Naapuri on niin kateellinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jepjep";23770946]Okkei. Että kuulostat ihanalta naapurilta. Ovatko kaikki ei-akateemisia yhtä ihastuttavia kyyliä jotka yrittävät rahalla korvata pään sisältöä (tai siis sisällöttömyyttä)?[/QUOTE]

Onpahan taas yleistystä. Onko se sisällöttömyyttä, että tukee lapsia koulunkäynnissä ja harrastuksissa ?

Mul on aika paljon sisältöö elämässä: Perhe, koti ja työkin on suht. vaativa. Olisin päässy työssä ehkä pidemmällekki mutta asetin perheen etusijalle. Silti olen edennyt ihan mukavasti.

[QUOTE="Karoliina";23763263]Minä en todellakaan ole kateellinen naapureille jotka on yhteensä ollu 15 vuotta jossain yliopistossa ihan vaan siksi, että ei sit oo varaa ees tavallisen ihmisen elintasoon. Ja sit kun huomaa, että tavalliset ahkerat ihmiset menee ohi, niin sitten snobbaillaan turhilla asioilla.[/QUOTE]

Mun mielestä sä olet kateellinen heidän yliopistokoulutukselleen ja yrität kilpailla heidän kanssaan. Valitettavasti tuolla kouluttautumattoman älykkyysosamäärällä ei voi vaati menemään itseensä :(.

[QUOTE="vieras";23771091]Mun mielestä sä olet kateellinen heidän yliopistokoulutukselleen ja yrität kilpailla heidän kanssaan. Valitettavasti tuolla kouluttautumattoman älykkyysosamäärällä ei voi vaati menemään itseensä :(.[/QUOTE]

En ole. Oon mieluummin omassa työssä. Ja ei koulutus vaikuta älykkyyteen. On se nähty että kaiken maailman tohtoritkin on sekoilleet jos mitä.

Ydinfyysikot ne sen ydinpomminkin keksi ja pelkkää haittaa oli siitä keksinnöstä. Onko se sitten älyä.'

Voikun on ihmisten niin vaikee uskoo, että joitakin ei pätkääkään kadehdituta se, että joku köhnii 10 vuotta yliopistolla ihan vaan siksi, että sais melkein saman palkan kuin joku toinen vähemmällä koulutuksella... Että mikäköhän tossa on sitten älyä. Vähän sama kuiin että joku kantais tiiliskivet ykstellen ja toinen veis kottikärryllä.

[QUOTE="vieras";23771091]Mun mielestä sä olet kateellinen heidän yliopistokoulutukselleen ja yrität kilpailla heidän kanssaan. Valitettavasti tuolla kouluttautumattoman älykkyysosamäärällä ei voi vaati menemään itseensä :(.[/QUOTE]

Minusta taas tuntuu ettei tämä ap ole kateellinen naapureilleen. Mutta ap:ta vituttaa kuin pientä apinaa se ettei kukaan kadehdi häntä. Olishan se nyt makeeta että kun on heikoista lähtökohdista huolimatta päässyt vähän maistamaan (miehen) rahan makua niin joku edes kadehtisi. Se niin hivelisi itsetuntoa.

Minusta taas tuntuu ettei tämä ap ole kateellinen naapureilleen. Mutta ap:ta vituttaa kuin pientä apinaa se ettei kukaan kadehdi häntä. Olishan se nyt makeeta että kun on heikoista lähtökohdista huolimatta päässyt vähän maistamaan (miehen) rahan makua niin joku edes kadehtisi. Se niin hivelisi itsetuntoa.

Niinpä. Jos se naapuri vain kerran sanoisi apn mieliksi, että voi kun oon kade teidän autosta, niin ap sais rauhan.

[QUOTE="vieras";23771211]Niinpä. Jos se naapuri vain kerran sanoisi apn mieliksi, että voi kun oon kade teidän autosta, niin ap sais rauhan.[/QUOTE]

"Meillä on toi talo vanha ja paljon on tekemistä. Olishan se kiva ostaa tontyyppinen kuin teillä, mutta ei ollut sitten varaa."

Noin suunnilleen naapuri sano, että kyllä se nyt jotain kertoo. Ja kerran naapurin isäntä lainas mein autoa ja sanoi miehelle, että "oli kyllä mahtava ajaa".

Niin, että ei me olla mitään kusipäitä. Lainattu autoakin naapurille ja muutenkin aina jeesattais jos tarttis.

[QUOTE="Karoliina";23771287]"Meillä on toi talo vanha ja paljon on tekemistä. Olishan se kiva ostaa tontyyppinen kuin teillä, mutta ei ollut sitten varaa."

Noin suunnilleen naapuri sano, että kyllä se nyt jotain kertoo. Ja kerran naapurin isäntä lainas mein autoa ja sanoi miehelle, että "oli kyllä mahtava ajaa".

Niin, että ei me olla mitään kusipäitä. Lainattu autoakin naapurille ja muutenkin aina jeesattais jos tarttis.[/QUOTE]

tekeekö se ihmisestä kateellisen, jos kehuu toisen omaisuutta hienoksi? mä olen sit varmaan tosi monelle ihmiselle kateellinen. on munkin naapurissani tosi hienoja ja uusia taloja ja paljon rikkaampia ihmisiä kuin me puhumattakaan tuliteristä autoista, hienojahan ne on ja olenkin niitä kehunut, mutta ei se silti minusta kateellista ihmistä tee, koska olen ihan tyytyväinen tähän omaan vanhaan vähän ränsistyneen näköiseen talooni ja autokin on ihan ok-kuntoinen, vaikka ei montaakymmentätuhatta maksakkaan.

Tarttee vielä sen verran sanoo, että mä pistän rahaa myös aina eri keräyksiin sun muihin. Että en oo mikään omaan napaan tuijottaja siinäkään mielessä. Mut joo, nyt saa tää keskustelu loppuu, porukka ehkä hiukka liika tosikkoa. Ja sit ärsyttää se, että lainataan just jotain yhtä kohtaa eikä ymmärretä kokonaisuutta.

Miks se on niin vaikee uskoo ja kestää, että koulutus ei tee ihmistä fiksumpaa ja joskus käy niin että kova työ palkitaan muuallakin kuin koulun penkillä jne jne.

Mul oli muuten apulaisena sellainen yliopisto-opiskelija kesän. Ei se ees tiennyt mitä se oikein opiskelee ja suoraan sanoen ei sen työnteosta tullut mitään. Yksinkertaisimmatkin asiat teki väärin ja aina piti olla pohtimassa kauheen teoreettisesti... hölö pölö... Kerran hermostuin ja sanoin sille: Nyt sä mapitat noi paperit aakkosjärjestyksessä ja jos homma ei oo iltapäivällä valmis, saat potkut.

No se tyyppi lähti kävelee... Myöhemmin tuli sitten kauppiksen käyny tyttö ja osas hommat mahtavasti. Ettö se siitä "älystä"

[QUOTE="Karoliina";23771371]Tarttee vielä sen verran sanoo, että mä pistän rahaa myös aina eri keräyksiin sun muihin. Että en oo mikään omaan napaan tuijottaja siinäkään mielessä. Mut joo, nyt saa tää keskustelu loppuu, porukka ehkä hiukka liika tosikkoa. Ja sit ärsyttää se, että lainataan just jotain yhtä kohtaa eikä ymmärretä kokonaisuutta.

Miks se on niin vaikee uskoo ja kestää, että koulutus ei tee ihmistä fiksumpaa ja joskus käy niin että kova työ palkitaan muuallakin kuin koulun penkillä jne jne.

Mul oli muuten apulaisena sellainen yliopisto-opiskelija kesän. Ei se ees tiennyt mitä se oikein opiskelee ja suoraan sanoen ei sen työnteosta tullut mitään. Yksinkertaisimmatkin asiat teki väärin ja aina piti olla pohtimassa kauheen teoreettisesti... hölö pölö... Kerran hermostuin ja sanoin sille: Nyt sä mapitat noi paperit aakkosjärjestyksessä ja jos homma ei oo iltapäivällä valmis, saat potkut.

No se tyyppi lähti kävelee... Myöhemmin tuli sitten kauppiksen käyny tyttö ja osas hommat mahtavasti. Ettö se siitä "älystä"[/QUOTE]

kyllä sulla joku ongelma on korkeasti koulutettujen suhteen. olet sitä mieltä, että jos on kouluttautunut ihminen, niin hän ei osaa käytännönhommia ollenkaan? naurettavaa.

ja itse olen huonosti koulutettu, joten ei kapsahtanut omaan nilkkaan.

[QUOTE="Karoliina";23771287]"Meillä on toi talo vanha ja paljon on tekemistä. Olishan se kiva ostaa tontyyppinen kuin teillä, mutta ei ollut sitten varaa."

Niin, että ei me olla mitään kusipäitä. Lainattu autoakin naapurille ja muutenkin aina jeesattais jos tarttis.[/QUOTE]

No mikä vittu sun ongelmas on? Toinen sanoo reilusti ja suoraan, että tähän meillä oli varaa, ja että teillä on kiva auto ja talo, niin mitä se sitten kertoo?

[QUOTE="Karoliina";23771371]Tarttee vielä sen verran sanoo, että mä pistän rahaa myös aina eri keräyksiin sun muihin. Että en oo mikään omaan napaan tuijottaja siinäkään mielessä. Mut joo, nyt saa tää keskustelu loppuu, porukka ehkä hiukka liika tosikkoa. Ja sit ärsyttää se, että lainataan just jotain yhtä kohtaa eikä ymmärretä kokonaisuutta.

No se tyyppi lähti kävelee... Myöhemmin tuli sitten kauppiksen käyny tyttö ja osas hommat mahtavasti. Ettö se siitä "älystä"[/QUOTE]

Sä se et taida ymmärtää kokonaisuutta ja sitä että ihmiset ovat erilaisia ja heillä on erilaisia arvoja ja se ei ole kateutta. Mä saatan sanoa, että "ihana keittiö teillä" mutta en mä silti ole tippaakaan kateellinen. Mä en tajua kuinka suppea voi olla että luulee muiden kadehtivan omaa normaalia elämäänsä, vain sen takia että toisilla on erilainen tapa elää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;23771397:
No mikä vittu sun ongelmas on? Toinen sanoo reilusti ja suoraan, että tähän meillä oli varaa, ja että teillä on kiva auto ja talo, niin mitä se sitten kertoo?

Niin ja tuolla aikaisemmin sä ap sanoit että se naapuri oli sanonut että ei ole varaa sellaiseen uuteen kun he olisivat halunneet niin remppaavat sitten sitä vanhaa mieleisekseen.

Sä se et taida ymmärtää kokonaisuutta ja sitä että ihmiset ovat erilaisia ja heillä on erilaisia arvoja ja se ei ole kateutta. Mä saatan sanoa, että "ihana keittiö teillä" mutta en mä silti ole tippaakaan kateellinen. Mä en tajua kuinka suppea voi olla että luulee muiden kadehtivan omaa normaalia elämäänsä, vain sen takia että toisilla on erilainen tapa elää.

Yksinkertainen selitys on olematon itsetunto. Koko elämä ja tapahtumat peilataan sitä vasteun, kuinka muut ihmiset reagoivat. Sitten pitää kehitellä kaikenlaisia salaliittoteorioita kateudesta tms. jotta olisi edes jotain millä pönkittää itsetuntoaan ja valintojaan oikeiksi.

Varmasti raskasta elää niin, kaikissa elämän tilanteissa pitää seurata korvat hörössä kanssaihmisten reaktioita oman elämän valintoihin.

Aivan. Toisen keittiötä voi kehua myös silloin, kun itse ei samanlaista haluaisi. Maailmassa on miljoonia kauniita ja ihania asioita, mutta ei se ole kateutta, jos niitä kaikkia ei itselleen halua.

Mutta onhan kaikille tullut selväksi, että Keittiksellä on rahaa vaikka lampaat söis, mutta ei halua siitä meteliä pitää :D Kummasti vaan usein se pitää esille tuoda...
No niin, nyt pääsette porukalla haukkumaan mua kateelliseksi ja tottahan se onkin. Olis kivaa jos olis niin paljon rahaa, että vois sitä mainostaa täälläkin :D

entä sitten, anna jo olla. Sulla ei taida nyt olla kaikki hyvin kun pitää retostella täällä. Mä en välitä yhtään siitä kuka sinä olet tai miten sinulla menee. Olkoot 2 autoa, en välitä. Olkoot omakotitalo, so what. Mulle mun elämäni tärkeimmät istuvat tuossa sohvalla nyt, olkoot he minkälaisia vain, huonoja matikassa tai sosiaalisissa taidoissa, tai sairaita, mutta minä olen he synnyttänyt ja he ovat minun aarteeni. Joten minä en välitä ainakaan siitä kuinka hyvin sinulla menee, voi jopa olla että minulla menee jopa paremmin kuin sinulla. Mistä sen tietää. Mun lapseni kasvatan hyviksi ja kunnianhimoisiksi ihmisiksi, minä annan heille eväät hyvään elämään ja hyvän kasvatuksen . Mä en tarvitse mitään muuta.
Joten miksi repostella? Puuttuuko sun elämästä jotain tällä hetkellä?

Täyttä idioottimaista sinun lähteä repostelemaan.

[QUOTE="Karoliina";23771371]Tarttee vielä sen verran sanoo, että mä pistän rahaa myös aina eri keräyksiin sun muihin.
...
Kerran hermostuin ja sanoin sille: Nyt sä mapitat noi paperit aakkosjärjestyksessä ja jos homma ei oo iltapäivällä valmis, saat potkut.

No se tyyppi lähti kävelee..."[/QUOTE]

Hyvä että laitat rahaa keräyksiin vähempiosaisille!

Eikö se yliopistolainen siis osannut aakkosia vai miksi se lähti??

[QUOTE="trtr";23770030]Enkä muutenkaan ymmärrä, mitä kadehtimista on pakettitalossa ja bemarissa? Itselläni on BMW 530 Touring ja itseäni lähinnä nolottaa, kun 3-vuotias ipanamme kailottaa jossain kaupan parkkipaikalla innoissaan, että "tuolla näkyy iskän pemari".[/QUOTE]

No bemari on hieno auto, ei siinä mitään mut tota talopakettia mä en ymmärrä mitä hehkuttamista siinä on. Jos rakentaisin oman talon (vaikken ikinä kyllä haluaisi omakotitalossa asua) niin haluaisin suunnitella sitä ammattilaisten kanssa mahdollisimman paljon itse. Enkä tod halua mitään talopakettia joita näkee enemmän kuin 13 tusinassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23770296:
nefroblastooma toisella nimellä Wilmsin tuumori stage 4 selkokielellä pahalaatuinen munuaiskasvain laajalle levinneenä. Etäpesäke oli keuhkoissa mikä saatiin tuhottua mutta munuaisen ja kasvaimenpoiston yhteydessä huomattiin syövän levinneen imusolmukkeisiin. Hyvä ennuste on silti, n.90 prosenttia paranee, mutta tässä on riski että tämä uusiutuu joten...varmuutta tulevaisuudesta ei tosiaan ole

Tuon tekstin jälkeen alkaa todellakin tuntua siltä että pitää olla onnellinen omista terveistä lapsista jotka kärsivät VAIN korvatulehduskierteistä! Oikein paljon voimia koko teidän perheelle, erityisesti pikku potilaalle!

Yhteistyössä