Onko teistä ok, että molemmat vanhemmat juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta ei. Olen itse altistunut sille (humalaisille vanhemmille) lapsena enkä samaa halua omieni kokevan. Meillä ei riidelty tai muuta, mutta se alkoholille haiseva vanhempi oli kauhistus.
Näin tässä taannoin sellaista, että ihan humalassa olevalle annettiin pieni lapsi syliin pideltäväksi ja kyllä ei hirveempää näkyä ole :(

Ihan normaalia touhua!!
Meillä samaa ja homma hoituu silti.Suurin osa ihmisistä ei vain kehtaa tunnustaa sitä tosiasiaa,että ottaa lasten nähden.Mitä pahaa siinä edes on niin kauan,kuin pystyy lapsensa hoitamaan??????????????

Alkuperäinen kirjoittaja nipottajien mielestä doku:
Ihan normaalia touhua!!
Meillä samaa ja homma hoituu silti.Suurin osa ihmisistä ei vain kehtaa tunnustaa sitä tosiasiaa,että ottaa lasten nähden.Mitä pahaa siinä edes on niin kauan,kuin pystyy lapsensa hoitamaan??????????????

Haa haa... :headwall:

Riippuu ihan siitä mitä tarkoitetaan 'juomisella', se merkkaa eri ihmisille niin eri asioita. Pari lasia viiniä tai pari olutta ei ole paha asia eikä haitaksi, mutta jos juodaan humaltumiseen asti, niin sitä en hyväksy lasten läsnäollessa.

Mitä ihmettä! Meillä ainakin ihan normaalia, että otetaan silloin tällöin vaikka pullo viiniä (kummallakin oma pullo, koska en juo punkkua) Ei välttämättä juoda koko pulloa vaan istuskellaan ja meilläkin saattaa olla vieraita. Itse muistan pienenä, että isä ja äiti ottivt jonkun verran kun oltiin esim. kyläilemässä ja yötä serkuilla. Ja tästä juteltiin erään kaverin kanssa ja niillä sama homma. Meidän mielestä ne oli ainakin mukavia juttuja, kun sai valvoa vähän pidempään ja vanhemmat eivät olleet yhtään niin stressaantuneita kuin normaalisti!

Rähjäävät jurriset ovat asia ihan erikseen, kuin ns. sivistyneesti kaljaa tai siideriä/viiniä juovat aikuiset, jotka juttelevat ja juovat viiniä. Kohtuus kaikessa!

Niin ja onhan taksit olemassa vaikka ei olisi ajokuntoinen/ei omistaisi ajokorttia!? Ja hätätilanteessa on ambulanssi, minkä jokainen aikuinen soittaisi, jos lapsella olisi niin paha hätätilanne, oli sitten ottanut viiniä tai ei?!

haistakaa home kaikki himoalkoholin vastuttajat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuleeko lapsesta muka "hirvitys" tai "häiriintynyt" jos vanhemmat otta alkokolia,vaikka ei riidellä eikä olla sen kummemmin erilaisia,kuin selvinpäin???????????????????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Tuleeko lapsesta muka "hirvitys" tai "häiriintynyt" jos vanhemmat otta alkokolia,vaikka ei riidellä eikä olla sen kummemmin erilaisia,kuin selvinpäin???????????????????????????????

Ei tule.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:

Ei tule.

sitähän minäkin!

Ei tule.

sitähän minäkin!

Eli kun joku kaksplussalainen on "luvannut" ettei tule, niin ei muuta kuin känni päälle? Justiinsa. Eikös se sitäpaitsi juuri tutkittu, että lapset huomaa vanhemmissaan eron jo silloin, kun vanhemmat on omasta mielestään vielä lähes selvin päin... sitä ei vaan känninen itse tajua, miltä toisen silmissä näyttää/kuulostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Ei tule.

sitähän minäkin!

Eli kun joku kaksplussalainen on "luvannut" ettei tule, niin ei muuta kuin känni päälle? Justiinsa. Eikös se sitäpaitsi juuri tutkittu, että lapset huomaa vanhemmissaan eron jo silloin, kun vanhemmat on omasta mielestään vielä lähes selvin päin... sitä ei vaan känninen itse tajua, miltä toisen silmissä näyttää/kuulostaa.

No todellakin huomaavat. Lapset ovat erittäin teräviä. Huomaavat jo huonon fiiliksenkin, vaikka sitä yrittäisi peittää. Erittäin typerää humaltua jos on lapsia talossa. Helvetin typerää ja itsekästä.

Mutta huomaako jos ne ovat jo nukkumassa kun vanhemmat istuu iltaa kavereiden kanssa esim takapihalla kesällä? Kyllä meillä on istuttu iltaa vaikka lapset on kotona nukkumassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
No todellakin huomaavat. Lapset ovat erittäin teräviä. Huomaavat jo huonon fiiliksenkin, vaikka sitä yrittäisi peittää. Erittäin typerää humaltua jos on lapsia talossa. Helvetin typerää ja itsekästä.

Näinpä. Tänään puhisin kanssa-autoilijoita liikennevaloissa (siis ihan vaan tuhahtelin, en edes sanonut ääneen mitään), ja heti kuului takapenkiltä että mikä äidillä hätänä ;)

Kyllä mä muistan omasta lapsuudestani jotain vanhempien ihan siistejä illanviettoja, missä on hävettänyt ja pelottanut se aikuisten käytös/jutut. Ja siis ihan ruuan kanssa siemailleet jotain viiniä, eli ei mitään perskännejä.

Kyllä mäkin muistan, että mua ärsytti, ku isä oli humaltunut. Ei se mitään pahaa tehnyt toki, mutta se vaan ärsytti. Mutta se nyt vain kuului elämään, että aikuiset sillon tällöin otti alkoholia. Ei ole jäänyt traumoja :D

Niin mä ajattelen edelleen. Ei se alkoholin ottaminen tarkoita sitä perskännin ottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:

Näinpä. Tänään puhisin kanssa-autoilijoita liikennevaloissa (siis ihan vaan tuhahtelin, en edes sanonut ääneen mitään), ja heti kuului takapenkiltä että mikä äidillä hätänä ;)

Kyllä mä muistan omasta lapsuudestani jotain vanhempien ihan siistejä illanviettoja, missä on hävettänyt ja pelottanut se aikuisten käytös/jutut. Ja siis ihan ruuan kanssa siemailleet jotain viiniä, eli ei mitään perskännejä.

Joo, mä kans muistan. Ei koskaan äiti humaltunut, isä tosin taisi joskus jos oli vieraita. Mua häiritsi vaan se puheensorina.

Meillä ei oteta mitenkään viikottain, mutta joskus puolitetaan punkkupullo miehen kanssa perjantai-iltana, kun lapset nukkuu, ja harvoin menee edes koko pullo.. Kyllä ainakin toisen pitäisi olla suht selvä, ja lastenhoitokunnossa kun perheessä on pieniä lapsia. Joskus kun vuorotellen lähdetään viihteelle ja nähdään kavereita, niin yleensä toinen jää kotiin lasten kanssa, ja toinen käy baarissa ja saa nukkua aamulla rauhassa jos on mennyt myöhään.. Se käy, kun tietää että itse saa mennä omalla "vuorollaan"

Ei oo ok. muistan lapsuudesta sen kun mentiin tädin luo kylään ja täti oli useimmiten se joka ei ottanut mitään sillä meitä lapsia oli talossa, ja se ihana rauhan ja turvan tunne mikä oli siellä kyläillessä vaikka muu aikuisporukka ottikin alkoa.. tulipa epäselvä sepustus :D kun kotona oli ne vähänkään ottaneet porukat, oli kodin tunnelma eri kuin vesiselvänä.

ja mitä tuohon "ei se vaikuta mihinkään kun juon muutaman" - miksi ne sitten pitää ylipäätän juoda? eikö voi ottaa sillon ku ei ole vastuuta lapsista?

Yhteistyössä