"Normaalit" loppuraskauden oireet ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Noin viikon verran on supistellut joka päivä, monta kertaa. Olen sitten levossa tai liikkeessä. Välillä tulee sarjoja, jolloin supisaa noin minuutin ajan 4 minuutin välein. Välillä saattaa kulua varttikin. Supistukset muuten ovat täysin epäsäännölliset ja väliä edellisestä supistuksesta saattaa olla jopa pari tuntia. Öisin herätessäni supistaa vain kerran tai kaksi. Supistus kestää aina noin minuutin.

Pari viime päivää on alkanut tuntua vatsassa todella kova menkkamainen kipu. Se kestää muutamasta minuutista pariin tuntiin. Yöllä herätessäni vatsa sattuu.

Suunnilleen saman ajan, jonka on supistellut, on vatsa ollut normaalia löysempi.

Mua heikottaa ja huimaa joka päivä todella paljon. Syöminen ei heikotukseen auta. Toisin oli alkuraskaudessa, jolloin heikotus loppui syömiseen. Nyt pari päivää on välillä iskenyt todella oksettava olo, aivan kuin krapulassa olisi.

Vuoto on lisääntynyt huomattavasti ja alkkarit pitää vaihtaa kaksi kertaa päivässä. Myös maitoa on ruvennut tulemaan, välillä paljon, välillä ei yhtään.

Raskausviikkoja mulla on 35+1. Lääkäriin olen menossa tänään, että turha tulla sanomaan, että kysy ammattilaiselta, jos huolestuttaa. Halusin vain tietää, onko tämä ihan normaalia loppuraskauteen kuuluvaa, joka pitää vain kestää :)

Loppuraskaus on yhtä supistelua, jomotusta ja kolotusta, ällötystä ja hionoa oloa. Tää on mun kokemus x 2.

Tuosta mainitsemastasi "todella kova menkkamainen kipu" kannattaa sanoa lääkärille, joillakin supistukset on menkkakipu ponetssiin 100.

Voimahalaus! Kyllä se siitä.

Minusta (valko)vuoto on normaalia, jos se ei haise, eikä koostumus ole kokkareinen.
Supistuksista taas, muakin supistaa aivan sairaasti välillä ja välillä taas ei.
Supistelukin on yksilökohtaista, mutta onhan se hyvä tarkistaa onko tullut paikkoihin muutoksia tai ettei ole tulehdusta joka aiheuttaa supistelun . Joitain vaan supistaa enemmän kuin toisia. Mulla ne supistelut eivät ole aiheuttaneet paljoa mitään eli en ressaa niistä.

täällä viikkoja 35+2 ja samanlaisia tuntemuksia :)
oksettava olo tulee ja menee ja syöminen ei todellakaan auta niikuin alkuraskaudessa autto.
valkovuoto myös lisääntynyt mutta ei ihan tuossa määrin mitä sulla.
suppareita mulla ei ole ollu juurikaan tai sitten en ole vaan niitä huomannut :D n.kk takaperin mulla oli menkkamaista jomotusta ja ne avas kohdunsuuta kun niiden vuoksi kävin lääkärissä.mutta ne sit loppu kun seinää eikä niitä ole enää näkyny vaikkakin ottasin ilomielin vastaan jo lopulliset supparit ym :D
mutta mä luulen että mulla kipeet supistukset tulevat öisin mutta en vaan herää niihin, ensinnäkin olen aamusin ihan tajuttoman kipee ja toisekseen olen yön aikana synnyttäny unissani monen monta kertaa ja muutenkin vähä sellanen hassu olo...en nyt oikee osaa selittää mutta sikeäuninen kun olen niin en ihmettela vaikka en heräisikään kun vasta oikeen kunnon suppareihin :D

Minustakin normaalia, jos ei veristä tai vetistä vuotoa. Jos ihan hirviä olo, ni sit ihmettelisin, mutta kyllä mullakin vika kuukausi oli supistusta, kolotusta, oksetusta, särkyä ja liitoskipuja. 2kertaa.

Yhteistyössä