Näen punaista kuullessani seuraavat sanat/sanonnat: vauva kainalossa, taapero...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallikalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä liityn tähän ärsyyntyvien joukkoon :)

Ja kysynkin, että miten se "täti" liittyy menkkoihin (=kuukautiset ;) ) ???
Siis te jotka puhutte " täti tuli käymään", niin käykö se oikea elävä sukulaistäti teillä 28-32 vrk:n välein, kun pitää niitä menkkoja tädiksi kutsua???

Kertokee :)

[QUOTE="vieras";23308452]no ap ei varmaan ole saanut lapsia..[/QUOTE]

Ai kun se ei puhu taaperoista tai tisuista:D Upea logiikka. Mut niin, eihä sellainen ihminen vaan voi olla äiti, joka inhoaa mammakieltä.

[QUOTE="qwer";23308537]Broisku, aaargh! Ja kyytipojaksi sidukkaa...!!![/QUOTE]

Joo, sidukkaa nenä-ääntämyksellä ja sitä ässssää voimakkaasti painottaen.. AAARGH tosiaan.

Vähän ärsyttää "siis silleen, niinku, siis niinku, tiätsä" mutta tämä ei ärsytä, jos tulee vain joskus hermostuneena. Jos jatkuvaa, niin AAARGH.

Minua taas raivostuttaa "ketä" -sanan käyttö kun kuuluisi käyttää sanaa kuka..esim. "se oli se poika, ketä sanoi.." Se on KUKA,prkl! :)

Toinen ihme väännös on "parhautta"..WTF? Hyvä, parempi, paras..ja jokin voi olla parasta mutta ei parhautta..ainakin näin meille äikäntunneilla joskus kasikytluvulla opetettiin..no joo, ei tämän isompia ärsytyksiä :)

[QUOTE="alma";23308377]Kohtalotoveri täällä! Meidän tyttö täytti juuri vuoden, ja siirtyi taaperosarjaan.
Me olemme vielä puhuneet vauvasta, mutta kai se täytyy alkaa puhumaan vaikka tytöstä.
Tosta taaperosta tulee sellanen vaappuva teletappi mieleen.
Kamalaa on myös se, että monet äidit alkavat puhumaan aikuisillekin pää kenossa lässyttäen. Kai se tapahtuu vahingossa, jos kaiken ajan viettää lapsen/ lasten kanssa.
Voi luoja, varjele minua tuolta![/QUOTE]

no mein tyttö kyllä ihan oikeasti näytti vaappuvalta teletapilta, nyt 1v7kk, joten sisällä kävely jo ongelmatonta mutta ulkona vieläkin näyttää ihan taaperolta..

Aivan, voi minua. Ja äitiyden tulee johtaa kaikkien naisten kohdalla totaaliseen pään pehmenemiseen ja mammakielen käyttöön. Riippumatta siitä, millaista kieltä on tottunut käyttämään. Ja tunteellisuus ja äitiys tulee ilmaista muulle maailmalle vähämielisenä lässynläänä, muutenhan se taitaakin olla kylmää ja kovaa, vääränlaista äitiyttä.

No mutta oikeesti jos sua alkaa raivostuttaan/stressaamaan toisten ihmisten tapa puhua ja elää, ni kyllä se vika silloin on sinussa. Kun niin paljon annat sellaisten asioiden vaikuttaa. Tulee vähän mieleen että hyväksytköhän itseäsikään sellaisena kuin olet?
Tokikaan kaikista ei voi tykätä...mutta että nähdä punaista joistaki sanoista ja tavasta puhua tietyistä asioista... Varsinki jos on kyse hyvin tavallisista sanoista (kuten se taapero).

[QUOTE="qwer";23308541]Haamu???[/QUOTE]

Raskaustestin haamu, tai "roskishaamu", oletan. "Tuolla se roskishaamu tuhisee päiväunilla" - juu niin varmaan, kaikilla just aina sattuu se lapsi tuhisemaan siellä päiväunilla.

En tiedä miksi, mut raivostuttavaa, kun joku selittää, että "ja muutaman tunnin päästä suppareista olikin jo vauva kainalossa.." tai "annukkamiiakin sai just vauvan, että nyt meillä on sitten molemmilla vauva kainalossa". Joku tuossa sanonnassa on niin ärsyttävää.

Ja sit iki-inhokkini "taapero". Hyi stana! Aivan järjetön sana. Niin, ja tietty kaikki ihmeelliset väännelmät/läsyytyssanat, kuten tisu, suppari, eppari, täti, ovis, tikuttaa, masukki (apua!), tissitakiainen, tissi suussa.

Peesaan! Ja yksi mitä mä kammoksun on VAIPPAPEPPU. Kerran Kaksplussalla oli ketju, jossa joka toinen kertoi että kotona on vaippapeppu (aiheena oli jonkun lapsen katoaminen), voi yöks sentään.

[QUOTE="Arla";23308559]Minua taas raivostuttaa "ketä" -sanan käyttö kun kuuluisi käyttää sanaa kuka..esim. "se oli se poika, ketä sanoi.." Se on KUKA,prkl! :)
[/QUOTE]

Samoin! Lisäksi kuulee variaatiota "poika, MIKÄ sanoi.." Ainakin Varsinais-Suomessa yleistä, muista paikoista en tiedä.

[QUOTE="qwer";23308541]Haamu???[/QUOTE]
Selvennykseksi: Kun joku tulee tänne raskaustestikuvan kanssa itkeen,e ttä on saanut testiin haamun, niin siihen sitten tulee useita kommentteja.
"No minun tuollainen haamu leikkii just tuossa vieressä" tai muuta tekonasevaa.

No kyllä munki korvaan kalskahtaa, kun joku puhuu tuollain. Mutta en mä sentään punaista nää, ei ne niin paljon ärsytä. Mutta en todellakaan ite oo puhunu koskaan sitä lässsytyskieltä.Mun yks tuttu huutelee miehelleenkin "ittä"(iskä).

Raskaustestin haamu, tai "roskishaamu", oletan. "Tuolla se roskishaamu tuhisee päiväunilla" - juu niin varmaan, kaikilla just aina sattuu se lapsi tuhisemaan siellä päiväunilla.

:D :D Ärsyttävää!! Kuten nuo broisku, tissitellä sun muut kammotukset. Ja en minäkään ymmärrä, miksi kuukautiset eivät voi olla kuukautiset. Ja miten muuten se alkuraskauden aikainen verenvuotokin yleensä aina tuhisee tuolla päiväunilla...:D. Kliseitä täynnä kyllä nämä mammojen juttelut.

Eiköhän tuo ole aika inhimillistä vähän lätystää lapsille. Itse lätystelen myös lemmikeille, ap varmaan pyörtyisi :D Toki rajansa kaikella, mutta miksi sitä aina täytyisi älyllisesti päteä, voihan tuota elämässä olla vähän tunnettakin.

Ei sillä, kyllä jotkut sanat ja sanonnat ärsyttävät itseänikin, vaan en ketään alkaisi vähä-älyiseksi niiden perusteella haukkumaan...Relax:)

Mutkun "rakkaalla lapsella on monta nimeä"? :) Mun mielestä se on puhekielen rikkautta, kun sanoille keksitään lyhenteitä.

Joskus oon miettinyt tuota samaa kuin mamma italianakin, että korvaako lyhenne joskus tulevaisuudessa alkuperäisen sanan. Esimerkiksi sana tällainen on lyhennys sanasta tämänlainen, ja nykyisesti yleisesti käytössä. Ja tuleeko x:stä joskus ks:n korvaaja.

Onkos teillä muuten ollut tänään mitään erikoista teksaa? :)

Viimeksi muokattu:
Minkä takia ihmiset nyt otti tän niin vakavasti...:D

Mä vihaan kanssa sitä "meidän neiti",se on tungettu siihen muutenkin jo tarpeeks ärsyttävään danonino-mainokseen.."meidän neiti tykkää aprikoosista"..aarghh!

Tai sitten mitä jossain keskusteluissa täällä nähnyt niin se "ovis bongattu" tai "ovislimat".Apua!

Justiin mutusteltiin broiskua miehekkeen kanssa ja taapero tuolla ottaa päikkyjä. Ollaan nyt päästy tisusta eroon, oli se melkoinen tissitakiainen. Koko ajan vaan halusi roikkua tisulla pienempänä. Meillä jo kävellään kovaa ja harjoitellaan pottailua. Tässä yhtenä päivänä tämä mammeliini teki raskaustestin kun ei tätiä näkynyt (ovista en bongannut oireista enkä ollut jaksanut tikutella) ja sieltähän se plussa pärähti! Kyllä nyt on ihkua kun on masuasukki massussa ja kovasti odottelen jo sitä aikaa kun vaavi alkaa potkuttelemaan mammukan masuliinia. Toivottavasti ennen aikojaan tulevat supparit eivät kuitenkaan kiusaa tämän pikkukakkosen kohdalla, kuten esikkoa odotellessani. Tissittelynkin soisi onnistuvan yhtä mukavasti, se on kyllä niin mahtia! Meillä nukutaan perhepedissä joten uusi sänkyliini olisi kyllä ihan mukava ostos.

Justiin mutusteltiin broiskua miehekkeen kanssa ja taapero tuolla ottaa päikkyjä. Ollaan nyt päästy tisusta eroon, oli se melkoinen tissitakiainen. Koko ajan vaan halusi roikkua tisulla pienempänä. Meillä jo kävellään kovaa ja harjoitellaan pottailua. Tässä yhtenä päivänä tämä mammeliini teki raskaustestin kun ei tätiä näkynyt (ovista en bongannut oireista enkä ollut jaksanut tikutella) ja sieltähän se plussa pärähti! Kyllä nyt on ihkua kun on masuasukki massussa ja kovasti odottelen jo sitä aikaa kun vaavi alkaa potkuttelemaan mammukan masuliinia. Toivottavasti ennen aikojaan tulevat supparit eivät kuitenkaan kiusaa tämän pikkukakkosen kohdalla, kuten esikkoa odotellessani. Tissittelynkin soisi onnistuvan yhtä mukavasti, se on kyllä niin mahtia! Meillä nukutaan perhepedissä joten uusi sänkyliini olisi kyllä ihan mukava ostos.

Me pupuiltiin ahkerasti ja palvottiin ovislimoja, ja tuolla tuo roskishaamu tuhisee päiväunilla! Sain lahjaksi aika jäätävän fliisin.

Yhteistyössä