nöyryyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen itsekin joskus ajatellut, että hän on hieman narsistinen. Hänen on vaikea asettua toisen asemaan eli empaattisuus ja omatunto puuttuvat. Hyviä puolia: ahkeruus ja tekee myös aika paljon kotitöitä sekä pelailee suht koht usein pojan kanssa jotain. Kaikkein läheisimmiksi kokee vanhempansa, jotka kehuvat häntä joka käynnillä. Eli kasvatettu pitämääh itseään puolijumalana. Kun poika oli vauva ja olin itse sairas (fyysisesti) tai olin raskaana, ei antanut näiden pikkuasioiden estää baarissa juoksujaan, koska kotona oli niin TYLSÄÄ...

Minen ihan oikeasti käsitä miten joku saattaa elää tällaisen miehen puolisona. Aivan oksettavaa toimintaa ja NIIN nöyryyttävää vaimolle. Vielä kun lapsikin tajuaa tilanteen.. Vanhempien parisuhde on se mistä lapsi ottaa mallia! Se on aika huolestuttavaa, se.

Mielestäni on kohteliasta ja ystävällistä ottaa huomioon myös juhlaan yksin tulleet vieraat. Ehkä heillä yhteinen asia josta riitti juttua (harrastus tai voisivathan jutella vaikkapa hääparista..) En itse vetäisi herneitä mikäli mieheni keskustelisi toisen naisen kanssa samoissa juhlissa. Itsekin olisi kivaa tavata myös uusia ihmisiä, niiden tuttujen, rakkaiden lisäksi.
Asiassa voi olla niin kovin monta puolta.
ja luin kyllä jutun oikein kahteen kertaan ja hieman ihmettelen kun kaikki kauhistelevat miehesi käytöstä. Eri asia jos olisivat kadonneet jonnekin, vaikkapa "kävelylle"..

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Olen itsekin joskus ajatellut, että hän on hieman narsistinen. Hänen on vaikea asettua toisen asemaan eli empaattisuus ja omatunto puuttuvat. Hyviä puolia: ahkeruus ja tekee myös aika paljon kotitöitä sekä pelailee suht koht usein pojan kanssa jotain. Kaikkein läheisimmiksi kokee vanhempansa, jotka kehuvat häntä joka käynnillä. Eli kasvatettu pitämääh itseään puolijumalana. Kun poika oli vauva ja olin itse sairas (fyysisesti) tai olin raskaana, ei antanut näiden pikkuasioiden estää baarissa juoksujaan, koska kotona oli niin TYLSÄÄ...
Hyvä, että löytyy niitä hyviäkin puolia! Hän tarvii siis kovaa uudelleenkoulutusta, koska vanhemmat ovat kasvattaneet hänestä itserakkaan puolijumalan. Tästähän löytyi selitys hänen käytökselleen, tarvii jatkuvasti muiden ihailua. Siksipä siis halusi perhejuhlissa tytön huomiota. Olen samaa mieltä nimimerkin "Säälittävää" kanssa. Siispä:
"Älä luovuta ja muista, että useat miehet ovat niin yksitotisia, että eivät kovin syvään itseanalyysiin kykene. Omaani olen nyt "pakottanut" itsetuntemukseen ja on se ukolle itselleenkin ollut karua huomattavaa."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni on kohteliasta ja ystävällistä ottaa huomioon myös juhlaan yksin tulleet vieraat. Ehkä heillä yhteinen asia josta riitti juttua (harrastus tai voisivathan jutella vaikkapa hääparista..) En itse vetäisi herneitä mikäli mieheni keskustelisi toisen naisen kanssa samoissa juhlissa. Itsekin olisi kivaa tavata myös uusia ihmisiä, niiden tuttujen, rakkaiden lisäksi.
ja luin kyllä jutun oikein kahteen kertaan ja hieman ihmettelen kun kaikki kauhistelevat miehesi käytöstä. Eri asia jos olisivat kadonneet jonnekin, vaikkapa "kävelylle"..

Niin, ja kumpaan lapsi reagoi, isän jutteluun vieraan kanssa, vai äidin reaktioon siitä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No se "kävelylle" meno olis jo AIKAS nopeaa toimintaa mun mielestäni... :whistle: :headwall:

Tämä Sorayan kirjoitus ja lainaus sitä edellisestä osuvat naulan kantaan.
Tähdennän vielä, että istuttuani pitkän aikaa pöydässa yksikseni (mies ja tämä tyttö siis puhelivat ja kikattivat kiivaasti, lapsi oli ulkona) lähdin ulos pihalle. Sanoin mennessäni heille, että jätän teidät nyt tänne jatkamaan kiintoisaa keskustelua. Olin ulkona ainakin puoli tuntia itsekseni. Tytöllä oli kovasti vanhoja tuttuja mm.morsiamen sisko, joiden kanssa malttoi jossain vaiheessa lähteä puhelemaan. En todellakaan ole mustasukkainen luonne ja toki muidenkin kanssa pitääkin jutella. Itse en kohtelisi ketään seuralaistani, kuin tämä olisi ilmaa, koko illan ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Tämä Sorayan kirjoitus ja lainaus sitä edellisestä osuvat naulan kantaan.
Tähdennän vielä, että istuttuani pitkän aikaa pöydässa yksikseni (mies ja tämä tyttö siis puhelivat ja kikattivat kiivaasti, lapsi oli ulkona) lähdin ulos pihalle. Sanoin mennessäni heille, että jätän teidät nyt tänne jatkamaan kiintoisaa keskustelua. Olin ulkona ainakin puoli tuntia itsekseni. Tytöllä oli kovasti vanhoja tuttuja mm.morsiamen sisko, joiden kanssa malttoi jossain vaiheessa lähteä puhelemaan. En todellakaan ole mustasukkainen luonne ja toki muidenkin kanssa pitääkin jutella. Itse en kohtelisi ketään seuralaistani, kuin tämä olisi ilmaa, koko illan ajan.

Juttelitko itse miehesi kanssa, yrititkö liittyä seuraan, vai istuitko vittuuntuneen näköisenä vieressä ?
Oliko juhlissa sinulle tuttuja joiden kanssa jutella?

"huoh (vierailija): Juttelitko itse miehesi kanssa, yrititkö liittyä seuraan, vai istuitko vittuuntuneen näköisenä vieressä ?
Oliko juhlissa sinulle tuttuja joiden kanssa jutella?"

Jos lapsi sanoo, että iskä sitten rakastui, niin mielestäni se jo tarkoittaa paljon. Iskä on huomioinut enemmän jotain muuta naista, kuin äitiä. Tottakai muitakin saa jututtaa, mutta kyllä oma perhe pitää huomioida ensisijaisesti. Kyllä liika on liikaa, kun sen on lapsikin huomannut. Kun meillä jonotetaan perhejuhlissa ruokaa, niin kyllä mieheni minun kanssani jonottaa, monesti jopa kädet vyötäisilläni. Juhlissa tottakai vaihdetaan kuulumisia muidenkin kanssa, mutta ei vaimoa yksin jätetä. Järkevä mies olisi esitellyt vaimonsa ja ottanut hänet mukaan keskusteluun.

Aluksi yritin jutella heidän kanssaan ja jotain tyttö (joka oli kyllä puhelias) sanoikin takaisin. Poikaa auttelin jonkin verran, ruoan haussa ja syömisessä ja myöhemmin kakun kanssa. Mies kun ei ehtinyt. Tajusin jälkeenpäin, että poika varmaan yritti paikata isänsä käytöstä, koska jutteli mulle ja teki kovasti huomoita hääparista. Istui siis isänsä ja minun välissä. En vaan uskonut hänen ikäisensä tajuavan tuommoista vielä. Varsinkin kun hän loppuillasta juoksenteli ulkona aika paljon. Välillä kävi tosin pöydässäkin istumassa. Loppuillasta saatoin olla vittuuntuneen näköinen. Ei ollut oikein mulla tuttuja, ihan alussa muutaman sanan vaihdoin parin puolitutun kanssa.
Eli ilman lapsen loukkantumista en olisi kovin paljon reagoinut asiaan, kuitenkin itse häät olivat kaunis tilaisuus.

Olipas tökeröä mieheltäsi, mutta voipi olla että tuo huoh on jossain määrin oikeassa arveluinensa. Sinun asemassasi olisin käyttäynyt aika samalla tavala ja näyttänyt aika vittuuntuneelta. Vertaillut itseäni hetken siihen juttukaveriin olisin tullut siihen tulokseen että nyt siinä on meneillään jotain vispilän kauppaa kun on noin kaunis ja nuori tyttö. Ja todennäköisesti olisin totaalisen väärässä. Minun mies ainakin keskustelee aina silleen innostuneesti ihmisten kanssa ja ottaa katsekontaktia. Ennen se häiritsi minua ja luulin, että se flirttailee kaikille tutuille naisille, mutta samalla tapaa se puhuu miehillekin.

Juu, mun mielestä on aika huolestuttavaa jos lapsi huomauttaa et isi tais rakastua... Silloin isin käytös on ollut TOOSI läpinäkyvää! Koitahan saaha mihes kanssa puhuttua ja jos tämmöstä toistuu ni ehkäpä sitten kannattaa miettiä mitä tekee. Tosin mä saattasin lopetella suhdetta heti ekan tommosen ilmentymän jälkeen...

Yhteistyössä