E
Emmili
Vieras
Tuntuu, että ei tiedä mitä nyt tehdä. Olen seurustellut kohta neljä vuotta mukavan miehen kanssa. Kaikki menee muuten mukavasti, mutta suhde ei etene mihinkään suuntaan. Ikää alkaa olla kuitenkin jo lähemmäs 30 v. Ei asuta yhdessä, koska mies ei ole vielä valmis. Sanoo, että haluaa päättää ensin opiskelunsa ja katsoa sitten yhdessä omistusasuntoa. Ensinnäkin, en ymmärrä miksi pitäisi heti ostaa yhteinen asunto. Mielestäni on paljon järkevämpää harjoitella yhdessä asumista aluksi vuokralla. Toiseksi, en voi käsittää, että miksi hän ei voisi opiskeluaikana harjoitella yhdessä asumista. Kumpikaan meistä ei ole asunut aikaisemmin parisuhteessa. Olen vaan ollut niin kovin kyllästynyt jo vuoden ajan, kun tiedän, että homma säilyy samanlaisena vielä ainakin reilun vuoden verran ehkä kaksikin, ennenkun poikaystävä saa opintonsa valmiiksi. En tiedä, että pitäisikö tästä lähteä vai yrittää vaan jaksaa odottaa. Olen vaan niin kovin väsynyt tähän kyläilemiseen ja jatkuvaan odottamiseen. Tuntuisi toisaalta ikävältä tehdä päätös lähteä, koska miehessä sinänsä ei ole mitään vikaa ja hänestä kovasti tykkään. Mies haluaa jatkaa suhdetta, mutta sanoo vaan, että ei ole vielä valmis yhteen muuttamiseen. Jotenkin epäilyttää, että tuleeko sitä päivää ikinä, että haluaa muuttaa. Mitä olette tästä mieltä tai onko ketään, joka olisi ollut samanlaisessa tilanteessa?