antaisitko 10-vuotiaan juoda kahvia säännöllisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Monta kertaa päivässä?

Mun ukko alko juomaan joskus sen ikäisenä. :$ Aiemmin joi 4-5 kuppia päivässä (satunnaisesti enemmänkin), minä "pakotin" sen vähentämään, nyt juo 3 kuppia.

Mikä siinä olikaan ettei lasten passais kahvia juoda?

Minä sain "kahvia" alle kouluikäisenä joka päivä kun kävin aina naapurin "mummolassa" kylässä.

Maitokahvia sokerilla ja jotain pullaa tai keksejä ne tarjos. Ihan normaali ihminen musta kasvoi enkä mä nyt kyllä pultteja vetäis vaikka lapsi joisikin kahvia, mustana varmaan kukaan lapsi ei suostuis juomaan mut maidolla ja sokrulla ja pullalla:-)

Alkuperäinen kirjoittaja xixi:
Täältä löytyy eräs, jonka isomummu opetti juomaan kahvia 4v ikäisenä, josta lähtien kahvi maistunut :)

täällä toinen yhtä aikasin aloittanu! Mulla oli oma hieno kultareunuksinen kahvikuppi asetteineen :D sellanen ihan pieni. En muista joinko eka vaan kerran päivässä, mut kouluikäsenä kyllä jo pari ihan oikeen kokosta mukia päivässä, aamulla ja koulun jälkeen. Sokeria kahvissa en oo ikinä sietäny, pelkällä maidolla aina. Ja mä oon aina tykänny nimenomaan kahvista, siihen en sotke mitään pullia sun muuta sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
:x no en. nythän muuten energiajuomiin tulee suositusikäraja 15, yhdessä annoksessahan on vissiin saman verran kofeiinia ku kahvikupillisessa...?

energiajuomissa on kai enemmän kofeiinia ja muita myrkkyjä kun kahvissa

Totta, mutta miksi lapsille pitäisi antaa edes puolta tölkillistä energiajuomaa (vrt. kupilliseen kahvia)? Mihin lapsi tarvitsee piristävää kofeiinia?

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
:x no en. nythän muuten energiajuomiin tulee suositusikäraja 15, yhdessä annoksessahan on vissiin saman verran kofeiinia ku kahvikupillisessa...?

energiajuomissa on kai enemmän kofeiinia ja muita myrkkyjä kun kahvissa

Totta, mutta miksi lapsille pitäisi antaa edes puolta tölkillistä energiajuomaa (vrt. kupilliseen kahvia)? Mihin lapsi tarvitsee piristävää kofeiinia?

suositelinko mä juottaan kahvia lapsille?
no mielummin kuppi kahvia kuin energiajuoma jos pakko olisi valita

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Eihän lapselle voi antaa teetäkään.

Kaikki tee-laadut eivät sisällä kofeiinia.

Itse juon kyllä kahvia ja ennen raskautta join energiajuomiakin, mutten tarjoile niitä lapselle. He saavat itse päättää aikuisena haluavatko juoda vai eivät.

Kofeiini aiheuttaa sydänongelmia, ruoansulatusongelmia, keskittymisvaikeuksia, hikoilua, unihäiriöitä, vahvaa riippuvuutta... Ja täällä vaa naureskellaan, että kyllä nicopetteri 5v tykkää niin kaffesta :| Kofeiini on mieto huume. Ja kahvi erittäin huono juttu ruoansulatukselle muistakin syistä.

Yhteistyössä