Neuvoja, mies haluaa eron ja lapset!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aina halvemmalla maksamalla ne elatusmaksut eikä ne lapsilisä + yh korotukset nyt ketään rikastuta. Ajatellaan tilannetta jossa on 4 lasta niin kyllä asunnossa jonkin verran tilaa täytyy olla. Äidin asunto tarvii olla isompi - isä voi halutessaan asua pienemmässäkin. Äidit kulut esim sähkö, vesi, lasten puhelimet ja mahdolliset päivähoito maksut. Ruoka menot on äidillä suuremmat. Isommat varmaan harrastaa, käy lukiota = kirjat maksaa, mah. matkat yms... ja jos nyt ajatellaan et isä osallistuu omien lastensa elatukseen kykynsä mukaan niin onko se ihan kamalaa. Olen kyllä sitä mieltä että isä joka ei osallistu niin silloin on todellakin parempi että lapset asuvat isällään. Tuskin selviää muutamalla satasella lasten kuluista ja en tunne montaa miestä joka ilolla jää 4 lapsen yksinhuoltajaksi kun ex-vaimo alkaa elämään uutta nuoruutta. Ehkä sun ap kannnattaisi antaa miehen yrittää? Voi olla että maksaisi enemmän kuin laki määrää jotta ottaisit lapsesi luoksesi. Miehet on ja osaa olla sikamaisia.

Kaikkein ideaalein tilanne olisi, että lapset saisivat sen puolet ajasta asua siinä, missä nytkin ja että toinen vanhempi asuu jossain lähellä ettei koulu ja hoitopaikat ja kaverit vaihdu.

Itse en ymmärrä, miksi (ilmeisesti yleensä isän) on maksettava elareita vaikka pitää lapsia luonaan puolen aikaa. Se on väärin.

[QUOTE="voivoi";27609791]Voi miksi miksi te ihmiset teette lapsia kusipäiden kanssa?[/QUOTE]

Ihmiset muuttuvat. Harvempi varmaan on ollut yhtä kusipää suhteen alussa, kun eronhetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut äiti;27610487:
aina halvemmalla maksamalla ne elatusmaksut eikä ne lapsilisä + yh korotukset nyt ketään rikastuta. Ajatellaan tilannetta jossa on 4 lasta niin kyllä asunnossa jonkin verran tilaa täytyy olla. Äidin asunto tarvii olla isompi - isä voi halutessaan asua pienemmässäkin. Äidit kulut esim sähkö, vesi, lasten puhelimet ja mahdolliset päivähoito maksut. Ruoka menot on äidillä suuremmat. Isommat varmaan harrastaa, käy lukiota = kirjat maksaa, mah. matkat yms... ja jos nyt ajatellaan et isä osallistuu omien lastensa elatukseen kykynsä mukaan niin onko se ihan kamalaa. Olen kyllä sitä mieltä että isä joka ei osallistu niin silloin on todellakin parempi että lapset asuvat isällään. Tuskin selviää muutamalla satasella lasten kuluista ja en tunne montaa miestä joka ilolla jää 4 lapsen yksinhuoltajaksi kun ex-vaimo alkaa elämään uutta nuoruutta. Ehkä sun ap kannnattaisi antaa miehen yrittää? Voi olla että maksaisi enemmän kuin laki määrää jotta ottaisit lapsesi luoksesi. Miehet on ja osaa olla sikamaisia.

No mun mielestä taas äidille kuuluu just niin iso asunto, kun hän kykenee maksamaan. Eikö niitä lapsia kannata tehdä sen mukaan, kuinka montaa pystyy elättämään? Ja eikö kenelläkään ole enää vastuuta omista menoistaan ja tuloistaan, vaan toisten pitäis kantaa vastuu? Jokaisen naisen ja miehen tulis mun mielestä hankkia vain niin monta lasta, kuin pystyy YKSINÄÄN elättämään ihan sen takia, että koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan.

Kaikkein ideaalein tilanne olisi, että lapset saisivat sen puolet ajasta asua siinä, missä nytkin ja että toinen vanhempi asuu jossain lähellä ettei koulu ja hoitopaikat ja kaverit vaihdu.

Itse en ymmärrä, miksi (ilmeisesti yleensä isän) on maksettava elareita vaikka pitää lapsia luonaan puolen aikaa. Se on väärin.

Lähinnä siksi että harva nainen tienaa niin hyvin että selviää edes sen 2 viikkoa kuusta 4 lapsen kanssa ilman että se isä siihen osallistuu rahallisesti. Jos tuo olisi ainoa vaihtoehto niin minä kyllä antaisin lapset 4kpl isälleen ja maksaisin mielelläni ne elatusmaksut ja tapaisin lapsia joka toinen viikonloppu.

[QUOTE="vieras";27610548]No mun mielestä taas äidille kuuluu just niin iso asunto, kun hän kykenee maksamaan. Eikö niitä lapsia kannata tehdä sen mukaan, kuinka montaa pystyy elättämään? Ja eikö kenelläkään ole enää vastuuta omista menoistaan ja tuloistaan, vaan toisten pitäis kantaa vastuu? Jokaisen naisen ja miehen tulis mun mielestä hankkia vain niin monta lasta, kuin pystyy YKSINÄÄN elättämään ihan sen takia, että koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan.[/QUOTE]

lapsia ei voisi hankkia ollenkaan eikä ainakaan yhtä lasta enempää. Koulutus ja vakituinen työpaikka kun eivät ole enää takuita että töitä olisi. Lasten hankkiminen ja perheen perustaminen on kuin perustaisi yrityksen, siihen on molempien sitouduttava ja kannettava niin rahallinen kuin kasvatuksellinen vastuu vaikka se "yritys" ei enää toimisikaan. Äidin ei tarvitse olla marttyyri ja kantaa kaikki vastuu eron jälkeen.

Lasteni isä maksaa yli 600eur kuussa per lapsi ja osallistuu isoihin hankintoihin ja maksaa matkakulut tapaamisiin. Meillä on todella hyvät välit ja kasvatetaan lapsia yhteis ymmärryksessä vaikka ollaan erottu.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut äiti;27610569:
Lähinnä siksi että harva nainen tienaa niin hyvin että selviää edes sen 2 viikkoa kuusta 4 lapsen kanssa ilman että se isä siihen osallistuu rahallisesti. Jos tuo olisi ainoa vaihtoehto niin minä kyllä antaisin lapset 4kpl isälleen ja maksaisin mielelläni ne elatusmaksut ja tapaisin lapsia joka toinen viikonloppu.

No sitten ei auta muu, kuin asua siten mihin varaa on ja sinnitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut äiti;27610595:
lapsia ei voisi hankkia ollenkaan eikä ainakaan yhtä lasta enempää. Koulutus ja vakituinen työpaikka kun eivät ole enää takuita että töitä olisi. Lasten hankkiminen ja perheen perustaminen on kuin perustaisi yrityksen, siihen on molempien sitouduttava ja kannettava niin rahallinen kuin kasvatuksellinen vastuu vaikka se "yritys" ei enää toimisikaan. Äidin ei tarvitse olla marttyyri ja kantaa kaikki vastuu eron jälkeen.

Eihän tässä aloittaja ole kantamassa mitään vastuita! Eikö tässä juuri se isä halua kantaa vastuunsa, kun haluaa lapset vuoroviikoin luokseen? Kysehän on siitä, että kun lapset on vuoroviikoin vanhemmillaan, niin molemmat huolehtii ne omat viikkonsa. Miksi pitäis olla niin, että isän pitää pärjätä omillaan, mutta äidin tuloihin lasketaan automaattisesti isän panostus? Missä se tasa-arvo on?!

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="vieras";27610619]Eihän tässä aloittaja ole kantamassa mitään vastuita! Eikö tässä juuri se isä halua kantaa vastuunsa, kun haluaa lapset vuoroviikoin luokseen? Kysehän on siitä, että kun lapset on vuoroviikoin vanhemmillaan, niin molemmat huolehtii ne omat viikkonsa. Miksi pitäis olla niin, että isän pitää pärjätä omillaan, mutta äidin tuloihin lasketaan automaattisesti isän panostus? Missä se tasa-arvo on?![/QUOTE]

Itse olen sitä mieltä että se ei voi olla mitenkään lasten etu. Äitinä ja hyvänä sellaisena antaisin lapset kokonaan ennemmin isän luo asumaan kuin ryhtyisin tuohon vuoroviikko systeemiin.

Ongelma usein on etteivät ne super isät sitäkään halua! Esim. minun ex mies vaati tiukasti yhteishuoltajuutta, tarjosin hänelle yksinhuoltajuutta ja lopulta kävi niin ettei siä sitä halunnut ja näin olen itse yksinhuoltaja...

Usein taitaa olla niin, että toinen vanhemmista maksaa lasten vakuutukset, päivähoidon, harrastukset jne. Eikö silloin ole ihan reilua, että toinen vanhempi osallistuu näihin kustannuksiin elatusavun muodossa? Meillä em. kulujen lisäksi lähivanhempi ostaa kaikki lasten ulkovaatteet, kengät ja sellaiset urheiluvälineet, joita ei tarvitse olla molemmissa kodeissa omiaan.

Yhteistyössä