No voi...päiväkotipaikoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no voi....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no voi....

Vieras
Siis ihan oikeesti pitääkö päiväkotipaikka hakea joka vuosi uudestaan? :O Mä oon tyhmänä luullut, että paikka on voimassa kunnes itse ilmoitan muutoksesta tai lapsi menee kouluun. Tai sitten päikky ilmoittaa esim. paikan vahtumisesta. Eli mä hain tammikuussa lapsille päiväkotipaikkoja (kesäkuusta alkaen) ja mun olisi pitänyt maaliskuussa sitten anoa ne uudelleen uudet kaavakkeet täyttämällä, vaikkei ekoihin hakemuksiinkaan ole vielä reagoitu mitenkään!? Mistä tänkin olisi voinut tietää :( Onneksi tuttu sivulauseessa mainitsi et hakuaikakin taas meni umpeen ja just muisti tehdä uudet hakemukset. Ja juu, ekaa kertaa teen tätä hommaa kun aloitan työt kesäkuussa hoitovapaiden jälkeen...Toinen tyhmä kysymys; ilmoitetaanko lapset kouluunkin joka vuosi vai vaan ekalle mennessä? Ihan vaan sillä, etten missaa sitäkin B)

No ei tarvii joka vuosi hakea. Ainakin Helsingissä hakemus on voimassa vuoden. Päivähoitopäätöksessä lukee: "...kunnes lapsi siirtyy kouluun." Tosin esiopetukseen pitää kuitenkin hakea, samalla ilmoitetaan jos tarvitsee esiopetuksen lisäksi edelleen päivähoitoa.

Mutta tuliko sulle päivähoitotoimistosta viestiä että ette saa paikkaa tai jotain muuta?
Eli sun lapset eivät vielä ole olleet päiväkodissa?
Tokihan paikka tulee osoittaa, koska teillä on hoidon tarve heti kesällä.
Eri asia jos hakee hoitopaikkaa kauden alusta, niin silloin siihen on se tietty aika jolloin paikat haetaan.

Mutta tuliko sulle päivähoitotoimistosta viestiä että ette saa paikkaa tai jotain muuta?
Eli sun lapset eivät vielä ole olleet päiväkodissa?
Tokihan paikka tulee osoittaa, koska teillä on hoidon tarve heti kesällä.
Eri asia jos hakee hoitopaikkaa kauden alusta, niin silloin siihen on se tietty aika jolloin paikat haetaan.

Ei ole tullut vielä mitään viestiä ja mä oon ymmärtänyt, että yhteydenotto tulee täällä aika viime tingassa, siis tieto paikan saamisesta ja sijainnista. Kesäkuun alusta tarve siis vasta. Joten en mä oikeastaan ole vielä odottanutkaan päätöksen saamista. Mut mä luulin tuttavan kertomuksen perusteella, että se mun tekemä hakemus olisikin ollut voimassa vaan kesä-heinäkuun ja että seuraavaa kautta (elokuu 2012-heinäkuu 2013) olisi pitänyt tehdä uusi hakemus nyt maaliskuun alussa, jolloin oli hakuaika ensi syksyn päikkypaikkoja varten :)

ap:lle sen verran että kannattaa hiukan kysellä paikan perään. Paikkakunnasta riippuen voi olla että paikkaa saatetaan tarjota melkoisen kaukaa ja viime tingassa voi olla ettei sitä saa enää vaihdettua..

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;25891510:
Meillä on aikaisempina vuosina joutunut joka vuosi hakemaan paikkaa uudelleen. Nyt ei enää tarvitse. Paikka pysyy kunnes koulu alkaa.

Meillä täytetään se hakulomake joka kevät ja se on ns varmistus että lapsi jatkaa - kunta ei oo vaan erikseen tehnyt siihen lomaketta. On kuulema paljon sellaisiakin jotka ei irtisano paikkaa vaan ovat sitä mieltä että se loppuu heinäkuun lopussa = ei tartte sanoa että eevastina ei tule elokuussa enää tähän päiväkotiin

Ei tartte hakea kuin kerran päivähoitopaikkaa.Erikseen haetaan eskarihakemus + päivähoitohakemus ja paikka ei ole voimassa,ainakaan Vantaalla, siihen asti,kun koulu alkaa vaan 31.7 asti.Jos hoidon tarvetta on elokussa ennen koulun alkua se tulee sitten hakea erikseen.

[QUOTE="odyssey";25891559]Ei tartte hakea kuin kerran päivähoitopaikkaa.Erikseen haetaan eskarihakemus + päivähoitohakemus ja paikka ei ole voimassa,ainakaan Vantaalla, siihen asti,kun koulu alkaa vaan 31.7 asti.Jos hoidon tarvetta on elokussa ennen koulun alkua se tulee sitten hakea erikseen.[/QUOTE]

Tuo on muuten aika hyvä juttu tietää, koska meidän lapsen päiväkoti menee aina juhannukselta kiinni yli kuukaudeksi, joten lapsi ei saa sitten eskarin jälkeisenä kesähoitoa..Varahoitoon en nimittäin vie.

[QUOTE="vieras";25891550]Meillä täytetään se hakulomake joka kevät ja se on ns varmistus että lapsi jatkaa - kunta ei oo vaan erikseen tehnyt siihen lomaketta. On kuulema paljon sellaisiakin jotka ei irtisano paikkaa vaan ovat sitä mieltä että se loppuu heinäkuun lopussa = ei tartte sanoa että eevastina ei tule elokuussa enää tähän päiväkotiin[/QUOTE]

UUPS! oisko meilläkin sitten noin :O

ap:lle sen verran että kannattaa hiukan kysellä paikan perään. Paikkakunnasta riippuen voi olla että paikkaa saatetaan tarjota melkoisen kaukaa ja viime tingassa voi olla ettei sitä saa enää vaihdettua..

Täällä on vain yksi päikky ja yksi ryhmis, ja ne on vierekkäin :) Joten paikka ei ole sikäli merkityksellinen. Tieto tulee vain siitä, että onko paikka päikyssä (niin kuin anoin) vaiko ryhmiksessä. Ja tietty ryhmä on sitten nimetty.

Joka maaliskuu haetaan sitä. Tulkitsen sen siis "vahvistamiseksi" että jatkaa samassa paikassa. Saa sillä toki hakea toisestakin hoitopaikasta. Ei siinä ole toki epäilystäkään, että ei voisi jatkaa vanhassa hoitopaikassa...

Eli käytännöt selvästi vaihtelee kunnittain. Täytyy ottaa yhteyttä päivähoidon ohjaajaan heti maanantaina! Onneksi on vielä se 4kk ennen elokuun alkua, niin ei ainakaan jäädä ilman paikkaa ensi syksynä :)

Yhteistyössä