Näen punaista kuullessani seuraavat sanat/sanonnat: vauva kainalossa, taapero...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallikalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nallikalle

Vieras
En tiedä miksi, mut raivostuttavaa, kun joku selittää, että "ja muutaman tunnin päästä suppareista olikin jo vauva kainalossa.." tai "annukkamiiakin sai just vauvan, että nyt meillä on sitten molemmilla vauva kainalossa". Joku tuossa sanonnassa on niin ärsyttävää.

Ja sit iki-inhokkini "taapero". Hyi stana! Aivan järjetön sana. Niin, ja tietty kaikki ihmeelliset väännelmät/läsyytyssanat, kuten tisu, suppari, eppari, täti, ovis, tikuttaa, masukki (apua!), tissitakiainen, tissi suussa.

Saa vaan aikuisesta ihmisestä niin vähä-älyisen vaikutelman, jos käyttää tuollaista kieltä. Mä en vaan voi ottaa millään tavalla tosissani ihmistä, joka lässyttää masukista, taaperoista, tisuttelusta ja siitä, tuleekohan se täti käymään.

Joo, että semmosta.

en màkààn kauheesti tykkàà sanojen vààntelystà. tàssà muuten yksi syy miksi palstailen: koko ajan tuntuu tulevan uusia vàànnelmià ja haluan vielà viidenkin vuoden kuluttua sàilyttàà jonkinlaisen kommunikaatiokyvyn muiden suomalaisten kanssa.

minua àrsyttàà làhinnà se kun luulen ettà joskus joku keksii jonkun uuden ja olettaa ettà kaikki muutkin tietàvàt sanan merkityksen.

En tiedä miksi, mut raivostuttavaa, kun joku selittää, että "ja muutaman tunnin päästä suppareista olikin jo vauva kainalossa.." tai "annukkamiiakin sai just vauvan, että nyt meillä on sitten molemmilla vauva kainalossa". Joku tuossa sanonnassa on niin ärsyttävää.

Ja sit iki-inhokkini "taapero". Hyi stana! Aivan järjetön sana. Niin, ja tietty kaikki ihmeelliset väännelmät/läsyytyssanat, kuten tisu, suppari, eppari, täti, ovis, tikuttaa, masukki (apua!), tissitakiainen, tissi suussa.

Saa vaan aikuisesta ihmisestä niin vähä-älyisen vaikutelman, jos käyttää tuollaista kieltä. Mä en vaan voi ottaa millään tavalla tosissani ihmistä, joka lässyttää masukista, taaperoista, tisuttelusta ja siitä, tuleekohan se täti käymään.

Joo, että semmosta.

AAMEN!!!!!!!

Miksi sinä kutsut 1-3vuotiasta lasta. Vauva, ---, leikki-ikäinen, koululainen. Kerropa niin valistetaan sitten jokainen esim. neuvoloitakin käyttämästä tätä inhokki-sanaa.

On ap:lläkin ongelmat...esim. Taaperoa käytetään useammassakin yhteydessä kuvaamaan lapsen kehitysvaihetta vauvan jälkeen ennen varsinaista leikki-ikää. Ja miksi ei saisi sanoa vauva kainalossa, kun sinne ainakin täällä päin se vauva laitetaan pötköttämään lähes kirjaimellisesti syntymän jälkeen :D

[QUOTE="vieras";23308218]Mun mielestä ap:stä saa vähä-älyisen kuvan jos SANAT alkaa noin ärsyttään.[/QUOTE]

Voipi olla niinkin, mutta siltikin huomattavasti vähä-älyisempää on käyttää noita sanoja. Jos tuollaisia sanoja päästää suustaan, niin on ihan turha itkeä, kun kukaan ei ota vakavasti. Ja eiväthän toki pelkät sanat aiheutakaan reaktioita, tietysti on olemassa enemmän ja vähemmän sopivia sanoja. Mut kyllähän se käytetty kieli vaan vaikuttaa siihen tulkintaan, jonka tekee vastapuolesta.

Kenenkään itseäänkunnioittavan naisen ei kannata käyttää tuollaista vähäjärkistä mammakieltä. Siinä vain saatta itsensä alennustilaan ja tekee itsestään muiden silmissä tyhmemmän kuin onkaan.

mun mielestà noi sanat on vàhàn samaa rataa kuin kirosanat kielenkàytòssà: pieni ripaus riittàà elàvòittàmààn tunnelmaa, mutta liika on liikaa ja aiheuttaa kielteisen reaktion (minussa)

Heh, oisko kellään mitään uutta, tuorempaa tapaa solvata tällaisten ketjujen aloittajaa kuin "eikö sull isompia ongelmia ole?" tai "kantsii mennä puhumaan jollekin jos noin sanat ärsyttää"? Noi on niin kuultu.

Ai niin, ja tällä palstalla nyt on niin monenmoista aloitusta, että miten tämä nyt siitä eroaa? Ja voin kertoa myös luottamuksellisen salaisuude, että toisinaan mulla on myös ihan oikeita ongelmia, mutta eihän se tähän liity. Ette vain taida tajuta sitä. Ja minkä minä sille voin, että itse tykkäätte käyttää tuollaista kieltä ja joku toinen pitääkin sitä vähämielisenä. Teidän ongelmahan se silloin on, jos vituttaa se, että minä pidä suppareita ja taaperoa typerinä sanoina.

Meillä taapero ja vauva otti just päikkärit. Kohta laitan vauvalle tissin suuhun :D
Vauvalle pitää varmaan kohta vaihtaa puhtaat potkarit, kun se puklas näköjään just :D

Yhteistyössä