Muuten ihana mies, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miisa"

Vieras
Joo oon tämmönen 26v yh-äiti ja oon tässä treffailu yhtä mukavaa miestä. Tai on tässä jo pidemmällekkin menty, mutta kuitenkin jo nyt päässä pyörii ajatukset yhteisestä tulevaisuudesta.

Mies on monilta osin kaikkea mitä mieheltä toivon: hänellä on säännöllinen työ, on sporttinen ja komea, pitkäkin vielä. Mukava ja kohtelias ja tykkää lapsista + eläimistä. Vastuuntuntoinen jne. jne..

Monissa asioissa hänen ajatusmaailma on aika samaa kuin munkin, mutta yksi asia on semmonen josta en tosiaan pidä. Hän on meinaan rasisti ja homoja inhoaa myös. Muuten on suvaitsevainen kyllä. En mä itekkään hirveesti monista pakolaisista tykkää (siis raiskaajat ja kerjääjät) mutta tunnen kanssa tosi mukavia ulkomaalaisia (ja mustaihoisia) ihmisiä, joten en yhtään aattele että koko porukka olis huonompaa kuin me muut ihan vaan ihon värin takia...

En oo viittinyt kauheesti tosta jauhaa hänen kanssaan, mutta en silti oo sanonu mitenkään, että "joo kamalia noi n**kerit" tms...

Mitäs mieltä muut? Eihän tää arkipäivässä kauheesti vaikuta, koska ei täällä meidän pikkukaupungissa ees oo pahemmin ulkomaalaisia eikä homoja.

Ei tulis kuuloonkaan, mä lopettaisin treffailn siihen.

Mulla on monia homoseksuaali ystäviä, paras ystäväni on lesbo ja itse olen bi-seksuaali sekä aktiivinen setalainen, en voisi sulattaa moista foobisuutta millään.

Rasistisuus on todella painava seikka mun vaakakupissa.

Muuten suvaitsevainen , muttei suvaitse erirotuisia ihmisiä eikä homoja... Eli suvaitsee valkoihoiset, vaikka ne olis ulkomaalaisia, suvaitsee lapset, vanhukset, vammaiset, naiset, tyhmät, rumat, lihavat, laihat, sairaat, juopot, syrjäytyneet... vai missä hänen suvaitsevaisuuden rajansa kulkee?

Minun olisi hankala jakaa elämä ihmisen kanssa, jonka asenteet tällä kohdalla poikkeaisivat noin paljon omasta arvomaailmastani.

Ajattelen, että puolison puheet ja ajatusmallit olisivat kuitenkin lastenkin arkea ja asenne tihkuisi sanojen ja tekojen muodoissa elämäämme.

Homot ja ulkomaan elävät ovat kuitenkin jatkuvasti mediassa esillä ja heidän kommentointi televisiota katsoessa tai lehtiä lukiessa ei olisi sellaista äänitaustaa mitä kotiini kaipaisin.

[QUOTE="Juu";26186440]Ei tulis kuuloonkaan, mä lopettaisin treffailn siihen.

Mulla on monia homoseksuaali ystäviä, paras ystäväni on lesbo ja itse olen bi-seksuaali sekä aktiivinen setalainen, en voisi sulattaa moista foobisuutta millään.

Rasistisuus on todella painava seikka mun vaakakupissa.[/QUOTE]

Nojoo, tosin ei tää mies lesboista sinällään välitä. Jos telkussa on jossain leffassa tai sarjassa naisten välisiä juttuja, niin ei ne häntä hetkauta. Mutta jos on miesjuttuja, niin hän kyllä ilmaisee inhonsa hyvin selkeesti. "On se kumma ku joka sarjassa pitää olla näitä homoja".

Ite uskon, että rasismi ei oo kenessäkään semmonen ominaisuus jota ei pystyis muuttamaan. On mun isäkin esim. lieventäny kantojaan selkeesti ku siskolla on ulkomaalainen mies.

No homot on sairaita ja neekerit tekee helvetisti rikoksia mm. raiskaa... joten kuka niistä nyt tykkäis? Miehes on terve ja oikeilla jäljillä, sun tässä pitäis muuttua.

No ei hän nyt tosiaan semmonen oo, että rupeis jossain huutelemaan :) Mä uskon, että aika monikin mies on piilorasisti ja ainakin jonkun verran homofoobikko (tuskin ny kovin moni heteromies tykkää katella miesten pussailua yms.).

Eli uskon kummiskin, että se on pikkujuttu että mies käyttäytyy ok näiden asioiden suhteen. Sitten ehkä pikkuhiljaa aikaa myöten suvaitsevaisuus muutenkin lisääntyy...

Niin muuten se on aika huvittavaa, että moni inhoo joitakin ihmisiä, esim. lihavia, tupakoitsijoita sun muita, mutta vaan tietynlainen ihmiseninhoominen on sitten "kiellettyä". Ei kai kenestäkään tarvi pitää, ei se silti tarkota että alkais huutelee tai lyömään :)

No ne rasistiset miehet joita itse olen tavannut(siis kaverin miesystävät yms) ei oo kyllä muutenkaan vaikuttaneet kovin fiksuilta. Enkä itse kattelis tollasta typerää touhua että ei pidä saman arvoisina kaikkia ihmisiä.

Minusta kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.

Mun mies lukee yli-opistossa kehitysmaatutkimusta, ja yrittää sen jälkeen tosissaan tehä jotain kehitysmaiden ongelmille. Mutta sun miestä ei vähääkään kiinnosta... vaikka monta tuhatta alle 5vuotiasta kuolee jopa päivittäin kun ei oo puhasta vettä.

Sori mut en vois ikinä katsella niin empatiakyvytöntä miestä, kun ne on tummaihoisia. so what?

täällähän on jo iso pino todella suvaitsevia akkoja. neekerit on kivoja vaikka mitä tekisivät. mutta jos joku ei tykkää ja sanoo sen ääneen niin suohon vois upottaa.

[QUOTE="ap";26186490]
Niin muuten se on aika huvittavaa, että moni inhoo joitakin ihmisiä, esim. lihavia, tupakoitsijoita sun muita, mutta vaan tietynlainen ihmiseninhoominen on sitten "kiellettyä". Ei kai kenestäkään tarvi pitää, ei se silti tarkota että alkais huutelee tai lyömään :)[/QUOTE]

Noh, nämä on yleensä asioita joihin voi vaikuttaa. Seksuaalisuuteen tai ihonväriin taas ei voi.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26186530:
täällähän on jo iso pino todella suvaitsevia akkoja. neekerit on kivoja vaikka mitä tekisivät. mutta jos joku ei tykkää ja sanoo sen ääneen niin suohon vois upottaa.

Jos yks tummaihoien tekee jotain (tai vaikka tuhatkin) se ei tarkota että "kaikki neekerit" on jotain. Jos yks mies (tai vaikka tuhatkin) tekee jotain, se ei tarkota että kaikki miehet on jotain. Jos yks suomalainen raiskaa naisen, eihän sekään tarkota että suomalaiset on raiskaajia. Jos yks kiinalainen on mukava, se ei tarkota että kaikki kiinalaiset on mukavia. Jos yks juutalainen on komea, se ei tarkota että kaikki juutalaiset on komeita... jnejne

Niin kauan, kun mies osaa käyttäytyä, saa hän mun puolestani olla rasisti, homofoobikko tms.

En mäkään mitenkään järettömästi fanita mustalaisia, mutta siltikin eräs parhaista ystävistäni on mustalaisen sisar.

Eli ei sen rasistisuuden (on se sitten ulkomaalaisia, homoja tai mustalaisia kohtaan) tosiaan atrvitse tarkoittaa jatkuvaa päänaukomista, uhoa ja nyrkkienheiluttelua. Mielestäni rasisti ja homofoobikko voi olla myöv vähän pienemmällä volyymilla.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
No mun arvomaailmassa ihmisten yhdenvertaisuus on niin perustavanlaatuinen arvo, että en pystyisi elämään ihmisen kanssa, joka parjaa ihmisiä seksuaalisuuden, ihonvärin tms. perusteella.

[QUOTE="nallukka";26186515]Mun mies lukee yli-opistossa kehitysmaatutkimusta, ja yrittää sen jälkeen tosissaan tehä jotain kehitysmaiden ongelmille. Mutta sun miestä ei vähääkään kiinnosta... vaikka monta tuhatta alle 5vuotiasta kuolee jopa päivittäin kun ei oo puhasta vettä.

Sori mut en vois ikinä katsella niin empatiakyvytöntä miestä, kun ne on tummaihoisia. so what?[/QUOTE]

Ai että oikein yli-opistossa?

• Tykkää
Reactions: erinys
ei toi musta pikkuasia ole. sehän kertoo miehen arvomaailmasta todella paljon. en voisi tuollaisen kanssa seukata, kun ns. isommat arvot ei kohtaa, vaikka olis muuten miten kiva.

[QUOTE="Miisa";26186431]Joo oon tämmönen 26v yh-äiti ja oon tässä treffailu yhtä mukavaa miestä. Tai on tässä jo pidemmällekkin menty, mutta kuitenkin jo nyt päässä pyörii ajatukset yhteisestä tulevaisuudesta.

Mies on monilta osin kaikkea mitä mieheltä toivon: hänellä on säännöllinen työ, on sporttinen ja komea, pitkäkin vielä. Mukava ja kohtelias ja tykkää lapsista + eläimistä. Vastuuntuntoinen jne. jne..

Monissa asioissa hänen ajatusmaailma on aika samaa kuin munkin, mutta yksi asia on semmonen josta en tosiaan pidä. Hän on meinaan rasisti ja homoja inhoaa myös. Muuten on suvaitsevainen kyllä. En mä itekkään hirveesti monista pakolaisista tykkää (siis raiskaajat ja kerjääjät) mutta tunnen kanssa tosi mukavia ulkomaalaisia (ja mustaihoisia) ihmisiä, joten en yhtään aattele että koko porukka olis huonompaa kuin me muut ihan vaan ihon värin takia...

En oo viittinyt kauheesti tosta jauhaa hänen kanssaan, mutta en silti oo sanonu mitenkään, että "joo kamalia noi n**kerit" tms...

Mitäs mieltä muut? Eihän tää arkipäivässä kauheesti vaikuta, koska ei täällä meidän pikkukaupungissa ees oo pahemmin ulkomaalaisia eikä homoja.[/QUOTE]

kuulostaa mun exältä. se oli just tollanen.mua ärsytti vaikka periaatteessa olin samaa mieltä(paisi homoista) mut kyllä mä siitä sille jankkasin ja se sit jankkas mulle.Mut totuin siihen ja lopulta annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Yhteistyössä