No nyt sitte saisin sen työpaikan, jonne on 60km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

puff

Jäsen
27.11.2008
126
0
16
Siis tämä on aivan järkkyä, et pitää taas päättää. Muistatte varmaan, kun just kyselin, et hakisitteko muut. Hain vaikken tiennyt, että jaksaisinko ajaa noin pitkään. Eli matka menee toisen kaupungin valojen läpi eli siinä menee aikaa..Ajattelin, et en saa sitä kuitenkaan. No..nyt ne tykkäis musta paljon, mutta käskivät muutaman päivän miettiä, et jaksanko jatkossa ajaa noin pitkää matkaa, kun he haluais vaki-ihmisen, et vähän epäilivät. Mä en osannut suoraan sanoo, et kuinka on ja lupasin miettiä. Olen siis irtisanonut itseni pari kuukautta sitten toisesta paikasta homeen takia.

Tää työpaikka olis tosi haasteellinen. Tarvittas kielitaitoa jne. ja toinen lähteeki siitä paikasta sen takia, ettei jaksa sitä painetta. No..palkkaa ei suoraan sanottu, mut otettiin toive vastaan. Nyt laskin, et sillä palkalla ja tollanen matka niin ei ole taloudellista hyötyä juurikaan. Olisin kotona vasta illemmalla. Nyt saan ansiosidonnaista saman verran käteen, kun palkasta jäis.. Mies joutus hoitaan sitte kaiken ja meillä rakentaminen puolessa välissä.

Juuri meidän mutsi sano, että miten ihana meille oli tulla, kun olin tosta homepaikasta ihan stressissä viime kevät-kesän ni kuulemma meillä ihan eri tunnelma, mä olen ollut rento ja lapset on ihan kuulemma erilaisia ja hyväntuulisia ja hän sanoi heti, ettei kande mennä. Lapset toivoo, et mä en sitä paikkaa ottas, kun kuulivat vierestä. Tyttö on ekaluokalla ja sano, että "ilmota sinne, että matka on liian pitkä" Mies sanoo, et tee, kuten tuntuu.

Nyt mä olen ihan sekasi, et mitä teen. Toisaalta haasteellinen työ, jossa vois kehittyä ja kasvaa. Toisaalta heti kysyttiin, ( tai ei miehet, mut yks nainen) et alanko tekeen lisää lapsia? eihän se olis saanu kysyä, mut en mä jaksanu piitata siitä. Mutku sekin on käyny mielessä, et jos me halutaan kolmas, se pitäis nyt tehdä, koska iltatähtee en halua. Ja kun ei voi kaikkee saada. Harmittaa, kun olis puoli tuntia lyhempi matka. Mut onko tämä sitte se mun elämäni tilaisuus, vai pilaanko perheeni ja oman elämän kamalalla stressityöllä, kun olen sellanen, et stressaan ihan kaikesta jo muutenki.voi kun tietäs, mitä tekis.

Hei, 60km ei ole paha. :)
Ota työ vastaan!
Työmatkaan tottuu aika nopiaa, ja työmatkaa on hyvä olla, kerkeää nollaamaan ajatukset. ;)
Mulla on työmatka pisimmillään ollut n. 40km.
Ja en kadu, rakastin sitä työtä.

Viimeksi muokattu:
Ei ole edes paha matka. Meillä ajaa muutama reilun satakilometriä suuntaansa, eivätkä ole moksiskaan. Tuon 60 kilometriä ajaa kyllä tuntiin, oli missä päin Suomea tahansa jos ei ihan tarvi kehäkolmoselta ajaa keskustaan.

Olis ehkä ennen haastattelua kannattanut miettiä palkka sellaiseksi, että kannattaa käydä töissä. Itse ajattelisin, että alle kolmen tonnin kuukausipalkan en tuota ajaisi, enkä ehkä vielä tuohonkaan rahaa.

Joo, siis se haastattelukutsu tuli hakemuksesta heti seuraavana päivänä ja se palkkakysely niin äkkiä, et vedin vaan saman palkan kun edellisessä paikassa..joo olis pitänyt miettiä ja harmittelen sitä oikeesti tosi paljon..en sen kummemmin miettinyt..sanoin vaan, etten sen alle tule..saisin vain 2200

No, sori nyt mutta jos sulle on työtä tarjottu etkä sitä ota, niin karenssia pukkuu. :( Ja sen työnantajan on velvollisuus ilmoittaa siitä työkkäriin.

Oletko muuten huomioinut tossa palkkajutussa että saat tod näk vähentää matkakulut verotuksessa.

joo..tää oli mol:in sivuilta, mut ei ole mitenkään työkkärin kautta sanottu, et hae. Et ilmottaako ne sitte työkkäriin? tää oli tosi mukavan olonen mies ja sanoi itse, et miettiä, et jaksaako ajaa, kun lapset on noinki pieniä (jännä et ajattelee lapsia) eli ne ottaa sitte toisen..eli kai se menis niin, et mä olen hakenut, mut en ole paikkaa saanut, vaan ovat valinneet toisen. en usko, et ilmottavat työkkäriin.

Itselläni on työmatka 63km/suunta ja haasteellinen työ ja painetta. Parissa vuodessa olen väsähtänyt reilusti! Arkena jää todella vähän aikaa lapsille ja senkin ajan olen väsynyt. Kotityöt jää viikonlopulle... 40km/suunta olisi vielä ok, mutta kyllä mä toivon nykyään löytäväni työn lähempää, jotta ei aina olisi tunne, että on tien päällä ja menossa väärään suuntaan... Harkitse tarkkaan! Onko työ sen arvoista?

Voi kun mä olisin saanut työpaikan jota hain melkein saman km matkan päästä kuin sinäkin. Palkka olisi ollut melkein sama, hieman pienempi. Kyllähän verotuksessa saa takaisin matkakuluja, että tasoittaahan se kuukausittaiset menot. Luuletko saavasi lähempää samanlaisen paikan? Tarviiko sinun oikeasti itsesi sitoa paikkaan monen vuoden ajaksi? Hae kokemusta, ja myöhemmin voi olla helpompi löytää vastaava tai parempi paikka lähempää kotia.

Joo, sitä tässä mietinki. Mies sano, et enkö muista, et sulle toi edellinen 30km:kin oli pitkä joinakin aamuina. Ja toi "katotaan miltä tuntuu" ei ole mun juttu. Lähden täysillä ja sitoudun hommaan. kestin homettaki kaks vuotta, kun en meinannu uskoo, ettei sitä kunnolla korjata. Ajattelen työnantajaa lähinnä, et he sano, et tässä on ollu näitä pätkäläisiä ja he haluaa ihmisen, joka sitoutuu tähän hommaan tosissaan, ja sen vuoksi mun täytyy miettiä matka tarkasti, etten sitte vuoden päästä väsähdä. ymmärrän kyllä heitä ja en haluais tuottaa pettymystä.

Mä lähtisin ja ainahan siitä voi irtisanoutua jos matka käy ylivoimaiseksi.

Peesaan, parempi kokeilla kuin olla kokeilematta ja mahdollisesti katua.
Itse ajan työmatkaa päivässä 80 km suuntaansa eli 160 km päivässä eikä tuohon matkaan meni kuin 45 min keskimäärin.
Asennoitunut työmatkaan niin, että se on hetki minun omaa aikaa, jolloin saan autossa kuunnella, mitä musaa haluan ja nollata pääni työasioista. Työmatkakulut saan verotuksessa huomioiduksi ja uudehko auto ei niin hirmuisesti polttoainetta hörppää, kun taloudellisesti ajaa...

Mä täällä kuukausi sitten kans kyselin että otanko työn joka on lähempänä mutta vain vuoden loppuun vai vakityön jonne on 60 km.. Otin vain määräaikaisen vaikka talon rakennus meilläkin kesken, ihan vaan lasten takia. Mä luulen että vaikka ite työ ei mulla ois ollu kovin rasittavaa, mulla ois ollu koko ajan huono omatunto siitä että matkat vie niin kauan ja oon aina niin myöhään kotona.. Ja vaikka matkat saa vähentää verotuksessa, mies laskeskeli tuot auton kulumista ja oli sitä mieltä ettei mitään järkeä, muutaman vuoden päästä pitäis ostaa taas uus auto. Mä luotan että jotain löytyy ennen sitä vuoden loppua, ei kylläkään ehkä ihan yhtä kiinnostavaa mutta mä laitan perheen ja varsinkin lapset nyt etusijalle.

Kuulostaa siltä, että olet jo päättänyt, että jäät kotiin ja haet vain ajatukselle tukea? Jos omalle kohdalle tuon ajattelisin, niin en lähtisi jos kerran rahallisesti ei vaikuta mitenkään! Harva nyt työn ilosta pelkästään uhraa 10-11 tuntia päivästä...
Olen ajanut 4 vuotta 50km:n matkaa ja vuoden 120km:n matkaa suuntaansa ja molemmat on pitkiä.

• Tykkää
Reactions: rops
Sä kuulostat ihan siltä, että et halua mennä sinne... siis älä mene.
Jos sun palkka on ollut ennekin 2200€, sä saat ansiosidonnaista nyt n. 1200€/kk. Pelkät bensat maksaisi n. 300€/kk. Eiks siitä nyt hiukan enemmän käteen jäisi kuitenkin kuin työttömänä... onko se riittävästi, sitä en tiedä.
Jos työ on erittäin vaativaa ja kansainvälistä, eikö palkan olisi syytä olla parempi kuin tuo... Mikäköhän ala on oikein kyseessä. Millainenkohan palkkakehitys olisi. Kannattaisi ehkäpä miettiä työtä myös pidemmällä aikavälillä kuin vuoden verran eteenpäin. Onko sun helppo saada työtä lähempää kotia? Saatko töitä helposti?
Mulla on 60km työmatka, enkä koe sitä pahana, 10 vuotta olen sitä ajellut jo...

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Sinuna jättäisin välistä jos vähänkään tuntuu ettei jaksa kulkea tuota väliä. Itselläni oli viime talvena 50km/suunta työmatkaa ja nyt ku sain työpaikan 500m päästä olen jaksanu paljon paremmin :) Tänä päivänä ei noilla työmatkavähennyksilläkään rikastu.

Alkuperäinen kirjoittaja matkatyöläinen;24894092:
Peesaan, parempi kokeilla kuin olla kokeilematta ja mahdollisesti katua.
Itse ajan työmatkaa päivässä 80 km suuntaansa eli 160 km päivässä eikä tuohon matkaan meni kuin 45 min keskimäärin.
Asennoitunut työmatkaan niin, että se on hetki minun omaa aikaa, jolloin saan autossa kuunnella, mitä musaa haluan ja nollata pääni työasioista. Työmatkakulut saan verotuksessa huomioiduksi ja uudehko auto ei niin hirmuisesti polttoainetta hörppää, kun taloudellisesti ajaa...

ajatko sä koko matkan ylinopeutta? mä ajan 50 km 40 minuuttiin....

on sitä tullut ajettua jokunen vuosi 100 km Helsinkiin töihin haastavan työn vuoksi, itse kun en viihdy ihan missä tahansa töissä vaan kaipaan haasteita. nyt on sitten mahdollisuus tehdä samaa työtä etänä :)

Joo saan nyt ansiosidonnaista käteen n.1270 tai alan näitten lomakorvausjaksotusten jälkeen saamaan..no tosta 2200 ottaa pois verot (esim. 15 matkan ja lainan takia) sitte muut pakolliset maksut, sitte toisen lapsen iltapäivähoito 80 ja toisen kokopäivähoito n.260 euroa, sitte bensat maksaa varmaan 200 tai enemmänki..eli laskin, et tolla palkalla jää käteen n.20euroo enemmän, kun olen kotona työttömänä..sit me jouduttas vaihtamaan autoa, kun toi uudempi meillä vie 98 bensaa ja kuluttaa aikasta paljon. On mulla sitte toinen pikkuauto, mut sillä en varmaan uskaltais tollasta matkaa kulkee. Kyse on taloushallinnon paikasta.

niin ja ajoin sen matkan haastatteluun niin katoin, et vajaa tunti meni ajaessa, mut valot oli aika paljon vihreellä kaupungissa ja ajoin ylinopeutta vähän. Tosin nyt kun vaihtuu talvirajoitukset niin 80 pitäis ajaa...

Yhteistyössä