No nyt se sitten tapahtui Suomessakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Minä olen jaksanut "nauraa" sille, kun jenkeissä asuessa kassa todella usein kysyi vaikka nauriista että mikä tämä on, että osasi siis etsiä oikean hinnan sille. Ajattelin että hassua ettei joku tunne miltä eri vihannekset näyttävät.

No tänään sama juttu kävi täällä! Kassa kysyi että mitä nämä ovat kun olin ottanut naurisnipun :laugh: / :'(

Enpä ole koskaan eläessäni ostanut nauriita. Erotan ne lantusta kyllä mutta en nyt menisi kaupan kassalla vannomaan että onko ne nauriita vai jotain erikoisempia juureksia.

Alkuperäinen kirjoittaja huuh:
Okei..mitäs siinä on outoa :D ei kaikki tunne kasveja.

No jos on sellasella kassalla töissä, missä kassa punnitsee vihannekset, niin luulisi oppivan aika äkkiä.

Mulla oli välillä pulmia Irlannissa, kun käytin asiakkaana Tescon itsepalvelukassaa, ja siinä punnitsin vihanneksia, niin en tietenkään tiennyt kaikkien nimiä englanniksi.. sai hetken haeskella luettelosta ennen kuin löytyi sopiva. Kuvia oli siis vain ihan yleisimmissä.

Ehkä taidan tosiaan olla muinaisjäänne, kun minun mielestä jo yleissivistykseen kuuluu tuntea mistä ruoka on peräisin ja miltä erilaiset raaka-aineet näyttävät. Mutta joo, siihenhän se kai täälläkin on menossa, ettei lapset tiedä mikä on kaali tai punajuuri kun eivät sellaista ole ikinä kotonaan nähneet :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Ehkä taidan tosiaan olla muinaisjäänne, kun minun mielestä jo yleissivistykseen kuuluu tuntea mistä ruoka on peräisin ja miltä erilaiset raaka-aineet näyttävät. Mutta joo, siihenhän se kai täälläkin on menossa, ettei lapset tiedä mikä on kaali tai punajuuri kun eivät sellaista ole ikinä kotonaan nähneet :/

Minä en koskaan tunnista naurista ja lanttua toisistaan, siis palasena :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Minä en koskaan tunnista naurista ja lanttua toisistaan, siis palasena :ashamed:

No eihän niitä erotakaan, mutta kyse oli tuoreesta naurisnipusta... Eikä ollut muuten lanttunippuja vaihtoehtona, mihin sekoittaa.

No eihän niitä erotakaan, mutta kyse oli tuoreesta naurisnipusta... Eikä ollut muuten lanttunippuja vaihtoehtona, mihin sekoittaa.

Mutta en minä oikein tunnista niitä oikein raaka-aineenakaan :ashamed: Kun siis syön niitä. Hei onko latva-artisokka sinulle tuttu? Minulla on niitä pari kaapissa, muistaakseni vain keittelin ne viimeksi. :)

Yhteistyössä