Nuoret äidit ovat huolimattomia eivätkä pidä huolta lapsistaan.

[QUOTE="vieras";26981601]Mikä tuossa on se ikäraja NUORELLE äidille?

Puhutaan vain parikymppisistä, eli 29-vuotiaskin kuuluisi vielä siihen kategoriaan huonompi äiti.[/QUOTE]

Eikä kannata myöskään lukea tuota niin että nuoret äidit olisivat huonompia äitejä.

[QUOTE="vieras";26981625]Eikä kannata myöskään lukea tuota niin että nuoret äidit olisivat huonompia äitejä.[/QUOTE]

No en jaksanut koko litaniaa siihen kirjoittaa, luotin että fiksummat tajuaa automaattisesti sen pointin ja tyhmemmillä ei niin väliä olekaan. *pus* :D

No minä en tajunnut tuota uutista nyt muutenkaan. Puhutaan vain tapaturmista, rokotuksista ja kehitysasteista, mutta sitten varsinainen terveys kuitataan epämääräisilllä maininnoilla sairaalahoidoista ja terveys- ja muista ongelmista. Eli päteekö tämä myös esimerkiksi annettujen lääkekuurien tai vaikkapa syöpähoitojen kohdalla vai onko näitä osa-alueita tutkittu ollenkaan?

Uskaltaisin väittää että jotenkin kuitenkin sosiaalinen tausta näkyy tuloksessa. Englannissa on kuitenkin senkin suhteen eri tilanne mitä Suomessa. Köyhät saa enemmän lapsia nuorena kuin rikkaat ja siten heijastuu tuohon tulokseenkin.

Joo, kyllähän mä mielestäni myönsin että en ymmärtänyt jutun ponttia. Ei mulla ollut tarkoitus olla nenäkäs ja mitään riitaa aiheuttaa... Olenko minä sitten jossain vaiheessa sanonut että olen erittäin kypsä? Muutakuin että tiedän milloin itse olen henkisesti kypsä äidiksi ja että mua ei pahemmin hetkauta se jos täällä palstalaiset ovat ilkeitä ja antavat kuraa niskaan ja leimaavat tyhmäksi ja epäkypsäksi jonkun kirjoitukseni takia jos jotain en ymmärtänyt. Mutta kyllä minä oisin voinut paremmin asiaa pohtia ja miettiä ennekuin kirjoitin, mutta tehty mikä ja tehty ja myönnetty on.

Enpä kyllä yleistäisi! Kun taas mulla on sukulainen (teki lapsen 30 jälkeen ja aika peräkanaa, 3 pientä poikaa) suoraan sanoen seonnut kun lapset sai. Heidän pitää asua paikassa, missä sairaala on lähellä. Muutaman vuoteen ei voineet sukulaisiinkaan matkustaa, koska varmasti olisi tullut kolari. Kuopus on tosi allerginen tapaus, jos edes vähän lasta kutittaa tää vie sen heti ens apuun. Ihan oikeasti, tämä ravaa joka viikko ensi avussa. Pitää lapsiaan sairaana.. EI voi viedä mihinkään kerhoon koska lapset muka ujoja (oikeesti tosi reippaita ja villejä kaikki) ja ulos ei voi mennä jos näkyy yksikin ampiainen pihalla. Hänellä on ihan älytön kuoleman pelko.. Ei voinut tulla serkkuni rippi juhliin koska ei ollut hotellia missä olisi ollut sairaala vieressä.. Että tällänenkö äiti pitää lapsensa terveenä? :D

Kun taas mu hyvä ystävä joka on alle 24, on mitä loistavin äiti! On niin luonnollinen ja ihana.. aina kiva katsoa kun vauvaansa hoitaa ja vois luulla et ois lapsia enemmänkin. :) Ja yksi 17-vuotias tyttö myös tosi kypsä ja hyvä äiti tyttärelleen.

Mun mielestä on niiiiiiiin typerää oikeesti yleistää ja tehdä tälläisiä keskusteluja... Tuskin on sitä oikeaa ja väärää vastausta. Ei kaikki nuoret äidit osaa huolehtia lapsistaan, kyllä sellaisiakin on. Tiedän erään joka on nykyään yh, mutta juo joka viikonloppu ja lähtee ties mihin reissuun ja on kun mikäkin teini. Vaikea edes olisi kuvitella että tällä on lapsi.. Mutta ei kaikki vanhemmatkaan äidit osaa..

Sori pitkä teksti taas vaihteeksi, mutta mua vaan tympii kun aina jonkun pitää aloittaa tälläinen. Kyllä minä ainakin haluan lapset tälleen nuorena, ei mulle ole väliä vaikka kaikki sanoisivat että en voi olla hyvä äiti. Pääasia että itse tiedän mihin oon valmis ja mihin en. Ja että oonko henkisesti kypsä. En mä ainakaan halua enää 50-vuotiaana mitään pientä lasta tai teini-ikäistä kasvattaa, miuluiten mulla ois jo silloin ehkä lapsenlapsiakin ja olisin vapaa vielä tekemään elämässäni ties mitä.

Ja tällaisen laajan otannan perusteella väität ettei tutkimus ole totta... Yrittäkää ihmiset opetella lukemaan tutkimuksia.

"Kun kaksikymppisten äitien lapsista 37 prosenttia oli joutunut hoitoa vaativaan tapaturmaan, nelikymppisten lapsista niin oli käynyt vain 29 prosentille. Ero oli samaa luokkaa, kun tutkijat selvittivät lasten sairaalahoitoja."

Tästä kohtiin tekstiä tulee mieleen, että eihän se hoitoa vaativa tapaturma välttämättä ole oikeasti kovin paha. Tähän lasketaan kuitenkin mukaan kaikki lapsille "luonnolliset" onnettomuudet kuten pienet haavat jotka tarvitsee 1-2 tikkiä. Lapsen kehitys kuitenkin vaatii sitä kiipeilyä ja paikkojen tutkimista. Voisko ero johtua myös siitä, että nuorempi äiti on rennompi lasten kanssa, eikä vahdi tätä 24/7. Ja kiellä kaikkea lapselle normaalia touhuamista tapaturmien pelossa. Kun taas se yli 40-kymppinen hysteerisesti seuraa lasta koko ajan ja tasoittaa ympäristön siten, ettei mitään ikinä tapahdu. Näin varttuneen äidin lapselle tapahtuu vähemmän hoitoa vaativia tapaturmia, mutta ei se silti tarkoita että se olisi sille lapselle parempi asia.

[QUOTE="äiti26";26980873]jos itse ajattelisin että mun äiti olisi mut tehny päälle neljäkympisenä niin häiritsisi nyt oman äidin ikä joka olisi kohta 70. mutta kun se mut teki jo 19 vuotiaana niin se on vetreä 45 että näin ja terveenä olen pysynyt.[/QUOTE]

Äitini sai minut yli nelikymppisenä ja juuri vietettiin 80-vuotispäiviä terveen ja jaksavan mummelin kanssa. Joskus kuulemma joutuu ottamaan puolikkaan Buranan kun on ollut jaloissa särkyä

Lisäys, ettei kertakaan ole edes tikattu

"Kun kaksikymppisten äitien lapsista 37 prosenttia oli joutunut hoitoa vaativaan tapaturmaan, nelikymppisten lapsista niin oli käynyt vain 29 prosentille. Ero oli samaa luokkaa, kun tutkijat selvittivät lasten sairaalahoitoja."

Tästä kohtiin tekstiä tulee mieleen, että eihän se hoitoa vaativa tapaturma välttämättä ole oikeasti kovin paha. Tähän lasketaan kuitenkin mukaan kaikki lapsille "luonnolliset" onnettomuudet kuten pienet haavat jotka tarvitsee 1-2 tikkiä. Lapsen kehitys kuitenkin vaatii sitä kiipeilyä ja paikkojen tutkimista. Voisko ero johtua myös siitä, että nuorempi äiti on rennompi lasten kanssa, eikä vahdi tätä 24/7. Ja kiellä kaikkea lapselle normaalia touhuamista tapaturmien pelossa. Kun taas se yli 40-kymppinen hysteerisesti seuraa lasta koko ajan ja tasoittaa ympäristön siten, ettei mitään ikinä tapahdu. Näin varttuneen äidin lapselle tapahtuu vähemmän hoitoa vaativia tapaturmia, mutta ei se silti tarkoita että se olisi sille lapselle parempi asia.

No tätä minäkin tuossa aiemmin jo mietin, että eihän lapsen terveyttä voi mitata jollain tapaturmien määrällä tai rokotusten ajoituksilla. Minusta terveys on jotain ihan muuta.

Lapselle parempi kun on yli neljäkymppinen äiti saadessaan lapsen.

Iäkkäänä äidiksi tulleet pitävät lapsensa terveinä - Ulkomaat - HS.fi

En yhtään ihmettele että briteissä asia onkin noin. ;)
Monia tutkimuksia on jo osoitettu vanhempien äitien haitaksi, pitäisikö niistä päätellä että iäkkäämmät äidit ovat huonompia? :D

Mä en ole ikinä ymmärtänyt vähän tyhmempien ihmisten tutkimusten lukemisia ja se miten ne halutaan ymmärtää. :laugh: Voi teitä.

Eihän tuo kerro millään tavalla nuorten äitien olevan huonompia, aina jos tarkastellaan suppeasti asioita kuten tutkimuksissa monestoi tehdään, saadaan joku loistamaan. Ja huom kyse ei muutenkaan ole Suomesta. :)

Tämän olen muuten huomannut nuorten ja vanhempien välillä, eli periaatteessa tuo tutkimus voikin osoittaa, että nuoret äidit ovat parempia. Taisi osua nyt omaan nilkkaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ylppä;26981973:
En yhtään ihmettele että briteissä asia onkin noin. ;)
Monia tutkimuksia on jo osoitettu vanhempien äitien haitaksi, pitäisikö niistä päätellä että iäkkäämmät äidit ovat huonompia? :D

Mä en ole ikinä ymmärtänyt vähän tyhmempien ihmisten tutkimusten lukemisia ja se miten ne halutaan ymmärtää. :laugh: Voi teitä.

Ajattelen, että sellaiset ihmiset ovat vähän yksinkertaisia jotka kuittaavat kommenttejaan tuolla nauruhymiöillä. Eivät siis osaa keskustella asiallisesti.

Ajatella, jos esim. poliitikotkin toimisivat noin. Vaikea edes kuvitella vaikka nyt Kataisen purskahtavan alentavaan röhönauruun ollessaan eri mieltä jonkun kanssa.

[QUOTE="vieras";26982028]Ajattelen, että sellaiset ihmiset ovat vähän yksinkertaisia jotka kuittaavat kommenttejaan tuolla nauruhymiöillä. Eivät siis osaa keskustella asiallisesti.

Ajatella, jos esim. poliitikotkin toimisivat noin. Vaikea edes kuvitella vaikka nyt Kataisen purskahtavan alentavaan röhönauruun ollessaan eri mieltä jonkun kanssa.[/QUOTE]

No nyt ollaan keskustelupalstalla jossa on tämänkin ketjun perusteella aloittajaa myöten ei-niin-fiksua porukkaa, joten nauran oikein makoisasti enkä peittele sitä, nyt ei olla eduskunnassa. Nyt vain halveksin ihmisten tyhmyyttä kaksplus-palstalla. ;)

[QUOTE="vieras";26982028]Ajattelen, että sellaiset ihmiset ovat vähän yksinkertaisia jotka kuittaavat kommenttejaan tuolla nauruhymiöillä. Eivät siis osaa keskustella asiallisesti.

Ajatella, jos esim. poliitikotkin toimisivat noin. Vaikea edes kuvitella vaikka nyt Kataisen purskahtavan alentavaan röhönauruun ollessaan eri mieltä jonkun kanssa.[/QUOTE]

siis pitääkö palstalla puhua kuin poliitikko konsanaan? no nyt olen kaiken kuullut....

Juuri äskenhän oli tutkimus siitä että kolmekymppisten lapset kehittyvät kielellisesti parhaiten, kaksikymppisten taas olivat terveimpiä ja sairaimpia olivat yli nelikymppisten äitien lapset. Tämä oli Suomesta, joten ehkä uskon paremmin oman maan tutkimukseen kuin BRITTIEN tutkimukseen.

[QUOTE="sama";26982048]No nyt ollaan keskustelupalstalla jossa on tämänkin ketjun perusteella aloittajaa myöten ei-niin-fiksua porukkaa, joten nauran oikein makoisasti enkä peittele sitä, nyt ei olla eduskunnassa. Nyt vain halveksin ihmisten tyhmyyttä kaksplus-palstalla. ;)[/QUOTE]

Itse arvostan eniten ihmisiä, jotka osaavat pysyä asiallisena, ja esittää argumenttinsa asiallisesti.

Vanhemmilla äideillä on todella huono itsetunto usein iästään ja tästäkin sen huomaa. Heti jos tulee joku tutkimus heidän edukseen mistä tahansa, se linkitetään ylimielisten kommenttien kera. Miksi ette ole tyytyväisiä lapsensaanti-ikäänne?

Vanhemmilla äideillä on todella huono itsetunto usein iästään ja tästäkin sen huomaa. Heti jos tulee joku tutkimus heidän edukseen mistä tahansa, se linkitetään ylimielisten kommenttien kera. Miksi ette ole tyytyväisiä lapsensaanti-ikäänne?

Hahhahhhahhahahahah. Voi hyvä luoja sentään mitä paskaa saa taas tässäkin lukea. Huhhuh sentään. Sinulla taitaa itselläsi olla suuria ongelmia itsesi kanssa.

Yhteistyössä