Muuten ihana mies, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mielestäni silloin pitää inhota koko porukkaa, ei vain joitakin ryhmittymiä.

Rasismi – Wikipedia

Lisäyksenä että en ole rasisti ja suurin osa käyttää sanaa väärin, kuten kaikkia muitakin liian vaikeita sanoja. ;)

Mä en kyllä nyt yhtään saa kiinni sun ajatuksista... mutta jos sanoo, että inhoaa mustaihoisia/somaleita/romaneja/muslimeja/lihavia, niin kyllä se silloin on nimenomaan rasismia (rotuun/aatteeseen/ominaisuuteen liittyvää syrjintää).

Mun logiikkaan ei mene se, kun sanotaan tyyliin että kaikki kurdit pitäisi karkottaa maasta sillä perusteella, että joku kurdi on raiskannut jonkun. Samalla perusteellahan kaikki suomalaisetkin pitäisi karkottaa maasta, kun joku suomalainenkin on taatusti joskus raiskannut jossain jonkun.

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Bonaire
[QUOTE="Piika-äiti";26186465]Minun olisi hankala jakaa elämä ihmisen kanssa, jonka asenteet tällä kohdalla poikkeaisivat noin paljon omasta arvomaailmastani.

Ajattelen, että puolison puheet ja ajatusmallit olisivat kuitenkin lastenkin arkea ja asenne tihkuisi sanojen ja tekojen muodoissa elämäämme.

Homot ja ulkomaan elävät ovat kuitenkin jatkuvasti mediassa esillä ja heidän kommentointi televisiota katsoessa tai lehtiä lukiessa ei olisi sellaista äänitaustaa mitä kotiini kaipaisin.[/QUOTE]

:flower:

[QUOTE="vieras";26188365]Kertoisitko Beep, miten pedofilia ja raiskaukset liittyvät homofobiaan?[/QUOTE]

No jos nyt yhden kerran otan rautalankaa... Sä oot joko tahallisesti tai tahattomasti huumorintajuton nyt?

Jos homofoobikko olisi siksi homofoobikko kun se olisi oikeasti kiinnostunut itsekin miehistä, niin onko sitten myös pedofiliafoobikko oikeasti salaa vähäsen pedofiili itsekin? Tällä logiikalla. Että aina jos on joku fobia, niin sittenhän sitä onkin itse sitä?

No jos nyt yhden kerran otan rautalankaa... Sä oot joko tahallisesti tai tahattomasti huumorintajuton nyt?

Jos homofoobikko olisi siksi homofoobikko kun se olisi oikeasti kiinnostunut itsekin miehistä, niin onko sitten myös pedofiliafoobikko oikeasti salaa vähäsen pedofiili itsekin? Tällä logiikalla. Että aina jos on joku fobia, niin sittenhän sitä onkin itse sitä?

Mikä ihme on pedofiliafoobikko? Eikö ole ihan luonnollista käyttäytymistä vältellä ja kammoksua tuollaista laitonta ja oksettavaa touhua kuin pedofilia? En ole kuullutkaan, että se luokiteltaisiin fobiaksi.

Eli kun mä pelkään hämähäkkejä fobiaan asti niin olen salaa vähäsen hämähäkki?

Minulla on vähän vastaavanlainen mies tuttavapiirissä. On myös muuten pieneltä paikkakunnalta maalta kotoisin, jossa ei ulkomaalaisia tai (julki)homoja varmasti ole pahemmin liikkunut... Ei se rasismi hänestä mitenkään hirveästi loista, mutta paljon kyllä huumorin avulla tuo mielipiteitään esiin... Mukava mies muuten, joten kyllä hän tuttavana menee, mutta en haluaisi seurustella vaikka kuinka mukava olisikin. Tiedän että alkuhuuman jälkeen noita mielipiteitä olisi huomattavasti vaikeampi sietää, ja kyllähän ne asenteet helposti välittyvät lapsille...

Minä en puolusta henkeen ja vereen ketään, paitsi ehkä omia lapsiani.
Kukkahattu minulla on. Täti olen. Vieläpä 10-kertainen. Ja kukkahattutätistatustani taitaa tällä palstalla korottaa se, että suhtaudun nuivasti rasismiin. En ole puolustamassa henkeen ja vereen maahanmuuttajia, en mitään uskonnollista ryhmittymää, en minkään kansalaisuuden edustajia. Mutta en ole kyllä niputtamassakaan kovinkaan usein ketään/ keitään yksittäisen ihmisen teon peruusteella karteletaviksi ihmisiksi.

Yleistän kyllä välillä, rankimmat yleistykseni teen suomalaisista, voidaanhan sekin laskea rasismiksi. Vaikka kyse ei ole tosin pelkästä ennakkoluulon muovaamasta käsityksestä.
Ja on joku muukin kansalaisuus, josta saatan tehdä yleistyksiä, jotka tosin jossainmäärin pätevätkin-
:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ketään ei saa syrjiä;26187206:
Hyväksytkö sitten kaikki pedofiilitkin yhdenvertaisuuden nimissä?

Mielestäni on eri asia hyväksyä ihmiset riippumatta kansallisuudesta, ihonväristä, seksuaalisesta suuntautumisesta jne. kuin hyväksyä selkeästi rikollinen toiminta. Lapsen koskemattomuuden loukkaaminen on rikos ja sen lisäksi mielestäni eettisesti väärin. Sen sijaan ei ole rikos olla tummaihoinen, lesbo tai kiinalainen sen kummemmin kuin olla vaaleaihoinen, hetero ja suomalainen.

Minä en puolusta henkeen ja vereen ketään, paitsi ehkä omia lapsiani.
Kukkahattu minulla on. Täti olen. Vieläpä 10-kertainen. Ja kukkahattutätistatustani taitaa tällä palstalla korottaa se, että suhtaudun nuivasti rasismiin. En ole puolustamassa henkeen ja vereen maahanmuuttajia, en mitään uskonnollista ryhmittymää, en minkään kansalaisuuden edustajia. Mutta en ole kyllä niputtamassakaan kovinkaan usein ketään/ keitään yksittäisen ihmisen teon peruusteella karteletaviksi ihmisiksi.

Yleistän kyllä välillä, rankimmat yleistykseni teen suomalaisista, voidaanhan sekin laskea rasismiksi. Vaikka kyse ei ole tosin pelkästä ennakkoluulon muovaamasta käsityksestä.
Ja on joku muukin kansalaisuus, josta saatan tehdä yleistyksiä, jotka tosin jossainmäärin pätevätkin-
:xmas:

Mua taas ei kiinnosta moiset tittelit. Inhoan vittumaisia ihmisiä, rikollisia, raiskaajia, mesoavia, muista piittaamattomia pahveja, häiriköitä, tuhoajia jne. ja sattuneesta syystä näissä edustaa aina tietyt tapaukset. Siihen ei paljoa vaadita, että tulee varaus päälle. Mun kohdalla vaadittiin itse asiassa aika paljon, verrattuna esim. kouluaikana isohkoon ihmisryhmään. Elämä opettaa.

Jos on asunut koko elämänsä jossain missä on turvallista, rauhallista ja mukavaa... sellaista perussuomielämää, niin sitä on helppoa olla niin kauhea rasismituomitsija. Vasta kun on omakohtaisia negatiivisia kokemuksia, muuttuu yleensä monen ääni kellossa.

Jästipäisimpien omat lapset pitää vissiin raiskata, ennenkun alkaa toikin asia jotenkin uppoamaan eräiden kalloihin. Surullista todella.

Mua taas ei kiinnosta moiset tittelit. Inhoan vittumaisia ihmisiä, rikollisia, raiskaajia, mesoavia, muista piittaamattomia pahveja, häiriköitä, tuhoajia jne. ja sattuneesta syystä näissä edustaa aina tietyt tapaukset. Siihen ei paljoa vaadita, että tulee varaus päälle. Mun kohdalla vaadittiin itse asiassa aika paljon, verrattuna esim. kouluaikana isohkoon ihmisryhmään. Elämä opettaa.

Jos on asunut koko elämänsä jossain missä on turvallista, rauhallista ja mukavaa... sellaista perussuomielämää, niin sitä on helppoa olla niin kauhea rasismituomitsija. Vasta kun on omakohtaisia negatiivisia kokemuksia, muuttuu yleensä monen ääni kellossa.

Jästipäisimpien omat lapset pitää vissiin raiskata, ennenkun alkaa toikin asia jotenkin uppoamaan eräiden kalloihin. Surullista todella.

Tietyt tapaukset edustavat vittumaisia ihmisiä, tuhoajia, mesoavia...? Ok, keitäköhän mahdat tarkoittaa? Entä oikeuttavatko tietyt tapaukset vihaamaan jotakin ihmisryhmää?

:(

: / mikä asia uppoaisi ihmisten kalloihin, jos heidän lapsensa raiskattaisiin.

Ettei tästä turhanpäiten olla huolissaan Suomen tulevaisuudesta.
eli jokainen meistä on siis oikeastaan vähän neekeri ja rättipää:xmas:
( anteeksi ilmaisumuotoni)

sori, oli pakko:ashamed:

Ymmärrän, että ihmiset ovat huolissaan Suomen tulevaisuudesta. Ja on se varmaan osin perusteltuakin, joskaan en tiedä mikä on sitten se suurin uhka. Myös se huolestuminen voi muuttua uhaksi itseään vastaan. Voisipa maailma olla toisenlainen, ja sen ihmiset.

eli jokainen meistä on siis oikeastaan vähän neekeri ja rättipää:xmas:
( anteeksi ilmaisumuotoni)

sori, oli pakko:ashamed:

Ymmärrän, että ihmiset ovat huolissaan Suomen tulevaisuudesta. Ja on se varmaan osin perusteltuakin, joskaan en tiedä mikä on sitten se suurin uhka. Myös se huolestuminen voi muuttua uhaksi itseään vastaan. Voisipa maailma olla toisenlainen, ja sen ihmiset.

Tummennetusta, well said.

Jokainen raiskaus ja pahoinpitely vähemmän aina kun ei noita tiettyjä ihmisiä olisi koskaan päästetty Suomeen. Siinä olisi säästynyt jo moni ihminen.

Ymmärrät varmaan että näillä palstoilla on se(kin) huono puoli, että ihmiset haluaisivat heti tietää kaiken mikä vaikuttaa mielipiteisiin. Mutta faktaahan on se että ihminen muodostaa mielipiteensä pitkän ajan ja usean tekijän yhteisvaikutuksella. On myös asioita, joita ei halua tuoda julki, jotka vaikuttaa. Kenelläkään ei ole oikeutta alkaa vaatimaan yksittäistä selontekoa tuntemattomalta ihmiseltä, etenkään kun itse ei joudu kertomaan myöskään omia yksityisasioitaan. ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä