NAIMISIIN LAHJAKSI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!

Vieras
Halusin vuosi sitten naimisiin kovasti mieheni kanssa, olemme olleet 9 vuotta avoliitossa. Mieheni perusteli ettei halua kun kaikki eroaa aina kun menee naimisiin. ja hän on jo kerran eronnut.

Unelmoin pienistä häistä, jossa saa kuitenkin hääpuvun ja olla päivän prinsessana. ja about 40 vierasta. Mutta ajattelin ettei me ikinä mennäkkää naimisiin. Ehkä hän ei vain rakasta tarpeeksi.

Olen nähnyt unia naimisiin menosta ja muutenkin valvotuttanut viime päivinä ajatus, että mitä jos mieheni ehdottaakin naimisiin menoa 30v. synttärilahjaksi. ???? . valvotut yöt (= lue 30v. kriisi)saivat leikkimielisesti ajattelemaan asiaa mahd. kosinnasta. Nyt huomasin mieheni käyneen maist´raatin sivuilla kohdassa vihkiminen ja olen aivan paniikissa!!!!

Voiko synttärilahjaksi ajatella naimisiin menoa, jos itse kosija on aina ollut sitä mieltä ettei halua naimisiin.????
Ja tarkoittaako tuo nyt sitä että YLLÄTYS!!! paljon onnea vaan ja sormus sormeen maistraatissa ja se olis siinä.

Tuli hymy kun luin tekstiäsi. Pidän peukkuja puolestasi!!! Toivottavasti et joudu pettymään.

Mutta nyt, nainen, jäitä hattuun. Älä vaan mitenkään käytökselläsi näytä että arvailet tällaista! Mies voi pelästyä/hämmentyä/perääntyä jne.

Miehet on hassuja. Ei ne painostuksen alla tee mitään. Mutta kun ne jättää rauhaan, niin itse sitten tekevät kun saavat ITSE päättää milloin ilman painetta. Ikään kuin se olisi ihan miehen oma idea.

Kerrothan jatkosta!!!

TSEMPPIä!!!

Voi helvetti, sanon minä. Minun exäni ehdotti aikoinaan että kihlautuisinmme syntymäpäivänäni! En tosiaankaan suostunut. Syntymäpäiväni on minun juhlapäiväni. Hänen syntymäpäivänsä on hänen juhlapäivänsä.

Hääpäivämme on meidän molempien yhteinen juhlapäivä. Siinä samalla hän tahtoo ja saa minut, kun minäkin tahdon ja saan hänet.

Naimisiin menolle pitäisi olla joku muu syy kuin lahja.
Yleensä asiat tuppaavat mutkistumaan sitä mukaa kuin pitkittyvät.
Joku siinä kanssasi avioitumisessa miestä mättää.
Jos asia olisi hänelle kristallinkirkas, olisitte jo aviossa.

Entäs omat syysi, päivä prinsessana? Miten on sen rakkauden, kumppanuuden ja sitoutumisen laita?

Ei syntymäpäivänä naimisiin, eikä jouluna tms.! Ajatteles nyt jäät joka vuosi ilman yhtä lahjaa, kun samalla lahjalla kuitataan kaksi merkkipäivää. Haloo! Järjen käyttö on sallittua!

empäs aatellut tuota synttäripäivä/hääpäivä komplikaatiota...
Joo.. ei.. kyllä tässä on pokka pidettävä ja paras olla sanomatta mitään.

Mä olen paniikissa. jos mie en suostuiskaan niin sit toinen ajattelisi että mikäs nyt onkaan:)

Siis joulu-ja synttärilahjat on lapsia varten. Herätkää nyt!

Jos mies kosii, ja rakastat häntä, tottakai menette naimisiin. Ei sillä päivällä ole väliä vaan RAKKAUDELLA!

Ensin halutaan että mies tekisi sitä ja tätä, sitten kun tekee, niin haukutaan että vääränä päivänä. Ole ilman sitten jos ei kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja apua!!:
empäs aatellut tuota synttäripäivä/hääpäivä komplikaatiota...
Joo.. ei.. kyllä tässä on pokka pidettävä ja paras olla sanomatta mitään.

Mä olen paniikissa. jos mie en suostuiskaan niin sit toinen ajattelisi että mikäs nyt onkaan:)

Ehkä sen tekeekin nyt hyvää vain vähän ajatella, mikset suostu? Helppo nakki ei ole hvyä nakki. Ja jos se todella haluaa kanssasi naimisiin, niin se kyllä ottaa selvää mikset suostu, sitten voitte puhua asianne halki ja sopia kihlaus/hääpäivästä jok aon parempi teille molemmille. Jos taas se sun mieliksi ja lahjaksi kosii, eikä itse järin välitä koko ajatuksesta, niin et menetä mitään vaikket suostukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja apua!!:
... Nyt huomasin mieheni käyneen maist´raatin sivuilla kohdassa vihkiminen ja olen aivan paniikissa!!!!....

Mun mies hankkii meille varmaan uudet hienot vesihanat kylppäriin!! Mies oli käynyt netissä sivustolla "Golden showers!"

Alkuperäinen kirjoittaja HALOO!:
Siis joulu-ja synttärilahjat on lapsia varten. Herätkää nyt!

Jos mies kosii, ja rakastat häntä, tottakai menette naimisiin. Ei sillä päivällä ole väliä vaan RAKKAUDELLA!

Ensin halutaan että mies tekisi sitä ja tätä, sitten kun tekee, niin haukutaan että vääränä päivänä. Ole ilman sitten jos ei kelpaa.

Juuri tätä minkin ajattelin. Mies tekee, niin kuin tietää tämän ap:n haluavan. Siksi hän suostuu siihen, lahjaksi.

Minä en suostuisi koko kosintaan, jos mies ei itse haluaisi naimisiin kanssani, vaan tekeisi sen ikään kuin painostuksetani ja suostuisi sitten siihen syntymäpäiväni kunniaksi.

Kiitos kommenteista!
Tuota , mietin ettei syntymäpäiväni mene piloille jos ei kosiskaan... tai ei haittaa vaikka kosisi synt. päivänä
VOIKO MIES VARATA IHAN ITSE MAISTRAATIN? Niinkus ettei ole minun nimeäni paperissa? miten nuo asiat menee?

Edelleen paniikissa!!!

Juu vihkiminen on täysin laillinen maistraatin nettisivuilla, jos samaan aikaan sivuilla on ollut vähintään kaksi aikuista todistajaksi kelpaavaa surffaajaa:)

Hätätapauksessa voi pussin pakastevihanneksiakin laittaa hattuun.

Missä sitä muka kuulutetaan jos vihitään maistraatissa. Voiko noin hullua naimisiin menon hinkua kenelläkään olla? Ihan pimeetä. herää nyt ihmiskulta: Minkä vuoksi erosi edellisestä? mieti sitä. Sulla on enää 60prosentin mahdollisuus pitää liitto kasass ja kolme kertaa naineella 80% mahikset.

Mitä v***ua? hei 9 vuotta avoliitossa, eiköhän siinä ole joku kolmekybänen ukkelikin alkanut jo kypsyä ajatukseen ja tietää mitä on tekemässä! Ei tasan menisi naimisiin vastoin tahtoaan kun ero ei ole tähänkään mennessä koittanut ilman papin aamenta!

Ja mitä ihmettä nuo syntymäpäivälahjat ja joululahjat ja nimipäivälahjat liittyy yhtään mihinkään?! Ettehän te nyt tosissanne ole, ettehän? Tai muuten kanzii kyllä mennä eka oikein komiasti kihloihin että voi juhlia sekä kihlapäivänä että hääpäivänä. Ja kuka hitto juhannushäitäkään haluaisi, siinähän menee kaksi juhlaa päällekäin...

No, jos kirkkoon kuuluu niin kuulutukset luetaan kirkossa ja sitä ennen asioidaan kirkkoherranvirastossa.

Ei se vihkipaikasta riipu, sehän voi olla kirkko, puutarha, maistraatti tai ihan mikä vaan missä sitten se tahdon sanotaan. Me kuuluttiin silloin kirkkoon vaikka maistraatissa vihille mentiinkin ja kuulutukset kyllä luettiin ihan kirkossa.

Minäkin kävin maistraatin sivuilla, toivottavasti mieheni ei luule minun nyt suunnittelevan avioitumista;-)

Tietenkään hän ei pysty toimimaan omatoimisesti, vaan papereihin tulee myös sinun nimesi. Käyppäs itsekin ko. sivuilla, niin saat kaiken tiedon totena, eikä tule mitään "vihannespussi" vastauksia.

Sellainen tuli vielä mieleen, että tulevat lapsetkin voisitte siittää siten, että heillä olisi sama syntymäpäivä kanssasi. Etunimenkin voisit vaihtaa päivään sopivaksi, kaikki olisi sitten sinä päivänä yhtä juhlaa!

Mulla on vähän samanlainen tilanne. Tosin en odota kosintaa synttärilahjaksi, vaan yleensä, toivon että mies vaan kosisi mua. En pysty ajattelemaan mitään muuta enkä keskittyä mihinkään. Meille tulee riitoja, kun vihjailen asiasta, mutta en pysty olemaan puhumatta. On ihan mieletön hääkuume. Varsinkin nyt kesällä, kun kaikki menee naimisiin.

Miehelleni toi en tunnu olevan niin suuri juttu, mutta mua vähän on alkanut epäilyttää. Onko niin, että hän ei sitten tosiaan rakasta mua aidosti - tai tarpeeksi? En ole ikinä tajunnut ihmisiä, jotka asuu vaan avoliitossa. Itelle on avioliitto ollut itsestäänselvä haave jo nuoresta asti. Ja häät myös, mutta ei se juhlapäivä tärkein ole. Mielestäni en pyydä kovin paljon! Ollaan oltu kans useempi vuosi yhdessä, joten mun mielestä olis jo aika mennä naimisiin.

No just. Meillä taas mies vihjailee melko suorasti kihloihin menosta, ilmeisesti jotenkin kartottaa mun näkemystä asiaan ennekuin uskaltautuu ihan varsinaisesti kosimaan. Tai sitten hänen tapansa kosia on ollut niin tönkkö etten ole edes sitä tajunnut...
Itse en ole kauhean innostunut asiasta. ei niin, ettenkö rakastaisi miestä ja kyllä naimisiin meno kuuluu tulevaisuuden suunnitelmiini. Olen aina ollut sitä mieltä, ettei ole järkeä olla kymmentä vuotta kihloissa eikä häistä ole tietoakaan, vaan noin kahden vuoden sisään kihlauksesta mennään sitten ihan naimisiinkin. Muutenhan siltä kihlautumiselta vähän katoaa se idea, että kyseessä on lupaus avioliitosta. Enkä ole varma onko mies sitten kuitenkaan ihan samalla kannalla. Siis jos ajatuksena on että mennään nyt kihloihin ja sitten joskus naimisiin..
Ehkä en sitten kuitenkaan ole vielä valmis siihen avioliittoon, vaikka hääpäivästä olenkin joskus haaveillut. Toisaalta, sellainen olo on, että kyseessä on se "elämäni mies", ollut ihan ensitapaamisesta lähtien. Joten jos mies nyt sitten menee ja kosii, niin miksi sanoisin ei? Mahtais siinä ilmapiiri hieman viilentyä joksikin aikaa. Alanko neuvottelemaan asiasta, tyyliin että jos nyt heti sovitaan hääpäivä niin sitten vois mutta toisaalta taas onko tässä nyt sitten varaa niitä häitä järjestellä...
No joo, taidan nyt vähän liioitellakin, mutta kun vähän hankala asia!

TÄSSÄ TARINAN JATKOA VIHDOIN! Palasin yllärisyntäri LOMALTA! Mieheni järjesti kyllä yllätyksen, emme mennneet naimisiin, mutta KOSI lentokoneessa!!!! Oli kuulema halunnut viedä vihille ulkomailla, mutta paperisotkut olivat liaan vaikeita.

Yhteistyössä