi, en pidä lainkaan poissuljettuna asiana sitä että sen täällä jakaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanoisin:
Jos mulla olisi tuon mittaluokan ongelmia, menisin hakemaan apua ja puimaan niitä ihan muualle, kuin jonnekin nettikeskustelupalstalle. Ihminen on joo petoeläin ja raakimus, kun saa olla sitä kasvottomana. Ihan omaa hölmöyttä tulla purkamaan pahaa oloa ventovieraille.

No ehkä se oli hölmöyttä mutta kun jos ei oikein muuta ole...? Mä en ole päässyt täältä kotoa pois kunnolla pariin kuukauteen, en ole kerenny nähdä ihmisiä ja jutella. Täältä saa aina nopeasti vastauksia ja kai sitä ajattelee, ettei ihmiset _oikeasti_ voi olla niin julmia, että käyttävät toisen kuolemaa hyväksensä vain vittuillaksensa.

Mutta on täällä näköjään todella mukaviakin ihmisiä! Kiitos kaikille jotka näkevät mutkin ihmisenä, vaikka joskus oltaisiin oltu (hyvinkin?) eri mieltä asioista. Todella lapsellista (harmailta, yllättäen) vedota siihen, että mä olen joskus jostakin lehmänmaidonjuonnista ollu eri mieltä, ja se oikeuttaisi tuollaiseen hyökkäykseen :(

Musta on alkanut tää palsta tuntua todella masentavalta paikalta. Onnekseni en "löytänyt" tätä paikkaa vielä silloin kun olin juuri tullut äidiksi 19-vuotiaana.
Koska ennen tämän palstan paskamaisia kommentteja ja ilkeita ihmisiä ajattelin aina että olen oikein hyvä äiti ja ihminen. Ja ajattelin myös että elämäni on kaikkine puutteineen( Kouluttamaton, ns. teiniäiti, toinen lapsi pienellä ikäerolla, pienituloinen...) on aivan ihanaa ja hyvää elämää.
Jossainvaiheessa huomasin ajattelevni elämästäni huomattavasti negatiivisemmin. Pohdin asiaa ja tajusin että arvotin elämääni tämän palstan mukaan!
Nyt alan aivan oikeasti olla kurkkuani myöten täynnä tätä. En tiedä onko mahdollista mutta tämä kirjoittelu senkun raaistuu vaan vuosi vuodelta.
Ja en koskaan uskonut olevani niin altis tälläisten tunnevammaisten kiusanteolle kuin sitten olinkin. Onneksi se kuitenkin jäi vain pahanmielen asteelle eikä vaikuttanut perheeseeni mitenkään muuten.
Täällä voi tehdä paljon vahinkoa toiselle!

Ja vielä lisäisin että asian tiedostettuani ajattelen itsestäni taas positiivisesti ja nään kaikki hyvät asiat elämässäni. Olen oikein hyvä äiti ja ihminen ja elämäni on hyvin onnellista!

Minusta täällä varsinkin ninatt on haukkunut ja arvostellut hyvin paljon erilaisia valintoja tehneitä, imetysasioissa hoitoasioissa ym. ja nyt yrittää sankarin ja marttyyrin roolia saada itselleen.

Kaikki eivät valitse elämäntavakseen istua päivät netissä minkään syyn varjolla.

Ei ninaTT itse ole yhtään sen vähempää ollut syyllistämättä tai haukkumatta muita täällä. Vaikka hänen taloudesta on ihmien kuollut, se ei muuta sitä asiaa, että hän itse syyllistää ja arvostelee muita, jotka eivät imetä tai tee kuten hän hoitaa lapsensa. Hän on itse palstan pahin arvostelija.

Se on tämä anonyyminä kirjoittamisen riemu. Tuskin monikaan sanoisi suoraan kennellekään asioita, joita täällä kirjoittelee. Ei edes sille ikävälle työkaverille. Täällä voi sanoa ja siksi sanotaan. Osoittaakohan tuo nyt sen, että pohjimmiltaan ihminen on ilkeä...?

Sellaiset palstat, joilla on pakko kommentoida edes nimimerkillä ovat siistimpiä. Jotenkin se vaikuttaa, kun on sanomisellaan edustettava itseään, vaikka muut ei suoraan osaisikaan yhdistää nimimerkkiä ja henkilöä.

Ei ninaTT itse ole yhtään sen vähempää ollut syyllistämättä tai haukkumatta muita täällä. Vaikka hänen taloudesta on ihmien kuollut, se ei muuta sitä asiaa, että hän itse syyllistää ja arvostelee muita, jotka eivät imetä tai tee kuten hän hoitaa lapsensa. Hän on itse palstan pahin arvostelija.

Onko mielestäsi jostain imetyksestä syyllistäminen samanarvoista sen kanssa, että keksitysti syyllisestetään toista ihmisen kuolemasta, että "loiseläjän" takia ihminen on tappanut itsensä?

Minusta täällä varsinkin ninatt on haukkunut ja arvostellut hyvin paljon erilaisia valintoja tehneitä, imetysasioissa hoitoasioissa ym. ja nyt yrittää sankarin ja marttyyrin roolia saada itselleen.

Kaikki eivät valitse elämäntavakseen istua päivät netissä minkään syyn varjolla.

Näin juuri. Ärsyttävä besserwisser, joka itse länkyttää eri mieltä oleville ihmisille tietämättömyyden suomalla rajattomalla itsevarmuudella.

Mä luulen, että täällä vähän eräissä jutuissa toistuu sellainen, että ensin henkilö A on kertonut omia mielipiteitään osin hyvinkin syyttävästi ja tuomitsevasti. Tämä on loukannut henkilö B:tä syystä tai toisesta, vaikka pitäisi ymmärtää että toisia tuomitseva, toisten yläpuolelle asettuva tai syyllistävä ihminen on jotenkin itse rikki, kun toimii niin. B ei syystä tai toisesta, ole kokenut että olisi pystynyt puolustautumaan tilanteessa, ja kokee jääneensä jotenkin loukatuksi ja oikeutta vaille, vaikka loukkaantumisen tunne on tietenkin oman itsen kehittämä eikä sen henkilö A:n, mutta A on purkanut oman pahan olonsa sohaisemalla henkilö B:n arkaan paikkaan. Kun tulee eteen tilanne, jossa henkilö A onkin se jolla on arka paikka ja vaikea hetki, henkilö B kokee helpoksi tilanteen jossa voi nimettömänä purkaa oman pahan olonsa, jonka kokee henkilö A:n aiheuttamaksi, henkilö A:han, henkilökohtaisella tavalla koska kokee että henkilö A:n yleismaailmallinen syyllistys on ollut myös häneen kohdistuva henkilökohtainen loukkaus.

Yhteistyössä