Normaalia teinivelttoutta vai ei - kyseessä tyttö melkein 15 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyi ja yöks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin nyt pitäis sitten kuorossa moittia sitä miehes exää, tytön äitiä huonoksi kasvattajaksi ja kehua kuinka sä olet hyvä äiti? Kiitos, mutta passaan.

Kiinnostaisi tietää miksi sun pitää haukkua sitä miehes exää? Oletko epävarma asemastasi miehesi rinnalla, kenties?

Että te jaksatte jauhaa asian vierestä !!

Väännetään vielä muutama tausta-asia ja itse asia.

En elä arkea tämän tytön kanssa. En ole äitipuolena hänen elämässään. Meillä on ihan ok välit, ja itse mielelläni opastaisin ns. naisten asioissa, mutta tyttö ei ole kovin innokas ottamaan minulta vastaan, joten en sitten tyrkytä.

En nostele sen enempää omiani kuin toistenkaan lapsia seinille yhtään mistään. Mutta jos omani olisi tuonut jostain siellä käytössä olleet vaatteensa ja tarvikkeensa kotiin ja työntänyt ne vinttikomeron perälle unholaan olisin kyllä muutaman tiukan sanan sanonut. Jos siellä olisi ollut likaisia ja törkyisiä mutaisia verisiä vaatteita tms. olisin sanonut muutaman sanan lisää ja laittanut lapsen pyykkäämään ja siivoamaan sotkunsa.

En siis omaltani hyväksyisi tuollaista.

Kuitenkin - siitä, kun omani ovat olleet teini-ikäisiä, on jo aikaa. Minun lapseni eivät siis ole pikku kullannuppuina saman katon alla saamassa parempaa kohtelua, koska minun kullannuppini sen enempää kuin minä itsekään emme asu samassa huushollissa tuon tytön kanssa. yMMÄRSittekö? Tässä ei ole mitään perinteistä ilkeä äitipuoli -asetelmaa tai minun mussukkani ovat parempia kuin miehen kammokakarat -kuviotakaan. Ymmärsittekö ?

Joten siksi kysyn, onko tuo teinin käytös noiden likaisten vaatteiden säilömisen suhteen normaalia teini-ikään kuuluvaa vai onko hän vain epätavallinen epäsiisti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Ymmärsit väärin. Pidän tyttärestä. Mielelläni pitäisi enemmänkin, mutta sitten tulee tämä epäsiisteys, joka oksettaa.

Ongelma on se, että hän pakkaa paikasta X vaatteensa laatikkoon, unohtaa ne vinttikomeroon JA sinne on pakattu OKSETTAVAN LIKAISIA, VERISIÄ intiimivaatekappaleita! Ettei hän ole huolehtinut niitä pyykkiin !!

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, vastaavia on ollut ennenkin. Ei tasan samanlaista, vaan vastaavalaista.

Minull aon kokemusta omista teini-ikäisistäni, eikä heiltä tullut tällaista koskaan vastaan, vaikka oma teinini reissasi paljon.

Ehkä häntä on hävettänyt nämä veriset housut, eikä ole uskaltanut viedä pyykkiin. Vähän likaisuutta ja epäsiisteyttä olet elämässäsi nähnyt, jos tästä pitää tehdä näin suuri haloo. Missä pumpulissa olet elmänyt?

Mä en nyt oikeasti tajua tämän kuvion syvintä ongelmaan.
Jos minä olisin ap:n tilanteessa, tekisin siellä teillä tytön eteen sen verran kuin voisin, eli opettaisin laittamaan niitä ruokia yms, pesemään pyykkiä ja sen sellaista. Voi olla, että lopputulos olisi parempi kuin tällä ap:n nykyisellä tyylillä (joka siis on tätä vinoilua tytöstä ja hänen äidistään selän takana sekä oman erinomaisuuden korostamista "ei mun lapset vaan koskaan" -jutuilla).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin nyt pitäis sitten kuorossa moittia sitä miehes exää, tytön äitiä huonoksi kasvattajaksi ja kehua kuinka sä olet hyvä äiti? Kiitos, mutta passaan.

Kiinnostaisi tietää miksi sun pitää haukkua sitä miehes exää? Oletko epävarma asemastasi miehesi rinnalla, kenties?

En haukkunut miehen exää. Mistä niin luit?
Vai onko se sinusta moitetta, jos sanoo että ihminen on pedantti ja tarkka ja huolellinen? Ja kertoo, ettei ole antanut lapsen osallistua eikä ole opettanut kodin töihin? Näin vain siin äperheessä on toimittu ja jos se sinusta moite, niin sitten se on sinun näkemyksesi .

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Ymmärsit väärin. Pidän tyttärestä. Mielelläni pitäisi enemmänkin, mutta sitten tulee tämä epäsiisteys, joka oksettaa.

Ongelma on se, että hän pakkaa paikasta X vaatteensa laatikkoon, unohtaa ne vinttikomeroon JA sinne on pakattu OKSETTAVAN LIKAISIA, VERISIÄ intiimivaatekappaleita! Ettei hän ole huolehtinut niitä pyykkiin !!

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, vastaavia on ollut ennenkin. Ei tasan samanlaista, vaan vastaavalaista.

Minull aon kokemusta omista teini-ikäisistäni, eikä heiltä tullut tällaista koskaan vastaan, vaikka oma teinini reissasi paljon.

Ehkä häntä on hävettänyt nämä veriset housut, eikä ole uskaltanut viedä pyykkiin. Vähän likaisuutta ja epäsiisteyttä olet elämässäsi nähnyt, jos tästä pitää tehdä näin suuri haloo. Missä pumpulissa olet elmänyt?

Hävetti niin paljon, että säilöi ne vintille jälkipolvia varten eikä vienyt esim. roskiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
ihan vaan OT, mutta missä yläasteella on kotitaloudessa pelkkää teoriaa :o

En tiedä onko se totta, mutta näin se sanoi. En tiedä hänen koulunkäynnistään enkä ole nähnyt todistusta, koska en ole äiti ei tällaiset asiat minulle kait kuulu (tilanne ei ole minun päätöksestäni tällainen) joten tyttö vain sanoi näin.

No et oo sit vaivautunu kyseleen hänen koulunkäynnistään tai todistuksistaan, mut kaivelet hänen tavaroitaan?

Mistä t e näitä kehittelette?
En kaivele hänen tavaroitaan,. Siivosin vinttikellaria.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Mä en nyt oikeasti tajua tämän kuvion syvintä ongelmaan.
Jos minä olisin ap:n tilanteessa, tekisin siellä teillä tytön eteen sen verran kuin voisin, eli opettaisin laittamaan niitä ruokia yms, pesemään pyykkiä ja sen sellaista. Voi olla, että lopputulos olisi parempi kuin tällä ap:n nykyisellä tyylillä (joka siis on tätä vinoilua tytöstä ja hänen äidistään selän takana sekä oman erinomaisuuden korostamista "ei mun lapset vaan koskaan" -jutuilla).

Ongelmana on siis se, että ap:n miehellä on menneisyys, johon kuuluu teini-ikäinen tytär ja miehen exä...

Kun tajuat itsekin ettei sen tytön asiat kuulu sulle, niin voitko myös pitää nokkas erossa niistä ja lakata tonkimasta tytön tavaroita, YMMÄRRÄTKÖ? Kun tytön asiat ei kuulu sulle, sun ei tartte tytön normaaliudesta ja kasvatuksestakaan olla tippaakaan huolissasi koska se on muiden tehtävä, YMMÄRSITKÖ???

Ihan arvaus, mutta jospa hänellä on tuolloin ollut vaikka ihan ekat kuukautiset eikä ole häpeissään oikein tietänyt mitä tehdä, joten on vaan piilottanut likaantuneet vaatteet.

Kun tajuat itsekin ettei sen tytön asiat kuulu sulle, niin voitko myös pitää nokkas erossa niistä ja lakata tonkimasta tytön tavaroita, YMMÄRRÄTKÖ? Kun tytön asiat ei kuulu sulle, sun ei tartte tytön normaaliudesta ja kasvatuksestakaan olla tippaakaan huolissasi koska se on muiden tehtävä, YMMÄRSITKÖ???

Lue mitä kirjoitetaan, ei AP ollut tytön tavaroita kaivanut vaan siivonnut vinttiä

En haukkunut miehen exää. Mistä niin luit?
Vai onko se sinusta moitetta, jos sanoo että ihminen on pedantti ja tarkka ja huolellinen? Ja kertoo, ettei ole antanut lapsen osallistua eikä ole opettanut kodin töihin? Näin vain siin äperheessä on toimittu ja jos se sinusta moite, niin sitten se on sinun näkemyksesi .

Minun ja näemä monen muunkin. Kyllähän sä aika suoraan "vihjaat" omies olevan paremmin kasvatettuja.

Jos sä oikeasti olisit sitä mieltä että heillä toimitaan eri tavalla, ok, niin eihän sulla olis mitään paasattavaa tässä nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi helkutti :
Että te jaksatte jauhaa asian vierestä !!

Väännetään vielä muutama tausta-asia ja itse asia.

En elä arkea tämän tytön kanssa. En ole äitipuolena hänen elämässään. Meillä on ihan ok välit, ja itse mielelläni opastaisin ns. naisten asioissa, mutta tyttö ei ole kovin innokas ottamaan minulta vastaan, joten en sitten tyrkytä.

En nostele sen enempää omiani kuin toistenkaan lapsia seinille yhtään mistään. Mutta jos omani olisi tuonut jostain siellä käytössä olleet vaatteensa ja tarvikkeensa kotiin ja työntänyt ne vinttikomeron perälle unholaan olisin kyllä muutaman tiukan sanan sanonut. Jos siellä olisi ollut likaisia ja törkyisiä mutaisia verisiä vaatteita tms. olisin sanonut muutaman sanan lisää ja laittanut lapsen pyykkäämään ja siivoamaan sotkunsa.

En siis omaltani hyväksyisi tuollaista.

Kuitenkin - siitä, kun omani ovat olleet teini-ikäisiä, on jo aikaa. Minun lapseni eivät siis ole pikku kullannuppuina saman katon alla saamassa parempaa kohtelua, koska minun kullannuppini sen enempää kuin minä itsekään emme asu samassa huushollissa tuon tytön kanssa. yMMÄRSittekö? Tässä ei ole mitään perinteistä ilkeä äitipuoli -asetelmaa tai minun mussukkani ovat parempia kuin miehen kammokakarat -kuviotakaan. Ymmärsittekö ?

Joten siksi kysyn, onko tuo teinin käytös noiden likaisten vaatteiden säilömisen suhteen normaalia teini-ikään kuuluvaa vai onko hän vain epätavallinen epäsiisti?

Takerrutte sellaisiin asioihin joista en ole edes maininnut.

Tässä siis tarkennusta.

Enkä moiti lapsen äitiä, hänellä on vaan ollut toisenlainen tapa toimia lastensa suhteen.

En pengo toisten tavaroita, mutta siivosin vinttiä ja löysin sattumalta tuon laatikon ja muovipussin sieltä. En tiedä milloin se on sinne viety, oletan vaatekoon perusteella että vuosi sitten.

Miksi minä sitten sitä vinttiä siivosin, on kokonaan oma lukunsa eikä kuulu tähän tarinaan ollenkaan.

Mies ei ole eikä siivostessanikaan ollut täällä, eikä miehen tytär. Olin itsekseni. Soitin miehelle ja kysyin, mitä nämä ovat. Mies ei tiennyt, siis isä ei tiennyt lapsensa edes tuoneen tuollaista vaatelaatikkoa yhtään mistään yhtään mihinkään. Aikoi soittaa lapselleen ja kysyä.

Mihin minä nyt olen syyllistynyt? Kysyn vaan, onko tuo normaalia teinitoimintaa.

En ole ylettömän siisti tai neuroottisen siisti tms., tuskin sen enempää kuin muutkaan tässä ketjussa. Ja vanhuspuolella työskennellessä on paskaan tottunut.

Silti kysyn, onko tämä normaalia teinikäytöstä.

Ilmeisesti on, ja sen ihmetteleminen on epänormaalia, koska kyseessä ei ole oma laps. Jos olisi oma, olisi teidän vastaukset toisenlaisia.

Lue mitä kirjoitetaan, ei AP ollut tytön tavaroita kaivanut vaan siivonnut vinttiä

Avaa laatikon jonka huomaa olevan sen tytön vaatteita -ja tonkii sen läpi.

Olishan sen voinut jättää penkomatta, vaikka vintin siivoaakin.

En ymmärrä tätä kuviota. Et siis asu arkea tämän tytön kanssa? Miksi tytön vaatteet olivat sinun vintilläsi ja miksi niitä tutkit? Sinulla on hyvä suhde tyttöön, mutta tyttö ei halua, että opetat hänelle käytännön asioita? Oletko siis äitipuoli vai mikä?

Ihan normaalia teinikäytöstä, mä olisin tehnyt ihan samalla tavalla aikoinaan, tunkenut "hankalat" vaatekappaleet jonnekin ja unohtanut ne sinne. Tuollaiset veriset jutut just nolotti niin paljon... silloin... Oma teini onneks laittaa pyykkikoriin :) mutta onkin ihan kotonaan täällä kotonaan.

Avaa laatikon jonka huomaa olevan sen tytön vaatteita -ja tonkii sen läpi.

Olishan sen voinut jättää penkomatta, vaikka vintin siivoaakin.

Pakkohan ne on läpi käydä, että mitä vaatteita siellä on, etenkin kun ovat likaisia.
Etkä ole ikinä siivonnut lapses vaatekaappia tms. huonetta?
Mistä moinen varovaisuus? Ei vaatelaatikko ole mikään salaisuus mihin ei saisi kukaan kajota, etenkin kun sitä ei oltu piilotettu kuten aarretta vaan oli vaan vintillä.

Normaalilta kuulostaa. Itse sulloin teininä roskapussin vaatekaappiini kun en viitsinyt viedä ulos, ja se haisi siellä ällöttävästi mutta en silti tehnyt asialle mitään ennen kuin sain vanhemmilta huudot asiasta. Ja ihan täysjärkinen minusta kasvoi.

Tää voi olla kaukaa haettua... mutta jos samaan pussiin on tungettu likaiset petivaatteet, veriset pikkarit ja muita vaatteita niin mulla tulee ekana mieleen että tytöllä on ollut seksitouhuja. Joko vapaaehtoisesti tai pakotettuna. Ja kun ne tamineet on piilotettu niin tyttö vaikuttaa häpeilevän asiaa. TOIVOTTAVASTI olen väärässä.

Minun melkein 15v poika viskaa kalsarinsa minne sattuu ja ne onkin yon jalkeen sellasessa kunnossa etta voi olla ne kavelee ihan ite :X
Samoin mehukkaat sukkansa paatyy minne tahansa, yleensaa takaisin sukkalaatikkoon puhtaiden sekaan.
Puhtaat vaatteet se taas OSAA laittaa pyykkikoppaan heti kun on kokeillut paalle ja paattanyt ettei sita puekaan...

Kuulostaa ihan normaalilta teinilta jolta on rationaalinen ajattelukyky tyystin kadoksissa.
Mita taas tulee siivoukseen ja ruuanlaittoon niin anna olla jollei oppi kiinnosta - kylla ne sitten oppivat kun pakko on.

Tää voi olla kaukaa haettua... mutta jos samaan pussiin on tungettu likaiset petivaatteet, veriset pikkarit ja muita vaatteita niin mulla tulee ekana mieleen että tytöllä on ollut seksitouhuja. Joko vapaaehtoisesti tai pakotettuna. Ja kun ne tamineet on piilotettu niin tyttö vaikuttaa häpeilevän asiaa. TOIVOTTAVASTI olen väärässä.

Raiskaus?

EN OLE AVANNUT MITÄÄN TYTÖN LAATIKKOA! Siivosin vinttiä, ja siellä oli PAHVILAATIKKO, joka oli kallellaan vintin lattialla muun roinan seassa, nostin laatikon ja siellä oli vaatteita. Nostin esille ja katsoin mitä siellä on.

EN SIIVONNUT OMAA VINTTIÄ, vaan miehen vinttiä miehen luvalla, mies ja tyttö eivät olleet paikalla, JA MIKSI MINÄ SIIVOSIN MIEHEN VINTTIKOMEROA ON KOKONAAN OMA LUKUNSA EIKÄ KUULU TÄHÄN OLLENKAAN.

Mikä minun suhde tähän tyttöön on - sekin on kokonaan oma juttunsa eikä oleellinen tässä ollenkaan. Oleellista oli se kysymys ONKO MOINEN TOIMINTA -likaiset vaatteet komeroon, joukossa törkyisien veriset alkkarit - NORMAALIA TEINI-IKÄÄN LIITTYVÄÄ VAI EI !?

JA tähän en ole oikein saanut kuin muutaman vastauksen, kaikkea muuta olette kyllä kommentoineet ja vääntäneet.

Olen nyt ymmärtänyt että ON NORMAALIA KÄYTÖSTÄ JA ILMEISESTI KAPINOI PEDANTTIA ÄITIÄÄN JA TÄMÄN TAPOJA VASTAAN

ja anteeksi isot kirjaimet, en huuda, mutta haluan korostaa oleelliset asiat, eikä ole muuta erikoiskeinoa kuin isot kirjaimet. siis ei ole tarkoitus huutaa, mutta ei ole muuta keinoa korostaa.

Sä oot kirjoittanut tästä useamman kerran aiemminkin? En ymmärrä mitä sä näillä haet? Teinejä on moneen lähtöön ja ihan normaaleja ne on vaikka joskus ovatkin sottapyttyjä vaatteiden kanssa. Joskus voi olla myös vahinko jos menee puhtaat ja likaiset vaatteet sekaisin.

Yhteistyössä