Muutto Varkauteen mielessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaako?

Vieras
Onko täällä ketään varkautelaisia?
Ollaan tässä miehen kanssa nyt yli vuosi mietitty sinne muuttoa,mutta en yhtään tiedä mikä siellä on päiväkoti tilanne.. joten jos joku pystyy sitä valaisemaan mulle ja muutenkin onko siellä lapsiperheille jotain juttuja.
ite kyllä jonkun verran paikasta kun oon siellä pienestä pitäen käyny,mutta en oo ikinä perhetyny asioihin..
Samalla mietin että onko miten hullu idea muuttaa pääkäupunkiseudulta sinne..?
onko kokemuksia?

Sen voi ainakin sanoa että asunnot ovat todella halpoja. Siinä on vain yksi iso riski. Jos paperitehdas lähtee, kukaan ei halua ostaa sieltä asuntoja mihinkään hintaan. Tämä näkyy jo nyt osassa kerrostalojen hintoja, ns. huonommilla alueilla eivät maksa juuri mitään.

Varkaus on muuttotappiopaikkakunta, jossa asuntojen hinnat ovat laskussa. Tarkkaan kannattaa miettiä mitä sieltä ostaa vai ostaako, jos aikoo joskus myydä ostoksensa eteenpäin.

Täällä yksi varkautelainen..paluumuuttaja :) Päiväkotitilanne on huono. Jokaikinen päiväkoti on täyteen ammuttu,paikkoja on vaikea saada. Muuten ihan ok kaupunki lapsille,kesällähän täällä on VekaraVarkaus-tapahtuma ja kaikkea pientä ympäri vuoden. Me haluttiin tänne takasin just pääkaupunkiseudulta,Varkaus on rauhallinen kasvuympäristö lapsille :) työpaikat täällä on kyllä kiven alla :/

joo vekara-varkaudessa ollaan iteki oltu monet kesät ja aina ku ollaan siellä päin nii katottu että oisko jotain lapsille,kyllähän sitä on löytynyki :)
Rauhallisuuden takia haluttais sinne ja siellä on sukulaisiakin joten olis turvaverkko ympärillä..
Mies olikin jo löytänyt sieltä mahdollisen työpaikan,ite oon kotiäitinä vielä,tarkotus olis kouluttautua johonkin ammattiin nyt tässä lähiaikoina.
sen tiedän myös että asunnot on siellä halpoja.
Kiitos vastauksista,lisää kokemuksia tai mietteitä otetaan mielellään vastaan :)

Mä asuin ennen opiskelemaan lähtöä vanhempieni kanssa Varkaudessa joitakin vuosia, pari vuotta sitten muutin pois. Olin yhdessä päiväkodissa lyhyen aikaa töissä kesällä, ja siinä ryhmässä oli tosi ihania hoitajia ja lapsilla oli hyvä olla, mutta päiväkodissa oli hometta ja oireilin sen takia jatkuvasti. Yksi toinen päiväkoti oli samaan aikaan remontissa muistaakseni myös homeen takia. Kouluja on myös rempattu homeen ja muiden ongelmien takia, vaikka edellisestä remontista tai rakentamisesta olisi lyhyt aika...

Varkaudessa on mukavia ja viihtyisiä kouluja, mun sisarukset olivat alakoulussa Repokankaalla ja tein siellä jotain harjoitteluja, ja paikka oli todella mukava mun mielestä ja opettajat hyviä. Mä olin tyytyväinen myös lukioon.

Tuntui että hammaslääkäriin on turha kuvitellakaan pääsevänsä ellei suunnilleen hampaat putoile itsestään, lääkäriaikaakaan en saanut kun olisin tarvinnut.

Asunnot on edullisia ja monet asuinalueet on turvallisia ja viihtyisiä. Mä olen kokenut turvalliseksi siellä liikkumisen yksin illalla ja yölläkin, tosin baarien edustoilla tuntui olevan viikonloppuiltoina ja -öinä aina jotain isompaakin kärhämää meneillään.

Junalla pääsee kohtuullisen hyvin liikkumaan, Kuopiosta olisin toivonut tulevan Varkauteen busseja illallakin. En tiedä miten paikallisliikenne toimii nykyään, mutta ennen ainakin kertalippu oli kallis mutta kohtalaisen hyvin pääsi kulkemaan bussilla haluamaansa paikkaan. Välimatkat ei tosin ole pitkiä mennä pyörällä tai kävellen. Kauppoja ei ole hirveästi, isoin puute taitaa olla kunnollinen eläinkauppa mun näkökulmasta, mutta melkein kaiken muun tarvitsemansa löytää ihan Varkaudestakin eikä tarvitse Kuopioon lähteä. Vaatekaupoissa olisi myös toivomisen varaa, niitä on vähän.

En haluaisi enää asua Varkaudessa. Jotenkin hiljainen paikka ja tuntuu kuolevan pikkuhiljaa. Työttömyyttä paljon, ja monet paikat pyörii ilmaisilla harjoittelijoilla eivätkä varmaan ikinä plakkaakaan ketään. Moni läheinen on joutunut hakemaan töitä esim. Kuopiosta tai kulkemaan vuosikaudet noissa työkkärin harjoitteluissa ja turhanpäiväisillä kursseilla....

Yhteistyössä