naapurin hengenvaarallinen uima-allas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitäsköhän minunkin pyytää naapureilta että eivät ajais autoillaan pihoilleen kun meitin 1,5v ei meinaa pysyä pihalle. Meinaan voihan se meitin muru jäädä auton alle siellä naapurin pihalla?? Mitäs sanotte????

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulis:
Pisti jo naurattaan toi otsikko, ehkä hiukan liian dramaattinen.:D

Jos se on varusteltu tehokkaalla lapsi-imurilla, joka toimii 50m sätellä loistavasti.

Mulle tulee mieleen sellanen tilanne, että se uima-allas on naamioitu niin , että kun pahaa aavistamaton naapuri tulee kutsumatta (tai miksei kutsuttunakin) kylään hän ei sitä huomaa vaan tipahtaa sinne..:D

Hengenvaarallinen...? Tuon otsikon perusteella mä mietin, että se on joku itse pykätty hutera tekele tai jotain, mutta että ongelmana on se, että naapurin lapset saattaa siihen hukkua kun kutsumatta tulevan pihalle. Hmmmm.... Olen kyllä totaalisesti samaa mieltä, että rouva on hyvä ja kaitsee omaa jälkikasvuaan vähän tarkemmin, kun sinne naapurin pihalle ei tosiaan ole mitään syytä mennä eikä kaksivuotiasta muutenkaan jättää vahtimatta. Aitaa vaan kehiin jos on muuten hankalaa.
Ja minusta on hölmöä vedota naapurin oman lapsen ikään (5v) - he varmaan vahtivat sitä omaansa ja myös hänen kavereitaan. Sen sijaan jos ihan vain naapurin tenava tulee pihaan kutsumatta, no silloin voi ollakin hengenvaarallinen, mutta ei kyllä minusta uima-altaan omistajan vastuuttomuudesta johtuen.
Tosin, jos olisin se naapuri, haluaisin laittaa uima-altaaseen kannen silloin kun sitä ei käytetä, koska vesi likaantua nopeammin ilman kantta.

ei oo meidän mukulat järveen hypänny, eikä kaivoon, eikä naapuriin. pitää lupakysyä jos ovat naapuriin menossa ja sit vielä vanhemmat käydään keskenämme asia läpi, rantaan ei saa mennä ilman aikuista ja eivät kaivoonkaan ole kapsahtaneet

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Pisti jo naurattaan toi otsikko, ehkä hiukan liian dramaattinen.:D

Jos se on varusteltu tehokkaalla lapsi-imurilla, joka toimii 50m sätellä loistavasti.

Mulle tulee mieleen sellanen tilanne, että se uima-allas on naamioitu niin , että kun pahaa aavistamaton naapuri tulee kutsumatta (tai miksei kutsuttunakin) kylään hän ei sitä huomaa vaan tipahtaa sinne..:D

Ja naapuripariskunta kokoontuu välittömästi saalisjuhliin grillilleen kasvot maalattuna ja hugabuga-huutoja päästellen.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
saako pihalle laittaa altaan ilman naapureiden suostumusta??

En usko että mitään oikein maahan kaivettavaa allasta saa tehdä ilman lupia, mutta tässä lienee kyseessä sellainen siirrettävä muovinen uima-allas mihin vaan kesällä laitetaan vettä sisään ja korjataan talveksi pois. Niitähän on tosi isojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Ei kai se kansi estä lapsen humpsahtamista altaaseen, vaan suojaa vettä roskilta?

Juuri tätä piti laittaa... sitten vasta se allas vaarallinen on, jos siinä on kansi ja kaikki naapurit kuvittelevat ettei sinne sitten voi lapsi hukua. Yleensä se kansi (ainakin mitä mä olen nähnyt) on jonkinlainen pressuviritelmän tapainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja daa!:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No mä olen kyllä naapurisi kanssa samaa mieltä. Ei ole minun tehtäväni vahtia, että oma pihani on turvallinen pikkulapsille jos omani ovat jo isompia.

Samaa mieltä, opeta muksus tavoille tai kato perään.

Todellakin. Eikä ne kannet ole ilmaisia.

Juuri näin. Ne kannet maksaa noin 3000e.

Vähän ot mut meillä täällä naapuruston lapset pyörii millon kenenkin pihalla, ei tarvi mitään lupia et saako mennä naapuriin ym. vaan kaikki pyörii kenen pihalla milloinkin. Erittäin rasittavaa kun 3v haluaisi myös mennä isompien kanssa ja siitä onkin kauheat väännöt ollut hänen kanssaan ettei ilman äitiä tai isää mene pihalle. Karkaa ovestakin pihalle ja juoksee suoraan naapuriin joten siihen piti kehittää ylös ylimääränen lukko... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
saako pihalle laittaa altaan ilman naapureiden suostumusta??

En usko että mitään oikein maahan kaivettavaa allasta saa tehdä ilman lupia, mutta tässä lienee kyseessä sellainen siirrettävä muovinen uima-allas mihin vaan kesällä laitetaan vettä sisään ja korjataan talveksi pois. Niitähän on tosi isojakin.

Saa tehdä. Allas vaatii vain ilmoituksen rakennusvirastoon, mitään lupaa ei tarvi.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi aikoja:
No sitten kannattaa opettaa sille lapsukaiselle rajat.

Meillä naapuritontin ja meidän tontin erottaa vain maassa oleva viiva, eli ei ole aitaa vaan tiedetään missä se raja on.

Ja ei mene 2v toiselle puolelle, koska ei ole koskaan vahtimatta pihalla ja jos erehtyy sinne menemään niin tiukasti komennetaan omalle puolelle.
Nyt on oppinut ja ei edes yritä sinne.

Ei naapurin tarvi tehdä lapsiystävällistä pihaa sen tähden, että joku päästää lapsensa juoksemaan naapurin pihalle.

on meilläkin kotona ja pihalla paljon paikkoja minne puolitoistavuotias ei saa mennä taikka koskea, tietää sen ja ei tee niin muutakun todella harvoin, jos tekee lopettaa kun komennetaan. en menis kyllä siihen luotaan että noin pieni tietää rajansa, eikä siihen kauaa tarvita että se sielä altaassa on ja paniikissa hörppää vettä johon tukehtuu. tää kaikki voi käydä alle minuutissa kun olet vaikka sisällä hakemassa jotain.

Naapurin pihalla on äkänen vahtikoira narun päässä, pitäiskö vaatia naapuria käyttämään sillä kuonopantaa tai kenties vaatia aitaamaan pihansa jos mun muksu juoksee sinne?

Meillä on tuossa pihalla sellainen hiekka/uimakuoppa ja kerran naapurin 6v ja 3 v oli siinä vieressä riisumassa ja menossa uimaan. Mä komensin ne pois siitä pihalta ja soitin sitten isälle - isä sanoi mulle puhelimessa että se kuoppa pitää aidata ja jos en halua lapsia pihalle on pihakin syytä aidata ja portti lukita ... et sillälailla

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
naapurit ostivat pihalleen uima-altaan ja siinä on ollut vesi ensimmäisistä lämpimistä päivistä alkaen. otin tuossa heidän kanssa sitten puheeksi asian, kun heillä ei ole siinä minkäänlaista kantta sillon kun sitä ei käytetä. ehdotin nätisti että se kannattaisi varmaan peittää kun tässä on paljon lapsiperheitä lähistöllä ja lapsia saattaa joskus juoksennella toistenkin pihoilla. esim. meidän 2-vuotias ei tiedä missä se tontin raja kulkee ja pelkään nyt että putoaa sinne altaaseen. naapuri oli sitä mieltä että koska heidän lapset osaa uida niin mitään kantta ei tarvita. :/ kiva varmasti heille sitten kun siihen altaaseen jonkun naapurin lapsi hukkuu.

kyllä se on teidän homma vahtia kakaranne että ei toisten pihoihin mene.

naapurihan voi tehdä rikosilmoituksen teistä. on kotirauhanhäirintää mennä toisten pihaan luvatta ja lapsi on samalla tavall vastuussa kuin aikuinen. aikuinen maksaa lapsensa rötökset.

Ja jokaiselle lapselle opetetaan vauvasta asti, ettei toisten pihoille ole mitään asiaa ominlupineen. ja tontin rajalle esteet ellei ehdi vahtia vilkasta parivuotiasta omalla pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
herraisä. tää toivottavasti on porvoosta:D

Ei. Näitä on jotka eivät vahingossakaan osta omalle pihalleenmitään mutta ilmaiseksi ollaan tunkemassa toisten pihoille ja toisten pitäisi vielä vahtiakin nämä kakarat jotka luvatta tulevat toisten pihaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Vähän ot mut meillä täällä naapuruston lapset pyörii millon kenenkin pihalla, ei tarvi mitään lupia et saako mennä naapuriin ym. vaan kaikki pyörii kenen pihalla milloinkin. Erittäin rasittavaa kun 3v haluaisi myös mennä isompien kanssa ja siitä onkin kauheat väännöt ollut hänen kanssaan ettei ilman äitiä tai isää mene pihalle. Karkaa ovestakin pihalle ja juoksee suoraan naapuriin joten siihen piti kehittää ylös ylimääränen lukko... :/

Joo, sellaisia ne kolmevuotiaat on. Tahtoisi kaikkea muttei kaikkea voi saada tehdä.

Sä olet siis NÄITÄ vanhempia, se selittääkin paljon. Jos sitä allasta ei olisi, sun kolmevuotias tietysti juoksentelisi isompien kanssa pihalla kun et jaksa sen kanssa "vääntää"? Kaveri käyttää tuota samaa tekosyytä kaikkeen, ei vaan jaksa vääntää lapsen kanssa niin antaa periksi..

P*rse ylös ja pihalle vahtimaan! Aidantekoon jossei pienintä muu pidättele. Muut huolehtikoon omista lapsistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ei nuo meidän lapset ole ainoita jotka heidän pihalla käy leikkimässä. käy siinä monia muitakin. ja heidän nuorin on 5-vuotias, eihän kaikki sen ikäiset osaa vielä uida. että hyvin mahdollista olisi sekin, että tämän 5-vuotiaan joku kaveri sinne altaaseen hukkuisi.

mitä se sinulle kuuluu ketä siellä käy? jos pelkäät että omasi hukkuvat, kiellät menemästä sinne.
kyllä sinun nyt vain kuuluu laittaa rajat omillesi. 2v kyllä kuuluu ymmärtää että toisten pihoihin ei mennä eikä 2v ulkoile itsekseen.

Täällä lukee monessa aloituksessa, että toisten pihoille ei saa mennä.
Juu, mie ymmärrän, että ei saa mennä - ei ilman lupaa ei lapsi eikä aikuinen... mutta ihan kiinnostaa sellainen asia, että jos mun tontilla on kaivo, ja joku tulee meidän pihaan ja putoaa sinne, koska kansi on laho, niin se on mun syy ja mie olen korvausvelvollinen.
Miksi ei peittämättömän uima-altaan kanssa olisi samoin?

Tai siis näin mulle ainakin on asiaa selitetty, että tontin omistajana minun tulee huolehtia kaivojen ym. kansista, että ne on turvallisia ja peitettyjä.
Mutta jos mun lapset tietää, että kansi voi olla laho ja sille ei saa mennä, niin mie sitä syyttä suotta vaihtamaan uuteen, kalliitakin ovat mokomat.

(Siis teoriittinen ajatus - meillä on kunnolliset kaivonkannet oikeasti. Mutta siis tuo ajatus... lokakaivokuski mulle sanoi, että tntin omistaja on vastuussa kansien ym. kunnosta ja siitä, että ne on oltava peitettyjä. Onko uima-allas ihan eriasia kuin kaivo?)