Musta tuntuu oikeasti kuvottavalta ajatukselta (palstasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja min':
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos jollain on ongelma, niin siihen ratkaisu ei ole se, että mene takaisin menneisyyteen ja korjaa mitä teit...

Voishan sitä vaik miettiä, mitä asialle NYT on tehtävissä?

Mutta toisaalta, todella moni tällä palstallakin voisi ensin miettiä ja sitten vasta avata suunsa. Ihan puolin ja toisin. Eihän se niinkään voi mennä, että aina saa uudelleen ja uudelleen anteeksi, jos on muille tyly tai julma, on ihan inhimillistä että muilta saa sellaista kohtelua mitä itsekin antaa.

Mutta aina itseään ajatellen, kannattaa juuri antaa sitä inhimillistä kohtelua, vaikka ei se tietenkään onnistu aina enkä ole paras puhuja.

Mutta toisaalta, todella moni tällä palstallakin voisi ensin miettiä ja sitten vasta avata suunsa. Ihan puolin ja toisin. Eihän se niinkään voi mennä, että aina saa uudelleen ja uudelleen anteeksi, jos on muille tyly tai julma, on ihan inhimillistä että muilta saa sellaista kohtelua mitä itsekin antaa.

Mutta aina itseään ajatellen, kannattaa juuri antaa sitä inhimillistä kohtelua, vaikka ei se tietenkään onnistu aina enkä ole paras puhuja.

Mun mielestä vaan ei kannata ihmisen ihmetellä, jos saa "paskaa niskaan" silloin kun itse tarvitsee tukea, jos on tehnyt saman tempun ensin muille. Enkä tarkoita nyt ketään yksittäistä ihmistä, vaan monia palstailijoita ja ihmisiä ihan tuolla oikeassa elämässäkin.

Monilla on niin itsekeskeinen ajatusmaailma, että he surutta loukkaavat muita mutta järkyttyvät, kun muut tekevätkin heille samalla tavalla. Ei se ehkä ilkeyttä ole, mutta itsekeskeisyyttä ja kyvyttömyyttä asettua aidosti toisen ihmisen asemaan. Se on aika yleistä :|

Tukea tai ymmärrystä ei anneta muille, mutta kun osat vaihtuvat ei nähdäkään sitä että on itse toiminut joskus ihan samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
...että oikeasti on olemassa niin kylmiä ja julmia ihmisiä, kuin tällä palstalla. Ihminen ei todella saa olla nykyään ihminen; ei saa itkeä, valittaa, romahtaa, tuntua pahalta, ei vaikka mitä tapahtuisi elämässä. Aina vaan pitää jaksaa, olla vahva ja hymyillä! Kyllä sitä varmaan hengissä selviää mistä vaan, mutta eikö sitä saa toivoa itselleen tukea, jotta olisi helpompaa. Kyllä mä itsekin autan läheisiäni jos heillä on vaikeaa.

Ei saisi 19-vuotias yksinhuoltaja, jolla itsellään 2 pientä lasta ja joka niiden lisäksi hoitaa surun murtamaa siskoaan (ja varmasti itselläänkin surua ) ja hänen pieniä lapsiaan, tuntea elämää rankaksi. Voi hyvät ihmiset, antakaa vähän armoa!

En ihmettele koulusurmia ja muita nykypäivän järjettömyyksiä, mitä muutakaan voi tapahtua, kun rankassa tilanteessa vastaanotto on niin hirveä, mitä täälläkin saa päivittäin lukea!

Ninatt on ollut niin vittumainen niin monelle. Ylimielinen, ärsyttävä, kaikkitietävä ja toisten mollaaja ettenpä ihmettele yhtään jos ihmiset antavat takaisin.

Mun mielestä vaan ei kannata ihmisen ihmetellä, jos saa "paskaa niskaan" silloin kun itse tarvitsee tukea, jos on tehnyt saman tempun ensin muille. Enkä tarkoita nyt ketään yksittäistä ihmistä, vaan monia palstailijoita ja ihmisiä ihan tuolla oikeassa elämässäkin.

Monilla on niin itsekeskeinen ajatusmaailma, että he surutta loukkaavat muita mutta järkyttyvät, kun muut tekevätkin heille samalla tavalla. Ei se ehkä ilkeyttä ole, mutta itsekeskeisyyttä ja kyvyttömyyttä asettua aidosti toisen ihmisen asemaan. Se on aika yleistä :|

Tukea tai ymmärrystä ei anneta muille, mutta kun osat vaihtuvat ei nähdäkään sitä että on itse toiminut joskus ihan samalla tavalla.

Just näin. Ja siis ninalle voimia, mutta kyllä hänkin on v*ttuillut todella rankasti eri elänmäntilanteissa oleville ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
...että oikeasti on olemassa niin kylmiä ja julmia ihmisiä, kuin tällä palstalla. Ihminen ei todella saa olla nykyään ihminen; ei saa itkeä, valittaa, romahtaa, tuntua pahalta, ei vaikka mitä tapahtuisi elämässä. Aina vaan pitää jaksaa, olla vahva ja hymyillä! Kyllä sitä varmaan hengissä selviää mistä vaan, mutta eikö sitä saa toivoa itselleen tukea, jotta olisi helpompaa. Kyllä mä itsekin autan läheisiäni jos heillä on vaikeaa.

Ei saisi 19-vuotias yksinhuoltaja, jolla itsellään 2 pientä lasta ja joka niiden lisäksi hoitaa surun murtamaa siskoaan (ja varmasti itselläänkin surua ) ja hänen pieniä lapsiaan, tuntea elämää rankaksi. Voi hyvät ihmiset, antakaa vähän armoa!

En ihmettele koulusurmia ja muita nykypäivän järjettömyyksiä, mitä muutakaan voi tapahtua, kun rankassa tilanteessa vastaanotto on niin hirveä, mitä täälläkin saa päivittäin lukea!

Ninatt on ollut niin vittumainen niin monelle. Ylimielinen, ärsyttävä, kaikkitietävä ja toisten mollaaja ettenpä ihmettele yhtään jos ihmiset antavat takaisin.
Näin juuri. Turha odottaa sympatiaa muilta. Siperia opettaa kovalla kädellä ylimielisiä kakaroita.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ai kannattiko sit mun tehdä mitä? En mä sitä miestä tappanu. Mitä valintoja me ollaan tehty, joista mä nyt valitan ja jotka oikeuttaa piikittelyyn....? Vai kääntykö keskustelu jo OT?

No jos nyt mun kommenttiin viittasit niin en kylläkään tarkoittanut sua kun en sun aloituksias avaa enkä lue vaan yleisesti tuohon ilkeilyyn oli kirjoitukseni suunnattu.

mun mielestä tällä palstalla suurin osa ihmisistä on ihan :o ..etälläsiä juttuja en koskaan kuule omilta ystäviltäni tai tuntemiltani lapsiperheiltä..usein mietinkin että hui..joku oikeesti ajattele tollasia juttuja

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs arvostelija:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmautui:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Tää palsta on julma.

Mutta vielä julmempia ovat äidit tällä palstalla, ei oikeesti uskois äideiksi. Kimppuun hyökätään aina ja kunnolla :|

Sepä tässä pelottaakin. Millaista jälkikasvua täydellisen tunneköyhät äidit kasvattavat?

Jos koko oma elämä on yhtä patoutunutta katkeruutta, jota syydetään sokeasti ympärilleen, niin jälki ei tule olemaan kaunista :(.

Ei minulla ainakaan ole katkeruutta ja olen iloinen ihminen. Silti sanon täällä suoraan jos joku on tehnyt huonoja ratkaisuja ja nyt itkee niistä turhaan, eikä ole tehnyt niiden eteen mitään. Ärsyttää toisten tyhmyys.

ikävää ettei tilannetajua ole suotu sinulle. tai onko vanhemmillasi ollut vaikeuksia käytöstapojen opettamisen kanssa? ilmeisesti oppi ei ainakaan ole mennyt perille. mua ärsyttää toisten tunteettomuus ja kylmyys, se että pönkitetään itseä toisten pahalla ololla. ei sellainen ihminen voi kovin iloinen ihminen olla.

Niin tai kannattaisko sen jolla on se paha olo voi purkaa sen jossain muualla kuin julkisella palstalla. Ja mitä pönkittämistä se on jos on erimieltä ja toinen ei voi hyväksyä kuin oman näkökantansa. En nyt suoraa haukkumista hyväksy mutta yleensä täällä ollaan heti herne nenussa jos joku sanookin että kannattiks sit niin tehdä ja nyt pitää vaan kestää seuraukset tms. Aina pitäis vaan antaa haleja ja muuta lässytystä eikä mitään rakentavaa kritiikkiä saa antaa ettei vaan toista ala harmittaa.

kaikilla ei ole muuta paikkaa ja silloin kaltaistesi kommentit ovat aika ikävää tekstiä jos tukea kaipaa. itse kirjoitan paljon myös, ihan siksi ettei aina ole mahdollista saada puhelimeen kaveria jolle tilittäisi.. harmillista on se jos pitää alkaa antaa sitä "kritiikkiä" juuri sillä hetkellä kun tukea kaivataan. enemmän on apua siitä miten voisi asian eteen juuri sillä hetkellä tehdä, ei se mitä kukin on tehnyt väärin aiemmin. jokainen meistä tekee virheitä. luin sen ketjun johon tällä viitattiin ja kyllä se taas oli niin asiatonta kuin olla ja voi.. mitä "kritiikkiä" voi edes antaa siitä että jonkun mies on kuollut???

Yhteistyössä