Ja maailman terveysjärjetön imetys suositus on 6kk täysimetys ja osittais imetys 2v.ikään saakka.Suomessa vain lekurit eivät uskalla tätä suositusta ottaa käytäntöön,pelkäävät etteivät äidit kestä syyllisyyttä jos imetys ei onnistu.
Ja neuvolatädit eivät todellaakaan ole puolijumalia;Meille sanottiin ettei lapsi opi koskaan pureskelemaan jos emme heti alota kiinteiden antamista(ikää 5kk vauvalla),Imettäessä ei voi tulla raskaaksi,Kahden pienen(alle 3v) kanssa ei yksin pärjää...jne.
Meidän 9kk tulee itse pyytämään tissiä.Ja jokainen terve lapsi sitä tissiä osaa pyytää jo syntyessään,kyse on vaan siitä ymmärtääkö aikuinen hänen viestejään.
Itse imetän niin kauan,kun lapsi haluaa.Uskon kuitenkin hänen itse vieroittavan itsensä siinä 2ikävuoden paikkeilla näin ainakin tuo esikko teki.Aika näyttä ja paineita en ota sillä valinta on vain minun.
Ap;Hienoa että meitä on muitakin jotka elämme hieman alkukantaisemmin ja lastamme ajatellen luomusti.
Kuitenkin jokainen tyylillään.Sinä jonka mielestä imetys on pervoa niin on sinun syömisesikin sitten