HS: Suomalaiset pakenevat mamulähiöiden huume yms ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja white flight
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä mäkin oon sitten tottunut Malmiin. Itse käyn Ylä-Malmilla nopsaan ruokakaupassa ja tarvittaessa apteekissa. Kevään siellä kyllä huomaa tulleen ihan muustakin, kuin leskenlehdistä.

En ole vielä Helsingissä törmännyt vilkkaaseen paikkaan missä ei esim. juoppoja olisi. Toisaalla vaan enemmän ja toisaalla vähemmän.

Hyvä julkiset liikenneyhteydet pilaavat kaiken.:(

[QUOTE="kuukka";29136728]onko suvela sellainen lähiö?[/QUOTE]

Suvelassa harvoin enää näkyy tummaihoisia, niin kuin ennen. Siellä on lähinnä työssäkäyviä venäläisiä, virolaisia ja kiinalaisia. Ja sitten tietenkin suomalaiisa juoppoja ja narkkiksia. Mutta Suvelan imago ja katukuva on todellakin muuttunut viime vuosien aikana.

Minullakin pari työkaveria on joutunut vaihtamaan kotinsa paremmalle alueelle, koska maahanmuttajien kansoittaessa heidän aikaisemmin asuttamansa lähiöt oli meno kuulemma mennyt ihan mahdottomaksi.

No näinhän suomalaiset totuudet syntyy, otetaan tyttö/poika kadulta ja kysäistään. Tuonkin pariskunnan ajoi Kannelmäestä pois putkiremppa, ja Hakunilan nainen piti ongelmana päihteitä käyttävää kantaväestöä. Otsikko oli vissiin kirjoitettu valmiiksi.

[QUOTE="vieras";29137534]Imago ei todellakaan ole muuttunut yhtään mihinkään. =)

Terveisin Lintuvaaralainen[/QUOTE]

No kyllä se on. Mä käyn siellä pari kertaa viikossa. Useimmilla kerroilla en näe edes tummaihoisia. Milloin sä olet siellä käynyt viimeksi?

Sen sijaan kun kävin Saunalahdessa ja Kivenlahdessa, olin järkyttynyt kun bussit oli ihan täynnä tummaihoisia.

Asun Myyrmäessä, lähiössä jossa paljon mamuja. Suurin osa tosin taitaapi olla työtätekeviä virolaisia/venäläisiä/aasialaisia, niitä jotka pyyhkivät teidän mummojen pyllyt vanhainkodissa, keittävät lastenne päiväkotiruuan ja siivoavat teidän työpaikkanne ja ajavat teidät bussilla kotiin iltaisin.

En ole täällä kertaakaan pelännyt. Juoppoja näkyy, mutta ne ovat +50 v. Maijoja ja Matteja. Taloyhtiö on todella rauhallinen ja rapussa ihmisä tervehditään.

[QUOTE="mie vaan";29138253]Asun Myyrmäessä, lähiössä jossa paljon mamuja. Suurin osa tosin taitaapi olla työtätekeviä virolaisia/venäläisiä/aasialaisia, niitä jotka pyyhkivät teidän mummojen pyllyt vanhainkodissa, keittävät lastenne päiväkotiruuan ja siivoavat teidän työpaikkanne ja ajavat teidät bussilla kotiin iltaisin.

En ole täällä kertaakaan pelännyt. Juoppoja näkyy, mutta ne ovat +50 v. Maijoja ja Matteja. Taloyhtiö on todella rauhallinen ja rapussa ihmisä tervehditään.[/QUOTE]

Työtätekevät mamut ovatkin ok, mutta ei nämä työtävieroksuvat pedofiulit.

No kyllä se on. Mä käyn siellä pari kertaa viikossa. Useimmilla kerroilla en näe edes tummaihoisia. Milloin sä olet siellä käynyt viimeksi?

Sen sijaan kun kävin Saunalahdessa ja Kivenlahdessa, olin järkyttynyt kun bussit oli ihan täynnä tummaihoisia.

Yleensä juopot ovat vaaleaihoisia ja ne häiritsevät eniten. Voi olla että isot äänekkäät laumat pelottavat joitain, mutta onko niistä oikeasti vaaraa?

Tosin minulla ei ole suoraa kokemusta miten eri ihmisryhmät kohtelevat naisia, naiset tuppaavaat muutenkin pelkäämään paljon enemmän.

Yleensä juopot ovat vaaleaihoisia ja ne häiritsevät eniten. Voi olla että isot äänekkäät laumat pelottavat joitain, mutta onko niistä oikeasti vaaraa?

Tosin minulla ei ole suoraa kokemusta miten eri ihmisryhmät kohtelevat naisia, naiset tuppaavaat muutenkin pelkäämään paljon enemmän.

Näinhän se on, että keskuksiin ja radanvarella rakennetaan paljon sosiaalista tuotantoa. Se johtaa yhteiskunnan vähäosaisiten kerääntymiseen samalle alueelle.

Nyt kaupungit ovat SUomessakin ryhtyneet taistelmaan slummiutumista vastaan, ettei tänne syntyisi sellaisia keskittymiä kuin Tukholmassa on päässyt syntymään.

Uusille asuinalueille ihan väksin nykyään rakennetaan sekä sosiaalista asuntotuotantoa (kaupungin vuokra-asuntoja paljon) ja sitten kalliita erillistaloja viereen. Näin on tehty mm. Suurpellossa, joka mainittiin artikkelissa.
Suurpellossa on paljon vuokra-asuntoja, mutta niiden vieressä sitten yli 500 000e maksavia erillistaloja.

HS:ssa oli just artikkelin, miten Helsinki yritti parantaa Vuosaaren imagoa rakentamalla varakkaille kalliin Aurinkolahden asuinalueen meren rantaan. Lopulta suunnitlema ei memnnyt ihan putkeen, sillä alueelle ei muuttanut varakkaita ihmisiä, vaan paljon eläkeläisiä.

Olen itse sitä mieltä, että PK-seudulla on jo paljon kamalia slummiutuneita alueita.
Niitä on mm. Kannelmäki, Myyrmäki, Mellunmäki, Itis yms.

Mitä tummempi pigmentti, sitä huonommin mies kohtelee naista.

Aamulehti mobiili

Alkuperäinen kirjoittaja nyrkkisääntö;29139591:
Mitä tummempi pigmentti, sitä huonommin mies kohtelee naista.

Aamulehti mobiili

Tuossa artikkelissahan just lukee ihan päinvastaista ihonväristä kuin sanoit. Vai onko Japanilaiset tummaihoisia? Älä rupee sönkkäämään nyt jostain poikkeuksista.

Naisten kohtelu liittyy kulttuuriin, ei ihonväriin.

Alkuperäinen kirjoittaja itähesasta;29136200:
Ne narkkarit ja lapsiaan ympäri kännissä hoitavat vanhemmat ei ole yleensä mamuja.

Mamuilla tuntuukin olevan muutenkin enemmän aikaa lapsilleen kuin suomalaisilla, mistälie johtuu, ovathan he vähintään yhtä ahkeria kuin me suomalaiset.

Raiskarit ja ryöstäjät on yleensä mamuja, kai se on sen joutilaisuuden syytä, tosin jostain syystä tällainen vaikutus tuntuu olevan kovin tarkkaan rajoittunut koskemaan tiettyjä ryhmiä, ei kaikkia mamuja jotka ovat joutilaina, suomalaisista nyt puhumattakaan.

Kuinka monesti olet lukenut yksinäisen mamun pätkineen jotakuta turpaan vs.
mamuporukan pätkineen sankarillisesti porukalla jotain turpaan, ryöstäen vielä kaupanpäälle?

Itse en ole tuosta ensimmäisestä kuullut koskaan.

Olen itse sitä mieltä, että PK-seudulla on jo paljon kamalia slummiutuneita alueita.

Höpölöpö. Kannelmäki ja Myyrmäki on isoja alueita joissa asuu porukkaa saman verran kuin keskikokoisessa suomalaisessa taajamassa. Asemanseutu on molemmissa aivan jäätävä, mutta muualta on kyllä slummius kaukana. Tietysti jos rahaa on vähän (kuten jutun opiskelijapariskunnalla) niin varaa on ehkä vaan sitten sinne halvemmille alueille.

En mä Helsingin keskustassa asujiakaan pidä minään slummiutuneina, vaikken aseman kulmilla todellakaan hiihtele mielellään ilta-aikaan, tai Kaisaniemen puistossa.

[QUOTE="vieras";29139849]Höpölöpö. Kannelmäki ja Myyrmäki on isoja alueita joissa asuu porukkaa saman verran kuin keskikokoisessa suomalaisessa taajamassa. Asemanseutu on molemmissa aivan jäätävä, mutta muualta on kyllä slummius kaukana. Tietysti jos rahaa on vähän (kuten jutun opiskelijapariskunnalla) niin varaa on ehkä vaan sitten sinne halvemmille alueille.

En mä Helsingin keskustassa asujiakaan pidä minään slummiutuneina, vaikken aseman kulmilla todellakaan hiihtele mielellään ilta-aikaan, tai Kaisaniemen puistossa.[/QUOTE]

Kaisaniemen puisto tai assa ei kyllä ole slummia varmaan kenenkään mielestä.
Missä se kiva ja ei-slummiutnut alue on esim Kannelmäessä tai esim Mellunmäessä?

Jos haluan asua somalien keskellä, muutan Somaliaan. Valitsen vastakin asuinalueeni tarkkaan, en muuta riskilähiöön.

Tosiaan kannattaa valita asuinpaikka tarkkaan, jos on yhtään kiinnostunut asuinympäristöstä ja asunnon arvon säilymisestä. Mamulähiöissä asuntojen arvot tulevat romahtamaan, tai hyvää jos kelpaavat kenellekään, maailmalta löytyy esimerkkejä ko kehityksestä.

[QUOTE="vieras";29140103]Tosiaan kannattaa valita asuinpaikka tarkkaan, jos on yhtään kiinnostunut asuinympäristöstä ja asunnon arvon säilymisestä. Mamulähiöissä asuntojen arvot tulevat romahtamaan, tai hyvää jos kelpaavat kenellekään, maailmalta löytyy esimerkkejä ko kehityksestä.[/QUOTE]

juuri näin vaikka minun kohdalla asia on jo myöhäistä.
Ostin asunnon silloin hyvältä alueelta joka myöhemmin on muuttunut somaliaksi kaupungin ostettua alueelta asuntoja mamuille.
Asunnon arvo on ramahtanut kuin lehmän häntä ja itse joutuisin tappiolla myymään jos asuntoni myyntiin laittaisin jos tämä ylipäätään kaupaksi menisi.

Näinhän se on, että keskuksiin ja radanvarella rakennetaan paljon sosiaalista tuotantoa. Se johtaa yhteiskunnan vähäosaisiten kerääntymiseen samalle alueelle.

Nyt kaupungit ovat SUomessakin ryhtyneet taistelmaan slummiutumista vastaan, ettei tänne syntyisi sellaisia keskittymiä kuin Tukholmassa on päässyt syntymään.

Uusille asuinalueille ihan väksin nykyään rakennetaan sekä sosiaalista asuntotuotantoa (kaupungin vuokra-asuntoja paljon) ja sitten kalliita erillistaloja viereen. Näin on tehty mm. Suurpellossa, joka mainittiin artikkelissa.
Suurpellossa on paljon vuokra-asuntoja, mutta niiden vieressä sitten yli 500 000e maksavia erillistaloja.

HS:ssa oli just artikkelin, miten Helsinki yritti parantaa Vuosaaren imagoa rakentamalla varakkaille kalliin Aurinkolahden asuinalueen meren rantaan. Lopulta suunnitlema ei memnnyt ihan putkeen, sillä alueelle ei muuttanut varakkaita ihmisiä, vaan paljon eläkeläisiä.

Minä en yhtään ymmärrä kuka haluaa ostaa tuollaisen kalliin kodin alueelta, jossa vieressä on sitten edullisia asuntoja. Jos itse olisin varakas niin ostaisin sen kodin varakkaalta alueelta enkä alueelta, jossa toiset saavat asua paljon edullisemmin viereisessä asunnossa, kun itse maksaisi kamalaa ylihintaista omakotitaloa.

Minä en yhtään ymmärrä kuka haluaa ostaa tuollaisen kalliin kodin alueelta, jossa vieressä on sitten edullisia asuntoja. Jos itse olisin varakas niin ostaisin sen kodin varakkaalta alueelta enkä alueelta, jossa toiset saavat asua paljon edullisemmin viereisessä asunnossa, kun itse maksaisi kamalaa ylihintaista omakotitaloa.

No en mitkään toki halua ostaa kallista omistusasuntoa alueelta, jolle tulee paljon sosiaalista tuotantoa.

Sitten kuitenkin löytyy paljon ihmisiä, jotka mielummin muuttavat uudelle asuinalueelle kuin ns. vanhalla, ränsistyneelle.

Mä itse esim ostin talon vanhalta ja mun mielestä kauniilta alueelta Espoon merenrannan tuntumassa. Erään ystäväni kommentti sit alueesta oli, et kamalan ränsistynyttä asuinkantaa, hyi. Mun mielestä taas alue on idyllistä, koska siellä ei ole yhtään massatuotantoa ja kaikki talot ovat eri vuosikymmeniltä ja kivoja pienia idyllisä ns .mömmunmökkejä ja jopa loma-asuntoja.

Mä en itse koskaan muuttaisi Suurpeltoon, vaikka se onkin nyt se isoin kehittyvä uusi alue Espoossa, koska en halua asua massatuotannon ja kerrostalojen keskellä.

eräs tärkeä asia, jonka myös tarkastan ennen ostopäätöstä on, ettei alueelle tule mitään palveluja eikä mitään muuta asuntokantaa kuin ok-taloja.

Ja vielä sanon,et jokaikinen uusi asuinalue PK-seudulla kaavoitetaan sillein, että sinne sekoitetaan sosiaalista asuntotuotantoa omistusasuntojen sekaan.

Tämä on poliittinen päätös, ettei tulisi alueittain kamalia eroja.

Jos siis haluaa asua uudella asuinalueella, on siedettävä sitten vuokra-asuntoja tai asuttava huonomaineisen paikan vieressä.

Tästä esimerkkinä mm. viimeaikaiset Helsingin tonttiarvonnat: ok-talojen rakentajia väkisin pakotetaan huonomaineisten alueiden viereen.

Kuinka monesti olet lukenut yksinäisen mamun pätkineen jotakuta turpaan vs.
mamuporukan pätkineen sankarillisesti porukalla jotain turpaan, ryöstäen vielä kaupanpäälle?

Itse en ole tuosta ensimmäisestä kuullut koskaan.

Sekö että yksinäinen pätkii pari hentoisempaa pojankloppia humalassa olisi sankarillista? Kyse ei ole niinkään ihonväristä vaan muista ihmisryhmästä. Juopot taikka väkivaltaiset luuserit ovat säälittäviä ihonväristä riippumatta.

Yhteistyössä