Noniin... Äsken sitten sovittiin 2v4kk tytön kanssa, että tissittelyt loppu tähän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 16+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 16+5

Vieras
Mitenköhän pitkään se muistaa sen. Sanoo, että vauva saa sitten maitoa eikä ole yhtään pahoillaan, kun puhuu asiasta. Toinen juttu voi olla sitten huomenaamulla, kun herää ja olisi sen tissimaidon aika hänen mielestään.

No onneksi on tollanen jolle voi asian selittää ja joka sen ymmärtää, mutta voi se silti harmittaa.

Haikea olo on itselläkin, vaikka koko ajan on tiennyt että pian tämä pitää lopettaa.

Nyt päätin, että loppuu kun maitokin alkoi taas muuttua sellaiseksi kellertäväksi mitä se on ihan siellä alussa. Kätilö tosin ei käskenyt lopettaa, mutta th sanoi, että jospa nyt lopettaisit. Th sanoi, että näitä aina joskus näkee että se maito muuttaa koostumustaan hormonien takia noin. Toisillahan se loppuu se maidontulo tai sitten se alkaa maistua jotenkin pahalta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mikäs tuon ikäisessä lapsessa on vikana?

No eihän siinä tuon ikäisen kohdalla ole enää mitään järkeä!En ymmärrä miksi äitien pitää pitää isoja lapsia vielä vauvoina?Tuon ikäinen on jo iso tyttö!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No eihän siinä tuon ikäisen kohdalla ole enää mitään järkeä!En ymmärrä miksi äitien pitää pitää isoja lapsia vielä vauvoina?Tuon ikäinen on jo iso tyttö!

Iso tyttö? 2v4kk? Iso tyttö on 15-v!!

Eiköhän ole jokaisen ihan oma asia miten kauan imettää.. mun mielestä on törkeetä arvostella sitä miten kauan kukakin imettää.. tai surullista että joku vaivautuu sellaista asiaa arvostelemaan joka tasan kuuluu äidille ja lapselle, ei muille!!
Kun siis puhutana kuitenkin vielä pienestä lapsesta..

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Eiköhän ole jokaisen ihan oma asia miten kauan imettää.. mun mielestä on törkeetä arvostella sitä miten kauan kukakin imettää.. tai surullista että joku vaivautuu sellaista asiaa arvostelemaan joka tasan kuuluu äidille ja lapselle, ei muille!!
Kun siis puhutana kuitenkin vielä pienestä lapsesta..

niinpä!!

Mun mielestä imettämisen raja menee tavallaan siinä puhumisessa eli kun lapsi osaa itse pyytää tissiä tai voi huutaa että tuus tissille niin siihen saa sitten loppua..

lapsi on liian iso imetettäväksi silloin, jos hänen kanssaan voi sopia imetyksen lopetuksesta. eiköhän tuo ole äidin asia päättää ja myöskin pysyä päätöksessä. en voi mitään, mutta mielestäni normaalia on imettää vuoden ikään, ei kauempaa.

Taitaapi olla enemmän äidille vaikeeta se imetyksen lopettaminen jos täytyy vielä isojen ipanoidenkin antaa tissiä syödä.. Eihän se maitokaan enää mitään ravitsevaa ole eikä tuon ikäisellä enää mitään imemistarvetta ole..

Luultavasti alussa on hankalampiakin päiviä, mutta kyllä se siitä. Äkkiä lapset siihen tottuu. Ja voithan muistuttaa, että on jo iso tyttö ja nyt pitää säästää varastoon vauvalle mammaa. Muistan tuon tunteen, on se niin omituista, kun sitten yhtäkkiä sitä imetettävää ei enää ole. Mutta eipä sulla kauaa mene kun taas on =)

En ole lapselleni tuolla mitään hallaa tehnyt vaan päinvastoin. Imetyksen edut ei häviä, vaikka imettäisi taaperoakin. Ja mitä tulee ekaluokkalaisen imetykseen niin meillä ei vielä tässä iässä käydä kouluja vaan kyseessä on tosiaan pieni lapsi.

Ja imetystä suositellaan kuitenkin jatkettavaksi 2v ja jopa yli jos se sopii sekä äidille että lapselle. Eikä kyse ole vain mistään kehitysmaista. Tyttöni syö kyllä ihan normaalia ruokaa ja juo mukista tavallista maitoa, on tehnyt niin 1 vuotiaasta. Ei ole siis mitään haittaa tai pois keneltäkään, jos hän joskus kotona tissitteleekin. Aika monet nukuttaa lapsiaan vielä 4 vuotiaana jollain iltavellipullolla eikä meillä ole tissille nukahdettu sitten 2kk iän. Tuttiakaan ei ole ollut vaikka niitäkin näkee kaupassa aika isoilla. Tätä imetystä ei ole kukaan nähnyt enää aikoihin.

Ja mitä tulee sairaisiin ajatuksiin niin ne on sitten jokaisen omassa päässä eikä sen imettäjän.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Taitaapi olla enemmän äidille vaikeeta se imetyksen lopettaminen jos täytyy vielä isojen ipanoidenkin antaa tissiä syödä.. Eihän se maitokaan enää mitään ravitsevaa ole eikä tuon ikäisellä enää mitään imemistarvetta ole..

Kuule, jos oot tuot mieltä, että tuon ikäsellä ei ole imemistarvetta, niin miksi sitten jotkut *PIIP* antavat jopa kolme neljä vuotiaalle vielä tutin????

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

samaa mieltä, meillä lapsi 1v10kk, syö itse, pukee vaatteensa itse, hakee lelunsa itse, kerää lelunsa itse, tekee paljon asioita ihan itse, puhua pulputtaa minkä ehtii ja sitä vielä pitäis imettää :x hyi helv.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain0:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi:

Kuule, jos oot tuot mieltä, että tuon ikäsellä ei ole imemistarvetta, niin miksi sitten jotkut *PIIP* antavat jopa kolme neljä vuotiaalle vielä tutin????

en ymmärrä sitäkään, meillä tutti loppui 1vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuper.:
En ole lapselleni tuolla mitään hallaa tehnyt vaan päinvastoin. Imetyksen edut ei häviä, vaikka imettäisi taaperoakin. Ja mitä tulee ekaluokkalaisen imetykseen niin meillä ei vielä tässä iässä käydä kouluja vaan kyseessä on tosiaan pieni lapsi.

Ja imetystä suositellaan kuitenkin jatkettavaksi 2v ja jopa yli jos se sopii sekä äidille että lapselle. Eikä kyse ole vain mistään kehitysmaista. Tyttöni syö kyllä ihan normaalia ruokaa ja juo mukista tavallista maitoa, on tehnyt niin 1 vuotiaasta. Ei ole siis mitään haittaa tai pois keneltäkään, jos hän joskus kotona tissitteleekin. Aika monet nukuttaa lapsiaan vielä 4 vuotiaana jollain iltavellipullolla eikä meillä ole tissille nukahdettu sitten 2kk iän. Tuttiakaan ei ole ollut vaikka niitäkin näkee kaupassa aika isoilla. Tätä imetystä ei ole kukaan nähnyt enää aikoihin.

Ja mitä tulee sairaisiin ajatuksiin niin ne on sitten jokaisen omassa päässä eikä sen imettäjän.

Miksi sitä imetystä sitten haluat/haluatte jatkaa, jos siitä ei ole mitään "hyötyäkään" kenellekään?
Ja ihan hyvällä kysyn, en mitenkään pahalla.

On syönyt aamuisin herätessään sitä tissiä eikä roiku siinä tissillä huvin vuoksi. Syö ja lopettaa sitten. En ole mikään huvitutti ollut. Siinä tapauksessa tyttö tahtoisi aina harmin tullen tissille ja pitäisi sitä suussaan sen paremmin mitään syömättä. Selkeä ero.

Yhteistyössä