Nuoret äidit ovat huolimattomia eivätkä pidä huolta lapsistaan.

Hei toi tutkimus on tehty briteissä missä vanhemmat paapoo vielä lähemmäs 30v lapsiaan. Itse olen muutamat kerrat ulkomailla katsonut silmät suurina kun arviolta 25-30v britti ihan tosissaan kyselee äitiltään " hei äiti voisitko ostaa tämän paidan/jäätelön/kahvin minulle". On se nyt aika hupaisaa jos sen ikäisenä vielä pitää matkustella äitin ja iskän kanssa ilman omaa rahaa. Näin ollen ymmärrän oikein hyvin miksi tuon tutkimuksen tulokset ovat tuollaiset. Siellä taitaa olla tapana itsenäistyä vähän vanhemmalla iällä vasta.

Ehkä tätä(kään) tutkimusta ei kannattaisi lukea henkilökohtaisella tasolla vaan yleisellä. Syynä tosiaan eroihin voi olla, että nuoremmat vanhemmat antavat lastensa mennä ja touhuta vapaammin jolloin vahinoja sattuu ja samalla myös mahdollisesti vievät heitä herkemmin lääkäriin. Vanhemmilla äideillä saattaa olla oma kokemuspohja sen verran erilainen, että ennakoivat tapaturmia herkemmin eivätkä välttämättä pelkää jokaisen pyllähdyksen johtavan aivotärähdykseen.

Eihän tätä voi taas kun spekuloida suunnalta jos toiselta, kun varsinaista tutkimusta ei ole lukenut. Lehtikään ei varsinaisesti ihan kovin kattavasti taustoja kerro..

[QUOTE="vieras";26982166]Hahhahhhahhahahahah. Voi hyvä luoja sentään mitä paskaa saa taas tässäkin lukea. Huhhuh sentään. Sinulla taitaa itselläsi olla suuria ongelmia itsesi kanssa.[/QUOTE]

Ei ole, olen oikein tyytyväinen itseeni.
Kyllä se vain paistaa läpi, myös joistakin tosi nuorista esim 16v äideistä. Saman ilmiön huomaan iäkkäistä äideistä.
Mistä muuten luulet johtuvat ylimieliset mustavalkoiset lausahdukset, yleensä se viestii omasta epävarmuudesta. Oma ikä häiritsee ja sitä yritetään koko ajan nostaa korkeammalle muiden kustannuksella, tuskin moista tarvetta olisi itseensä tyytyväisellä ihmisellä.

[QUOTE="joku";26982182]Hei toi tutkimus on tehty briteissä missä vanhemmat paapoo vielä lähemmäs 30v lapsiaan. Itse olen muutamat kerrat ulkomailla katsonut silmät suurina kun arviolta 25-30v britti ihan tosissaan kyselee äitiltään " hei äiti voisitko ostaa tämän paidan/jäätelön/kahvin minulle". On se nyt aika hupaisaa jos sen ikäisenä vielä pitää matkustella äitin ja iskän kanssa ilman omaa rahaa. Näin ollen ymmärrän oikein hyvin miksi tuon tutkimuksen tulokset ovat tuollaiset. Siellä taitaa olla tapana itsenäistyä vähän vanhemmalla iällä vasta.[/QUOTE]

Shhhh ei tätä saa kertoa ääneen. :D

[QUOTE="vieras";26982166]Hahhahhhahhahahahah. Voi hyvä luoja sentään mitä paskaa saa taas tässäkin lukea. Huhhuh sentään. Sinulla taitaa itselläsi olla suuria ongelmia itsesi kanssa.[/QUOTE]

Jep. Täällä nuoret leimataan tyhmiksi ja niin me viisaat vanhemmat niin aikuisiksi, vaikka yli puolten kommentit ovat niin alhaisen lapsellisia, onnea teille

[QUOTE="sama";26982185]Ei ole, olen oikein tyytyväinen itseeni.
Kyllä se vain paistaa läpi, myös joistakin tosi nuorista esim 16v äideistä. Saman ilmiön huomaan iäkkäistä äideistä.
Mistä muuten luulet johtuvat ylimieliset mustavalkoiset lausahdukset, yleensä se viestii omasta epävarmuudesta. Oma ikä häiritsee ja sitä yritetään koko ajan nostaa korkeammalle muiden kustannuksella, tuskin moista tarvetta olisi itseensä tyytyväisellä ihmisellä.[/QUOTE]

Edelleennkin sinulle hahhahahahhahahah. Ihan naurettava olet, mutta kyllä se ikä tuo sinullekin varmuutta ja itsetuntoa lisää. Sinulla tuntuu olevan tarvetta nostaa itseäsi jalustalle ja mollata iäkkäämpiä äitejä. Aiai sentään. Et taida nyt olla ihan täysin tyytyväinen itseesi. Eiköhän tänne ole kirjoittaneet juuri ne nuoremmat äidit ylimielisesti, jos vaan luet ketjun läpi. Kuinka ovat nuorena saaneet lapset ja ihan terveitä ovat olleet ja kaiken maailman muutakin seliseli juttua taas. Tuntuu kovasti olevan tarvetta heillä selittää omia valintojaan.

[QUOTE="vieras";26982235]Edelleennkin sinulle hahhahahahhahahah. Ihan naurettava olet, mutta kyllä se ikä tuo sinullekin varmuutta ja itsetuntoa lisää. Sinulla tuntuu olevan tarvetta nostaa itseäsi jalustalle ja mollata iäkkäämpiä äitejä. Aiai sentään. Et taida nyt olla ihan täysin tyytyväinen itseesi. Eiköhän tänne ole kirjoittaneet juuri ne nuoremmat äidit ylimielisesti, jos vaan luet ketjun läpi. Kuinka ovat nuorena saaneet lapset ja ihan terveitä ovat olleet ja kaiken maailman muutakin seliseli juttua taas. Tuntuu kovasti olevan tarvetta heillä selittää omia valintojaan.[/QUOTE]

Lue omaa tekstiäsi ja mieti epävarmuuttasi.

[QUOTE="sama";26982251]Lue omaa tekstiäsi ja mieti epävarmuuttasi.[/QUOTE]

Huoh. Ihan turha sinun kanssasi on yrittää keskustella mistään. Sinun kirjoituksesi suorastaan huokuu mustavalkoisuutta, mutta sehän ei minua tällä palstalla yllätä sitten yhtään. Koeta nyt käsittää että ei ihminen häpeä omaa ikäänsä tai sitä minkä ikäisenä on saanut lapsensa niin kuin sinä nyt täällä niin suureena totuutena julistat. Itsehän ne lapset on tehty ja varmaan suurin osa (vanhemmista äideistä) ihan on tietoisesti valinnut tekevänsä lapsensa juuri nyt. Ei se ole mikään häpeä niin kuin tunnut luulevan. Se on tietenkin sinun ongelmasi jos koet toisten ihmisten puolesta häpeää heidän iästänsä, mutta minä en ainakaan häpeä omaa ikääni tippaakaan.

[QUOTE="vieras";26982327]Huoh. Ihan turha sinun kanssasi on yrittää keskustella mistään. Sinun kirjoituksesi suorastaan huokuu mustavalkoisuutta, mutta sehän ei minua tällä palstalla yllätä sitten yhtään. Koeta nyt käsittää että ei ihminen häpeä omaa ikäänsä tai sitä minkä ikäisenä on saanut lapsensa niin kuin sinä nyt täällä niin suureena totuutena julistat. Itsehän ne lapset on tehty ja varmaan suurin osa (vanhemmista äideistä) ihan on tietoisesti valinnut tekevänsä lapsensa juuri nyt. Ei se ole mikään häpeä niin kuin tunnut luulevan. Se on tietenkin sinun ongelmasi jos koet toisten ihmisten puolesta häpeää heidän iästänsä, mutta minä en ainakaan häpeä omaa ikääni tippaakaan.[/QUOTE]

No en väittänytkään että kaikki häpeäisivät, yllättävän monelle kuitenkin ikä on jotenkin arka paikka. Näen kyllä läpi teksteistä jos ei olla omaan ikäänsä tyytyväisiä, sellainen huokuu todella helposti läpi.
Ja minusta minkään ikäisenä lapsen saaminen ei ole häpeä, älä laita sanoja suuhuni. Monet kokevat ITSE kuitenkin näin vaikka eivät sitä tietenkän myönnä. Sen vain huomaa.

[QUOTE="sama";26982359]No en väittänytkään että kaikki häpeäisivät, yllättävän monelle kuitenkin ikä on jotenkin arka paikka. Näen kyllä läpi teksteistä jos ei olla omaan ikäänsä tyytyväisiä, sellainen huokuu todella helposti läpi.
Ja minusta minkään ikäisenä lapsen saaminen ei ole häpeä, älä laita sanoja suuhuni. Monet kokevat ITSE kuitenkin näin vaikka eivät sitä tietenkän myönnä. Sen vain huomaa.[/QUOTE]

Minkälainen on ihminen joka tavallaan häpeää omia lapsiaan... en kyllä tunne ketään sellaista, mutta whatever...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä luulen;26982425:
Luulen että vanhempi äiti on tajunnut jo kuolevaisuutensa, toisin kuin 20v äiti jolla ei välttämättä edes oma itsesuojelu pelaa.

Ehkä tuossa maassa jossa tosiaan parikymppisetkin on vielä nelikymppiseksi asti täysiä kakroita ja äideissään kiinni.

Kyllä 20-vuotiaan itsesuojelu pelaa onneksi Suomessa varsin hyvin, aika huolestuttavaa jos ei pelaisi. :D

Jaa, johtuisko siitä että ainakin meidän puistoissa yms. Niitä vanhempia äitejä näkee aika harvoin, kun taas nuorempia äitejä joka päivä. Eihän niille lapsille satu mitään, eivätkä saa tartuntoja jos eivät missään käy.

[QUOTE="vieras";26982474]Näin on eli jatketaan vaan niiden vanhempien äitien mollaamista samaan malliin kun ennenkin :-).[/QUOTE]

Niin tai sitten pidetään kaikki omat jalkamme maassa ja arvostetaan äitejä olivat he 16v, 26, 36 tai 46v. Kaikki me olemme ihan yhtä äitejä eli samalla viivalla kuljetaan, ikä on ihan turha mitta äitiydelle, ehkä se kaikista huonoin sellainen ellei satu olemaan hyvin mustavalkoinen ihminen. Kukaan ei ole sen arvottomampi, näin se vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja nääääääh;26982509:
Niin tai sitten pidetään kaikki omat jalkamme maassa ja arvostetaan äitejä olivat he 16v, 26, 36 tai 46v. Kaikki me olemme ihan yhtä äitejä eli samalla viivalla kuljetaan, ikä on ihan turha mitta äitiydelle, ehkä se kaikista huonoin sellainen ellei satu olemaan hyvin mustavalkoinen ihminen. Kukaan ei ole sen arvottomampi, näin se vaan menee.

KUKAAN ei ole väittänyt ketään arvottomammaksi. Miksi pitää loukkaantua tutkimuksen tuloksista, jotka koskevat osittain joitakin ihmisiä. Ei ehkä sinua, eikä sinua, eikä...

[QUOTE="Vieras";26982459]Jaa, johtuisko siitä että ainakin meidän puistoissa yms. Niitä vanhempia äitejä näkee aika harvoin, kun taas nuorempia äitejä joka päivä. Eihän niille lapsille satu mitään, eivätkä saa tartuntoja jos eivät missään käy.[/QUOTE]

Einiin koska ne vanhemmat äidit istuu täällä kaksplussan sivuilla motkottamassa jokaisesta pienestäkin asiasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja nääääääh;26982509:

No näinhän se menee in real life, mutta ei tällä palstalla. Itse pidän muita asioita vanhemmuudessa tärkeämpänä kuin ikä, mutta monia tällä palstalla tuntuu häiritsevän äidin korkeampi ikä ja vielä kehtaavat väittää että näitä äitejä itseäänkin haittaa heidän "korkeampi" ikänsä. Näinhän asia ei suinkaan ole.

[QUOTE="vieras";26982523]KUKAAN ei ole väittänyt ketään arvottomammaksi. Miksi pitää loukkaantua tutkimuksen tuloksista, jotka koskevat osittain joitakin ihmisiä. Ei ehkä sinua, eikä sinua, eikä...[/QUOTE]

Kukaan tuskin loukkaantui itse tutkimustulosksista. Suurin osa osaa kritisoida tutkimusta joka ei tosiaan edes ole kovin verrattavissa suomimammoihin ja näin tutkimuksia pitäisikin OSTA lukea. Sensijaan ylimieliset mustavalkoiset kommentit ovat olleet niitä joihin on tartuttu. :)

Ei minua loukkaa lainkaan tuo tutkimus briteistä, osaan vain nähdä tutkimusten heikkoudet ja suhtautua aina kriittisesti niihin, niin kuuluisikin suhtautua, hyvin usein noihin ei sittenkään voi vähääkään luottaa kun tarkastelee kunnolla. :) Älä loukkaannu jos tuota ei voi suomimamma ottaa vakavasti.

[QUOTE="vieras";26982552]Kukaan tuskin loukkaantui itse tutkimustulosksista. Suurin osa osaa kritisoida tutkimusta joka ei tosiaan edes ole kovin verrattavissa suomimammoihin ja näin tutkimuksia pitäisikin OSTA lukea. Sensijaan ylimieliset mustavalkoiset kommentit ovat olleet niitä joihin on tartuttu. :)

Ei minua loukkaa lainkaan tuo tutkimus briteistä, osaan vain nähdä tutkimusten heikkoudet ja suhtautua aina kriittisesti niihin, niin kuuluisikin suhtautua, hyvin usein noihin ei sittenkään voi vähääkään luottaa kun tarkastelee kunnolla. :) Älä loukkaannu jos tuota ei voi suomimamma ottaa vakavasti.[/QUOTE]

Osata* :D

[QUOTE="vieras";26982546]No näinhän se menee in real life, mutta ei tällä palstalla. Itse pidän muita asioita vanhemmuudessa tärkeämpänä kuin ikä, mutta monia tällä palstalla tuntuu häiritsevän äidin korkeampi ikä ja vielä kehtaavat väittää että näitä äitejä itseäänkin haittaa heidän "korkeampi" ikänsä. Näinhän asia ei suinkaan ole.[/QUOTE]

Minä pidän oikeastaan kaikkia äitiyteen liittyviä asioita tärkeämpänä ja silti uskallan väittää monia häiritsevän ainakin jollain tasolla ikänsä. Tuskin tällaisia ketjuja muuten olisi lainkaan. Harva se päivä teiniäiditellään ja mummoäiditellään halveksuvaan sävyyn tai vastaavaa, omasta epävarmuudesta se vaan kielii.

Alkuperäinen kirjoittaja Naurattaako- no kyllä;26982529:
Einiin koska ne vanhemmat äidit istuu täällä kaksplussan sivuilla motkottamassa jokaisesta pienestäkin asiasta :D

Juuri näin. Minäkin erehdyin tuon lapsen kanssa kerran puistossa käymään ja totesin, että kun ei niillä nuorempien äitien lapsilla ole Gantin paitaa, Bossin housuja ja Ticketin haalaria, niin minä en kyllä toiste sinne puistoon jalallani astu vaan pysyttelen täällä kotona turvallisesti palstalle kirjoittelemassa ja arvostelemassa muita ihmisiä ja heidän elämänsä valintoja.

[QUOTE="vieras";26982600]Juuri näin. Minäkin erehdyin tuon lapsen kanssa kerran puistossa käymään ja totesin, että kun ei niillä nuorempien äitien lapsilla ole Gantin paitaa, Bossin housuja ja Ticketin haalaria, niin minä en kyllä toiste sinne puistoon jalallani astu vaan pysyttelen täällä kotona turvallisesti palstalle kirjoittelemassa ja arvostelemassa muita ihmisiä ja heidän elämänsä valintoja.[/QUOTE]

No näinhän se on. Itse käyn tosin silloin tällöin aamuisin lasten kanssa puistossa, kun siellä ei vielä ole niitä nuorten äitien kakaroita häiritsemässä. Sitten kun nuo vetelät nykynuoret pääsevät sängystä ja kaljalta ja tupakalta haisten raahaavat jälkikasvunsa puistoon meidän lapsia kiusaamaan, tulemme heti kotiin turvaan.

[QUOTE="...";26982622]No näinhän se on. Itse käyn tosin silloin tällöin aamuisin lasten kanssa puistossa, kun siellä ei vielä ole niitä nuorten äitien kakaroita häiritsemässä. Sitten kun nuo vetelät nykynuoret pääsevät sängystä ja kaljalta ja tupakalta haisten raahaavat jälkikasvunsa puistoon meidän lapsia kiusaamaan, tulemme heti kotiin turvaan.[/QUOTE]

:laugh:

Yhteistyössä