Neuvolakäynnit. Mies mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inhotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

inhotus

Vieras
Voiko mies tulla mukaan neuvolakäynneille sen ekan kerran jälkeenkin? Ja onko se jotenki noloa jos tulee? Mua ei huvittais mennä yksin ja mies sanoo et ei sitä pyydetty mukaan et nolo jos tulee sinne...

ja mä aattelin olla menemättä sit ollenkaa :(

Tietysti voi! Mun mies on ollut mukana aina kun vaan on töiltään päässyt ja terkkarikin on sanonut miten on hienoa kun nykypäivänä isätkin haluavat olla mukana. :flower:

No ku mä en just jaksa itsekään sitä eukkoa siellä neuvolassa kuunnella, sukset meni ristiin ku eka kerran nähtiin. Ärsyttävä muija.. Niin olis helpompi ku mies tulis mukaan... Kiva kuulla et muillaki ollu mies mukana :) mä en oo sen tyylin ihminen et haluan sen kummemmin puhua raskaudesta tms ja käyn ihan vaan sillä et tuol on kai pakko käydä.

kyllä otan mieheni mukaan vaikka joka kerralle jos niin huvittaa. yleensä oon miehen mukana kun hän käy lääkärissä. tästä tullu tapa. ja se on mukavaa kun pariskuntana ollaan liikkeellä.

Mun ukko oli esikoista odottaessa melkein jokaisella neuvolakäynnillä mukana, mutta loppuvaiheessa mua alko ärsyttää kun se halus aina tulla sinne mukaan. Sanoin sit sille, että en tykkää kun sen pitää aina ängetä mukaan vaikka haluisin mennä yksin. Ei sit tullu loppuvaiheessa enää mukaan yhellekään käynnille.

Mies oli melkein kaikilla äitiysneuvolakäynneillä mukana ja nyt ollut sitten tytön neuvoloissa niin paljon kuin on töiltään päässyn. Tulis mukaan joka kerta jos pääsisi. hyvänen aika mitä noloa siinä nyt on? Onhan lapsella molemmat vanhemmat!

Musta miehen mukana olo on vaan ihan turhaa. Neuvolakäynnit on kuitenkin niin läpihuutojuttu ainakin meillä päin (pissa, paino, verenpaine, kiitosmoi - ainoa kiinnostava kohta vauvan sydänäänet), että lähinnä hankalalta tuntuu, että pitäisi mies raahata mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ku mä en just jaksa itsekään sitä eukkoa siellä neuvolassa kuunnella, sukset meni ristiin ku eka kerran nähtiin. Ärsyttävä muija.. Niin olis helpompi ku mies tulis mukaan... Kiva kuulla et muillaki ollu mies mukana :) mä en oo sen tyylin ihminen et haluan sen kummemmin puhua raskaudesta tms ja käyn ihan vaan sillä et tuol on kai pakko käydä.

Jos nyt aivan on kauhea paikka käydä juuri tuon terveydenhoitajan luona, niin terveydenhoitajaa voi myös vaihtaa..

Voi ottaa miehen joka käynnille mukaan, mikähän siinä mahtaa olla niin kamalan noloo?? Mun mielestä ei oo noloo yhtään. Mun mies ei oo ollu yhelläkä käynnillä mukana, mut pystyn kyllä noi neuvola käynnit hoitaa ihan itekki. Mies toki kyselee kotona sit et mitä neuvolassa puhuttiin ja oliko kaikki hyvin. Kumpaisessaki ultrassa oli mukana, halus ehdottomasti olla =) . Töitten takia miehen on tosi hankala päästä mukaan tonne neuvolaan ja yrittää jossaki vaiheessa päästä edes kerran tulee mun mukaan.

Ei ole pakko käydä. Riittää kun käyt kerran ennen kuin rv16 tulee täyteen että saat Kelan etuudet.

Ei sitä isää yleensä erikseen pyydetä mukaan, mutta jokaisella kerralla isä on kyllä ihan tervetullut. Mun mies ei ollut ensimmäisellä kerralla, ei katsottu sitä mitenkään tarpeelliseksi. Mutta sillä kerralla hän oli, kun yritettiin ekan kerran kuunnella sydänääniä.

Yleensä se neuvolakäynti on vaan punnitusta, pissanäytettä ja myöhemmin vatsan mittailua ja sydänäänien kuuntelua. Ultrissa taas suosittelen ehdottomasti ottamaan isän mukaan! Se on aika kokemus miehelle nähdä oma lapsensa telkkarissa :D .

Mut miksei sua huvita mennä sinne yksin? Ja mitä järkeä on jättää menemättä, jos isä ei pääse tulemaan tai ei halua tulla? Siellä neuvolassa käydään sen vuoksi, että seurataan lapsen ja äidin vointia. Musta siinä on tarpeeksi syitä käydä.

ei neuvolassa ole pakko käydä

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:

Ei ole pakko käydä. Riittää kun käyt kerran ennen kuin rv16 tulee täyteen että saat Kelan etuudet.

Ja neuvolassahan ei ole pakko käydä ollenkaan Asian voi hoitaa myös yksityisellä gynellä.

käyn ihan vaan sillä et tuol on kai pakko käydä.

Neuvolassa ei ole pakko käydä kertaakaan raskausaikana. Jos haluat Kelan avustuksia ja tukia niin jollain lääkärillä on käytävä ennen 4. raskauskuukauden loppumista, mutta sen ei ole pakko olla neuvolalääkäri.

Yhteistyössä