No nyt petti sit kierukka... Mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin sitten

Vieras
Olen kyllä kuullut etten ole ainoa kenelle on käynyt näin... Mulla on ollut hormoonikierukka 8kuukautta. Koko ajan on ollut vatsakramppeja (välillä tosi koviakin) ja olen käynyt pariin otteeseen lääkärissä ihan ultrassa katsomassa että se härveli on paikallaan (viimeksi pari kk sitten).

Viikonloppuna sitten pyyhkäisin kierukan paperiin vessakäynnin yhteydessä. Se siis tuli itsestään ulos! Aloin sitten miettimään että josko muun viimeaikaset oireet (pahoinvointi yms.) voisi johuta.... Ja testihän näytti sitten positiivista! Eli kierukka oli jo pettänyt ennen ulos tuloa!

Onko kenellekään käynyt näin? Siis että kierukka tulee ulos kun on jo raskaana? En nyt tiedä mitä teen... Töihin piti palata ensi syksynä (tai sitten en voi olla varma onko sinne töihin enää palaamista)... Ja meillä on jo kaksi lasta ja talous aika ahtaalla kun olen ollut pitkään kotona... Kolmas oli toiveissa JOSKUS! Nyt ei ole se joskus... Ja onko se lapsi edes kunnossa kun on ollut siellä kierukan kanssa??? En siis tiedä vielä mitään viikkoja. Neuvolaan sain ajan vasta ensi viikolle...

Juu, anteeksi nuorimmainen heräsi uniltaan "aurinkoisella" päällä... Mutta joo... En vaan voi ymmärtää että tässä näin kävi! Jos ei tuo kierukka olisi tullut itsestään ulos niin tuskin olisin huomannut (tai myöntänyt itselleni) koko raskautta!

Niin että hyvää joulua! :( En haluaisi miettiä tällaisia asioita juuri nyt... Koko ajatus abortista ahdistaa... Tiedän että miettisin loppuelämäni minkä ikäinen "menettämäni" lapsi olisi milloinkin ja millainen tämä olisi... Nyt ei vaan olisi oikeasti hyvä aika perheen lisäykselle! Argh! Tuun hulluksi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, anteeksi nuorimmainen heräsi uniltaan "aurinkoisella" päällä... Mutta joo... En vaan voi ymmärtää että tässä näin kävi! Jos ei tuo kierukka olisi tullut itsestään ulos niin tuskin olisin huomannut (tai myöntänyt itselleni) koko raskautta!

Niin että hyvää joulua! :( En haluaisi miettiä tällaisia asioita juuri nyt... Koko ajatus abortista ahdistaa... Tiedän että miettisin loppuelämäni minkä ikäinen "menettämäni" lapsi olisi milloinkin ja millainen tämä olisi... Nyt ei vaan olisi oikeasti hyvä aika perheen lisäykselle! Argh! Tuun hulluksi!

Totut pian ajatukseen ja muu onkin järjestelykysymys :) Mutta kierukkaraskauksissa on riskinsä ja voi mennä kesken, joten varaudu siihenkin.

Niin... En usko kovin pitkällä olevani vaikka varmaa tietoa ei tietenkään ole kun kuukautiset puuttuivat kierukan aikana. Kunhan nyt pääsen sinne neuvolaan niin tiedän kuinka kauan on aikaa asiaa miettiä.

Höh. Onpa kinkkinen tilanne. :/

No, käyt neuvolassa ja sitten lääkärissä selvittämässä missä vaiheessa raskaus on ja onko lapsella kaikki kunnossa. Mietit sitten mitä teet... :hug:

Kerroitko jo miehelles?

Alkuperäinen kirjoittaja Rubik:
Mistä näitä naisia riittää? Aina on muka ehkäisy pettänyt eikä voida myöntää sitä, että kyse on omasta huolimattomuudesta.

Hormonikierukka voi todellakin pettää ( omakohtaista kokemusta on )kuten muutkin ehkäisyvälineet ja sekö on naisen syy?

Mistä näitä naisia riittää? Aina on muka ehkäisy pettänyt eikä voida myöntää sitä, että kyse on omasta huolimattomuudesta.

just joo.

sehän onkin omasta huolimattomuudesta kiinni kun kierukat lentelee???

jos jotain syyttää niin vaikka sit isäntää kun panee niin perkeleen kovaa takaapäin nii eihä siel mikää pysy.

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:

No, käyt neuvolassa ja sitten lääkärissä selvittämässä missä vaiheessa raskaus on ja onko lapsella kaikki kunnossa. Mietit sitten mitä teet... :hug:

Kerroitko jo miehelles?

Juu, tottakai kerroin. Yhdessä tätä mietitään vaikka hän taitaa kyllä yrittää unohtaa koko jutun ennen ensi viikon neuvolaa... Ei ollut mieheltä mikään maailman paras reaktio, muttei kyllä ollut itseltäkään... :( Kai tähän joku selkiys saadaan!

Ai ap on itse asettanut kierukkansa? Kommentista päätellen sä taidat olla mies. :laugh:

Hui...Kyllähän noita aina sattuu ja itseäkin pelottaa, en meinaan tunne lankoja enää.
kai ne voi " hävitä" muustakin syystä kuin että kierukka olisi pois paikaltaan ? :/

AP: koettakaa selvitä alkujärkytyksestä ja miettikää vasta sitten mitä teette - siitä ne asiat selkiytyvät :hug:

Kerroitko jo miehelles?

Juu, tottakai kerroin. Yhdessä tätä mietitään vaikka hän taitaa kyllä yrittää unohtaa koko jutun ennen ensi viikon neuvolaa... Ei ollut mieheltä mikään maailman paras reaktio, muttei kyllä ollut itseltäkään... :( Kai tähän joku selkiys saadaan!

Shokki oli meilläkin niin miehelle kuin mulle, kun kävi samalla tavalla.Lopulta kun sai asiaa sulatella, niin ajatus muuttui, eikä se ollutkaan meille katastrofi.
:hug:

Ai ap on itse asettanut kierukkansa? Kommentista päätellen sä taidat olla mies. :laugh:

itse asennettu ja vielä hutiloidusti! ei oo ihme että pettää! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja däm:

just joo.

sehän onkin omasta huolimattomuudesta kiinni kun kierukat lentelee???

jos jotain syyttää niin vaikka sit isäntää kun panee niin perkeleen kovaa takaapäin nii eihä siel mikää pysy.

:laugh:

sori, ei sais nauraa :ashamed:

Kyllä varmaan kun ensijärkytyksestä pääset yli, se ratkaisuu tulee kuin itsestään, näin ainakin muutamalle mun tutulleni on käynyt :)

mikään ei ole 100% ja jos ei ole valmis siihen että näin voi käydä niin ehkä kannattaa se seksikin jättää.

mutta eihän tässä ole kuin kaksi vaihtoehtoa. pitää/ei pidä.

t. mies ja kolme "vahinkolasta", vasta

Kerroitko jo miehelles?

Kyllä ne asiat selviää. Juttelette kunnolla ja harkitsette tarkkaan niin eiköhän se ratkaisu sitten löydy. Voimia! :hug: