Naurettavaa suorastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Oltiin äsken syömässä iltaruokaa. Mies tuli vähän myöhemmin, kun oli nukkumassa eikä esikoinenkaan ihan heti tullut pöytään. Siinä sit kuitenkin alettiin syömään, niin mies otti lehden esiin. En ensin sanonut mitään, mutta sit kun se alkoi lukemaan sitä, niin sanoin, et laitatko sen lehden pois. Mies laittaa lehden pois ja lopettaa syömisen. Istuu hiljaa paikoillaan ja odottaa, et poika oon syönyt. (mä olen jo saanut oman ruokani syötyä ). Heti kun poika sanoi olevansa täynnä, mies ottaa lehden takaisin ja rupeaa syömään. Siis oikeesti, eikö muka aikuinen ihminen osaa syödä ilman lehteä! |O Mä olen sille sata kertaa sanonut, et ruokapöydässä ei lueta (paitsi jos on yksin tai mun kanssa kahdestaan), mut ei mee perille ei! :headwall: :headwall: Tästä saan sit kiittää anoppia, joka sanoi mulle joskus, et kyllä hän yritti saada niitä lehtiä pois mieheltä ja sen veljeltä, mutta ei se onnistunut. Hei haloo, ei saa omille lapsille sen verran kuria, et sais ne syömään ilman lukemista. Siis silloin kun ne oli nuoria. :headwall:

Hmm.. mä en kyllä tuota isäntää käskytä niinkuin lapsia.

Ollaan juu joskus puhuttu et mieluusti ei syödessä lueta (siis silloin kun yhdessä ruokaillaan), mutta en mie puutu jos joskus lukeekin. Tapaa siitä ei jokatapauksessa tule että meillä kaikilla ois lehdet nenän edessä ruokaillessa.

Meillä mies ottaa ruokaa lautaselleen ja tulee tietsikalle sen lautasen kanssa kun me poikien kanssa syödään keittiössä :snotty:

Mutta ei se mua haittaa oikeestaan,pääasia että syö :saint:

mä muistan lapsuudesta, kun isä luki aina hesaria aamupalapöydässä. ei se ketään häirinnyt, joskus juteltiin jostain asiasta mitä se sieltä lehdestä luki. mulla on jäänyt ihan mukava muisto siitä yhteisestä aamupalahetkestä.

Meillä saa aikuiset lukea, lapset ei. (Useimmiten ei kyllä lueta.) Syynä se, että aikuinen osaa syödä lukea ja syödä samaan aikaan, lapset ei. Tai no eihän nuo nyt vielä lukea osaakaan, mutta jos lapsilla ois kirja tai lehti ruokapöydässä, syöminen unohtuis kun ei keskittymiskykyä riitä vielä kahteen asiaan kerrallaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Meillä mies ottaa ruokaa lautaselleen ja tulee tietsikalle sen lautasen kanssa kun me poikien kanssa syödään keittiössä :snotty:

Mutta ei se mua haittaa oikeestaan,pääasia että syö :saint:

meillä ei tulis tämmönen kuuloonkaan. ihan siitä syystä, että pienin on vielä täysin syötettävä ja kaksi isompaakin tarttee aika-ajoin apua. se ainoa ateria päivässä mikä yhdessä syödään niin mä en hoida sitä yksin, vaan haluun syödä annokseni edes jotenkuten lämpimänä. eli toinen syöttää pienen ja toinen passaa isompia, lehdet ja tietsikat ei siihen oikein enää sovi.

ootte vissiin vähän lapsellisia molemmat. toinen käskyttää ja komentaa aikuista ihmistä ja toinen osottaa mieltään kun pikkukakara. mutta ihan hyvä pari varmaan.

Hmmm. Meillä kyllä molemmat luemme pöydässä. On lapsiperheessä niin harvassa ne hetket, että on mahdollisuus lukea.
Siitä en pidä, että mies linnoittautuu vessaan lukemisen kanssa, koskapa meillä nelihenkisellä perheellä on vain yksi vessa. Mutta siitä valitan mutta aina joskus silti lukemisen kanssa käy. En pidä siitä, että on puoli tuntia vessassa, mutta eipä tuota aikuista voi määrätä.

Meillä on kyllä ihan selkeät säännöt siitä, että ruoka-aikana ei lueta. Viikonloppuaamut on poikkeus, koska silloin tulee sanomalehti. Tämä on ihan vaan esikoisen takia, koska hänen syöminen takkuilee, enkä mä ehdi samaan aikaan syöttämään kuopusta, syömään ite ja vahtimaan, et poika syö eikä lähde pois pöydästä. Ja tulevaisuudessa ne ruokahetket tulee olemaan niitä hetkiä, jolloin puhutaan esim. koulu-/tai hoitopäivästä tms. Eli mun mielestä on hyvä opettaa jo pienenä, et ruoka-aika on vain ja ainoastaan syömistä varten, ei lukemista. Jos yksi ihminen rikkoo tätä sääntöä, niin musta se on aika epäreilua. Mitähän siitäkin sit tulisi, jos mäkin ottaisin lehden ruoka-ajaksi; vauva ei saisi omaa ruokaansa ollenkaan, esikoinen karkaisi pöydästä... :whistle: Niin ja mä en todellakaan komentanut/käskyttänyt miestä, vaan pyysin ihan kauniisti, että voitko laittaa sen lehden pois.

Yhteistyössä