nelivuotias juo kahvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oltiin kylässä ja siellä nelivuotias joi kahvia muitten kanssa..onko outoa?

tiedän kyllä että enoni joi vuoden ikäisenä ekat kahvit ja nykyään juokin semmoset 10 kuppia päivässä kahvia..

jotenkin oudon näköistä kun niin nuori juo kahvia .. ja muutenkin..

niin on meilläkin kaikki juoneet jo pienestä pitäen... toki siinä ei kupin pohjalla ole kuin sentti kahvia ja neljä senttiä maitoa et ei se niin kahvia sit enää ole.......... mut ovat innoissaan olleet kun ovat saaneet kahvia

Meidän muksut ovat saaneet kahvia tai teetä halutessaan ihan pikkuisesta alkaen.

Eipä niiden "kahvissa" paljon kahvia ole, maitoa enimmäkseen, ja juovat sitä ehkä kerran viikossa.

No ei kai siinä mitään outoa ole. Yleensä lasten kahviin laitetaan enemmän maitoa kuin sitä kahvia. Voi elämä! Minäkin tarjoan usein 3-5 v lapsivieraille mehua pienistä mokkakupeista ja se on heidän mielestään ihanaa :) saisivat kahvia jos haluaisivat.

joo,no mun eno onkin 50 vuotias :D
joskus nuorempana joi semmoset 30 kuppia päivässä mut nykyään on vähentäny.

olihan se humalassakin ekaa kertaa viisi vuotiaana :D

Minä join kahvia viisi vuotiaana tuttipullosta. :D Pikkuveljellä oli tuttipullot käytössä ja minä sain juoda kahvia sitten omasta pullosta ja muistan vieläkin miten hyvää seoli. Sokeria siinä oli paljon. Sitten lopetin ihan omasta halustani kahvinjuonnin ja vasta melkein parikymppisenä aloin juoda uudelleen ja vasta 24 vuotiaana siihen tuli uusi himo, joka jatkuu nyt 30veenä edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
10 kuppia,ohhoh,mä ,ainakin annan joskus maista mutta ei 10kuppia

hei se on jo aikuinen joka juo 10 kuppia kahvia, ei lapsi :)

joo,siis aikuinen kyseessä..musta 10 kuppia aikuiselle on jotenkin aika paljon :D
vai kuvittelenko vain-

etelänmaissa annetaan lapsille kahvia teelusikkallisia syntymästä asti koska se vahvistaa vastutuskykyä. Sitä myös tutkitaan,että voisiko sitä alkaa antamaan keskosille myös suomessa.

No se eno on nykyään jo varmaan vanhempi ja jos luet tarkkaan niin hokaat, että ei juonut silloin lapsena vaan nykyisin sen 10 kuppia...

Minä en muuten ole juonut kahvin haitoista koskaan? Onko niitä? Paitsi siis se, että lisää keskenmenoriskiä alkuraskaudessa jos sitä horii kaksinkäsin. Ja siltikin se vain lisää keskenmenoriskiä, ei tarkoita että se aiheuttaisi ilmanmuuta sen.

Muuten olen huomannut kirjoitettavan aina vain kahvin positiivisista vaikutuksista.

hei se on jo aikuinen joka juo 10 kuppia kahvia, ei lapsi :)

joo,siis aikuinen kyseessä..musta 10 kuppia aikuiselle on jotenkin aika paljon :D
vai kuvittelenko vain-

Kuvittelet :)

Jep... pelkkää kuvitelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
No en kyllä juottais kofeiinia noin pienelle kahvin muodossa. Limppareista saa kyllä ihan tarpeeksi piristeitä.

Onko se limppari yhtään sen enempää lasten juomaa, jos oikein pilkkua ruvetaan höyläämään??

Kyllä mä noille kahvia annan jos pyytävät, 2v. joi tänäänkin mun kanssa. Kahviahan siinä kupissa oli ehkä 1/3, loput maitoa.

Limppareita pyrin ennemmin välttämään.

Mutta kukin toki tyylillään, ja mä en taas(kaan) ymmärrä mitä se jonkun muun napaa kaivelee mitä ihmiset lapsilleen juottaa.
(Siis jos nyt ei puhuta tyyliin, kossua suoraan pullosta, silloinhan se lienee pitkälti muidenkin asia, sossun ainakin.)

Kofeiinipitoiset juomat eivät ole lasten juomia...

Eivät ole ei. Meidän nelivuotias ei ole koskaan edes maistanut, tosin kumpikaan vanhemmistakaan ei juo kahvia eikä teetä. Yläasteella saa mun puolestani jo juoda, mutta silloinkin jossain kylässä eikä niin, että pannu porisee jatkuvasti.

Yhteistyössä