hyvin toimeentulevat yh naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhempi rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhempi rouva

Vieras
Täältä voi lukea naisista, jotka asuvat yksinhuoltajina omakotitalossa tai muuten ihan hyvin yhden tai useamman lapsen kanssa. Sillä tavalla, että itse maksavat lainanlyhennystä eivätkä ole edes vararikossa. Kovin montaa vuosikymmentä ei ole ollut tilanne niin hyvä, että naiset ovat kouluttautuneet, käyvät hyväpalkkaisessa ammateissa, pitävät itsestään ja lapsistaan huolta ilman, että miehen täytyy elättää.

Kun vertaa sitten siihen, että ennen oli paljon enemmän niitä naisia, että jos ero tuli, oli selvää, että naisen rahat yh:na riittivät siihen kaupungin vuokrakaksioon tai kolmioon.

Kyllä olen ylpäeä suomalaisista naisista, jotka menevät elämässä eteenpäin, yrittävät, eivätkä ole riippuvaisia miehen tuloista. Riippumattomuus on hyvä asia, silloin voi tehdä rohkeammin päätöksiä.

täällä on kans hyvin toimeentuleva sinkkumamma. En ole hyvä palkkaisessa työssä, mutta paljon kyllä yhteiskunta tukee kun on yksin lasten kanssa. Rahan vuoksi ei todellakaan tarvi kärvistellä huonossa suhteessa.

täällä on kans hyvin toimeentuleva sinkkumamma. En ole hyvä palkkaisessa työssä, mutta paljon kyllä yhteiskunta tukee kun on yksin lasten kanssa. Rahan vuoksi ei todellakaan tarvi kärvistellä huonossa suhteessa.

Muistan ajasta kun omat lapset olivat pieniä ja muutama tuttava erosi. Naiset muuttivat lapsineen hienoista omakotitaloista pieniin vuokra-asuntoihin. Silloin kovin moni nainen ei saanut hyvää palkkaa. Ei yhteiskuntakaan tukenut tietenkään samalla lailla. Kyllä se kynnyksen erolle ainakin aiemmin teki, että joutui muuttamaan isosta omakotitalosta pieneen vuokraasuntoon.

Muistan ajasta kun omat lapset olivat pieniä ja muutama tuttava erosi. Naiset muuttivat lapsineen hienoista omakotitaloista pieniin vuokra-asuntoihin. Silloin kovin moni nainen ei saanut hyvää palkkaa. Ei yhteiskuntakaan tukenut tietenkään samalla lailla. Kyllä se kynnyksen erolle ainakin aiemmin teki, että joutui muuttamaan isosta omakotitalosta pieneen vuokraasuntoon.
Nykyisin on yhä tavallisempaa, että hyvätuloinen mies ottaa vaimokseen hyvätuloisen naisen. Tästä oli hiljattain jotain juttua mediassakin, että kun ennen lääkäri meni naimisiin sairaanhoitajan kanssa, nykyisin lääkäri menee naimisiin lääkärin kanssa. Eron tullen ei ole niin väliä, kumpi jää yhteiseen kotiin asumaan ja kumpi muuttaa pois, kun molemmilla on suurinpiirtein samanlaiset tulot.

Kerrankin järjenääntä tällä palstalla. Kiitos siitä.

Itse olen neljän lapsen yh ja elämä on mallillaan. Asutaan isossa omakotitalossa, on auto ja rahaa ostaa kaikkea tarpeellista. Ei tarvitse jokaisen sentin päälle laskea. Olen korkeasti koulutettu, opiskelin eron jälkeen itselleni ammatin joka takaa työpaikan ja toimeentulon. Emme elä yhteiskunnan tuilla, eikä elareitakaan tule kuin 200e/kk.

Mua on aina ärsyttänyt "yleiset mielipiteet" siitä, että yh:t on yhteiskunnan pohjasakkaa, jotka elelee yhteiskunnan ja ex-miesten kustantamina. Ärh.

Mä oolen hyvin toimeentuleva 2lapsen yh.
Ei lainaa ei autoa. Töissä olen ja asun leveesti saunallisessa neliössä , maksan 1000e vuokraa omasta pussista enkä saa asumistukea enkä toimeentulotukea.
Toisesta lapsesta ei ole edes elarisopparia joten en saa edes elareia nuorimmaisesta.
Elän hyvin palkalla ja 2x lapsilisä yh korotuksella ja yhdella elarilla.

Täällä on kanssa yksi ihan hyvin toimeentuleva yhden lapsen yksinhuoltaja. En mikään rikas, mutta kyllä 2000€ kuukausipalkalla lyhentää ihan mukavasti asunnon lainaa ja maksaa vastiketta. Omakotitalosta en edes haaveile, koska minulla ei riittäisi aika sen huoltohommiin eikä ylpeys antaisi periksi palkata jotain tyyppiä hoitamaan hommia joihin itsekin kykenisin (jos vain aika riittäisi).
ex oli ennen hyvin toimeentuleva, mutta it-kupla vei työpaikan ja siitä alkoi koko elämän alamäki. Annoin väkivaltaiseksi muuttuneelle masentuneelle miehelle kenkää, kun ei suostunut hakemaan apua ongelmiinsa, kun ei hänellä mitään ongelmia... kaikki on muiden tai systeemin vikaa jne. Ukko häipyi taivantuuliin niin etten saa edes elareita, mutta tulen lapsen kanssa paljon paremin nyt toimeen kun vain yksi holhottava suokittavana ja hoidettavana. Parasta on että kukaan ei enää lyö ja hauku minua omasssa kodissani.

Ottaa hyvän tovin ennen kun luotan seuraavan kerran mieheen.

Mistä niitä hyvin toimeentulevia yh-naisia löytää? Koska kaikki mitä olen tähän mennessä tavannut etsivät elättäjää itselleen.

Mä en voi sanoa olevani hyvin toimeentuleva, mutta omat ja lapseni menot pystyn maksamaan. Olen aina maksanut.
Miestä en tarvitse elättäjäksi vaan kumppaniksi.
Minusta olisi outoa, jos joku kustantaisi kaikki menoni! Enkä siihen edes suostuisi.

Yhteistyössä