Neuvolantätiä tympäisee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmailija

Vieras
...kun mun raskauden alkaessa hehkutteli sillä kuinka nyt tulee raskausdiabes hoidettavaksi ja voi voi kun kaikki muutkin ongelmat.. Olen siis todella reilusti ylipainoinen odottaja.

No eipä ole tullut, sokerirasitukset meni erinomaisin arvoin, samoin kun kaikki muut arvot ovat olleet todella hyvät. Ei ole jalat tai selkä tai mikään muukaan huonossa kunnossa, toistaiseksi kaikki mennyt todella loistavasti, paremmin kuin keskiverto-odottajalla.

Olis halunnut laittaa mut 4x sokerirasitukseen, en kyllä suostunut kuin kolmeen...

Onkohan neuvolatädillä mennyt nyt jotenkin tilastot sekaisin kun jotenkin on tympeenä siitä että kaikki menee hyvin. Ja nyt rv35.

hehheh, ihan niinku mun neuvolantäti :) Oon vaan lievästi ylipainoinen, mut joo. Pari kertaa piti käydä sokerirasituksessa loistavin arvoin ja seuraavat viis käyntiä piti vielä muuten vaan mittailla sokeriarvoja. Ja aina se sama hämmästys kun arvot oli hyvät vaikka olin aamuapalallakin syönyt hedelmiä yms.

Kyllä sulle kuule ehtii tapahtumaan vielä, viimeisenä synnytys joka sekin ylipainoisille paljon hankalampi ja vaarallisempi vauvan kohdalla kuin normaalipainoisten.

En mä kyllä leuhkis yhtään jos olisin ylipainoinen eikä tullutkaan diabetes.... Mutta hyvit ne on kullakin.

No mun neuvolan terkka oli tympeä siitä kun kävin NKL:lla seurannassa n. 1 x kk ja tiesin paremmin itse vointini kun terkka joka sai kovakouraisella mahan painelulla supistuksia aina loppupäiväksi |O

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vielä hätiä:
Kyllä sulle kuule ehtii tapahtumaan vielä, viimeisenä synnytys joka sekin ylipainoisille paljon hankalampi ja vaarallisempi vauvan kohdalla kuin normaalipainoisten.

En mä kyllä leuhkis yhtään jos olisin ylipainoinen eikä tullutkaan diabetes.... Mutta hyvit ne on kullakin.

No mutta onhan toi ärsyttävää, että oletetaan ylipainoisella olevan kaikki mahdolliset ongelmat heti alkuun. Ihan vaan sen ylipainon takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ap:

No mutta onhan toi ärsyttävää, että oletetaan ylipainoisella olevan kaikki mahdolliset ongelmat heti alkuun. Ihan vaan sen ylipainon takia.

Ehkä niillä neuvolantäteillä on kokemusta kuitenkin asioista ja yleensähän ylipainoisilla on jotain ongelmia raskauden aikana.

No enpä minä sillä leuhki, tottahan mua itteenikin hirvitti ja olin melkein varma että takuulla tulee, varsinkin kun neuvolassa puhuttiin "KUN ne rasitustulosten testit vahvistaa diabeteksen...". Tarkoitin noin vaan yleisesti sitä että neuvolantäti nyt vaan oli 100% varma että ennen raskauden puoliväliä olen suunnilleen kuolemassa siihen että olen raskaana ja on nyt niin nihkee kun ei niin käynyt, ei päässyt sanomaan että mitä minä sanoin.

Eli mun kohdalla ainakin tullut todistettua se ettei ainakaan raskausaika ole sen hankalampi välttämättä vaikka onkin ylipainoa, ja paljon. Synnytys on sitten oma juttunsa, sen näkee vasta kun aika tulee.

joo mullakin neuvolantäti oletti että tulee kaiken maailman ongelmia ku mun painoindeksi oli raskauden alussa 31.. mutta mitään ei tullu ja kaikki arvot yms paremmat ku useimmilla =) ja se aina sano mulle et saisin lopettaa sen herkkujen syönnin yms vaikka en oo syöny herkkuja ees paljoa, painoa tullu ihan muista syistä :) ja nyt rv 33+3. joka kerta joudun sille selittää et oon syöny terveellisesti yms ku ei meinaa uskoo :) et vaikka on ylipainonen ni ei tartteis aina epäillä kaikkee.. :kieh:

Yhteistyössä