Neuvoja, mies haluaa eron ja lapset!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätääntynyt

Vieras
Mies ilmotti kuukausi sitten että haluaa eron. Sovittiin, että muutan lasten (4) kans vuokralle. En ole vuokra-asuntoa vielä löytänyt, mutta tänään tarjottiin ihanaa ok-taloa. Ilmotin miehelle, että olen löytänyt asunnon. Sanoin, että pitää mennä sossuun sopimaan huoltajuus ja elatusasiat. Nyt se kusipää sano haluavansa lapset vuoroviikoin, kun ei halua maksaa mulle elareita.
Neuvokaa siis, kenen luo lasten osoitteet? mitä toi yhteishuoltajuus nyt sitten käytännös menee? Lapsilisistä puolet miehelle ja kaikki kulut puoliksi se on selvä, mutta toi asuminen...Jos lapset on miehen osoitteessa niin enhän mä saa yhtää asumistukea ja en siis pysty vuokraamaan kaksiota kummempaa. Apua, mitä mä nyt teen...???

no menkää nyt ensin sinne sossuun puhumaan. Noita vuoroviikkojärjestelyjä ei siellä oikein puolleta, kun lapsella pitäisi olla yksi pysyvä koti ja sitten se etävanhemman koti on sellainen jossa käydään sovittuina aikoina ja halutessaan vaikka muutenkin, mutta että lapsella on kuitenkin selvästi se yksi koti. Ainakin jos lapset ovat kovin pieniä, niin ette varmasti tuota vuoroviikkosysteemiä saa.

[QUOTE="vieras";27609607] Ainakin jos lapset ovat kovin pieniä, niin ette varmasti tuota vuoroviikkosysteemiä saa.[/QUOTE]

Höpsis. Kyllä vanhemmat ainakin toistaiseksi saavat järjestää asumisensa ja lapset haluammallaan tavalla.

Eikös sen pitäisi olla hyvä, että isä haluaa olla lasten kanssa mahdollisimman paljon?

Kyllä, kyllä, mutta tää sen halu perustuu nyt siihen, että ei tarvi maksaa elareita. Se ei ole ikinä ostanut lapsille vaatteita tai muutakaan mitä tarvivat, paitsi ruokaa. Eikä osta kyllä jatkossakaan...Se haluaa pitää lapset, että voi jäädä tähän meidän taloon, kun se ei pysty, jos joutuu maksaan elareita. Se ei halunnu lapsia ennen tota elarikeskustelua.

Ihan yhtälaillahan se on iskällä oikeus olla lastensa kanssa kuin äidillä. Ja jos äiti on hoitanut asiansa niin päin honkia, ettei ole varaa itse elättää itseään ja lapsiaan, niin ei se kyllä sen miehen vika ole.

Lapset on 15, 14 ja sitte kakkoset 5v. Mies haluaa lapset kuulemma joka toinen viikko, että ei tarvi maksaa elareita. Sossuun sain ajan vasta kuukauden päästä :(

No se on miehen oikeus ja jos syy onkin tuo, ettei tarvi maksaa elareita (mitä vahvasti epäilen), niin entä sitten?

Onko nyt niin, että sun suurin huoli on, ettet saa niitä elareita ja asumistukea? Eikö sulla ole töitä?

• Tykkää
Reactions: Isämies
[QUOTE="vieras";27609632]Ihan yhtälaillahan se on iskällä oikeus olla lastensa kanssa kuin äidillä. Ja jos äiti on hoitanut asiansa niin päin honkia, ettei ole varaa itse elättää itseään ja lapsiaan, niin ei se kyllä sen miehen vika ole.[/QUOTE]

Miten niin hoitanut asiansa päin honkia?????Kyllä mulla on varaa elättää itseni ja lapseni, vaikka en hyväpalkkaisessa duunissa olekaan. Joudun vaan ahtaasti asumaan ilman tukia, niinku tähänki asti. Ja munko vika se on, että mies haluaa erota? no, ainahan vika on naisessa, jos mies lähtee...?

Ymmärrän mitä ap tässä ajaa takaa, tosiaan etä-äitinä sinulle ei otettaisi lapsia huomioon tässä asumistuki-asiassa niin, mutta tässähän on juuri sama systeemi myös miehelläsi :) Miksi hän olisi jotenkin eriasemassa ? Mielestäni teidän pitäisi mennä keskustelemaan tästä jonnekin, jotta KUMMALLEKIN tulee selväksi ettei sen toisen ehkä ole kätevää asua kaksiossa, jos 4 lasta kuitenkin tulee sielläkin asustelemaan. Jaatte vanhemmuuden ja kulut. Aina ei saa sitä mitä haluaisi, mutta elintasoa tärkeämpi on kuitenkin kai lasten yleinen hyvinvointi kummankin luona.

Miten niin hoitanut asiansa päin honkia?????Kyllä mulla on varaa elättää itseni ja lapseni, vaikka en hyväpalkkaisessa duunissa olekaan. Joudun vaan ahtaasti asumaan ilman tukia, niinku tähänki asti. Ja munko vika se on, että mies haluaa erota? no, ainahan vika on naisessa, jos mies lähtee...?

No jos sun elämä riippuu miehen antamista elareista ja asumistuista, niin ei kovin kummoiselta kuulosta. Jos et tienaa enempää, niin unohda ne omakotitalot ja sopeudu. Niin muutkin tekevät.

En tiedä teidän suhteen taustoja enkä eron syitä, tiedän vain sen että liian moni nainen heittäytyy täysin miehen rahojen varaan. Itse olen alusta asti halunnut tilanteen, että kykenen tarvittaessa elättämään perheeni myös yksin. Ja onneksi olenkin, mies tällä hetkellä työtön vaan eipä ole tarvinnut luopua omakotitalosta, autoista eikä muustakaan kun minä käyn töissä :)

Yhteis- / yksinhuoltajuudellahan ei ole mitään tekemistä ap:n asian kanssa. Nyt puhutte asumisjärjestelyistä. Lasten osoite on oltava yhdessä paikassa, se ei voi olla kahdessa eli jommasta kummasta tulee "lähihuoltaja". Raha-asiat, tapaamiset, asumiset yms. täytyy yhteistuumin sopia, jollette keskenänne pysty niin sitten siellä lastenvalvojalla.

Vaikka täällä puolustellaan nyt taas isää kovasti, niin ei se kyllä niin mene, että isällä on vaan oikeus ilmoittaa, mitä lasten kanssa tehdään, jotta hän välttyy elatuksen maksamiselta. Totta isällä on oikeus olla lastensa kanssa, mutta ei sillä perusteella, että välttelee vastuutaan niiden elättämisestä, jota on tehnyt ap:n kertomuksen mukaan koko lasten olon ajan. Tuollasille vastuun välttelijöille olis ihan oikein, että kerrankin joutuisivat katsomaan silmästä silmään sitä, mitä se k*llin heiluttelu sitten käytönnössä tarkoittaa... : / Mikä hiivatin oikeus isillä on vaan nauttia, eikä kantaa sitten mitän vastuuta tekosistaan? Onko se reilua, että mies vaan nautinnollisena sitä elintään miten huvittaa ja naiset sitten kantavat aina ja iankaikkisesti taloudellisen ja kasvatuksellisen vastuun sen nautinnon seurauksista?

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Kiitos vaan sympatiasta. On aika karseeta, kun ajetaan pois omasta kodista ja sitte vielä ei nää lapsiaan kun joka toinen viikko, vaikka ensin mies sanoi ihan toisin. Ootte te hienoja ihmisiä, kun saitte tänkin käännettyä mun syyksi.
Ja tää hieno mies on sitä mieltä, että lapsia voi kurittaa selkäsaunalla jne. Nyt se varmaan toteuttaa senkin, kun en ole sitä vahtimassa. Kiva sitäkin murehtia. Puhumattakaan jokailtaisesta kaljoittelusta, eihän 4-6 illassa paljoa ole...

Itse lähdin kipeästä suhteesta pois. Muutin äitini luokse, kävin kouluni loppuun ja muutin lapseni kanssa vuokralle. Isä näkisi lastaan enemmän, krapuloissa. Lapsen etu? Ei. Rajoitan näkemisiä ja lasta en anna jos viina haisee. Tiedät itse mikä lapsiesi etu on. Kerrot sen sosiaalitoimistossa.

[QUOTE="vieras";27609715]Vaikka täällä puolustellaan nyt taas isää kovasti, niin ei se kyllä niin mene, että isällä on vaan oikeus ilmoittaa, mitä lasten kanssa tehdään, jotta hän välttyy elatuksen maksamiselta. Totta isällä on oikeus olla lastensa kanssa, mutta ei sillä perusteella, että välttelee vastuutaan niiden elättämisestä, jota on tehnyt ap:n kertomuksen mukaan koko lasten olon ajan. Tuollasille vastuun välttelijöille olis ihan oikein, että kerrankin joutuisivat katsomaan silmästä silmään sitä, mitä se k*llin heiluttelu sitten käytönnössä tarkoittaa... : / Mikä hiivatin oikeus isillä on vaan nauttia, eikä kantaa sitten mitän vastuuta tekosistaan? Onko se reilua, että mies vaan nautinnollisena sitä elintään miten huvittaa ja naiset sitten kantavat aina ja iankaikkisesti taloudellisen ja kasvatuksellisen vastuun sen nautinnon seurauksista?[/QUOTE]

Mutta eikö tässä juuri se mies ole kantamassa vastuuta, kun haluaa ne lapset vuoroviikoiksi?! Jos mies katsoo, että mieluummin ottaa lapset vuoroviikoiksi luokseen kun näkee niitä vähemmän ja maksaa elareita, niin miten se tekee miehestä huonon?

Kiitos vaan sympatiasta. On aika karseeta, kun ajetaan pois omasta kodista ja sitte vielä ei nää lapsiaan kun joka toinen viikko, vaikka ensin mies sanoi ihan toisin. Ootte te hienoja ihmisiä, kun saitte tänkin käännettyä mun syyksi.
Ja tää hieno mies on sitä mieltä, että lapsia voi kurittaa selkäsaunalla jne. Nyt se varmaan toteuttaa senkin, kun en ole sitä vahtimassa. Kiva sitäkin murehtia. Puhumattakaan jokailtaisesta kaljoittelusta, eihän 4-6 illassa paljoa ole...

Eli sun mielestä sun olis pitänyt jäädä asumaan taloon, johon sulla ei ole varaa ja miehen ja kunnan olis sitten pitänyt sulle kustantaa se asuminen siinä talossa, kun sulla ei ole varaa? Ja mies joutuis itse asumaan sitten jossain pienemmässä kämpässä ilman lapsia?

Ja se olis sun mielestä ollut tässä tilanteessa oikein?

Ja tuo kaljoittelu ei mene kyllä enää läpi, jos olis ollut oikeasti alkoholistimiehestä kyse niin tuskin himoitsisit hänen rahojaan ja olisit ihan varmasti laittanut sen jo tuohon eka viestiin :) Mutta hyvä yritys kerätä sympatioita.

[QUOTE="vieras";27609734]Mutta eikö tässä juuri se mies ole kantamassa vastuuta, kun haluaa ne lapset vuoroviikoiksi?! Jos mies katsoo, että mieluummin ottaa lapset vuoroviikoiksi luokseen kun näkee niitä vähemmän ja maksaa elareita, niin miten se tekee miehestä huonon?[/QUOTE]

Niin vastuuta ja vastuuta... Mitäpä jos se kaljan juonti riistäytyy käsistä ja kun ap sanoi miehen murehtineen asunnon kuluja jos joutuu maksamaan elareita, niin mites se ne lapsien kulut sitten saa maksettua? Onko se vastuuta, että mukulkat elää ilam vaatteita ja ruokaa, kunhan exälle ei tarvi antaa rahaa?

Yhteistyössä