Näyttääkö ihminen humalassa todellisen minänsä, vai onko "joku muu"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Professional Griefer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asiaa vois tietenkin viipaloida moneen osaan,mutta pääsäänötisesti mun mielestä känni poistaa viimeisetkin estot mitä ihminen loppujen lopuksi on.

No ei todellakaan ole oma itsensä.
Poistaa toki estoja, mutta esim. exäni oli psykoottinen pahassa kännissä.
Suvussa oli alttiutta skitsofreniaan ja psykooseihin ja alkoholi sitten laukaisi aika kamalaa käytöstä.
Selvinpäin ja muita päihteitä käyttävänä oli kuitenkin oma itsensä eikä puhjennut mitään mielisairautta.
Alkoholihan myös alentaa harkintakynnystä ja ylipäänsä miettimistä, sekoittaa tunteita ja sitten tunteet vievät ihmistä.
Se ei ole hyvä asia.
Verrattavissa esim. psykoosiin, ei ihminen silloinkaan ole oma itsensä vaikka KAIKKI estot on poistuneet.

Alkoholi vaikuttaa ihmisiin eri tavalla. Toisista tulee iloisia, toisista aggressiivisia, toisista vapautuneita, toisista hiljaisia. Samalla tapaa joku ihminen saattaa ehkä paljastaa humalassa "todellisen minänsä" tai osia siitä mutta mitään yleistystä ei todellakaan voi tehdä.

[QUOTE="vieras";29013918]Alkoholihan myös alentaa harkintakynnystä ja ylipäänsä miettimistä, sekoittaa tunteita ja sitten tunteet vievät ihmistä.
Se ei ole hyvä asia.[/QUOTE]
Riippuu ihan kännistä ja tilanteesta, miten käy: mä olen sekä laukonut totuuksia että puhunut puuta heinää. Ekan ymmärrän, vaikka joskus on hävettänytkin, mutta noi jälkimmäiset tulee kyllä itsellekin ihan puskista. Että ei todellakaan aina tule niitä totuuksia, vaikka toisinaan niinkin voi käydä.

Riippuu ihan kännistä ja tilanteesta, miten käy: mä olen sekä laukonut totuuksia että puhunut puuta heinää. Ekan ymmärrän, vaikka joskus on hävettänytkin, mutta noi jälkimmäiset tulee kyllä itsellekin ihan puskista. Että ei todellakaan aina tule niitä totuuksia, vaikka toisinaan niinkin voi käydä.

Mitä juttuja nää sitten on ollu? Tuntemattomille vai ihan tutuille?

Mulle on kännissä käynyt pari kertaa niin, että todellisuudentaju on oudosti hämärtänyt. Olen kuvitellut puhuvani totta, mutta laukonut ihan älyttömiä valheita. Tavallisesti olen humalassa vain ärsyttävästi suuruudenhullu.

Mulle on kännissä käynyt pari kertaa niin, että todellisuudentaju on oudosti hämärtänyt. Olen kuvitellut puhuvani totta, mutta laukonut ihan älyttömiä valheita. Tavallisesti olen humalassa vain ärsyttävästi suuruudenhullu.

Alkoholi on oikeasti aika vahvasti psykoaktiivinen aine ja voi laukaista psykoottista käyttäytymistä tai jopa psykoosin.
Samoin kuin kannabis.
Toki näihin tarvitaan jonkinsortin alttiutta geneettisesti sekä ehkä muutenkin sekavaa tai mielikuvitusrikasta, vähän epätasapainoista aivotoimintaa.
Silti, kumpaakin sekä alkoholia että kannabista ja niiden vaikutuksia vähätellään todella paljon.

Ei näytä todellista minää, vaan persoonallisuus muuttuu. Humalassa tulee kärhämään ja tappelua sellaisille, jotka eivät ikimaailmassa sitä tekisi selvinpäin ja kuinka moni ihmishenkikin on humalan vuoksi menetetty, kun ihminen tekee humalassa äärimmäisiä tekoja.

Suomalaisen ihmisen mieli on sellainen, että selvinpäin se kuuntelee mitä tahansa paskaa (oletusarvoisesti) melkeinpä mihin asti tahansa, ainakin työelämässä.

Alkoholi murtaa padon ja kaikki tulee ulos. En välttämättä allekirjoita tuota otsikkoa kaikkinensa.

Oon tätä pohtinut, koska mulla on yksi kaveri, joka on kännissä aivan hirviö. Ja se on ollut sitä jo monet vuodet, ja sen katumistaso jälkeenpäin on sellaista vitsiksi lyömistä ja vähättelyä.

Varmasti poikkeuksiakin on, mutta yleensä alkoholilla on taipumuksena kelluttaa pintaan sen hetkiset tunteet tai ne tunteet, joita selvinpäin ei päälle näytä.

Estojen poistuminen yleensä tarkoittaa sitä, et juovuspäissään saattaa innostua ideasta, joka ny ei selväpäisenä ainakaan keskellä kirkasta päivää ensimmäisenä juolahtais mieleen. Kuten vaikkapa kaverin polttareissa viuhahduskisa keskustakorttelin ympäri. Tai ajokielto- liikennemerkin raahaaminen taloyhtiön parkkipaikalle. Serenadin laulaminen ensimmäiselle vastaantulijalle (toivottavasti ei ole huumorintajuton satakakskytkiloin dobberia taluttaja äijä) tms.

Mut normaalisti jokaisella on selkärankaan piirretyt viivat joiden yli viina ei asioita kelluta. Niit asioita, jotka äiti on opettanu pienenä. Jos istun kantakippolassani tai vaik vanhojen koulukavereideni kans saunaillassa, niin paikalta ei löydy semmoista määrää viinaa, että pöytäseurueesta joku alkaisi haastamaan riitaa.

Mut liian monasti näkee heitä, joilla se sivistys on opeteltu pintakuori. Lasi liikaa, niin kaikki naiset on huoria - tai miehet huoripukkeja. Toinen lasi liikaa, niin sit sopii jo kähmiä kaikkea mikä liikkuu tai pysyy paikallaan. Toisilla taas nousee pinnalle agressiivisuus. Toisilla jotain muuta negatiivista.

Ja ei, tommoinen ei ole mikään viinan aiheuttama psykoosi tms. Niitäkin on, mut ne näyttää ulospäinkin hieman toisenlaiselta.

Kyl vaan se sanonta on hyvin suurelta osalta totta, että lasten ja kännisten suusta kuulee totuuden.

Yhteistyössä