Naapuri siipeilee, ärsyttää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se toinen naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on taas sitä klassista ap:ta vastaan kääntymistä melkein koko ketju. Kuten hän sanoi, jos naapurin nainen olisi tehnyt aloitteen niin kaikki paasaisisvat täällä että miksi pitää edes lapsia tehdä. Nyt kun tämä naapurin nainen onkin ap:n kanssa eri linjoilla, niin se onkin raukka yh, joka sinnittelee ja yrittää parhaansa ja kauhea naapurin riivinrauta ei halua häntä auttaa. Se on rankkaa olla ketjun aloittaja kaksplussalla.

Kyllä minunkin mielestäni nuo vaihtoehdot tilanteen ratkaisemiseksi ovat aika vähäiset, mutta menkääpä tosiaan itseenne ja miettikää mitä täällä kysellään joka päivä. Jos joku haluaa keskustella siipeilijöistä ja kysellä miten muut mahdollisesti hoitavat vastaavia tilanteita, niin onhan tässä nyt oikeaa asiaa 90% enemmän kuin suurimmassa osassa muita ketjuja.

Pakko kai se minunkin olisi suoraan vaan sanoa, että nyt ei kyllä käy, emme ala huoltamaan naapurin lasta pitkällä reissulla. Naapurin ärsyttävän emännän voi ottaa kyytin joskus, mutta joka kertaista siitä ei tule, ja ne bensarahat kyllä kuuluu siitä saada.

En ottaisi naapurin lasta mukaan.

En myöskään sanoisi suoraan että siipeilysi vituttaa, ala tekemään itsekin jotain lapsesi harrastuksen eteen.

Keksisin valkoisen valheen ja menisimme kisapaikalle ihan ilman naapurin lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tämä on taas sitä klassista ap:ta vastaan kääntymistä melkein koko ketju. Kuten hän sanoi, jos naapurin nainen olisi tehnyt aloitteen niin kaikki paasaisisvat täällä että miksi pitää edes lapsia tehdä. Nyt kun tämä naapurin nainen onkin ap:n kanssa eri linjoilla, niin se onkin raukka yh, joka sinnittelee ja yrittää parhaansa ja kauhea naapurin riivinrauta ei halua häntä auttaa. Se on rankkaa olla ketjun aloittaja kaksplussalla.

Kyllä minunkin mielestäni nuo vaihtoehdot tilanteen ratkaisemiseksi ovat aika vähäiset, mutta menkääpä tosiaan itseenne ja miettikää mitä täällä kysellään joka päivä. Jos joku haluaa keskustella siipeilijöistä ja kysellä miten muut mahdollisesti hoitavat vastaavia tilanteita, niin onhan tässä nyt oikeaa asiaa 90% enemmän kuin suurimmassa osassa muita ketjuja.

Pakko kai se minunkin olisi suoraan vaan sanoa, että nyt ei kyllä käy, emme ala huoltamaan naapurin lasta pitkällä reissulla. Naapurin ärsyttävän emännän voi ottaa kyytin joskus, mutta joka kertaista siitä ei tule, ja ne bensarahat kyllä kuuluu siitä saada.

ja yhtälailla tämä on myös klassinen aloitus, jossa vängätään ja luetellaan niitä toisen osapuolen vikoja, mutta omalla toiminnalla ei nähdä osaa eikä arpaa.

ap:lle ei kelvannut naapurin mamman osalta kumpikaan ratkaisu: mukaan lähteminen olisi ärsyttänyt miestä, pois jäänti taas oli osoitus laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä lasta kohtaan.

eli ainoa vaihtoehto oli kieltäytyä kyyditsijän roolista suoraan. sen tekemällä ei mitään ongelmaa enää olisi ollut. mutta kuten nähtiin, tokihan se on hauskempi tulla palstalle spekuloimaan, miksei naapurin laiska yh halua osallistua lapsensa elämään..

en voi sietää siipeilijöitä ja hyväksikäyttäjiä, mutta yhtään sen enempää en voi sietää tuollaisia selän takana valittajia, jotka eivät osaa suoraan kieltäytyä mistään. yhtä lailla tässä voi alkaa myös spekuloimaan, kun ap:n mies kerran tuollainen hyväntahtoinen myötäilijä on, että onko hän kenties itse ehdottanut, että lapsi voi kulkea hänen kyydillään harrastuksessa, kun matka on kuitenkin sama. nämä on niin näitä..

Ihan uskomatonta taas..Tämä palsta on kyllä siitä vinkeä että AINA ap on surkea ja mies munaton. Oli aihe ihan mikä hyvänsä. Lopputulos on aina sama.

Mutta itse sanoisin naapurille että nyt ei käy ja piste. Toiseksi, en mä tiedä miksi niin usein tällä palstalla törmää sihen että keskustelu perheen kesken on ihan mahdoton idea. Meillä ainakin pyritään puhumaan perheenjäsenten kanssa ennen kuin luvataan/kielletään. Eli minusta ei ole mitenkään kummallista että mies ei kiellä asiaa ennen kuin on vaimonsa kanssa puhunut vaikkei sitä suoraan sanokaan. Jos toinen olisikin luvannut tai vaimo olisikin menossa itse paikalle jne jne..
Mutta sehän on liki syntiä että puhuu puolisonsa kanssa--->tossun alla. :xmas:

Ihme vastauksia ap on tosiaan saanut täällä. Ymmärrän, että joskus naapuria pitää auttaa ihan vastavuoroiseuuden ja naapurisovun säilymisen vuoksi. Mutta tässähän tapauksessa naapurin muksu on tosi usein yksin apn miehen ja lapsen kanssa. Naapurin yhn pitää järjestää elämänsä ja lapsen harrastukset sellaiseksi, että pystyy ne hoitamaan. Ei ole naapurin asia huolehtia hänenkin lapsensa harrastuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihme vastauksia ap on tosiaan saanut täällä. Ymmärrän, että joskus naapuria pitää auttaa ihan vastavuoroiseuuden ja naapurisovun säilymisen vuoksi. Mutta tässähän tapauksessa naapurin muksu on tosi usein yksin apn miehen ja lapsen kanssa. Naapurin yhn pitää järjestää elämänsä ja lapsen harrastukset sellaiseksi, että pystyy ne hoitamaan. Ei ole naapurin asia huolehtia hänenkin lapsensa harrastuksesta.

NO sitähän tässä on kaikki yrittäneet tolkuttaa, että sano ettei käy. Mutta vaikka kuinka taivastelisi että naapurin pitäisi tehdä sitä ja tätä, asia ei etene yhtään mihinkään suuntaan niin kauan kun ei saa suutaan auki.

Mun mielestä ratkaisu ap:n ongelmaan ei tosiaankaan ole "naapurin pitäisi järjestää elämänsä" vaan "ap:n pitäisi saada suunsa auki". Koska viimeksi mainittu on ainoa vastaus johon ap:n perhe voi vaikuttaa.

Toki voi jäädä odottelemaan koska naapurin yh saa elämänsä järjestykseen ja manailla sen aikaa omaa elämäänsä netissä.

Samaa mieltä. Perheen pitää valita lapsilleen harrastukset, jotka eivät edellytä jatkuvaa naapuriapua. Olipa sitten yyhoo tai kaahoo.

Apn pitää pistää nyt selkeät rajat hyväksikäyttäjänaapurille. Tollasia ihmisiä vaan on, jotka tarvii apua kaikennäköisessä ja vaan "ottavat" sen avun röyhkeydellään. Jos niille ei pistetä tiukkoja rajoja, ne tosiaan käyttää hyväksi niin paljon kuin vaan annetaan. Nyt ap sano suoraan sille, että sen tai isän pitää itse huolehtia lapsensa harrastukseen viemisestä. Sun mies ei ota hommaa vastuulleen. POikkeustilanteet on tietty asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Samaa mieltä. Perheen pitää valita lapsilleen harrastukset, jotka eivät edellytä jatkuvaa naapuriapua. Olipa sitten yyhoo tai kaahoo.

Niinhän sitä pitäisi. Mutta perheen pitäisi myös osata vetää rajat sille paljonko sietävät naapureiden siipeilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Niinhän sitä pitäisi. Mutta perheen pitäisi myös osata vetää rajat sille paljonko sietävät naapureiden siipeilyä.
Tuosta olen samaa mieltä. Ja siksi aiemmin sanoinkin, että ap:n miehen ei pidä nyt suostua tuohon kisamatkaan edes rahallista korvausta vastaan, koska sitten on seuraavalla kerralla vielä vaikeampaa sanoa ei. Ymmärrän kuitenkin ap:tä ja hänen miestään siinä, että ei ole myöskään mukavaa, jos naapurilla on kasvimaa sieraimessa.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen naapuri:
Naapurin yh-äidin lapsi harrastaa samaa kuin meidän. Sen seitsemän kertaa me ollaan viety hänen lapsensa myös harrastuksen pariin viikkoharjoituksiin, hän ei meidän kertaakaan. Eipä silti, mies haluaa itse olla harkoissakin mukana, joten lapsen ei "tarvitse" naapurin kyytiä edes anella.

Nyt kilpailut lähestyvät ja TAAS meidän pitäisi viedä myös hänen lapsensa sinne! :o Olisi kuulema "isi-viikonloppu", mutta kun isi onkin töissä eikä voi lasta ottaa, ei tämä äitikään viitsisi viedä. Perustelee, että onko mitään järkeä ajella peräkkäin, eikö hänen lapsensa pääsisi samalla kyydillä...

Kisat ovat noin 150km:n päässä ja vastuu tästä lapsesta siirtyisi näin ollen miehelleni (joka haluaa osallistua lapsensa harrastukseen, kuljetuksiin, kisoihin jne). Kuka tätä lasta edes avustaisi kisoissa, jos ja kun apua tarviis? Ei mielestäni ole mieheni velvollisuus osallistua kuin oman lapsensa tarpeisiin!! :kieh:

Mieheni on sanonut naapurille, että siellä olisi hyvä olla vanhempi mukana (jo harkoissakin), johon naapuri on vastannut, että "Niin joo, mutta jos sattuu ettei hän pääse lähtemään..." Ei pääse?! Nainen, jolla on joka viikonloppu töistä vapaa eikä muita lapsiakaan ole!!

Mitä tekisit?

sanoisin suoraan, että en halua naapurin kakaraa riesakseni. ottaisin,j jos hänellä olisi tarkoitus tarjota rahaa korvaukseeksi tai jos hänellä olisi rairaus tai jokin todellinen este tai hän olisi avun tarpeessa.

mutta koskka hän ajattelee olevansa vain oikeutettu käyttämää nteitä hyväkseen, sanoisin hänelle ihan suoraan että haistaa paskan.

Miksi ihmeessä on niin vaikea auttaa muita ihmisiä, että ei voi kuskata tämän lasta samalla kun kuskaa omaansakin? Eihän se auto sen enempää bensaa kuluta, oli siellä takapenkillä yksi tai kolme lasta. Ja voihan sitä sopia bensakulujen jakamisestakin, jos toinen ei koskaan vastavuoroisesti vie lapsia harrastukseen. Ja tietenkin jokainen vanhempi kustantaa lapsen syömiset kisamatkoilla itse eli naapurin lapselle eväät mukaan tai rahaa, jotta voi ostaa ruokaa.

Me mieheni kanssa kuskaamme omaa poikaa harratuksiin kolme kertaa viikossa sekä peleihin 20-100km:n päähän kotoa ja aina on kyydissä 1-3 muutakin lasta samasta joukkueesta. Treenimatkoista ei muut vanhemmat maksa bensakuluja, saman matkahan me ajaisimme joka tapauksessa, mutta pelimatkoille on joku antanut kympin bensarahaa, joku toinen taas parikymppiä jolla on ostettu sitten lapsille jäätelötkin, ei ole senttejä laskettu.

Kivahan se on lapsellekin, että autossa on mukana kavereita ja välit tulleet tosi läheiseksi, ovat koulukavereita tärkempiä. En näe että tästä niin suurta vaivaa meille olisi vaikka vastavuoroisesti eivät muut kuljeta meidän lastamme, koska haluamme itse aina olla paikalla ja mies on seuran valmentajakin.

Miksi ihmeessä on niin vaikea auttaa muita ihmisiä, että ei voi kuskata tämän lasta samalla kun kuskaa omaansakin?
Mulle ainakin on eroa sillä, olenko vastuussa vain omista lapsistani vai lisäksi myös vieraista lapsista. Omien lasten kanssa voin olla paljon huolettomampi kuin jos mukana on vieraskin lapsi.

Miksi ihmeessä on niin vaikea auttaa muita ihmisiä, että ei voi kuskata tämän lasta samalla kun kuskaa omaansakin?
Mulle ainakin on eroa sillä, olenko vastuussa vain omista lapsistani vai lisäksi myös vieraista lapsista. Omien lasten kanssa voin olla paljon huolettomampi kuin jos mukana on vieraskin lapsi.

Kyllä se yhdeksänvuotias menee siinä samalla kuin omakin, etenkin jos kyse joukkueharrastuksesta ja paikalla muitakin lapsia. Itse ainakin koen näin, lapset pyörii siinä porukalla tietyllä alueella ja odottaa pelejä, pelien välillä mennään haukkaa yhdessä välipalaa.

Tietty ihmiset asennoituu eri tavalla, minä olen tottunut roudaamaan vieraitakin lapsia ja katsomaan heidän perää. Ehkä sekin vaikuttaa että kotona on kolme nuorempaa niin nämä 9-10 vuotiaat tuntuu helpommilta peräänkatsottavilta vaikka omia ei kaikki olekaan :)

Toisen ihmisen auttaminen on minusta eri asia kuin perässävetäminen tai jatkuvasti hyväksikäytetyksi tuleminen. Myös niillä omilla lapsilla voi olla tarve olla vain oman perheen kesken ja vanhemmilla halu keskittyä vain omaan lapseen.
Tottakai apua kuuluu antaa ja tarjota mutta apu ei ole enää apu kun se on jatkuvaa ja kohteella ei ole aikomustakaan hoitaa asiaa kuntoon.

Minusta ap:n ei pitäisi sekaantua asiaan mitenkään. Selvittäköön mies asian tai jääköön se selvittämättä. Ei kovin vaarallista kummassakaan tapauksessa. Ei teidän ole PAKKO tehdä mitään naapureiden hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedättekö mitä juuri tajusin?

KUKAAN ei ole vielä paasannut, että miksi pitää lapsia tehdä jos ei niiden kanssa halua olla :o

Jos tämän aloituksen olisi tehnytkin tuo naapurini, kukahan olisi ensin älähtänyt :D

Jos ei halua lähteä lapsen kisamatkalle niin tarkoittaako se automaattisesti, että ei muutenkaan halua niiden kanssa olla? Ehkä naapurin yh kaipaa hieman omaa aikaa kun yksinhuoltajana on vastuussa lapsesta 24/7 ja kisamatka olisi juuri sellainen, milloin saa itse hieman levätä niin jaksaa taas arjessa olla läsnä lapsen kanssa. Ethän sinäkään sinne ole nyt lähdössä, tarkoittaako sitten että et halua lapsesi kanssa olla?

Et ole ilmeisesti palstaillut tarpeeksi kauaa ymmärtääksesi tuon heittoni ;)

En ole tällä kertaa lähdössä en, mutta en ole myöskään kotisohvalla röhnöttämässä B) ts. minulla on syyni, miksen pääse lähtemään vaikka haluaisinkin.

Ja olet 100% varma että naapurillasi ei ole?

no hänen syynsä on hänen henk koht ongelmia, ne ei ole ap:n päänsärky, kas kun ei ole olemassa mitään lakia, että naapurin A olisi hoidettava naapurin B:n lasten harrastusasiat kyyteinen huoltoineen, jos naapuri B on itse estynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
Kyllä se yhdeksänvuotias menee siinä samalla kuin omakin, etenkin jos kyse joukkueharrastuksesta ja paikalla muitakin lapsia. Itse ainakin koen näin, lapset pyörii siinä porukalla tietyllä alueella ja odottaa pelejä, pelien välillä mennään haukkaa yhdessä välipalaa.

Tietty ihmiset asennoituu eri tavalla, minä olen tottunut roudaamaan vieraitakin lapsia ja katsomaan heidän perää. Ehkä sekin vaikuttaa että kotona on kolme nuorempaa niin nämä 9-10 vuotiaat tuntuu helpommilta peräänkatsottavilta vaikka omia ei kaikki olekaan :)
Ihmiset ovat erilaisia. Mulla ei mene lapsen kaveri samassa kuin oma lapseni. Omistani olen tiennyt mm sen, kuinka kauas näköpiiristäni voin heidät laskea. Vieraasta lapsesta en ja sen vuoksi vieraan lapsen kanssa mulla on ollut "silmät selässäkin".

Ja ap:n kertomassa harrastuksessa huoltajaa tarvitaan paikalla.

Naapuri lupasi itse "yrittää jaksaa lähteä"... (miksi hänen duuninsa on muka raskaampaa kuin jonkun muun?)
Sanoin vain kannustavasti, että hyvä että lähdet koska on aina hyvä että paikalla on joku lapsen oma ihminen :)

Naapuri lupasi itse "yrittää jaksaa lähteä"... (miksi hänen duuninsa on muka raskaampaa kuin jonkun muun?)
Sanoin vain kannustavasti, että hyvä että lähdet koska on aina hyvä että paikalla on joku lapsen oma ihminen :)

Olisiko naapurillasi masennusta tai muuta, mistä ei kehtaa sanoa sinulle ja haluaisi ehkä siksi jäädä kotiin lapsen harrastamisesta? Ja duuneja on tosiaan erilaisia, toisilla kevyempää ja toisilla raskaampaa...

Jos naapuri ei osaa huolehtia itse muksustan niin olkoot harrastamatta mitään,
ei ole naapureiden velvollisuus aina huolehtia toistenkin harrastuksista.
Ymärrän jos joskus muksu on naapurin vastuulla mutta jatkuvasti harkoissa ja kisoissakin niin ei :(
Joko naapurin muksu lopettaa harrastuksen tai hankkii sellaisen josta vanhempi jaksaa huolehtia.

Ja arvaan niin palstan mukaan nyt ap on kamala ja vielä hirveämpi hän olisi jos muuttaisivat tämän siipeilijä naapurin naapurista pois,
kuka silloin huolehtisi tämän lapsen harrastuksesta vai hankkiiko taas saman harrastuksen kun mahdollisilla uusilla asukkailla on jotta ei taas tarvi persettään nostaa penkistä sillä onhan hän nyt yh

Olisiko naapurillasi masennusta tai muuta, mistä ei kehtaa sanoa sinulle ja haluaisi ehkä siksi jäädä kotiin lapsen harrastamisesta? Ja duuneja on tosiaan erilaisia, toisilla kevyempää ja toisilla raskaampaa...

Jos on masennusta niin sitten kannattaa hakea apua,
etenkään jos ei jaksa omista lapsistaan huolehtia,lastensuojelukin voisi auttaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Jos on masennusta niin sitten kannattaa hakea apua,
etenkään jos ei jaksa omista lapsistaan huolehtia,lastensuojelukin voisi auttaa ;)

Niinpä.
Sitä paitsi tiedän tasan tarkkaan hänen työnsä; teen itse samanlaista mutta toisessa firmassa ;) On kuitenkin vanhempien tehtävä "hommata" sellainen harrastus, johon pystyvät tarvittaessa osallistumaan eikä sysätä vastuuta muille.

Ahaa, eli nyt et enää ole ulkopuolinen, joten voit suoraan sanoa että ei, ette ota kyytiin vaikka äiti lähtisi mukaan?

Yhteistyössä