Näen punaista kuullessani seuraavat sanat/sanonnat: vauva kainalossa, taapero...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallikalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Justiin mutusteltiin broiskua miehekkeen kanssa ja taapero tuolla ottaa päikkyjä. Ollaan nyt päästy tisusta eroon, oli se melkoinen tissitakiainen. Koko ajan vaan halusi roikkua tisulla pienempänä. Meillä jo kävellään kovaa ja harjoitellaan pottailua. Tässä yhtenä päivänä tämä mammeliini teki raskaustestin kun ei tätiä näkynyt (ovista en bongannut oireista enkä ollut jaksanut tikutella) ja sieltähän se plussa pärähti! Kyllä nyt on ihkua kun on masuasukki massussa ja kovasti odottelen jo sitä aikaa kun vaavi alkaa potkuttelemaan mammukan masuliinia. Toivottavasti ennen aikojaan tulevat supparit eivät kuitenkaan kiusaa tämän pikkukakkosen kohdalla, kuten esikkoa odotellessani. Tissittelynkin soisi onnistuvan yhtä mukavasti, se on kyllä niin mahtia! Meillä nukutaan perhepedissä joten uusi sänkyliini olisi kyllä ihan mukava ostos.

Voi vittuliini :xmas:

Eiköhän tuo ole aika inhimillistä vähän lätystää lapsille. Itse lätystelen myös lemmikeille, ap varmaan pyörtyisi :D Toki rajansa kaikella, mutta miksi sitä aina täytyisi älyllisesti päteä, voihan tuota elämässä olla vähän tunnettakin.

Ei sillä, kyllä jotkut sanat ja sanonnat ärsyttävät itseänikin, vaan en ketään alkaisi vähä-älyiseksi niiden perusteella haukkumaan...Relax:)

No lapsille just ja just, mutta ei aikuisille, aaaaarghh! Mä en voinu sietää kun raskaana ollessani jotkut kaverit kyseli että "mitä meidän mami" (auts, en ole hänen äitinsä) tai joku työkaveri tuli taputtelemaan mahaa "kun masu niin söpösti jo pullottaa"...

1-3v on varhaisleikki-ikäinen!

Totaa joo.. Et hankalampaa sanaa keksinyt (vaikka onkin kyllä oikea)? Kyllä meidän kaupungissa taidetaan kuitenkin pitäytyä tuossa taapero-sanassa vaikka se valitettavasti herättää antipatioita joissain. Se ei kuitenkaan ole lyhennös tai lässytyssana vaan ihan merkityksellinen sana, vaikkakin ehkä oudohko.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Tämä mamma juo nyt kahvia" Mamma!? Onko se sun ainoa identiteetti? Ärrrsyttää koko sana...

Täytyy nyt sitten muistaa, että mamma sanaa käyttävät ruotsinkieliset ihan tavallisessa puhekieleissä. Eli minä olen ihan ylpeästi omille lapsilleni mamma, ja saatan myös käyttää itsestäni sanaa mamma juuri tuosta syystä, mutta tietenkin vain kun puhun omille lapsilleni.

En tiedä miksi, mut raivostuttavaa, kun joku selittää, että "ja muutaman tunnin päästä suppareista olikin jo vauva kainalossa.." tai "annukkamiiakin sai just vauvan, että nyt meillä on sitten molemmilla vauva kainalossa". Joku tuossa sanonnassa on niin ärsyttävää.

Ja sit iki-inhokkini "taapero". Hyi stana! Aivan järjetön sana. Niin, ja tietty kaikki ihmeelliset väännelmät/läsyytyssanat, kuten tisu, suppari, eppari, täti, ovis, tikuttaa, masukki (apua!), tissitakiainen, tissi suussa.

Saa vaan aikuisesta ihmisestä niin vähä-älyisen vaikutelman, jos käyttää tuollaista kieltä. Mä en vaan voi ottaa millään tavalla tosissani ihmistä, joka lässyttää masukista, taaperoista, tisuttelusta ja siitä, tuleekohan se täti käymään.

Joo, että semmosta.

Juu-u. Tarina tosielämästä: Minäkin tikutin ovista aikani ja luovutinkin, kun aina vieraili Täti punainen. Mutta sainpa sitte masukin/masuasukin masuuni asustelemaan. Nyt on jo viikkoja kertynyt puoleen väliin, mutta suppareita on liikaakin, tulisivat vähän lähempänä synnytystä vasta, niin saisin tämän vauvan kainaloon. Toivon että ei tehä epparia synnärillä ja että synnytys menis näppärästi, jos ottais vaikka välissä päisyt. Potkari- ja tissi suussa- aika odottaa minua! Ihanaa!

En nyt jaksa koko ketjua lukea, mutta ihmettelen miten ketään voi ärsyttää sana taapero? Sehän on ihan normaali lapsen ikäkautta kuvaava sana. Ärsyttääkö teitä sitten myös sanat vauva ja teini?

Yhteistyössä