No nyt sitte saisin sen työpaikan, jonne on 60km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, siis se haastattelukutsu tuli hakemuksesta heti seuraavana päivänä ja se palkkakysely niin äkkiä, et vedin vaan saman palkan kun edellisessä paikassa..joo olis pitänyt miettiä ja harmittelen sitä oikeesti tosi paljon..en sen kummemmin miettinyt..sanoin vaan, etten sen alle tule..saisin vain 2200

Kerroit, että työpaikka olisi haasteellinen. Ei kyllä näytä olevan palkan perusteella, luulisin että silloin puhuttaisiin jo tuollaisesta vähintään 4000 e palkasta ellei enemmänikin.

Eli haasteita olis, mut mikä on nyt tärkein. Mut se, et teen niin tai näin ni kumpaa kadun sitte enemmän. voi näitä naisen päätöksiä.olisko miehelle helpompaa. En ole vielä päättänyt. Perjantaina soitetaan mulle.

Joo, siis sen takia mua harmittikin, kun ensin puhuttiin toisen miehen kanssa palkasta ja sitte alettiin puhua, et mitä kaikkee tuohon kuuluu..niin se olikin tosi haasteellinen homma..eli mua harmitti se, et olin sanonut palkkatoiveeks niin pienen palkan..en tiedä, maksaisko ne mulle sitte vielä enemmän.esim. eri yrityksiäkin on kolme ja sitte voisin joutua oleen jonkin verran myös ihan toisella paikkakunnalla, johon on sitte mun kotoo sama matka, mut ihan eri suuntaan.

Mul on 65 km suuntaansa työmatka, tosin on aika liikkuva työ joten ei tarvi joka päivä tota ajaa. Lapset on myöskin meillä pieniä. Onhan se rankkaa välillä, varsinkin nyt kun on pimeetä aamulla ja kohta on pimeetä kun pääset kotiin. Mutta mä halusin jalkaa oven väliin ja uskon että tää ajomatka ja haasteellinen työ palkitsee vielä myöhemmin. Mutta silmät on auki kyllä muiden paikkojen suhteenki..

Joo, siis sen takia mua harmittikin, kun ensin puhuttiin toisen miehen kanssa palkasta ja sitte alettiin puhua, et mitä kaikkee tuohon kuuluu..niin se olikin tosi haasteellinen homma..eli mua harmitti se, et olin sanonut palkkatoiveeks niin pienen palkan..en tiedä, maksaisko ne mulle sitte vielä enemmän.esim. eri yrityksiäkin on kolme ja sitte voisin joutua oleen jonkin verran myös ihan toisella paikkakunnalla, johon on sitte mun kotoo sama matka, mut ihan eri suuntaan.

Ymmärsin, että sieltä on lähdössä toinen työntekijä pois työpaineiden vuoksi. Sekin kertoo jo jotain työnantajasta. Hyvästä työpaikasta ei yleensä lähdetä työpaineiden vuoksi.

Kun ne perjantaina soittaa niin sanot, että koska sinulta kysyttiin palkkatoive, ennen kuin työn haasteellisuus sinulle selvisi, haluat muuttaa palkkatoivettasi. Sitten kerrot sen summan mikä sinun mielestäsi pitäisi saada tuosta hommasta ja että tulisit töihin. Ja jos tuntuu että et halua kulkea tuota matkaa, niin et ota työtä vastaan.

[QUOTE="vieras";24894301]Ymmärsin, että sieltä on lähdössä toinen työntekijä pois työpaineiden vuoksi. Sekin kertoo jo jotain työnantajasta. Hyvästä työpaikasta ei yleensä lähdetä työpaineiden vuoksi.[/QUOTE]

Ja jos työhaastattelussa kysytään lapsentekoaikeista, ei ole edes laillista. Vaikuttaa hieman epämääräiseltä firmalta.

En ottaisi työtä varsinkin kun teillä on lapsia. Minulla on 8 tunnin työpäivät ja työmatkaan menee noin 1 tunti yhteen suuntaan eli päivät on keskimäärin 10-tuntisia ja en tykkää kyllä yhtään. Työmatka on reilut 10 km, mutta täältä ei pääse nopeammin kuin tunnissa. Tuntuu, ettei ehdi tehdä yhtään mitään....

Vinkkinä ensikertaan, AINA kannattaa laittaa muutama satanen ekstraa palkkatoiveeseen. Ne on neuvoteltavissa ja mitä hyötyä vaihtaa työtä jos palkka pysyy samana?

En ottaisi työtä varsinkin kun teillä on lapsia. Minulla on 8 tunnin työpäivät ja työmatkaan menee noin 1 tunti yhteen suuntaan eli päivät on keskimäärin 10-tuntisia ja en tykkää kyllä yhtään. Työmatka on reilut 10 km, mutta täältä ei pääse nopeammin kuin tunnissa. Tuntuu, ettei ehdi tehdä yhtään mitään....

Tule tänne maaseutukaupunkiin. Se on 10 minuutta ja 10 km omalla autolla, muulla ei pääse.

"Aika on rahaa."

Joo, opin ainakin ton palkkajutun..vitsit, kun harmittaa, et sanoin mitään heti. Mä olen niin huono pyytään mitään. tyyliin ilmaseks tekisin, kun ajattelen, et jos en olekaan niin hyvä, kun ne luulee, niin eipä ainakaan voi sanoo, et olisivat maksaneet liikaa..

Mieti, olisitko lähdössä isommalla palkalla. Jos olisit, niin et menetä mitään, jos sanot, että olet miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että palkkaa pitäisi saada enempi ja kerrot toiveesi. Jos toiveesi on liian iso, niin et saa paikkaa ja voit jäädä kotiin. Jos saat paikan, niin parempi palkka kompensoi työmatkoihin kuluvaa aikaa. Laita riittävästi lisää palkkapyyntöön.

Joo saan nyt ansiosidonnaista käteen n.1270 tai alan näitten lomakorvausjaksotusten jälkeen saamaan..no tosta 2200 ottaa pois verot (esim. 15 matkan ja lainan takia) sitte muut pakolliset maksut, sitte toisen lapsen iltapäivähoito 80 ja toisen kokopäivähoito n.260 euroa, sitte bensat maksaa varmaan 200 tai enemmänki..eli laskin, et tolla palkalla jää käteen n.20euroo enemmän, kun olen kotona työttömänä..sit me jouduttas vaihtamaan autoa, kun toi uudempi meillä vie 98 bensaa ja kuluttaa aikasta paljon. On mulla sitte toinen pikkuauto, mut sillä en varmaan uskaltais tollasta matkaa kulkee. Kyse on taloushallinnon paikasta.

Tässä ei nyt ihan mene matematiikka kohdilleen... Jos sulla oli edellisessäkin työpaikassa palkka 2200€/kk, niin miten sun työttömyyspäiväraha voi olla 1270€/kk KÄTEEN???

Joo, opin ainakin ton palkkajutun..vitsit, kun harmittaa, et sanoin mitään heti. Mä olen niin huono pyytään mitään. tyyliin ilmaseks tekisin, kun ajattelen, et jos en olekaan niin hyvä, kun ne luulee, niin eipä ainakaan voi sanoo, et olisivat maksaneet liikaa..

Naiset, naiset... ja sitten vielä joku kehtaa valittaa, että miksi miehet saa parempaa palkkaa. Ei se palkka koskaan nouse, jollei osaa pyytää. Ja tosiaan työpaikanvaihdon yksi perusasioista on se, että uudesta paikasta pitää saada parempaa palkkaa kuin edellisestä, jos työnkuva pysyy yhtään samana tai jopa muuttuu vaativammaksi.

Hain paikkaa sen vuoksi, et se oli niin mielenkiintoisen oloinen ja ajattelin, et toi matka varmaan kuitenkin menee...eli sitte ku kävin haastattelussa ja ajoin ton matkan yhteen suuntaan en enää tiennyt, et meneekö se. Aloin pohtia perheen puolelta asiaa. Siis en epäilis yhtään, jos mulla ei olis lapsia. Toi paikka on ihanteellinen paikka työkokemuksen kannalta. Eihän se sillon haittais, jos mies on illat raksalla ja mä töissä. Mut nyt se tilanne olis, et mies hakis lapset hoidosta ja lähtis samalta oven avaukselta, kun mä tulen ja kerkeis olla siellä vähemmän aikaa. Nyt mä olen hoitanut ihan kaiken kotona ja koululainen on saanut tulla suoraan kotiin. Menis sitte iltapäivähoitoon, mitä se inhoo kuulemma. Mut halusin vain sellasten ajatuksia, jotka ehkä on siinä tilanteessa, et miten se handlataan toi perhe-elämä.

Mä vaan mietin niin lopullisesti kaikkee. En osaa olla itsekäs. Eli mietin nyt sitäki, et nyt pitäis osata päättää, hommataanko me koskaan kolmatta lasta. Jos hommataan, niin en uskalla sitoutua tähän paikkaan, koska multa sitä kysyttiin.

Niin ja kyllä..saan kuukaudessa käteen n. 1270...

Ensinnäkin sä olet jo selvästi päättänyt ettet sitä työtä vastaanota ja haet nyt vaan tukea tälle päätöksellesi. Sen verran on selittelyn makua koko ajan, tunnistan tuon piirteen ihan itsestäni.

Lisäksi en oikeasti jaksa ymmärtää näitä ihmisiä, jotka tosiaan ovat mieluummin työttömiä kuin menevät töihin...

Siis en ihan oikeesti tiedä, mitä teen. Mutta tätä ihmettelen, et onko oikeesti niin, et nykyään vain työ merkkaa? Scindapsus: Siis ilman muuta mun täytyy laskea esim. et jääkö tollasesta kulkemisesta käteen mitään. Ja etkö itse ajattele lapsia? onko niin, et nykyään äidit on niin itsekeskeisiä ja työkeskeisiä et tehdään mukulat ja heitetään ne päiväkotiin muiden hoidettaviks? etkö sinä miettisi, et kärsiikö perhe? Ei tämä ole helppo päätös, koska vaakakupissa ovat mahdollinen ura ja toisessa perhe ja avioliitto. Tottakai aina joku kärsii, mut pitää vain miettiä omat arvot, et mikä on tärkeintä. Mun siskoki sano, et ilman muuta töihin. Nykynaisen elämä on sellasta, et töihin vaan ja lapset hoitoon. Mut haluanko siihen stressiin ja sen vuoksi halusin kuulla mielipiteitä sellasilta, jotka kulkee tollasia matkoja, et kuinka se arkielämässä vaikuttaa kaikkeen. Ja sit vaan plussat ja miinukset paperille.

Jos mä olisin itsekäs luonne niin ottasin työpaikan heti vastaan ajattelisin, et mä jätän sen sitte jos se tuntuu mahdottomalta. Mutta kun en ole, niin mietin, vaikkei joo tarvis, mut silti, et mitä se tekee työnantajalle taas kouluttaa uusi ihminen hommaan. Et pitäis kuitenki löytyä sitä sitoutumista hommaan.

Esimerkiks, jos työ ei olis stressavaa niin matka ei välttämättä olis niin paha, mut jos on sekä työ stressaavaa, että sitte matka niin sitte ilta on ihan stressinä. Ja sitte vaan kiukkuaa ja huutaa lapsille jne..mut jos se työ oliski ihanaa ja siitä sais voimaa niin ehkä sitä sitte jaksais. Nämä on vain näitä päättämättömän ihmisen mietteitä. Ehkä paremmin selviää itselle, kun näin kirjottaa ruudulle ajatuksia. Jos siis kyseessä olis 30km matka en miettis yhtään, ottasin heti paikan vastaan ilomielin.

Ap, mitä veikkaat, sitten kun lähempää aukeaa sellainen työpaikka jonka haluat, kumpi on todennäköisempää:

- saat paikan, koska sulla on näyttää hyvä työtodistus mielenkiintosesta ja haasteellisesta tehtävästä
- saat paikan, koska oot ollu kotona vuoden koska sua ei huvittanu käydä töissä

Hain paikkaa sen vuoksi, et se oli niin mielenkiintoisen oloinen ja ajattelin, et toi matka varmaan kuitenkin menee...eli sitte ku kävin haastattelussa ja ajoin ton matkan yhteen suuntaan en enää tiennyt, et meneekö se. ..

Oliko eka kerta, kun ajoit sen matkan? Se tuntuu alussa aina pidemmältä :D Siihen tottuu kuitenkin aika nopsa..... Kuukauden-parin päästä se matka menee jo rutiinilla.

Onko missäpäin Suomea? Ihmettelen kanssa tota palkan vähyyttä?? Varsinkin jos työ vaativa ja kansanvälinen... Noissa kriteereillä tienaa taloushallinnossakin (paitsi jossain tilitoimistossa), vaikka muuten aika huonosti palkattu ala onkin.

Sinä et vaikuta olevan menossa tuohon työhön. itse menisin, koska pidän työssä olosta enemmän kuin tyttömänä olosta. Myös uusi työpaikka aukeaa helpommiin sellaiselle, joka jo on töissä. LÄhtisin ja katsoisin, miten jaksan. Ja jos en jaksaisi, etsisin uuden työpaikan. Lapsia saa tehdä, vaikka olisi töissä míssä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus

Yhteistyössä