Naapurikonflikteja, kellään muilla? Vastailkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Pistetääs sitten vähän pinoon vääntöjä naapureiden kanssa.
Tuossa äsken tuli taas naapurin mummo soittamaan suutaan, että meidän auto on osittain talonyhtiön nurmikolla.
Tuo sama on valittanut kaikenlaisesta, tällä kertaa meni hermot ja sanoin että voi painua hevonvittuun valittamasta.
Että noi naapurit rassaa aina välillä!!!
Muilla samanlaista?
Laitetaas ketjuun!! :)

no, mulla ei oo mitään konflikteja, mut miehellä oli pari viikkoa sitten. Eräs naapuri oli ajanut miehen perässä autollaan, no mieheni tietysti pysähtyi suojatien kohdalla, koska sitä ylitti äiti ja lapsi. Kun mieheni pääsi pihaan tämä ulkomaalaistaustainen mies veti kunnon kilarit ja rupes miehelle huutamaan, että suojatiellä ei pidä pysähtyä! Mies vaan totesi, ettei hän viitsi ihmisten yli ajaa- ja mies vaan käveli pois. Tämä toinen mies jatkoi raivoamistaan yksin parkkipaikalla, niin että sylki lensi suusta ja viuhtei niin pirusti käsillään.

Voi vaan sanoa, että aika koominen tapaus :D

-
Meillä on ihan mukavat naapurit - yhtä pariskuntaa lukuunottamatta.
Kyseessä n. 60-vuotias vielä työssäkäyvä pariskunta, joka on tällä alueella asunut jo 25 vuotta.
Tämä emäntä keksii valittaa aivan kaikesta mahdollisesta; piha näyttää siivottomalta (jota ei ole), peräkärry on rumannäköinen ja pitäisi siirtää - tekee kuulemma naapurustosta ruman, lumipenkkojen sulamisvedet valuu hänen pihaansa, ollaan kuulemma mauttomia, kun ei laiteta yhtä paljon jouluvaloja, kun muut, eikä teinit, eikä kuulemma mekään osata käyttäytyä ja nurmikkoakaan ei leikata niin kuin pitäisi.
Tässä nyt ensimmäiset, mitkä tulivat mieleen. Tämä mummeli on siis valittanut IHAN KAIKESTA mahdollisesta, mistä ihminen ikinä voi valittaa.
Viime kesänä oli vaimo laittamassa peräkärryä auton perään (en ollut kotona) ja oli hellettä päälle +30 ja muutenkin kiire ja nainen tuli naputtamaan jostain kukkaistutuksista. Vaimo oli tokaissut: "Ja sinä painut nyt vittuun siitä sölköttämästä tai tungen tän peräkoukun sun perseeseen!!!".
Oli tahditonta vaimolta kyllä, mutta tuohon asti ollaan aina hymyilty ja hissuteltu, vaikka meille huutanut kaikesta mahdollisesta!
Eipä ole enään suutaan juuri soitellut. ;)
Mistä näitä ihmisiä sikiää?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26163002:
Mä olen varmaan sellainen, jonka kanssa joku vähemmän nipo "joutuisi konfliktiin" - ja minä pitäisin sitä vain normaalina asioiden oikaisuna. :whistle:
Näin minäkin luulin itsestäni, kunnes yhteisöasumismuotoa tuli tarpeeksi mittariin: eräs naapuri valitti, koska automme oli pysäköity omaan parkkiruutuumme eri päin kuin muiden autot.

-
Kyseessä n. 60-vuotias vielä työssäkäyvä pariskunta, joka on tällä alueella asunut jo 25 vuotta.
Tämä emäntä keksii valittaa aivan kaikesta mahdollisesta; piha näyttää siivottomalta (jota ei ole), peräkärry on rumannäköinen ja pitäisi siirtää - tekee kuulemma naapurustosta ruman, lumipenkkojen sulamisvedet valuu hänen pihaansa, ollaan kuulemma mauttomia, kun ei laiteta yhtä paljon jouluvaloja, kun muut, eikä teinit, eikä kuulemma mekään osata käyttäytyä ja nurmikkoakaan ei leikata niin kuin pitäisi.
Tässä nyt ensimmäiset, mitkä tulivat mieleen. Tämä mummeli on siis valittanut IHAN KAIKESTA mahdollisesta, mistä ihminen ikinä voi valittaa.
Viime kesänä oli vaimo laittamassa peräkärryä auton perään (en ollut kotona) ja oli hellettä päälle +30 ja muutenkin kiire ja nainen tuli naputtamaan jostain kukkaistutuksista. Vaimo oli tokaissut: "Ja sinä painut nyt vittuun siitä sölköttämästä tai tungen tän peräkoukun sun perseeseen!!!".
Oli tahditonta vaimolta kyllä, mutta tuohon asti ollaan aina hymyilty ja hissuteltu, vaikka meille huutanut kaikesta mahdollisesta!

Päivän ekat kunnon naurut, kiitos!

No mun entinen naapuri, yksin asuva iäkäs nainen, valitti isännöitsijälle että mun lapset huusi yöllä.. kysyin isännöitsijältä että minähän päivänä.. isännöitsijä kertoi päivän, niin repesin ja sain hervottoman räkätyksen seasta sanottua et mahtaapi muksuilla olla helvetin kuuluva ääni jos Lammilta kuuluu Tampereelle(matkaa yli 90km) ja viel sillee et muut saman rapun asukkaat eivät kuule mitään

Meillä on ihana naapurin mummo. Jos pyörän eturengas ei kosketa pyörätelinettä, iskee mummo kyltin telineen viereen, jossa lukee: PYÖRÄT TELINEISIIN. Jos lapset kävelee hänelle johtavalla asfalttipolulla, hän roudaa tien tukkeeksi vanhan sänkynsä.

Jos hiekkalaatikkolelut on hiekkalaatikolla, hän laittaa postilaatikkoon lapun: Hiekkalaatikkolelut hiekkalaatikossa on epäesteettisen näköisiä. Jos lapsi seisoo nurmikolla, muori kiljuu ikkunastaan, että seiso asfaltilla, ettei nurmikko kulu. Jos minä istun viltillä nurmikolla ja vahdin lapsia, hän kiljuu: mene rannalle makaamaan, laiskuri. Jos minä seison nurmikolla, hän kiljuu: harava käteeen, laiskuri.

Hän vahtii, säätää, huutaa, kiroilee ja haukkuu kaikkia, mikä liikkuu. Hän kantaa koirankusisen jääpaakin naapurin oven eteen, jotta naapuri ymmärtäisi, että jonkun koira on kussut tähän. (kellään naapurilla ei ole koiraa)

Hällä on kylttejä joka lähtöön, hän jakaa lappujaan avokätisesti, hän on paras, täydellisin ja ihanin.

Näitä lukiessa tulee todella tyytyväiseksi, että meillä on suunnitelmissa muuttaa omakotitaloon isolle tontille. Eipä ole tuollaisia kauheita valittajanaapureita. Vaikkakin näitä on ihan hauskakin lukea. Tajuaa millaisia sekopäämummoja sitä on olemassa. :D

Näitä lukiessa tulee todella tyytyväiseksi, että meillä on suunnitelmissa muuttaa omakotitaloon isolle tontille. Eipä ole tuollaisia kauheita valittajanaapureita. Vaikkakin näitä on ihan hauskakin lukea. Tajuaa millaisia sekopäämummoja sitä on olemassa. :D
Ihan kaikella kunnioituksella: kaikki "sekopäät" ja "valittajat" eivät suinkaan sovi nimikkeen "mummo" alle - eivät iältään eivätkä sukupuoleltaan.

Mulle tuli mitta täyteen tota alakerran kaksi kulttuurista perhettä, kun se nainen tuli pimpottamaan tuossa taannoin ovikelloa ja huonolla suomella kertoi miten mun poika oli katkassut sen pojalta sormet ja lyönyt kasvoihin.
Totesin olleeni itsekin pihalla ja nähneeni kaiken. Kerroin, että olin kieltänyt poikia, koska leikit olivat menneet selkeästi liian rajuiksi (heittelivät jääkokkareita ja lumipalloja holtittomasti). Niiden nuorempi poika nakkeli niitä meidän yksi vuotiastakin päähän jne. Lähettiin itse siitä sitten sisälle, kun kiellot meni kuuroille korville.
Ilmeisesti näillä veljeksillä oli meno jatkunut, käynyt kipeää, niin syyt sai niskoilleen mun poika. Tää alakerran rouva sitten osoitti sormellaan mun poikaa ja huusi, että sinä, et meidän ovikelloa enää soita, koskaan. Itse totesin, että ehkä se tosiaan on parempi, että leikeistä pidetään taukoa ja vedin oven kiinni.
Nyt rouva sitten luimistelee ja välttelee. Lapset ei ole sen koomin yhdessä leikkineet, mut onneksi noita muitakin kavereita lähistöllä on, joten en yhtään harmittele, että eivät yhdessä olekaan.
Huvittavinta on ehkä se, että niiden nuorimmainen menee eskariin syksyllä ja se rouva aina puolusteleepojan käytöstä sillä, että poika ei ymmärrä. Itse oon kuitenkin sitä mieltä, että pitäis jo ymmärtää, että kukkaistutuksista ei revitä kukkia tai hissi ei ole paikka minne voi pissata. No, kukin tyylillään :)

-
:laugh::laugh::laugh:

Asuin noin vuoden kerrostalossa, jossa samassa rapussa asui oikea maanvaiva. Kaverini oli asunut samassa talossa, joten tiesin mitä odottaa.

Tämä nainen soitteli autoreksiterikeskukseen ja kyseli sieltä kavereideni(myös kaverini kavereiden) tietoja rekkarin perusteella. Valituksia tuli, jos autosta lähti hänestä liikaa meteliä, auto oli liian vanha, tai liian kauan vieraspaikalla. Kerran kaverini oli luonani yötä ja kas kummaa, jo seitsemältä aamulla tuulilasissa oli lappu. Lapussa luki jotain tähän tyyliin: Vieraspaikka on lyhytaikaisia vieraita varten, ei autojen seisontaan. Vieraspaikkoja oli useampi, joten en ymmärrä mikä häntä nyppi

Tämä nainen vahtasi ikkunassa aina, kun satuin sinnepäin vilkaisemaan.Valituslappuja sateli jos millaisesta asiasta. Kerran hän oli tilannut jätelavankaverini laskuun, koska kaverini oli laittanut vanhan tuolin(palasina) taloinyhtiö roskalaatikkoon.

Muutin kyllä kiireen vilkkaa muualle :D

Omakotitalo ja iso tontti ei takaa mitään, ei edes maalaiskylässä. Kylissä voi olla kaikenlaisia kyläkyttääjiä ja kyläkiusaajia. Esimerkiksi poistat pusikkoa ja risukkoa oman tontin reunalta, niin joku laittaa kylällä juorun liikkeelle, että oletkin kaatanut puita naapurin metsästä.

Se on tämä suomalainen kateellinen ja kyttäävä luonne nähkääs....

Ihan kaikella kunnioituksella: kaikki "sekopäät" ja "valittajat" eivät suinkaan sovi nimikkeen "mummo" alle - eivät iältään eivätkä sukupuoleltaan.

No kyllähän minä nyt sen tiedän. En nyt vain kertakaikkisesti jaksanut alkaa tehdä listausta kaikista eri ihmisryhmistä, jotka voivat sekopäisesti käyttäytyä (eli siis kuka tahansa ikään, sukupuoleen, kokoon, asuinmaahan jnejnejne katsomatta). Tässä ketjussa tuntuivat vaan naiset (ja yleensä vähän vanhemmanpuoleiset) olevan pääosassa niin siitä termi sekopäämummo. Ei oteta kaikkea niin vakavasti.

[QUOTE="vieras";26163415]Omakotitalo ja iso tontti ei takaa mitään, ei edes maalaiskylässä. Kylissä voi olla kaikenlaisia kyläkyttääjiä ja kyläkiusaajia. Esimerkiksi poistat pusikkoa ja risukkoa oman tontin reunalta, niin joku laittaa kylällä juorun liikkeelle, että oletkin kaatanut puita naapurin metsästä.

Se on tämä suomalainen kateellinen ja kyttäävä luonne nähkääs....[/QUOTE]

Omakotitalo, iso tontti ja maalaiskylä - kaikki niistä täsmää meihin, mutta silti mainitsemani kaltainen mummeli. ;)

Meillä oli lapsi taloyhtiön leikkipaikassa puhaltelemassa saippuakuplia ja tietenkin kun tuolla tuulee kuplat lentelee kauniisti ympäri :
no ei siinä, en olisi ikinä voinut kuvitella että saippuakuplien puhaltelu jotakin näin häiritsee.
Naapurin mummo tuli huutamaan kuinka 2 kuplaa oli lentänyt hänen IKKUNAAN!
ja nyt siinä kuulemma on jälki ja joutuu pesettämään ikkunansa ja lasku tulee meille?
Pyysin päästä katsomaan ikkunaa mutta eihän mummo siihen suostunut :( sanoin että en silloin myöskään maksa mitään kun enhän voi olla varma että ikkunaansa on jäänyt jälkiä ja eikyllä kukaan koskaan ole valittanut kuplista.
Mummo huuti ja mesosi ja nyt sitten odotellaan kun arki koittaa että tilasiko ikkunan pesijän ja tuleeko lasku meille.
Kumma vaan että kukaan ei ole ennen valittanut että niistä jäisi mitään jälkiä ja jopa lapsi meilläkin välillä lasitetulla parvekkeella puhaltelee ja yhtään jälkeä ei ole jäänyt. Tosin itse epäilen jos mummolla on niin paskanen ikkuna että pikkuinen saipuakupla tuo paskasuuden kunnolla esiin :D

Meillä tuo naapurin akka oli valittanut lapsille, että katuliiduilla ei saa piirrellä tuossa pihassa. Koska hänen lattiat ja matot sotkeutuu, kun kenkienpohjissa tulee liitua kotiinsa. Kumma ettei meille tullut mitään liitua näiden piirtelijöiden mukana...

Ja kukaan ei saa oikoa meidän rupusen kerrostalon pihan poikki. Minä en edes tiedä, että kuka tässä talossa asuu, että pystyisin moista keltämään. Juu, mun puolesta oikokoon, ei ole ollut häiriötä. Ja kukaan ei sais oikoa tuon ison nurmikon poikki, paitsi hän.

Remonttimiesten työautoille soittelee sakottajia. Kukaan muu ei saa tulla autolla pihaan kuin hän lastensa kyydillä. Hitot kamoista, voihan ne kantaa tuolta puolen kilsan päästä parkkipaikalta. Siis kaikki muut paitsi hän ja hänen sukunsa.

Me kaikki koiranomistajat ollaan tosi huonoja hoitamaan koiriamme. Minäkin käytän liian usein koiraa ulkona, ja liian pitkiä lenkkejä. Ja syötänkin sitä liikaa, huoh. Ja kaikkea muuta.

Hmm. No, parikymppisenä muutin ensimmäiseen "omaan" kämppään vuokra-asuntoon, joka sijaitsi osaketalossa. Samassa kerroksessa kanssani asui Rouva Kyylä, joka tiesi tasan tarkkaan, mihin aikaan minäkin päivänä tai iltana tulin kotiin ja keitä minulla kävi kylässä. Samainen Rouva Kyylä omisti asunnon myös asuntoni alapuolelta, ja kävi sitten ilmeisesti sielläkin kuuntelemassa mm. vessa-asiointejani, sillä vuokranantajat soittivat eräänä kauniina päivänä sanoakseen, että vessassa ei oikein saisi käydä yöaikaan, koska se häiritsee. Rouva Kyylä valitti, miten korkokengät hakkaavat kivilattiaan - ja meteliä kuulemma lähti silloinkin, vaikka hipsuttelin rappukäytävässä sukkasiltani.