Naistenvaivoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hitsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hitsi"

Vieras
Onko kellään ollut vastaavaa naistenvaivaa?
Yhdynnässä on kipua ja inhottava tunne alavatsalla, kaikki asennot ei onnistu. Joudun "tukemaan" vatsaa kädellä jotta se ei heiluisi (vaikea selittää). Lisäksi toinen puoli (seinä) emättimestä on kipeä ja orgasmin yhteydessä siihen ihan sattuu. Itse epäilin jossain vaiheessa kohdun laskeumaa kun piti pissatakkin varovasti (tuntui että emätin jotenkin tippuu), mutta se vaiva on helpottanut jo aika hyvin (edelleen kuukautisten yhteydessä).
Kaiken kaikkiaan vaivoja on ollut jo yli vuoden.

Kävin pari viikkoa sitten tk-lääkärillä ja sain lähetteen papakokeeseen. Yritin lekurille puhua, että on siis ollut vähän inhottavia vaivoja, mutta se ei kommentoinut mitenkään tai tehnyt sisätutkimusta, iski vaan lähetteen käteen ja käski labraan. Labrassa kävin ja äskön lääkäri soitti, että puhdas oli. Kivi kyllä vierähti pois sydämmeltä, mutta kysyin kuinka nyt sitten vaivojen kanssa toimitaan. Lääkäri sanoi vaan, että jos vaivat jatkuu, eikä häviä voit tilata uudestaan ajan, mutta papa on puhdas ja se on tärkeintä!

Ei olisi varaa käydä yksityisellä, mutta tuntuu ettei tuosta terveyskeskuksesta ole oikein apua :(
Onko jollain kokemusta/tietoa samantyyppisistä vaivoista. Menevätköhän ajan kanssa ohi?

Kävitkö viimeksi yleislääkärillä vai gynellä? Mun kokemuksen mukaan yleislääkärit on usein aika pihalla gynekologisista asioista, ainakin jos on mitään vähänkin erikoisempaa vaivaa. (Eikä sinänsä mikään ihmekään, eihän kukaan voi tietää kaikesta kaikkea...)

Mulla ei ole ollut ihan vastaavia vaivoja, paitsi yhdyntäkipuja joskus, joihin ei löytynyt mitään varsinaista diagnoosia (sittemmin ovat menneet ohi). Pari mahdollista syytä, jotka silloin nostettiin esille, olivat vulvodynia ja endometrioosi. Mutta varmasti selityksiä voi olla muitakin.

Mun neuvo olisi kuitenkin mennä seuraavaksi erikoislääkärin pakeille, oli kyse sitten yksityisestä tai terveyskeskuslääkäristä. Ainakaan yksityisellä ei kannata haaskata rahaa yleislääkärillä käyntiin, jos on kyse noin spesifistä vaivasta - todennäköisesti ne ei osaa sanoa siihen juuta eikä jaata (nimim. kokemusta on).

Mulla on ollut yhdyntäkipuja jo siitä saakka kun aloitin seksielämän. On kausia jolloin sattuu vähemmän ja toisinaan enemmän. Kipu tuntuu enimmäkseen siinä ihan ulkopinnassa sisempien häpyhuulien kohdalla. Ikäänkuin olisin todella tiukka. Koskaan ei ole gyne sanonut muuta kun että limakalvot ohuet ja erittäin herkät hermopäätteet jotka ihan pinnassa. :( kyllähän tuo vaikuttaa seksielämään aika tavalla mutta toivon että synnytyksen jälkeen (mihin on vielä puolitoista kuukautta) vähän vaikka löystyisin ja tilanne voisi helpottua :D katsotaan miten käy.. Tsemppiä ja toivottavasti sinä löydät ongelmaasi ratkaisun! :)

Yhteistyössä