Näen punaista kuullessani seuraavat sanat/sanonnat: vauva kainalossa, taapero...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallikalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peippari (baby born). Tuo sana ei sovi mulle. Tai et eskarilainen on koululainen, jos käy eskaria koulun tiloissa. Silloin ollaan ihan vaan eskarilaisia, ei koululaisia vielä =)

Niin kans ärsyttää: vuosikas, eppu, taapero, masuasukki, tassuttelu, tissittely, kestoilu....

Ja mulla on jo teinejä omat lapset. Ikinä en oo sortunu lässyttämään noin.

[QUOTE="Mimmi";23308596]:D :D Ärsyttävää!! Kuten nuo broisku, tissitellä sun muut kammotukset. Ja en minäkään ymmärrä, miksi kuukautiset eivät voi olla kuukautiset. Ja miten muuten se alkuraskauden aikainen verenvuotokin yleensä aina tuhisee tuolla päiväunilla...:D. Kliseitä täynnä kyllä nämä mammojen juttelut.[/QUOTE]

no onneks se on silti niin että yleensä palstaillaan ku lapset päiväunilla. eikä niin että tuossa tuo roskishaamu nytkin tuossa vieressä huutaa nälkäänsä mut empä jaksa nousta tästä koneen äärestä mihinkään.

No jaa. Se, että tietyt sanat ovat vakiintuneet kieleen lyhennetyissä muodoissaan, ei vielä riitä siihen, että viralliset muodot korvattaisiin. Tokihan kieli elää ja tulee uusia sanoja, mutta virallinen kommunikointikieli pitää olla olemassa. Lyhennökset eivät ole aina kovinkaan informatiivisia tai aiheuttavat sekaannusta, ja se saattaa estää niiden käytön virallisessa kielessä. Olisi myös aika outoa kirjoittaa esim. tieteelliseen artikkeliin/raporttiin "hiilareista" tai "synnäreiden" lakkauttamisesta.

Niin siis ideahan juuri on se, että eri tilanteissa käytetään erilaista kieltä ja kyllä munkin mielestä yleissivistykseen kuuluis että osaisi kirjottaa kunnon kirjakieltä. Mutta miksi ihmeessä sitä pitäis kirjoittaa joka paikassa, esim. täällä palstalla? Tämä on tieteellisestä ja virallisesta aika kaukana.. Vaikka oonkin akateeminen, niin en jaksa kirjoittaa aina virallisesti jos ei tarvitse.

Ja kyllä, on sanontoja josta en tykkää.. "Ketä" kun pitäisi olla "kuka", täti (=kuukautiset), pupuilla, ovislima.. Mutta ei ne häiritse suuremmin. Taapero on mun mielestäni suht virallinen sana.

Eräs äiti bussissa selitti n. 5-vuotiaalle lapselleen suureen äänen, että "Vauva tuossa vieressä saa TISUMAITOA äitinsä TISSISTÄ! Niin, vauva imee sitä äitinsä TISSIÄ, maitoa tulee kun äitin kanssa TISSITELLÄÄN!" Ja minä siis olin tämä kyseinen äiti, jonka tisseistä koko bussi takapenkkiä myöten sai kuulla.

Menikö multa vain ohi, vai selittikö joku sen täti-sanan käytön kuukautisista puhuttaessa? Mitenkä ihmeessä kuukautisista saadaan väännettyä TÄTI??! :confused:
Ovislima on kans jotain niin kauheaa että hyi helvetti! :x
Erinäiset pieruja kuvaavat sanat on niin oksettavia, etten edes ilkeä kirjoittaa niitä :laugh:...

Oi, nää jutut on hulvattomia! Joskus kyllä ärsyttää tietyt sanat / sanonnat, mutta en ota siitä suurta ongelmaa. Mulla tuo "meidän neiti" on alkanut usein toistuessaan särähtää korvaan, ehkä juuri sen Danonino-mainoksen takia.

Inhokkisanani on kyllä paituli - sitä näkee nykyään harvemmin. Nyttemmin yöpaidat on usein chemisejä. Ekan kerran kun luin tuo sanan, niin mietin mitä ihmettä se tarkoittaa... On siis naisten astetta hörhelömpi yöpaita. :)

Justiin mutusteltiin broiskua miehekkeen kanssa ja taapero tuolla ottaa päikkyjä. Ollaan nyt päästy tisusta eroon, oli se melkoinen tissitakiainen. Koko ajan vaan halusi roikkua tisulla pienempänä. Meillä jo kävellään kovaa ja harjoitellaan pottailua. Tässä yhtenä päivänä tämä mammeliini teki raskaustestin kun ei tätiä näkynyt (ovista en bongannut oireista enkä ollut jaksanut tikutella) ja sieltähän se plussa pärähti! Kyllä nyt on ihkua kun on masuasukki massussa ja kovasti odottelen jo sitä aikaa kun vaavi alkaa potkuttelemaan mammukan masuliinia. Toivottavasti ennen aikojaan tulevat supparit eivät kuitenkaan kiusaa tämän pikkukakkosen kohdalla, kuten esikkoa odotellessani. Tissittelynkin soisi onnistuvan yhtä mukavasti, se on kyllä niin mahtia! Meillä nukutaan perhepedissä joten uusi sänkyliini olisi kyllä ihan mukava ostos.

:laugh: Nää on tosi hauskoja

[QUOTE="Mamma italiana";23308338]pleikkari, feissari....[/QUOTE]

pleikkari tarkoittanut Playboy-lehteä :xmas: Mua ärsyttää hemmetisti sana TÄTTÄHÄÄRÄ. "Meidän neiti on semmonen tättähäärä" voi saatana, mikä v*tun tättähäärä :headwall:

Mä en oikeestaan ärsyynny mistään muusta kun just noista meidän neiti sitä jä tätä tai prinsessamme plaplapla, ei edes tuo pikku herra saa mua ärsyyntymään kun sitä kuulee niin paljon harvemmin jos ikinä...

Yhteistyössä