Narsisti/patologinen valehtelija puolisona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuota noin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuota noin

Vieras
Kertokaa omat kokemuksenne? Epäilen että mieheni olisi, jotenkin...sairas...!? Mutta haluaisin lueskella teidän kokemuksianne, esimerkkejänne, ennenkuin itse rupean avautua :)
Miten se siis näkyi elämässänne, ongelmat, mustasukkaisuudet, vähättelyt, valehtelut, henkinen väkivalta, oliko fyysistä jne...
JA SIIS mistä oikeasti tietää mikä on suhteessa salittua? Minäkin nuori tyttönen tapasin 16 vuotiaana nykyisen mieheni joka oli 24 vuotias, enkä siis joskus tajua, mikä on oikein alistamista, mikä käy päinsä? Esim. puoliso tönäisee, läpsäisee, tai ottaa kovaa kiinni vaikka päästä ja sitten pyytelee anteeksi, mutta kohta sama toistuu...Mitä tehdä? Kun eihän se ole "oikeaa" väkivaltaa, vai onko? Tässä sen just näkee kuinka tyhmä olen. Itsekin kasvanut perheessä jossa viina virtasi ja nykit heilui niin en enää erota asioita :(

No voin kyllä melkein lyödä pääni pantiksi että miehellä on ainakin narsistisia piirteitä...En vielä sano että on narsisti!
Nykypäivänä tuntuu etten enää tunnista miestä...

Mee juttelemaan psykologille, ja kerro sun miehen käyttäytymisestä niin saat jonkun arvion ja saat samalla selviytymiskeinoja.
Mulla oli vaikea suhde ja menin lopulta psykologille kun alkoi mennä itsetunto ja -luottamus. Kävin juttelemassa muutamankin kerran ja psykologi kyseli kumppanista ja kumppanin tavoista, käyttäytymisestä jne ja sanoi, että selkeästi ainakin jossain määrin narsistisia piirteitä, mutta että muutakin psyykkistä ongelmaa oli ihan selvästi havaittavissa. Ja joo, tässä on silmät auenneet ja opin itsekin huomaamaan sen, mikä kaikki meillä oli pielessä.

Lue kirja "rakastuin narsistiin" ja "sata tapaa tappaa sielu". Jos vaikka olis apua.

Yhteistyössä