Noniin. Antakaa tulla ja palauttakaa mut järkiini. Olen toinen nainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei sateenvarjoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seuraava - muuta en voi sanoa. Turhaa sä roikut tuossa, kuten joku sanoin, hän on koko tuon ajan rakastellut vaimoaan ja varmasti antanut niitä kauniita sanoja hänellekin. Sinä todellakin olet se TOINEN nainen joka ei ikinä nouse ykköseksi. Sulla luultavasti on joku yksittäinen ominaisuus/luonteenpiirre josta tämä mies pitää (ja joka on ehkä heikko kohta hänen vaimossaan) ja sitä hän käy aina testailemassa kanssasi.

Itse esim huomaan nauttivani joskus - huom vaan joskus - oikein teoreettisten ihmisten kanssa keskustelusta. Mieheni ei millään muotoa ole sitä, eikä tarvitsekaan. En jaksaisi sitä selvittämistä päivästä toiseen... mutta huomaan nauttivani parin kolleegan kanssa juttelusta vain siksi että he edustavat tuota teoreetikko kastia ja mieluusti hakeudun heidän kanssaan jutulle. Ehkä sinä olet miehelle sama kuin nuo teoreetikot mulle, mutta ette ole osanneet pitää miehen ja naisen välistä ystävyyttä vain ystävyytenä.

Meillä ainakin vielä menee ihan hyvin kymmenen vuoden jälkeen suhteessa, joka alkoi ystävyydellä molempien ollessa tahollaan naimisissa, erottiin molemmat ja suhde syveni rakkaudeksi, jota se on vieläkin. Ja emme ole toisiamme pettäneet:) vielä ainakaan.

Onpa täällä lapsellista porukkaa.
On lapsellista väittää, ettei mun mieheni ikinä pettäis. Ja on lapsellista väittää, että kukaan ei ole ikinä löytänyt oikeaa rakkautta ollessaan parisuhteessa toisen kanssa.
On olemassa pettäjiä ja sitten "pettäjiä". Pettäjät ovat kroonisesti itsetunto-ongelmaisia, ja nämä pettävät aina. "Pettäjät" ovat niitä, jotka ovat syystä tai toiseesta ajautuneet pariuhteeseen jonkun "ihan kivan" kanssa, ja tapaavat myöhemmin elämässään sen ihmisen, jonka kanssa rakkaus on Rakkautta isolla ärrällä.

Onko tällä palstalla mun lisäksi ketään muuta _aikuista_ joka ymmärtää, ettei kaikki ole aina joko-tai? Et sä voi niputtaa ihmisiä kahteen kategoriaan, mikään tässä maailmassa ei vain ole niin yksinkertaista.

On lapsellista väittää, ettei mun mieheni ikinä pettäis. Ja on lapsellista väittää, että kukaan ei ole ikinä löytänyt oikeaa rakkautta ollessaan parisuhteessa toisen kanssa.
On olemassa pettäjiä ja sitten "pettäjiä". Pettäjät ovat kroonisesti itsetunto-ongelmaisia, ja nämä pettävät aina. "Pettäjät" ovat niitä, jotka ovat syystä tai toiseesta ajautuneet pariuhteeseen jonkun "ihan kivan" kanssa, ja tapaavat myöhemmin elämässään sen ihmisen, jonka kanssa rakkaus on Rakkautta isolla ärrällä.

Onko tällä palstalla mun lisäksi ketään muuta _aikuista_ joka ymmärtää, ettei kaikki ole aina joko-tai? Et sä voi niputtaa ihmisiä kahteen kategoriaan, mikään tässä maailmassa ei vain ole niin yksinkertaista.

No jokainen tajuaa että jos tuollainen pelleily kestää vuoden, jopa vuosikausia, niin kysymys on jostain muusta kuin aidosta rakkaudesta miehen puolelta. Sen ymmärrän että ihastuu/rakastuu toiseen kun on vielä suhteessa, ja silloin se vanha suhde yleensä loppuukin hyvin äkkiä. Jos sä oikeasti olet palavasti rakastunut toiseen ja tiedät olevasi väärässä suhteessa, niin kyllä sä sen päätöksen teet äkkiä, eikä ainakaan sen toisen puoliskon tartte sun tunteitas pohtia jollain kaksplus-palstalla.

Uskon tähän myös, voi ajautua pettäjäksi jos ja kun oma suhde ei ole tyydyttävä ja siinä voi huonosti. Irrottaminen ei ole aina ihan helppoa- Mutta jos antaa tilanteen vaan jatkua vuosikausia niin kyllä silloin on vaan jonkun asteen itsetunto-ongelmainen pettäjä vaan.

No mua myös ärsyttää mustavalkoisuus näissä asioissa... sekä se, että yleensä aina kuulee, että joku "vei" puolison joltakin...siis miten ketään viedään väkisin? Enkä ole sitäkään mieltä, että juuri minun mieheni ei voisi pettää MINUA, onneksi niin ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole käynyt. Ei ketään ihmistä voi pitää missään talutushihnassa.

Näinpä. Ketään ei voi omistaa. Jokainen on vastuussa vain itsestään ja omista tunteistaan. Ei kenenkään toisen teoista.

Maailman on täynnä eronneita ja uudelleen rakastuneita ihmisiä, sellaisiakin, jotka ovat rakastuneet ollessaan parisuhteessa. On itsensä pettämistä väittää, ettei sellaista ikinä tapahdu.

Ajaudutte. Millä tavalla? Törmäätte sattumalta?

Ehkä mies todellakin on sinuun ihastunut tai rakastunut. Tuollainen vaivihkainen, salainen tapailu ja yhteen "ajautuminen" (hei ihan oikeasti, kyllä teillä on siinä itsellännekin osaa ja arpaa, eivät asiat teistä riippumatta tapahdu) tuo kuitenkin varmaan jotain hohtoa, pääsette näkemään koko ajan toisistanne niitä hyviä puolia ja voitte ylläpitää sitä mielikuvaa jostain elämää suuremmasta. Kun oma elämä tympii, voi ajatella että on olemassa jokin mystinen suuri rakkaus, jonka kanssa eläisi jos olosuhteet eivät olisi ajaneet erilleen. Vaikka todellisuudessahan sen valinnan olisi itse voinut tehdä.

Hifistelyt sikseen, mun mielestä iso osa ihmisen (miehen tai naisen) viehätysvoimaa on, että tietää mitä haluaa. Voi sitä pitkässä parisuhteessa tulla tunteita toista kohtaan, mutta sitten pitää ruveta tkemään päätöksiä. Luulenpa että tarpeeksi kauan "juupas-eipäs" pohdintaa katsellessa ne romanttiset tunteet itseltä kuolisi ja tilalla alkaisi elää pieni halveksunta. Oli sitten ottajana tai jätettävänä.

Ota tilanteesta irti se minkä saat. Nauti tästä hetkestä.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2083692/Why-men-ALWAYS-cheat-love-partners-dont-want-leave-them.html

Jos mies on mennyt suutelun asteelle (ja vielä senkin jälkeen jatkanut samalla linjalla), vaikka tietää olevansa varattu, hän arvostanee ennen kaikkea helppoa elämää ja pientä vipinää. Naisia hän tuskin arvostaa; pätee sekä vaimoon että sinuun. Vaimo taitaa huolehtia hänen syömisistään, juomisistaan ja siivouksesta, joten hyvää ja ilmaista taloudenhoitajaa ei voi jättää?

Miehen kiinnostumattomuus seksiin saattaa joko olla yritys saada sinut ensin syvemmälle loukkuun tai sitten vaihtoehtoisesti miehellä ei ota eteen, joten hän tyytyy ottamaan ilon irti niistä asioista, joista saa.